Ενέργειες για την υλοποίηση των αναβλητικών αιρέσεων που αποτελούν προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της συναλλαγής της «Παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Αλίμου» πριν τις 31 Δεκεμβρίου, όταν και εκπνέει η προθεσμία παράτασης που έχει εγκρίνει το ΤΑΙΠΕΔ, πραγματοποιούν τα συμβαλλόμενα μέρη:
O νυν φορέας λειτουργίας ΕΤΑΔ, η Παραχωρησιούχος εταιρεία ειδικού σκοπού «Νέα Μαρίνα Αλίμου Α.Ε.», θυγατρική κατά 100% της αρχικής μετόχου, Άκτωρ Παραχωρήσεις, και το Ταμείο.
Την ολοκλήρωση της συναλλαγής μέχρι το τέλος του έτους επιβεβαίωσε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στην 8η έκθεση αξιολόγησης της ελληνικής οικονομίας.
Σύμφωνα, λοιπόν, με πληροφορίες του Reporter, αυτό το διάστημα διευθετούνται τα τελευταία εκκρεμή ζητήματα, προκειμένου να περατωθεί η παραχώρηση, η οποία αναμένεται να συμβάλει στην ανάπλαση του παραλιακού μετώπου.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες ημέρες, ξεκίνησε η απομάκρυνση τροχόσπιτων, τροχοφόρων φορείων (trailers), και containers από τη Μαρίνα, στο πλαίσιο των εκκρεμοτήτων, τις οποίες έπρεπε να επιλύσει η ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια, ΕΤΑΔ, σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές καθαριότητας του Δήμου Αλίμου.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη προκάλεσε την έντονη αντίδραση του κλάδου του yachting, καθώς ανάμεσα στις εγκαταστάσεις, οι οποίες έπρεπε να απομακρυνθούν, περιλαμβάνονται άτυποι χώροι γραφείων, συνεργείων και αποθήκες των επαγγελματιών.
Ο εκπρόσωπος του κλάδου, Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), έκανε λόγο για «απροσδόκητη, απαράδεκτη και αυθαίρετη ενέργεια», χωρίς προειδοποίηση, παρά τις συζητήσεις των δύο πλευρών.
Από την άλλη, πηγές κοντά στον Παραχωρησιούχο επισημαίνουν στο Reporter πως η διαδικασία είναι καθ' όλα νόμιμη, εκτελέστηκε από τη συνεργασία των αρμόδιων αρχών (ΕΤΑΔ, Λιμενική Αστυνομία, Δημοτική Αστυνομία και Δημοτική Αρχή Καθαριότητας Αλίμου) και συνάμα απαραίτητη για την ανάπτυξη της Μαρίνας.
«Πρόκειται για αυθαίρετες χρήσεις εντός της Μαρίνας, οι οποίες υποστήριζαν τους επαγγελματίες, αλλά ήταν μη σύννομες. Το γεγονός ότι η διαδικασία δεν προχώρησε τα προηγούμενα χρόνια, δε σημαίνει ότι δεν μπορούν να απομακρυνθούν σήμερα», σημειώνεται.
Απαντώντας, παράλληλα, στις αιτιάσεις των επαγγελματιών για καθυστερήσεις στην υλοποίηση της παραχώρησης, οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι η διαδικασία είναι ιδιαίτερα περίπλοκη και χρονοβόρα με τις υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου που εμπλέκονται σε τέτοιες συναλλαγές.
Μετά από 28 μήνες από την έναρξη της παραχώρησης, θα εκδοθεί Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία θα αφορά την εξειδίκευση του προεδρικού διατάγματος χρήσεων και όρων δόμησης.
«Αλλάζει πρόσωπο η Μαρίνα»
«Μία βόλτα στη Μαρίνα, θα σας πείσει ότι αλλάζει πρόσωπο», αναφέρουν οι πηγές στο Reporter, συμπληρώνοντας ότι τα έργα, που θα συντελεστούν, όχι μόνο θα ενισχύσουν το τουριστικό προϊόν, αλλά θα προσελκύσουν και μεγάλη μερίδα του εγχώριου πληθυσμού.
