Αλλάζει από τις 10 Μαρτίου η όψη της διασταύρωσης των οδών Αιόλου και Σταδίου χάρη σε μια μεγάλων διαστάσεων τοιχογραφία που επιμελείται ο Μανώλης Αναστασάκος.

Στη θέση μιας διαφήμισης τσιγάρων θα τοποθετηθεί μια τοιχογραφία με το έργο του Schnorr von Carolsfeld "Η εκδίωξη των πρωτόπλαστων από τον παράδεισο".

To έργο του Schnorr von Carolsfeld

Ο Μανώλης Αναστασάκος συμμετείχε στην ομάδα των εικαστικών που υλοποίησαν την ιδέα του φοιτητή της ΑΣΚΤ Παύλου Tσάκωνα για το περίφημο "mural" με τα χέρια που προσεύχονται, στην Πειραιώς 20, στο ξενοδοχείο Vienna.

 

koufonisi anaskafes-2

Οι άνθρωποι που κατοίκησαν το μικρό, αλλά διόλου ασήμαντο νησάκι του Αιγαίου, φαίνεται ότι είχαν αναπτύξει μια αρκετά οργανωμένη κοινωνία, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που μόλις τώρα αρχίζουν να βλέπουν το φως.

Οι έρευνες στο νησί πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 1968-1970 από την Αρχαιολογική Υπηρεσία την εποχή που κυνηγούσε αρχαιοκάπηλους στην περιοχή, κυρίως στη γειτονική Κέρο, το επίκεντρο της παράνομης δράσης τους.

Έκτοτε πέρασαν πολλά χρόνια, με τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων να γίνεται πραγματικότητα μόνο όταν η επιχορήγηση ήρθε από το εξωτερικό και συγκεκριμένα από το αμερικανικό ιδιωτικό μη κερδοσκοπικό Ινστιτούτο Αιγαιακής Προϊστορίας, που αναγνώρισε τη σπουδαιότητα των ευρημάτων.

«Σε αυτόν τον τόπο οι χρηματοδοτήσεις είναι ανύπαρκτες, μην βλέπετε που οι ξένοι έχουν χρήματα. Το σημαντικό είναι ότι τώρα έχουμε προχωρήσει πολύ -αν και μας λείπουν ακόμα οι πόροι για τη δημοσίευση του τόμου- και βγαίνουν πάρα πολλά σημαντικά και άγνωστα στοιχεία», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η επίτιμη έφορος αρχαιοτήτων Φωτεινή Ζαφειροπούλου, αναφερόμενη στα καινούργια αρχαιολογικά δεδομένα του νησιού, αλλά και στα «περίεργα» των ημερών μας. Αφορμή στάθηκε η ομιλία της με τίτλο «Ερευνώντας τα Πρωτοκυκλαδικά Κουφονήσια», που έδωσε πρόσφατα στην Αρχαιολογική Εταιρεία.«Στο Κάτω Κουφονήσι, την εποχή του πρωτοκυκλαδικού κόσμου, δηλαδή τέλος 4ης με 3η χιλιετία π. Χ., έχουν βρεθεί περίεργα πράγματα.

Το πρώτο είναι ότι στο μοναδικό μη συλημένο νεκροταφείο από τα τρία που εντοπίσαμε, οι 22 από τους 72 τάφους ήταν τελείως κενοί. Ούτε νεκροί ούτε κτερίσματα, τίποτα.

Το δεύτερο περίεργο είναι ότι οι τάφοι στο νησί είναι μοναδικοί στον κυκλαδικό χώρο. Σε όλα τα κυκλαδονήσια, οι τάφοι αυτής της εποχής είναι τραπεζοειδείς, με τον νεκρό να βρίσκεται μέσα σε συνεσταλμένη στάση. Εδώ όμως συμβαίνει κάτι πρωτοφανές: Οι τάφοι είναι τραπεζιόσχημοι ή ελλειψοειδείς, με χτιστές πλάκες στα πλάγια και μια όρθια πλάκα στη μία πλευρά, χωρίς μέσα να υπάρχει νεκρός, παρά μόνο προσφορές», δηλώνει η κ. Ζαφειροπούλου.

