ix telh

Αλεξιάδης: «Αυτό που εξετάζουμε είναι να επιβαρύνουμε μεγάλα και ακριβά με λίγο παραπάνω από το 0 ή το λίγο που είχανε» - Άγνωστο το πότε θα εκδοθούν - «Αλλά θα πληρωθούν μέχρι το τέλος του έτους» είπε ο αναπληρωτής υπ. Οικονομικών

Σε αλλαγές από φέτος στα τέλη κυκλοφορίας θα προχωρήσει το υπουργείο Οικονομικών με στόχευση, όπως δήλωσε την Παρασκευή ο Τρύφων Αλεξιάδης, «να τα κάνουμε πιο δίκαια».

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών το σχέδιο που θα εφαρμόσει η κυβέρνηση - και εξαιτίας του οποίου θα καθυστερήσει η έκδοση των φετινών τελών - είναι να πληρώσουν όλοι, ακόμα και οι κάτοχοι υβριδικών, ηλεκτροκινήτων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

«Αυτό που εξετάζουμε είναι να επιβαρύνουμε μεγάλα και ακριβά με λίγο παραπάνω από το 0 ή το λίγο που είχανε» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Αλεξιάδης στα Παραπολιτικά FM.

H στόχευση του υπουργείου κατά τον κ. Αλεξιάδη είναι με αυτά τα κριτήρια «τα μεγάλα και ακριβά θα επιβαρυνθούν, τα μεσαία δεν θα έχουν καμία αλλαγή, τα μικρά και τα φθηνά θα ελαφρυνθούν».

«Είχαμε δύο επιλογές ή να επαναλάβουμε την περσινή κατάσταση και να βγουν εύκολα τα τέλη κυκλοφορίας ή να καθυστερήσουμε την έκδοση των τελών γιατί πραγματικά πνιγόμαστε αυτές τις μέρες στο υπουργείο Οικονομικών. Θα καθυστερήσουμε να βγάλουμε τα τέλη κυκλοφορίας τα οποία ούτως ή άλλως θα πληρωθούνε πολύ αργότερα για να μπορέσουμε να τα κάνουμε πιο δίκαια. Αυτό το σενάριο επεξεργαζόμαστε αυτή τη στιγμή δηλαδή να μεταφέρουμε φορολογικό βάρος από φθηνά και μικρά σε μεγάλα και ακριβά» εξήγησε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών.

Κληθείς να δώσει παραδείγματα εφαρμογής στην πράξη του σκεπτικού του οικονομικού επιτελείου ο κ. Αλεξιάδης αναφέρθηκε στους πίνακες που έχει στα χέρια του: «μου ήρθε για παράδειγμα αυτοκίνητο 1.400 κυβικά που δεν είναι μεγάλο αλλά που κάνει 40.000 ευρώ το θεωρείται δίκαιο αυτό να μην πληρώσει 1 € τέλος κυκλοφορίας; Και να πληρώνει τέλος κυκλοφορίας ένα αυτοκίνητο το οποίο μπορεί να είναι και 2.000 κυβικά αλλά κάνει λιγότερο αυτή τη στιγμή από 3.000-4.000 ευρώ;».

Η οριστική απόφαση αναμένεται «την επόμενη, μεθεπόμενη εβδομάδα» ώστε τα τέλη να βγούν μέσα στον Νοέμβριο. «Απλά μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουν πληρωθεί σίγουρα» υπογράμμισε ο αναπληρωτής υπ. Οικονομικών.

toyota logo

Tην απόφαση να ανακαλέσει 6,5 εκατ. οχήματα από όλο τον κόσμο έλαβε η Toyota, με σκοπό όπως ανακοινώθηκε να επιβεβαιώσει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος υπερθέρμανσης και έκλυσης καπνού.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία είχε αναγκαστεί πριν από λίγους μήνες να ανακαλέσει επιπλέον 10 εκατ. οχήματα λόγω ελαττωματικών αερόσακων.

Τα αυτοκίνητα που περιλαμβάνονται στην τελευταία ανακοίνωση για ανάκληση, μεταξύ των οποίων τα μοντέλα Yaris, Corolla, Camry και RAV4 παρήχθησαν μεταξύ 2005 και 2010. Η ανάκληση αφορά περίπου 600.000 οχήματα στην Ιαπωνία, 2,7 εκατομμύρια στις Ηνωμένες Πολιτείες, 1,2 εκατομμύρια στην Ευρώπη και 2 εκατομμύρια οχήματα αλλού

«Δεν έχει καταγραφεί περιστατικό ατυχήματος που να αποδίδεται στο πρόβλημα », σύμφωνα με την Toyota.

eisithrio

Αύξηση της τάξεως του 10% έρχεται στην τιμή των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου στα μέσα μεταφοράς ήταν αναπόφευκτη, όπως παραδέχθηκε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

«Αυτό που προγραμματίζουμε είναι, επειδή θα αυξηθεί έτσι ή αλλιώς κατά 10% το εισιτήριο, επειδή ανέβηκε ο συντελεστής ΦΠΑ από το 13% στο 23%, να μπορέσουμε να κρατήσουμε χαμηλά τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών που χρησιμοποιούν καθημερινά οι πολίτες που πηγαίνουν στις δουλειές με τα μέσα μεταφοράς και να επιβαρυνθεί λίγο περισσότερο το απλό εισιτήριο, το οποίο χρησιμοποιούν περιστασιακά τουρίστες ή άλλοι».

