Με ανοικτή επιστολή στην International New York Times, που εκδίδεται στο Παρίσι, η ιαπωνική επενδυτική εταιρεία Japonica Partners εξαίρει το επενδυτικό ενδιαφέρον που εμφανίζει η Ελλάδα, το οποίο βαθμολογεί με Α+.

Πρόκειται για ολοσέλιδη διαφημιστική καταχώρηση με τίτλο: «η ΕΛΛΑΔΑ είναι Α+» και υπότιτλο: «Ανοικτή επιστολή και έκκληση για ανάληψη δράσης, προς τους υπεύθυνους χάραξης των δημόσιων πολιτικών, σε Αθήνα, Βρυξέλλες, Φρανκφούρτη και Ουάσιγκτον».

Ως επιχειρήματα για την έκκλησή της αυτή, η Japonica επισημαίνει ότι:

«Είναι αδιάσειστο γεγονός ότι η Ελλάδα έχει επιτελέσει μια από τις πιο εκπληκτικές προσαρμογές των δημόσιων οικονομικών στην ιστορία, που συνιστά επίδοση Α+. Αυτή είναι η στιγμή να ξεπεράσουμε την παρούσα, οικονομικά παράλογη και αναχρονιστική λογιστική που δεν αφήνει να φανεί ότι η Ελλάδα αξίζει μια αξιολόγηση Α+ και τα κρατικά της ομόλογα να έχουν επιτόκια κάτω από 5%.

Αυτή είναι η στιγμή να αναγνωριστεί ότι αυτή η λογιστική είναι το μόνο μεγάλο και πολύ εύκολο να παραμεριστεί εμπόδιο, σε μια απαράμιλλη ανάπτυξη στην Ελλάδα. Και, τώρα είναι η στιγμή για τα κέντρα αποφάσεων να υποστηρίξουν αποτελεσματικά τη λογιστική και την παρουσίαση που αντανακλά την οικονομική πραγματικότητα, που βελτιώνει τη λήψη αποφάσεων και αυξάνει την υπευθυνότητα».

Όπως σημειώνεται στην ίδια καταχώρηση, «η Ελλάδα έχει κατακτήσει την πρώτη θέση, ενώ βρίσκονταν στην τελευταία πριν πέντε χρόνια, στους δύο πιο σημαντικούς δείκτες οικονομικών επιδόσεων, ένα κατόρθωμα που πολλοί θεωρούσαν αδύνατο. Η Ελλάδα είναι έτοιμη τώρα να επαναλάβει αυτή την καταπληκτική επίδοση με μια καταπληκτική ανάπτυξη.

Η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση μεταξύ των 27 χωρών της Ε.Ε., σύμφωνα με έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σε ό,τι αφορά το διαρθρωτικό ισοζύγιο ως ποσοστό του ΑΕΠ για το 2013, ενώ βρίσκονταν στην τελευταία το 2009.

Για να γίνει αυτό κατανοητό, η Ελλάδα έχει ξεπεράσει την παγκόσμια πρωταθλήτρια Σουηδία με ένα διαρθρωτικό πλεόνασμα της τάξης του 1,2% του ΑΕΠ σε σύγκριση με αυτό της Σουηδίας που είναι 0,5% του ΑΕΠ.

Η Ελλάδα είναι επίσης πρώτη στην κατάταξη μεταξύ των 30 πιο ανεπτυγμένων οικονομιών, σύμφωνα με το ΔΝΤ, όσον αφορά το πρωτογενές ισοζύγιο (κυκλικά προσαρμοσμένο) ως ποσοστό του ΑΕΠ για το 2014, ενώ βρίσκονταν στην τελευταία θέση το 2009.

Για να γίνει αυτό κατανοητό, η Ελλάδα έχει ξεπεράσει την παγκόσμια πρωταθλήτρια Σιγκαπούρη για το 2014, όσον αφορά το πρωτογενές ισοζύγιο (κυκλικά προσαρμοσμένο) με 5,4% σε σύγκριση με το 3,3% της Σιγκαπούρης».

