Η συγκροτημένη παρουσία της δημοσιογραφικής ομάδας του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας είχε ως αποτέλεσμα να ψηφιστεί ο εκπρόσωπός της και να είναι στους πέντε αντιπροσώπους της Ελλάδας στο μαθητικό Ευρωκοινοβούλιο, το οποίο πρόκειται να συνεδριάσει στην Κοπεγχάγη, 20-22 Ιουνίου 2014 με θέμα: Εξυπνη Πόλη (SmartCity).
Είναι η πρώτη φορά που η χώρα μας συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Κοινοβουλίο της Επιστήμης, που διοργανώνει ο οργανισμός ScienceView.
Στην Ελλάδα το πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και την Ελληνογερμανική Αγωγή, το χρονικό διάστημα 2-4 Απριλίου και τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας.
Συμμετείχαν οι μαθητές Μαρούσης Δημήτριος, Ελένη Κασούρα, Ελένη Μιχαηλίδη, Μάριος Καγγέλης, Αργυρώ Μπούρμπουλα και Κωνσταντίνα Μπελεγράτη. Συντονιστές-υπεύθυνοι του προγράμματος ήταν οι καθηγητές Ευγενία Λουμπαρδιά και Ανδρέας Μακρογκίκας.
Ακολουθούν τα ρεπορτάζ τριών μαθητών, ένας απο κάθε τάξη, που περιγράφουν την τριήμερη συμμετοχή του 3ου Γυμνασίου στις κοινοβουλευτικές διαδικασίες και στην Επιτροπή Διαλόγου.
ΜΕ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΕΣ ΙΔΕΕΣ
Η δημοσιογραφική ομάδα του 3ου Γυμνάσιου Γλυφάδας συμμετείχε στη διαδικασία της δημόσιας συζήτησης του Ελληνικού Μαθητικού Κοινοβουλίου Επιστήμης και κατάφερε να ψηφιστεί για να εκπροσωπήσει τη χώρα μας στη συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού Μαθητικού Κοινοβουλίου, στην Κοπεγχάγη στις 20-22 Ιουνίου.
Η δημοσιογραφική ομάδα ξεκίνησε να συμμετέχει πειραματικά ωστόσο αφού φάνηκε πως διέθετε πρωτοποριακές ιδέες αποφασίστηκε να συνεχίσει και τις επόμενες ημέρες.
Σε συνεργασία με το αντίπαλο σχολείο κατάφεραν να δημιουργήσουν κατά τη διάρκεια των δυο πρώτων ημερών μια εργασία -παρουσίαση με τις ιδέες τους σχετικά με το πως μπορούμε να εφαρμόσουμε την τεχνολογία και τα τεχνολογικά επιτεύγματα της σημερινής κοινωνίας στις πόλεις μας. Να τις μετατρέψουμε σε smart cities με αποτέλεσμα να γίνουν πιο χρηστικές για τους πολίτες.
Το σχολείο μας συμμετείχε με το λύκειο της Ελληνογαλλικής σχολής στην επιτροπή διαλόγου με θέμα "Έξυπνες πόλεις: η δικτύωση της ζωής στα αστικά κέντρα". Κινηθήκαμε γύρω από πέντε διαφορετικούς τομείς: Υγεία, Περιβάλλον, Μετακινήσεις, Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Ασφάλεια .
Ωστόσο σε όλους τους τομείς προσπαθήσαμε να βρούμε λύσεις για το πως μέσα από την εφαρμογή της τεχνολογίας μπορούμε να τους εξελίξουμε προς το καλύτερο. Αρχικά στο θέμα της υγείας προτάθηκαν ιδέες όπως η ύπαρξη ενός ηλεκτρονικού φακέλου όπου θα περιέχει το ιστορικό υγείας του ασθενούς μαζί με το βιβλιάριο υγείας του, ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας. Συνεχίζοντας με το περιβάλλον ακούστηκαν ιδέες όπως για παράδειγμα οικολογικά μέσα μεταφοράς, καθώς και για πεζοδρόμια που παράγουν ηλεκτρισμό από την πίεση που ασκείται σε αυτά από τα πέλματα μας.
Την τρίτη και τελευταία ημέρα οργανώσαμε όλες μας τις ιδέες σε μια παρουσίαση η οποία θα προβληθεί και στην Δανία. Ύστερα οι εκπρόσωποι που είχαν εκλεχτεί από τις δυο ομάδες παρουσίασαν με τη σειρά ο καθένας στην ολομέλεια την ίδια εργασία με σκοπό να επιλέγει αυτός που θα προκριθεί στην Δανία ενώ ο άλλος θα είναι αναπληρωματικός. Ο Εκπρόσωπος βγήκε ανάλογα με τις ψήφους που δόθηκαν από τους τρεις εκλέκτορες των υπολοίπων ομάδων, έτσι επιλέχθηκαν πέντε μαθητές οι οποίοι θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στην Δανία ο καθένας βέβαια από διαφορετική ομάδα Διαλόγου.