Μιλώντας σε ραδιοφωνική εκπομπή δήλωσε ότι η μείωση της τιμής του εισιτηρίου που έγινε από την κυβέρνηση Σαμαρά, δημιούργησε πολύ μεγάλη υστέρηση εσόδων και ελλείμματα στον ΟΑΣΑ. Ενώ αναφέρθηκε και στις «δύο εβδομάδες δωρεάν μετακινήσεων για τους πολίτες -κατά την περίοδο των capital controls– οι οποίες στοίχισαν 10 εκατ. ευρώ.

Τα ελλείμματα στο σύνολό τους ήταν 50 εκατ. ευρώ από τη μείωση των εισιτηρίων εκείνη τη χρονιά», σημειώνοντας ότι «αν ήταν υγιές το σκηνικό στον ΟΑΣΑ και στις αστικές μεταφορές δεν θα είχαμε πρόβλημα με τις δύο εβδομάδες ή δύο μήνες».

spiegel vw

Η Volkswagen άφησε να εννοηθεί ότι θα ανακαλέσει έως 11 εκατ. οχήματα σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει το σκάνδαλο που ξέσπασε αφού παραδέχθηκε ότι παραποιούσε τις μετρήσεις εκπομπών ρύπων στις ΗΠΑ. 

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος Ματίας Μίλερείπε ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει εκπονήσει ένα «ολοκληρωμένο» σχέδιο μετατροπής που θα υποβληθεί στις ρυθμιστικές αρχές με στόχο να διασφαλιστεί ότι τα μοντέλα ντίζελ τηρούν τα πρότυπα εκπομπής ρύπων.

Η εταιρία θα ζητήσει από τους πελάτες «τις επόμενες ημέρες» να προχωρήσουν σε μετατροπές στα μοντέλα ντίζελ στα οποία έχει τοποθετηθεί το επίμαχο λογισμικό και θα ενημερώσει τις αρχές για τις τεχνικές αλλαγές τον Οκτώβριο, είπε αργά χθες ο Ματίας Μίλερ σε κλειστή συνάντηση περίπου 1.000 υψηλόβαθμων στελεχών της εταιρίας στα κεντρικά γραφεία της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ.

Η ομοσπονδιακή υπηρεσία μεταφορών (KBA) έχει δώσει στην εταιρία περιθώριο έως τις 7 Οκτωβρίουνα εκπονήσει σχέδιο, με το οποίο να εξηγεί πώς θα τηρεί τα πρότυπα όσον αφορά την εκπομπή ρύπων, χωρίς να καταφεύγει σε λογισμικά που παραποιούν τα αποτελέσματα.

«Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα μακρύ και δύσκολο δρόμο και πολλή σκληρή δουλειά» είπε ο Μίλερ στο κείμενο της ομιλίας του, στο οποίο είχε πρόσβαση το Reuters. «Θα είμαστε σε θέση να σημειώσουμε μόνο σταδιακή πρόοδο και θα υπάρξουν πισωγυρίσματα."

Η Volkswagen έχει ήδη πει ότι το λογισμικό που επιτρέπει την παραποίηση των μετρήσεων για τις εκπομπές ρύπων είχε τοποθετηθεί σε περίπου 11 εκατομμύρια οχήματα, συμπεριλαμβανομένων 5 εκατομμυρίων οχημάτων στην μονάδα της Volkswagen, 2,1 εκατομμυρίων στην Audi, και 1,2 εκατομμυρίων στην Skoda.

Εκπρόσωπος της μονάδας επαγγελματικών οχημάτων επιβεβαίωσε ότι στα 11 εκατομμύρια οχήματα περιλαμβάνονται και 1,8 εκατ. επαγγελματικά οχήματα.

Περίπου 2 εκατομμύρια από τα οχήματα που φέρουν το επίμαχο λογισμικό κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο της Audi στη δυτική Ουγγαρία, είπε ο υπουργός Οικονομίας της χώρας Μιχάλι Βάργκα στον τηλεοπτικό σταθμό TV2.