Στην ίδια καταχώρηση η Japonica παραθέτει πίνακες στοιχείων σχετικά με τις οικονομικές επιδόσεις της Ελλάδος σε σύγκριση με χώρες παγκόσμιες πρωταθλήτριες:

Διαρθρωτικό ισοζύγιο ως ποσοστό του ΑΕΠ- Στοιχεία Ευρωπαϊκής Επιτροπής

                    2014         2013         2009

Ελλάδα:     1η               1η              27η

Σουηδία:   5η              2η                 1η

 

Δείκτης οικονομικής επίδοσης

                   2014          2013          2009

Ελλάδα:    1%            1,2%        - 14,8%

Σουηδία: -0,2%       0,5%           2,7%

 

Πρωτογενές ισοζύγιο- Στοιχεία ΔΝΤ

Κυκλικά προσαρμοσμένο ως ποσοστό του ΑΕΠ

                            2014         2013       2009

Ελλάδα:             1η             2η           30η

Σιγκαπούρη:    3η            3η           6η

 

Δείκτης οικονομικής επίδοσης

Ελλάδα             5,4%      4,2%      - 13,6%

Σιγκαπούρη:  3,3%       3,6%     – 0,4%

Η σημασία αυτών των δεικτών οικονομικής επίδοσης επεξηγείται από τα παρακάτω σχόλια:

- Σε προηγμένες οικονομίες με υψηλό χρέος, η προσαρμογή θα πρέπει να βασίζεται σε μεσοπρόθεσμα προγράμματα, που να προσδιορίζονται με κυκλική προσαρμογή (ΙΜF FISCAL MONITOR).

- O μόνος δείκτης που πραγματικά παίζει ρόλο είναι το διαρθρωτικό έλλειμμα. (International New York Times).

- O στόχος της οικονομικής πολιτικής πρέπει να είναι ένα βιώσιμο κυκλικά προσαρμοσμένο ισοζύγιο.

Όπως σημειώνεται στην ίδια καταχώρηση:

H Japonica Partners η οποία κατέχει ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου, είναι μια επιχειρηματική εταιρεία επενδύσεων που κάνει επικεντρωμένες επενδύσεις σε ειδικές καταστάσεις χαμηλών αποδόσεων σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Japonica δεν είναι επενδυτικό ταμείο και δεν παρέχει συμβουλές για επενδύσεις.

matrix24

Την ανάγκη για νέα δανειακή βοήθεια προς την Ελλάδα προκειμένου να μην αποχωρήσει από την Ευρωζώνη στα μέσα του 2014 βλέπει το βρετανικό περιοδικό Economist, τονίζοντας παράλληλα πως η τελευταία απειλή για την χώρα είναι η Χρυσή Αυγή.

«Η διαπραγμάτευση του χρέους και των σχετικών όρων θα διαρκέσει όλο το πρώτο ήμισυ του έτους, αλλά θα καταλήξει σε ικανοποιητική υποστήριξη, ώστε να προληφθεί χαλάρωση και αποχώρηση από την Ευρωζώνη, πιθανότατα υπό μορφή καλύτερων όρων δανεισμού», σημειώνουν οι συντάκτες του περιοδικού στην ετήσια έκδοση του με τίτλο «The World in 2014», μεταδίδει η Καθημερινή.

Στη συνέχεια, ο Economist αναφέρεται και στο είδος των μεταρρυθμίσεων που χρειάζεται η χώρα, επισημαίνοντας πως «οι μεταρρυθμίσεις που αποβλέπουν στην επιστροφή στην ανάπτυξη, περιλαμβανόμενων των απολύσεων στη βιομηχανία, των δημοπρασιών και της πάταξης της γραφειοκρατίας, θα συνεχιστούν και τελικώς θα αποδώσουν καρπούς»,

Ωστόσο, το βρετανικό περιοδικό εκτιμά πως «το 2014 η οικονομία, σε τιμές δολαρίου θα συρρικνωθεί, πέφτοντας στα δύο τρίτα τουλάχιστον τού πριν από την κρίση επιπέδου».

Πέραν αυτών, ο Economist προβλέπει ύφεση της τάξεως του 1% για το 2014 και έλλειμμα 3,5% του ΑΕΠ.