Η ιστορία όμως έχει και συνέχεια.

«Την εποχή λοιπόν που σκάβαμε στο Κάτω Κουφονήσι, δηλαδή τέλη της δεκαετίας του '60 με αρχές του '70, ένας από εμάς είχε τη φαεινή ιδέα να αφαιρέσουμε τις πλάγιες και όρθιες πλάκες. Και τελικά ο τάφος βρισκόταν εκεί. Δηλαδή, ο πρώτος λάκκος ήταν ένα είδος προθαλάμου και μέσα στον υπόσκαφο τάφο ήταν ο νεκρός. Τώρα γιατί γινόταν αυτό δεν γνωρίζουμε. Ήταν το έδαφος, ήταν κάποια δοξασία. 'Αγνωστο.

Αυτό που ξέρουμε είναι ότι παρόμοιοι τάφοι έχουν βρεθεί μόνο στην Αγία Φωτιά της Σητείας και στο νοτιοανατολικό άκρο της βόρειας ακτής της Κρήτης», επισημαίνει.

Υπάρχουν όμως κι άλλα ξεχωριστά ευρήματα στο Κουφονήσι. Όπως το βαρύτατο πήλινο αγγείο, σε σχήμα «φρουτιέρας», που στηρίζεται σε κυλινδρικό πόδι το οποίο φέρει μια στρογγυλή προεξοχή γύρω του. «Χρονολογείται την ίδια περίοδο, δηλαδή τέλος 4ης με αρχές 3ης χιλιετίας. Τέτοια ''φρουτιέρα'' δεν υπάρχει πουθενά αλλού στη γύρω περιοχή. Βρέθηκε μόνο στο Κάτω Κουφονήσι, στην Αγία Φωτιά και στην Πολιόχνη της Λήμνου, από όπου πρέπει και να προέρχεται, καθώς έχουν εντοπιστεί πολλά παρόμοια αγγεία», εξηγεί η κ. Ζαφειροπούλου.

Πώς όμως ερμηνεύονται όλα αυτά; Υπάρχει κάτι που να τα συνδέει; «Πιστεύω ότι ήταν μια αρκετά οργανωμένη κοινωνία για να έχει ένα τέτοιο νεκροταφείο, με τάφους που προορίζονταν για μια οικογένεια ή για ένα γένος και έμειναν άδειοι όταν κάποια στιγμή οι κάτοικοι αποφάσισαν να εγκαταλείψουν το νησί.

Πρόκειται πιθανόν για μετακινούμενο πληθυσμό, ο οποίος έφτασε μέχρι και την Κρήτη, κάτι σαν εμποροπειρατές που κυκλοφορούσαν στο Αιγαίο. Εξάλλου υπάρχει μια πολύ μεγάλη διασπορά με κυκλαδικά στοιχεία, όπως στον 'Αγιο Κοσμά Αττικής, στο Τσέπι του Μαραθώνα, στη Μάνικα κοντά στη Χαλκίδα, στην Ήλιδα», αναφέρει η κ. Ζαφειροπούλου, που έχει αφιερώσει το μεγαλύτερο μέρος των ερευνών της στις Κυκλάδες.

Στα νησιά αυτά έχει εξάλλου και τις καλύτερες αναμνήσεις της. «Σε ορισμένα μέρη των Κυκλάδων ήμουν η πρώτη αρχαιολόγος που πήγαινε μετά τον Λουδοβίκο Ρος, τον πρώτο έφορο αρχαιοτήτων ο οποίος ήρθε στην Ελλάδα επί Όθωνα. Ήταν πολύ συγκινητικό αυτό. Επίσης, δεν θα ξεχάσω ποτέ τις Κυκλάδες την εποχή που τις γνώρισα. Στη Δήλο, για παράδειγμα, όταν έπεφτε ο ήλιος και άκουγες από τη μία τους βατράχους και από την άλλη τους γρύλους κι έβλεπες τα αστέρια που έλαμπαν από πάνω σου, έλεγες πως αυτός είναι ο παράδεισος. Ήταν ένας τόπος 'δαντελένιος' οι Κυκλάδες, μαγικός. Οι νησιώτες έχουν διατηρήσει ορισμένα πράγματα, αλλά δεν είναι το ίδιο. Το πράσινο μπορεί να σκεπάσει την καταστροφή, όμως στις Κυκλάδες δεν κρύβεται. Τη Μύκονο την έχουν ρημάξει, έχει χαθεί το αρμονικό περίγραμμα των βράχων που ήταν αληθινό γλυπτό. Σου καίγεται η καρδιά», λέει με έμφαση.