Η «Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε.» θα υλοποιήσει εντός της επόμενης πενταετίας επενδύσεις της τάξης των 50 εκατ. ευρώ, μέσω των οποίων, η Μαρίνα Αλίμου εκτιμάται ότι θα εκσυγχρονισθεί και θα μετατραπεί σε έναν κορυφαίου επιπέδου τουριστικό λιμένα. Στα μέσα Μαΐου, υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας για 40 χρόνια, έναντι τιμήματος 57,5 εκατ. ευρώ.
Η συνολική αξία της συμφωνίας υπερβαίνει τα 177 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει το εφάπαξ καταβλητέο ποσό κατά την έναρξη της παραχώρησης, την ετήσια αμοιβή παραχώρησης και ποσοστό επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων της Μαρίνας. Η χρηματοδότηση της επένδυσης έχει εξασφαλιστεί μέσα από ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό.
Στη χερσαία ζώνη της Μαρίνας, έκτασης περίπου 210 στρεμμάτων, προβλέπεται η ανάπτυξη περίπου 18.000 τ.μ. σύγχρονης σχεδίασης, μοντέρνων ισόγειων ή έως δύο ορόφων κτιριακών εγκαταστάσεων που θα στεγάσουν χρήσεις εστίασης και αναψυχής, ξενοδοχειακών υπηρεσιών, γραφείων, αποθήκευσης και επισκευών σκαφών, καθώς και εμπορικές χρήσεις.
Ο περιβάλλων χώρος του χερσαίου τμήματος της Μαρίνας θα είναι διαμορφωμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να εντάσσονται δρόμοι, πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, χώροι στάθμευσης, αλλά και επιμελημένοι χώροι πρασίνου που θα φιλοξενούν υπαίθριες εκδηλώσεις πολιτισμού για τους επισκέπτες.
Επιπλέον, τόσο οι γραφειακοί χώροι που θα κατασκευαστούν όσο και οι αποθήκες, τα συνεργεία επισκευών και τα εμπορικά καταστήματα, θα εξυπηρετούν τις πλέον σημαντικές εταιρείες ναύλωσης επαγγελματικών σκαφών αναψυχής, αλλά και άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των σκαφών, του τουρισμού και της ευρύτερης επιχειρηματικότητας.
Στη θαλάσσια ζώνη της Μαρίνας, έκτασης σχεδόν 428 στρεμμάτων, θα έχουν τη δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 1.000 σκάφη αναψυχής, μετά και την ανακατασκευή των πλωτών προβλητών οι οποίες στο σύνολό τους θα φέρουν ένα νέο, σύγχρονο σχεδιασμό που θα αξιοποιεί πλήρως τον απαραίτητο χώρο για την καλύτερη εξυπηρέτηση των σκαφών και των χρηστών τους.
Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στον εκσυγχρονισμό σημαντικών τμημάτων για την εύρυθμη λειτουργία της προβλήτας, όπως σύγχρονες εγκαταστάσεις (πίλαρς) για τον ανεφοδιασμό των σκαφών, λοιπές εγκαταστάσεις ασφαλείας, φωτισμός, ασφάλεια (security) με αυτοματοποιημένα συστήματα παρακολούθησης, κ.α.
Η αδειοδότηση των έργων και η έναρξη εργασιών, βάσει χρονοδιαγράμματος της Σύμβασης Παραχώρησης, προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 28 μήνες από την έναρξη της παραχώρησης, ήτοι τέλος του 2022.
Η Μαρίνα Αλίμου είναι μία από τις σημαντικότερες στην Ελλάδα και μια από τις μεγαλύτερες στην Ανατολική Μεσόγειο. Σήμερα, προσφέρει περίπου 1.100 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής διαφόρων μεγεθών και εξυπηρετεί σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες ελλιμενισμού της αγοράς της Αθήνας.
reporter