Τελευταία απειλή για την Ελλάδα η Χρυσή Αυγή

Κλείνοντας, το περιοδικό χτυπά «καμπανάκι» για την εξάπλωση της ακροδεξιάς στην Ελλάδα, καθώς όπως σημειώνει η χώρα έχει προϊστορία σε ανάδειξη ακροδεξιού εξτρεμισμού έπειτα από περιόδους οικονομικής κρίσης.

Γράφει χαρακτηριστικά ο Economist:

«Το νεοφασιστικό κόμμα Χρυσή Αυγή, με τις επιθέσεις του σε μετανάστες και αριστερούς, είναι η τελευταία απειλή. Η κυβέρνηση διώκει το κόμμα για εγκληματική δραστηριότητα, αλλά συνεχίζει να έχει υποστήριξη από τον κόσμο», σημειώνει το περιοδικό»

spspero.
 

Μ' ένα εκτός τόπου και χρόνου κείμενο προϋπολογισμού, η κυβέρνηση επιχειρεί να δημιουργήσει άλλη μία φορά μια εικονική πραγματικότητα μόνο και μόνο για να επιβεβαιώσει το ψευδεπίγραφο success story, που η ίδια κατασκεύασε και σέρβιρε στον ελληνικό λαό.

Ο προϋπολογισμός δεν έχει καμία σχέση με τη σκληρή πραγματικότητα που ζει το σύνολο της κοινωνίας. Βασίζεται σε ευχολόγια και εικασίες, που για να πραγματοποιηθούν θα πρέπει οι Ελληνες να σφίξουν ακόμη περισσότερο το ζωνάρι (άραγε μέχρι πού) και να κάνουν νέες «θυσίες», χωρίς να μπορούν.

Είναι ένας προϋπολογισμός που δεν έχει την έγκριση της τρόικας, δεν περιέχει μη ψηφισθέντα μέτρα και επομένως θα υποστεί λίαν συντόμως το λίφτινγκ αναπροσαρμογής, που θα επιβάλουν οι δανειστές, μιας και οι ελληνικές αρχές θα υποχρεωθούν να φέρουν σύντομα συμπληρωματικό προϋπολογισμό με τα νέα μέτρα, που θα μας επιβάλει η τρόικα για το δημοσιονομικό κενό του 2014!

Εν τω μεταξύ, χωρίς πολλές κουβέντες, οι πολίτες μιας χώρας που θεωρητικά ανήκει ακόμη στην Ε.Ε. υποχρεώνονται να υποστούν νέες αυξήσεις στη φορολογία εισοδήματος (κατά 11,5 %) και στους φόρους περιουσίας κατά 41,5% σε σχέση με πέρυσι, ενώ οι μισθοί στο δημόσιο τομέα θα μειωθούν κατά 280 εκατ. ευρώ. Και την ίδια στιγμή, το αποκαλούμενο κοινωνικό κράτος κατακρημνίζεται με νέες μειώσεις δαπανών κατά 18,4% στην κρατική επιχορήγηση προς τους φορείς Ασφάλισης και Υγείας και κατά 6% στην Παιδεία.

Κατά τα άλλα, ο προϋπολογισμός βρίθει φιλόδοξων, πλην παντελώς αβάσιμων στόχων. Προβλέπει ανάπτυξη 0,6% το 2014 έναντι ύφεσης 4% φέτος, μικρή μείωση της ανεργίας από το 25,5% στο 24,5%, πρωτογενές πλεόνασμα 812 εκατ. ευρώ φέτος και 2,9 δισ. ευρώ του χρόνου, χωρίς όμως να αναλύει από πού θα προέλθουν όλα αυτά. Από τη φαντασία της επιθυμίας...

Το πιο κραυγαλέο, ωστόσο, είναι η πρόβλεψη για πλεόνασμα 3 δισ. στο ασφαλιστικό σύστημα, τη στιγμή που μόλις πριν από μερικούς μήνες η τρόικα είχε διαπιστώσει μαύρη τρύπα τουλάχιστον 2 δισ. ευρώ στα Ταμεία. Η αλήθεια, όπως αποκαλύπτει η «Ε», είναι πιο μαύρη. Το πραγματικό έλλειμμα των Ταμείων υπολογίζεται στα 2,8 δισ. ευρώ, το οποίο η κυβέρνηση επιδιώκει να καλύψει με... πάταξη της εισφοροδιαφυγής και λοιπά διαρθρωτικά μέτρα. Για τα οποία μέχρι τώρα δεν κουνάει το δαχτυλάκι της.