Η ίδια δεν κρύβει την απογοήτευσή της και για την κατάσταση που κυριαρχεί στην Αρχαιολογική Υπηρεσία. «Λυπάμαι που το λέω, αλλά δεν υπάρχει σήμερα Αρχαιολογική Υπηρεσία. Διότι, αν έχουν φτάσει στο ΚΑΣ να αποφασίζουν ότι θα μεταφερθεί η βυζαντινή οδός της Θεσσαλονίκης, δεν χρειάζεται να πει κανείς τίποτα άλλο. Κανονικά δεν έπρεπε να γίνει εκεί σταθμός, ο προηγούμενος είναι πολύ κοντά, μόλις 400 μ.

Είναι γνωστό ότι στις μεγάλες πόλεις, όπως η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Πάτρα, η μία αρχαία πόλη είναι πάνω στην άλλη. Είναι δυνατόν να εγκρίνεται σχέδιο για να γίνει το μετρό χωρίς να περάσει από την Αρχαιολογική Υπηρεσία;», αναρωτιέται η κ. Ζαφειροπούλου, που γνωρίζει καλά τη Θεσσαλονίκη, υπηρεσιακά και ανασκαφικά, έχοντας πραγματοποιήσει δύο πολύ σημαντικές έρευνες στην πόλη, στο ανάκτορο του Γαλερίου και στα Δικαστήρια.

Στη ζωή της όμως υπάρχει και η Ένωση Αρχαιολόγων «Ηώς», της οποίας διατελεί πρόεδρος. Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το δεύτερο συνέδριο, που θα πραγματοποιηθεί κατά πάσα πιθανότητα τον Οκτώβριο με θέμα «Η Αρχαιολογία στην Ελλάδα του σήμερα. Μνημεία και άνθρωποι σε κρίση».

«Θέλουμε να μιλήσουν όσο γίνεται περισσότεροι, και ξένοι και άλλες ειδικότητες που συνεργάζονται με την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Στο μεταξύ, τον Σεπτέμβριο θα συμμετάσχουμε σε ένα άλλο συνέδριο με παρόμοιο θέμα που θα γίνει στην Κωνσταντινούπολη», πληροφορεί η κ. Ζερβουδάκη. Η Ένωση Αρχαιολόγων «Ηώς» είναι ένας επιστημονικός σύλλογος, που στεγάζει όλους όσοι ασκούν το επάγγελμα του αρχαιολόγου στην Ελλάδα, όπως καθηγητές Πανεπιστημίου, αρχαιολόγους της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, αλλά και ξένων αρχαιολογικών σχολών, ερευνητικών κέντρων κ.α. Αριθμεί περίπου 100 μέλη και τον Μάρτιο του 2012 έκανε ιδιαίτερη αίσθηση με την ημερίδα « Αρχαιολογική Έρευνα και Διαχείριση του Αρχαιολογικού υλικού», όπου για πρώτη φορά συζητήθηκαν καίρια θέματα της ελληνικής Αρχαιολογίας.

sansimera

marmara parthenonas

Η επιστολή του Βουλευτή και υποψήφιου Δημάρχου της Αθήνας, Βασιλείου Καπερνάρου, προς τον Δήμαρχο του Λονδίνου για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

Προς Δήμαρχο Λονδίνου: Μπόρις Τζόνσον

Κύριε Δήμαρχε,

Η σχέση σας με την ιστορία βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με την αισθητική της κόμης των μαλλιών σας (όπως βλέπω στις φωτογραφίες).
Επειδή διάβασα τις δηλώσεις σας, σας διευκρινίζω τα εξής:

Είναι προφανές ότι η δική σας ιστορία δεν περιλαμβάνει γλυπτά, όπως η δική μας, γι' αυτό και στο λεξιλόγιο σας περιλαμβάνεται μόνο η λέξη μάρμαρα. Δεν είναι μάρμαρα, κ Δήμαρχε, είναι γλυπτά, των οποίων την αξία δεν μπορείτε να εκτιμήσετε και δεν σας αδικώ. Η παιδεία σας φτάνει στα «Ελγίνεια μάρμαρα» και όχι στα γλυπτά του Παρθενώνα.