Μέσα από αυτήν την συμμετοχή οι μαθητές απέκτησαν μια εμπειρία ζωής και αναχώρησαν από εκεί με τις καλύτερες εντυπώσεις. Τέλος όμως αξίζει και ένα μεγάλο μπράβο και ευχαριστώ στους υπεύθυνους καθηγητές Ανδρέα Μακρογκίκα και Λουμπαρδιά Ευγενία, οι οποίοι με δική τους ευθύνη πήγαιναν τους μαθητές στο συνέδριο καθημερινά ώστε να επιτύχουν αυτό το υπέροχο αποτέλεσμα αυξάνοντας έτσι την φήμη του σχολείου μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΟΥΣΗΣ Γ’ τάξη
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
Tην Τετάρτη 2 Απριλίου 2014 ξεκίνησαν οι διεργασίες του ‘’Ελληνικού Μαθητικού Κοινοβουλίου Επιστήμης’’ οι οποίες ολοκληρώθηκαν στις 4 Απριλίου. Πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις της Ελληνογερμανικής Αγωγής στην Παλλήνη. Είναι κάτι καινούργιο στην Ελλάδα και διοργανώθηκε από τον οργανισμό science view. Το σχολείο μας συμμετείχε στο 3ήμερο event αναλαμβάνοντας το θέμα ‘’smart city’’.
Τα παιδιά που έλαβαν μέρος διαλέχτηκαν από τη δημοσιογραφική ομάδα του σχολείου και είχαν την ευκαιρία να συνδιαλεχθούν με επιστήμονες και να ανταλλάξουν ιδέες ώστε να καταγράψουν την τελική τους αναφορά.
Ακούστηκαν ενδιαφέρουσες απόψεις για διάφορα ζητήματα όπως για την υγεία, την ενημέρωση, ο τις μεταφορές. Τα παιδιά ανταγωνίζονταν με το Λύκειο της Ελληνογαλλικής Σχολής. Από τα δύο σχολεία ψηφίστηκαν δύο άτομα τα οποία παρουσίασαν την αναφορά σε όλους τους διαγωνιζόμενους. Μετά ψηφίστηκε ο καλύτερος από την επιτροπή διαλόγου, που συμμετείχε το 3ο Γυμνάσιο, ο οποίος θα πάει και στη Κοπεγχάγη στη συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού Μαθητικού Κοινοβουλίου Επιστημών για να παρουσιάσει τις ιδέες που καταγράφηκαν στο τριήμερο.
Ο νικητής είναι ο Μαρούσης Δημήτρης από το σχολείο μας. Στη ομάδα συμμετείχαν ο ΜΑΡΟΥΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ο ΜΑΡΙΟΣ ΚΑΓΓΕΛΗΣ, η ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΥΡΜΠΟΥΛΑ, η ΈΛΕΝΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ, η ΕΛΕΝΗ ΚΑΣΟΥΡΑ και η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΜΠΕΛΕΓΡΑΤΗ. Τα παιδιά συνοδεύτηκαν από τους καθηγητές κυρία Λουμπαρδιά και κύριο Μακρογκίκα.
ΜΑΡΙΟΣ ΚΑΓΓΕΛΗΣ Β' τάξη
ΕΝΑ ΑΞΕΧΑΣΤΟ ΤΡΙΗΜΕΡΟ
Η πρώτη μέρα στο διαγωνισμό για την δημοσιογραφικη ομάδα του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας ήταν μέρα γνωριμίας με το αντίπαλο σχολείο και με τον χώρο. Στη αρχή βλέποντας μπροστά μας μια ομάδα λυκείου όλοι κάπως αγχωθήκαμε. Όταν ξεκίνησε η πρώτη παρουσίαση ξεκίνησε και ο διάλογος, τότε όλοι καθησυχαστήκαμε και συμμετείχαμε ενεργά. Παρά την επιθετική αντιμετώπιση του αντίπαλου σχολείου προς εμάς, εμείς καταφέραμε να δείξουμε ένα καλό πρόσωπο προς την επιστήμονα και τη συντονίστρια του προγράμματος, καθώς οι ιδέες μας ήταν αρκετά καλύτερες.
Η δεύτερη μέρα κύλησε ομαλά περιέχοντας όμως αρκετή ένταση μεταξύ των δύο ομάδων. Η συμμετοχή από την ομάδα μας άρχισε να αυξάνετε και ξεκινήσαμε να διαμορφώνουμε το ppt όπου θα παρουσιάζαμε την επόμενη ημέρα. Επίσης η κάθε ομάδα επέλεξε και έναν αντιπρόσωπο που σε τυχών εκλογή του θα εκπροσωπούσε το σχολείο του στην Κοπεγχάγη.
Η τρίτη μέρα ήταν και η πιο συναρπαστική, καθώς οι δύο εκπρόσωποι θα ανέβαιναν στη σκηνή και τρία παιδιά από κάθε σχολείο θα ψήφιζαν όποιο θεωρούσαν καλύτερο. Και το αποτέλεσμα: 16 ψήφους για το σχολείο μας, το 3ο Γυμνάσιο Γλυφάδας και 4 για το Λύκειο της Ελληνογαλλικής Σχολής.
Η χαρά και η περηφάνια φαινόταν έντονα στα πρόσωπά μας ,αφού δεν έλειψαν και οι πανηγυρισμοί.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΜΠΕΛΕΓΡΑΤΗ Α' τάξη