Ο Βάργκα είπε επίσης ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε συνομιλίες με την Audi και τη μονάδα της ανταγωνίστριας Daimler, Mercedes, η οποία επίσης έχει μια μεγάλη μονάδα στην Ουγγαρία, προκειμένου να αποτιμηθεί ο πιθανός αντίκτυπος στην τοπική οικονομία.

Σύμφωνα με τον Βάργκα, η Ουγγαρία «προς το παρόν» δεν σχεδιάζει να προχωρήσει σε κάποια απαγόρευση σε σχέση με τα αυτοκίνητα της εταιρίας.

Το εργοστάσιο της Audi στην Ουγγαρία, που βρίσκεται στη δυτική πόλη Γκυόρ, είναι βασικός προμηθευτής για τον όμιλο Volkswagen. Πέρυσι, κατασκεύασε 1,97 εκατ. κινητήρες και 135.232 αυτοκίνητα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της.

Η Daimler λειτουργεί εργοστάσιο της Mercedes στο Κετσκεμέτ στην κεντρική Ουγγαρία, με ετήσια δυναμικότητα 150.000 αυτοκινήτων. 
 
Το Spiegel κάνει την... κηδεία της Volkswagen

Με ένα εξαιρετικά εντυπωσιακό εξώφυλλοθα κυκλοφορήσει το γερμανικό περιοδικόSpiegel την Παρασκευή, αφιερωμένο στο σκάνδαλο της VW. Φέρει τον τίτλο “Η Αυτοκτονία” και απεικονίζει την... κηδεία ενός νέου “σκαραβαίου” της Volkswagen σε κίτρινο χρώμα.

Στο βιντεάκι προαναγγελίας “παίζουν” δηλώσεις του Μάρτιν Βίντερκορν – είναι το μόνο πρόσωπο που αναφέρεται στο βίντεο σε σχέση με το σκάνδαλο – για την ποιότητα των αυτοκινήτων. Σε μία αποστροφή του λόγου του που θυμίζει το περιοδικό λέει χαρακτηριστικά ότι προσωπικά ο ίδιος ελέγχει κάθε όχημα και πως κάθε όχημα έχει κάτι από αυτόν.

Ακολουθεί η δήλωση συγγνώμης του διευθυντή της εμβληματικής για τη Γερμανία, εταιρείας.

“Αυτά και άλλα στο Spiegel” της Παρασκευής, αναφέρεται.

eisithrio

Η σκέψη που επικρατεί αυτή τη στιγμή στο υπουργείο είναι να αποφευχθεί η οριζόντια αύξηση των εισιτηρίων από το 1,20 στο 1,30 ευρώ, ώστε να καλυφθεί η αύξηση του ΦΠΑ, αλλά να υπάρξουν διακυμάνσεις των τιμών και διαφορετικά εισιτήρια ανά διαδρομή.

Οι τιμές θα ξεκινούν από 1,20 πιθανότατα για μετακίνηση κοντινών αποστάσεων και θα φτάνουν ως και τα 2 ευρώ για τις μεγάλες αποστάσεις.

Ο στόχος του υπουργείου είναι να υπάρξει αύξηση μόνο στα μεμονωμένα εισιτήρια, να επιβαρυνθούν κυρίως όσοι δεν χρησιμοποιούν καθημερινά τα μέσα μαζικής μεταφοράς δηλαδή καθώς με τις αυξήσεις ανάλογα με την χιλιομετρική απόσταση θα καταστεί δυνατό να παγώσουν οι τιμές των μηνιαίων καρτών στα σημερινά επίπεδα.

Εκείνοι που χρησιμοποιούν δηλαδή καθημερινά ΜΜΜ και διαθέτουν μηνιαία κάρτα δεν θα επιβαρυνθούν καθόλου. Όλα αυτά βέβαια μένει να αποδειχθούν και στην πράξει, με τις αποφάσεις που θα ληφθούν μέσα στο επόμενο διάστημα.

audi zappeio

Ανακλήσεις οχημάτων της εταιρείας VW, Audi, Skoda, Seat και στην Ελλάδα προς το τέλος της άλλη εβδομάδας, λόγω του σκανδάλου με το παράνομο λογισμικό, προανήγγειλε η Kosmocar που εισάγει τα εν λόγω οχήματα στη χώρα μας.

Κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο κ. Στηβ Σίρτης, γενικός διευθυντής της Κosmocar, αντιπροσωπείας των αυτοκινήτων VW, Audi στην Ελλάδα, αναφέρθηκε στο παγκόσμιο σκάνδαλο που έχει συνταράξει καταναλωτές, κυβερνήσεις και εταιρείες.