Κρατήστε τα ευφυολογήματα και τις προσβολές κατά του Ελληνικού Πολιτισμού και της Ιστορίας μας, για εσάς και την παρέα σας. Από την Αθήνα ξεκινά ο αγώνας για τα γλυπτά ΜΑΣ, τα οποία είτε θέλετε είτε όχι θα επιστραφούν στον Παρθενώνα, εκεί όπου ανήκουν.

Πρόκειται για αγώνα που δεν δίνεται στις δηλώσεις, αλλά στις πράξεις. Γι' αυτό σας καλώ να ανασκευάσετε τις δηλώσεις σας και να μπείτε στον διάλογο για τον τρόπο που θα επιστραφούν τα γλυπτά ΜΑΣ.

Αποδείξατε ότι όχι μόνο δεν μπορείτε να δημιουργήσετε τέτοια γλυπτά, αλλά ούτε και να τα συντηρήσετε. Έχετε προκαλέσει απίστευτες φθορές, γιατί δεν ξέρετε τι έχετε στα χέρια σας. Κάντε το χρέος σας έναντι της παγκόσμιας ιστορίας.

Βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου
Υποψήφιος Δήμαρχος Αθήνας
Βασίλειος Καπερνάρος»

marmara kloynei

Στο θέμα της επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα από τη Βρετανία στην Ελλάδα επανήλθε την Τρίτη ο Τζορτζ Κλούνεϊ.

Κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε την Τρίτη στην Εθνική Πινακοθήκη της Αγγλίας, ο διάσημος ηθοποίος ζήτησε να διεξαχθεί «ανοιχτή συζήτηση» για την μοίρα των αρχαίων μνημείων, που εκλάπησαν από τον Βρετανό διπλωμάτη Λόρδο Έλγιν πριν από 200 χρόνια, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά τηλεγράφημα του Associated Press.

Ο Κλούνεϊ επισήμανε, μάλιστα, το παράδειγμα του μουσείου του Βατικανού και του Γκετί στις ΗΠΑ, τα οποία, όπως είπε, έχουν επιστρέψει αρχαιότητες, αναρωτώμενος «κατά πόσον τα κομμάτια ενός έργου τέχνης πρέπει να ενώνονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».

«Υπάρχουν ορισμένα έργα που κοιτάς και σκέφτεσαι ότι αυτό θα ήταν το καλύτερο να γίνει γι' αυτά» συνέχισε ο αμερικανός ηθοποιός.

Αναφερόμενος στην απάντηση που έδωσε το περασμένο Σάββατο μετά από ερώτηση ελληνίδας δημοσιογράφου και στις αντιδράσεις που αυτή προκάλεσε, ο Κλούνεϊ σημείωσε ότι δεν ήταν στις προθέσεις του να δημιουργήσει τόση αναστάτωση. «Έκανα την έρευνά μου για να διασφαλίσω ότι δεν ήμουν τελείως εκτός θέματος, και από ό,τι είδα ακόμα και οι δημοσκοπήσεις στην Αγγλία τάσσονται υπέρ της επιστροφής» ανέφερε και συμπλήρωσε: «Ξέρω ότι κάποιος είπε "είναι Αμερικανός και δεν καταλαβαίνει". Ε, πιθανότατα είναι σωστός. Αλλά πιστεύω ότι αξίζει να γίνει μια ανοιχτή συζήτηση γι' αυτό. Αυτό που είπα ήταν ότι είναι πιθανότατα πολύ καλή ιδέα αν επέστρεφαν πίσω».

«Αυτό, όμως, δεν μπορεί να είναι πάντα το επιχείρημα των Βρετανών» παρενέβη προς υπεράσπισή του μισο-αστειευόμενος ο συμπρωταγωνιστής του στην ταινία Monuments Men, Ματ Ντέιμον.

Υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων τάχθηκε και ο έτερος πρωταγωνιστής της ταινίας, Μπιλ Μάρει, ο οποίος ανέφερε με σκωπτικό ύφος: «Είχαν μια καλή ζωή εδώ, σίγουρα. Αλλά το Λονδίνο γέμισε κόσμο. Υπάρχει πολύς χώρος πίσω στην Ελλάδα».

robert williams

Ένας ακόμα διάσημος σταρ είχε τοποθετηθεί στο παρελθόν πάνω στο κρίσιμο θέμα των γλυπτών του Παρθενώνα. Ο Ρόμπιν Ουίλιαμς με δηλώσεις του είχε ταχθεί υπέρ της επιστροφής τους στην Ελλάδα.

Ο μεγάλος σταρ έχει μιλήσει ίσως πιο θερμά ακόμη κι από τους ίδιους τους Έλληνες, για την ιστορία μας, σε μια συνέντευξή του που κάνει ξανά αυτές τις μέρες τον γύρο του Διαδικτύου και των social media διεθνώς:

«Έχω πάει σε όλα τα ελληνικά νησιά…», είχε πει ο Ρόμπιν Ουίλιαμς.«Εκεί είδα αρχαιολογικούς χώρους που μ” έκαναν να σκεφτώ: Δεν μπορώ να πιστέψω πως εδώ αναπαράγονται όλα όσα έχουμε διαβάσει στην ελληνική μυθολογία. Η ελληνική ιστορία είναι κάτι στο οποίο πρέπει να υποκλιθεί ολόκληρη η ανθρωπότητα. Ίσως η οικονομία της Ελλάδας να πηγαίνει κατά διαόλου, αλλά αυτό δε σημαίνει πως είστε αβοήθητοι.

Τα οικονομικά δεδομένα αλλάζουν συνεχώς και στην Ευρώπη και στην Αμερική και σε όλο τον κόσμο. Αυτό που δεν αλλάζει ποτέ, είναι η κληρονομιά, η ταυτότητά σου. Ο Παρθενώνας δεν φεύγει από την Αθήνα. Είναι εκεί για να υπενθυμίζει ότι όλη αυτή η πρόοδος και η ευημερία μπορούν να επιστρέψουν. Σήμερα είμαι στην Αγγλία, για παράδειγμα, και δεν έχω να πάω πουθενά. Τι να δεις; Το παλάτι του Μπάκιγχαμ; Δε με νοιάζει. Όπως κι όταν πάω στη Γερμανία, δε με ενδιαφέρει να δω το Τείχος του Βερολίνου, το οποίο δεν είναι σύμβολο ευημερίας, αλλά το ακριβώς αντίθετο. Αλλά κανείς δε μπορεί να αγνοήσει τη Δήλο, τον Παρθενώνα και τις Μυκήνες!».

Όλα αυτά για την Ελλάδα τα είχε πει ο Ρόμπιν Ουίλιαμς σε μια συνέντευξή του στο «Πρώτο Θέμα», που έκτοτε μεταφράστηκε δεκάδες φορές και αναρτήθηκε σε εκατοντάδες sites ανά τον κόσμο.

Τις τελευταίες μέρες, και μετά τη θύελλα που ξεσήκωσε παγκοσμίως η παρέμβαση του Τζορτζ Κλούνεϊ, το ίδιο κείμενο κάνει ξανά «θραύση» στα social media κι έρχεται να γίνει ένας ακόμη πρεσβευτής της Ελλάδας. Και μαζί, να ενισχύσει το ρεύμα που φαίνεται να διαμορφώνεται για μια ισχυρή και δυναμική επανεκκίνηση του αιτήματος για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στην ΑΘήνα.

nonews

marmara parthenonas

Υπέρ της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα τάσσεται το συντριπτικό ποσοστό όσων ψήφισαν στην δημοσκόπηση της εφημερίδας Guardian, η οποία κράτησε μέχρι αργά χθες το βράδυ.

Σύμφωνα με το αποτέλεσμα της δημοσκόπησης, το 88% των ερωτηθέντων θεωρούν ότι η Βρετανία πρέπει να επιστρέψει τα μάρμαρα στην Αθήνα, ενώ μόλις το 12% διαφωνεί με την επιστροφή τους.

Το θέμα ήρθε και πάλι στο προσκήνιο μετά τις δηλώσεις του διάσημου ηθοποιού Τζορτζ Κλούνεϊ, ο οποίος υποστήριξε ότι θα ήταν καλή ιδέα να επιστρέψουν τα γλυπτά του Παρθενώνα στην Ελλάδα.

Μάλιστα, ο Κλούνεϊ λίγες ημέρες αργότερα προχώρησε σε νέες δηλώσεις για το θέμα, εμμένοντας στην άποψή του. Στο πλευρό του στάθηκε και ο ηθοποιός Μπιλ Μάρεϊ.

Πάντως, οι δηλώσεις αυτές έχουν ήδη προκαλέσει πολλές αντιδράσεις. Η πιο έντονη ήταν αυτή του δημάρχου του Λονδίνου, Μπόρις Τζόνσον, ο οποίος κατηγόρησε τον Τζορτζ Κλούνεϊ ότι υποστηρίζει την χιτλερική ατζέντα.

Μαγεμένη από τις ομορφιές της Ελλάδας η Αμερικανίδα δημοσιογράφος Τζέσικα Μίσενερ και ο ιστότοπος BuzzFeed, προτρέπουν ανθρώπους από όλο τον κόσμο να επισκεφθούν την Ελλάδα. 

Η δημοσιογράφος παραθέτει, μάλιστα, 30 εικόνες που έχει τραβήξει η ίδια από παλαιότερες διακοπές της στη χώρα μας και οι οποίες αποτυπώνουν το πλήθος των διαφορετικών εικόνων που μπορεί να συναντήσει κανείς επισκεπτόμενος την Ελλάδα, ενώ ταυτόχρονα αποτελούν μια απόδειξη του λόγου που κάνει τους ξένους να... τρελαίνονται με τις ομορφιές της και να την επισκέπτονται ξανά και ξανά.

«Η Ελλάδα είναι γοητευτική και χρειάζεται τα τουριστικά σας δολάρια τώρα περισσότερο από ποτέ. Καλό σας ταξίδι» σημειώνει η Μίσινερ...

1. Το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

2. Η λίμνη Καδή στο Πολυλίμνιο Μεσσηνίας

3. Το ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης

4. Πρωινός καφές..

5. Η νυχτερινή ζωή της Ρόδου

6. Τα χωριά της Πάρου

7. Το ξενοδοχείο ''Ναβαρίνος'' στην Πύλο

8. ''Αρχαία'' δέντρα κοντά στη θάλασσα

9. Ντόπια προιόντα στην αγορά της Αθήνας

10. Oι κατακόμβες της Κρήτης

11. Η ανεμελιά των κατοικιδίων στη Μύκονο

12. Η χιονισμένη Ακρόπολη

13. Μπάλες σανού στην ευλογημένη ελληνική γη

14. Τα μπαράκια της Αθήνας

15. Τα κομψά εστιατόρια της Σαντορίνης

16. Τα γραφικά σπίτια της Μυκόνου

17. Τα επιβλητικά Μετέωρα στην Καλαμπάκα

18. Το πειρατικό καράβι στο λιμάνι του Ρεθύμνου

19. Το ηλιοβασίλεμα από εξωκκλήσι της Μήλου

20. Το Ολυμπιακό Στάδιο Αθηνών και η στέγη Καλατράβα

21. "Σκυλίσια ζωή" με φόντο την Ακρόπολη και τον Λυκαβηττό

22. Η ανατολή του Ήλιου στην Πάρο

23. Τα μοναδικά "φαγάδικα" της Νάξου

24. Το όμορφο λιμάνι του Ρεθύμνου

25. Ο φάρος της Μυκόνου

26. Η περιοχή Σκάλ Ποταμιά στο νησί της Θάσου

27. Τα μοναδικά αγάλματα της Ακρόπολης

28. Ο ποταμός Καλαμάς στο Θεογέφυρο Ιωαννίνων

29. Η Ακρόπολη τη νύχτα...

30. Οι παραλίες των Δωδεκανήσων

Περισσότερα Άρθρα...