Έκανε λόγο για μια γιγαντιαία επιχείρηση ανακλήσεων οχημάτων ανά τον κόσμο και εκτίμησε πως «στο τέλος της άλλης εβδομάδας, μάλλον θα ξεκινήσει η γιγάντια ανάκληση σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα». Εκτίμησε ότι τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει η επίσημη ανακοίνωση της μητρικής εταιρείας για την επίλυση του προβλήματος και την αποκατάσταση των παρενεργειών που έχει το παράτυπο λογισμικό. «Αυτό το μεγάλο πρόβλημα θα πρέπει να λυθεί με τον καλύτερο τρόπο έχουμε εμπιστοσύνη στην VW» είπε ο κ. Σίρτης.

Διαβεβαίωσε δε πως οι τεχνικές υπηρεσίες της Κοsmocar «είναι έτοιμες και θα κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να μείνουν ευχαριστημένοι οι πελάτες μας».

Υποστήριξε ακόμη ότι «μέχρι τώρα είναι μικρός ο αριθμός των κατόχων γερμανικών αυτοκινήτων, που ανησυχούν για την καλή λειτουργία του κινητήρα» και πως δεν έχει επηρεασθεί επί του παρόντος η ζήτηση των γερμανικών αυτοκινήτων που εκπροσωπεί η Κosmocar.

pistotikes

Στο 50% θα μειωθούν τα επιτόκια στις "κόκκινες" πιστωτικές κάρτες από τις τράπεζες και παράλληλα θα προσφερθούν περισσότερες και μικρότερες δόσεις μέσα από σειρά ρυθμίσεων.

Στόχος της κίνησης αυτής είναι να διευθετηθούν καθυστερούμενες οφειλές άνω των 7 δισ. ευρώ. Μάλιστα, πλέον, οι "κόκκινες" πιστωτικές θα ρυθμίζονται απευθείας, χωρίς να μετατρέπεται η οφειλή σε δάνειο.

Σύμφωνα με το 'Εθνος, η Alpha Bank "κουρεύει" στο μισό το επιτόκιο των πιστωτικών της καρτών που βρίσκονται σε καθυστέρηση πάνω από 90 μέρες, χωρίς να χρειάζεται η οφειλή της κάρτας να μεταφερθεί σε νέο δάνειο.

Το νέο επιτόκιο κλειδώνει στο 11% από το 20%. Το κέρδος για τον πελάτη είναι ότι η δόση είναι χαμηλή, π.χ. αν η οφειλή είναι 2.000 ευρώ, η δόση είναι περίπου 38-40 ευρώ το μήνα.

Αντιθέτως, η ίδια κάρτα χωρίς την ρύθμιση, έχει ελάχιστη καταβολή 300 ευρώ, καθώς στην μηνιαία καταβολή υπολογίζεται το σύνολο των ληξιπρόθεσμων οφειλών.   

Από την πλευρά της η Εθνική ρυθμίζει όλες τις κάρτες που βρίσκονται σε καθυστέρηση από 90 ημέρες και πάνω. Το "πλαστικό" καταργείται και δίνεται νέο δάνειο με σταθερό επιτόκιο 10,1% ενώ η δόση ρυθμίζεται ανάλογα με το εισόδημα.

Η Τράπεζα Πειραιώς έχει μία μεγάλη γκάμα ρυθμίσεων και προτείνει λύσεις ανάλογα με το βαθμό καθυστέρησης και τις οικονομικές δυνατότητες κάθε πελάτη. Οι οφειλές μέχρι 15.000 ευρώ πακετάρονται σε νέο προϊόν με επιτόκιο στα επίπεδα του 8-10%.

Οι ρυθμίσεις σε κάποιες περιπτώσεις δανειοληπτών περιλαμβάνουν και "κούρεμα" 20% - 30% της συνολικής οφειλής.

Τέλος η Eurobank προχωρά σε ρυθμίσεις αλά καρτ, ανάλογα με το ύψος της οφειλής και τον χρόνο της συνολικής καθυστέρησης, πακετάροντας το υπόλοιπο της πιστωτικής κάρτας(ή του προσωπικού δανείου) σε ένα νέο δάνειο με χαμηλό επιτόκιο και μεγάλη διάρκεια αποπληρωμής.

Να σημειωθεί ότι όλα τα προγράμματα είναι ιδιαίτερα ευέλικτα, καθώς "διαβάζουν" το πρόβλημα του κάθε πελάτη χωριστά και προσαρμόζονται στις οικονομικές του δυνατότητες.

Να σημειωθεί ότι σήμερα περισσότερες από 2 .000.00 πιστωτικές κάρτες βρίσκονται σε καθυστέρηση από 90 ημέρες και επάνω, ενώ ένας σημαντικός αριθμός από αυτές, έχει περάσει στο στάδιο της νομικής διευθέτησης. Η μέση οφειλή στις "κόκκινες" πιστωτικές κάρτες διαμορφώνεται στα 2.500 με 3.000 ευρώ.

Πηγή: 

Περισσότερα Άρθρα...