Πέρα από τις ανέξοδες εικοτολογίες, υπάρχει και η ζωή. Και αυτή είναι πολύ σκληρή για εκατομμύρια πολίτες που δίνουν τη μάχη της επιβίωσης.

Ο κατασκευασμένος προϋπολογισμός της κυβέρνησης δεν τους προσφέρει καμιά ελπίδα. Αντιθέτως, τους επιβεβαιώνει, ότι όσο ψεύτικος είναι ο προϋπολογισμός άλλο τόσο ψεύτες είναι και οι δημιουργοί του.

enet

Σε μία ιδιαίτερη μορφή κατασχέσεων, για οφειλές που δεν έχουν γίνει ακόμη ληξιπρόθεσμες, προχωρεί το Δημόσιο, κάνοντας χρήση του άρθρου 11 του νόμου 3943 που ψηφίστηκε τον Μάρτιο του 2011 από την τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.

Ο νόμος προβλέπει ότι οι φορολογικές αρχές μπορούν να συμψηφίζουν ποσά που δικαιούνται να εισπράξουν οι πολίτες από το Δημόσιο με όλες τις βεβαιωμένες οφειλές τους προς τις ΔΟΥ, ακόμα και αν δεν έχει παρέλθει η καταληκτική ημερομηνία πληρωμής.

Ο νόμος που είχε ψηφιστεί δίνει τη δυνατότητα στις εφορίες να προχωρούν σε αυτεπάγγελτους συμψηφισμούς χρεών ιδιωτών προς το Δημόσιο που δεν έχουν γίνει ληξιπρόθεσμα, χωρίς καμία δικαιολογία.

Επιστροφή φόρου

Για παράδειγμα, εάν φορολογούμενος δικαιούται επιστροφή φόρου 300 ευρώ, αλλά παράλληλα «τρέχει» μια μηνιαία δόση Φόρου Ακίνητης Περιουσίας αντίστοιχου ποσού, η οποία λήγει όμως στις 30.11.2013, η Εφορία έχει το δικαίωμα να συμψηφίσει την επιστροφή με τη μη ληξιπρόθεσμη δόση του ΦΑΠ και να μην αποδώσει την επιστροφή φόρου.

Η συγκεκριμένη ρύθμιση έχει αποτέλεσμα χιλιάδες συνεπείς φορολογούμενοι να αντιμετωπίζονται από το Δημόσιο σαν κακοπληρωτές και ασυνεπείς οφειλέτες, με αποτέλεσμα να τους κατάσχονται στην πραγματικότητα σημαντικά ποσά που δικαιούνται.

Ηδη έχουν καταγραφεί περιστατικά αγροτών που έχασαν τις επιδοτήσεις τους ή επιχειρηματιών που δεν τους επιστράφηκε ποτέ ο ΦΠΑ, έστω και αν δεν είχαν κανένα ληξιπρόθεσμο χρέος προς το Δημόσιο.

Η απάντηση που πήραν από τις αρμόδιες φορολογικές υπηρεσίες ήταν ότι οι απαιτήσεις τους αυτές συμψηφίστηκαν με μηνιαίες δόσεις φορολογικών οφειλών τους, που έχουν απλώς βεβαιωθεί, χωρίς ωστόσο να έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες!

Ο αυτεπάγγελτος συμψηφισμός, εφ' όσον πληρούνται οι προϋποθέσεις, διενεργείται και σε περίπτωση που ο οφειλέτης είναι ταυτόχρονα και δικαιούχος επιστροφής φόρου ή άλλης χρηματικής απαίτησης κατά του Δημοσίου μικρότερης των 1.500 ευρώ.

Συνεπώς εάν ένας φορολογούμενος δικαιούται επιστροφής φόρου 700 ευρώ και ταυτόχρονα οφείλει 2 δόσεις εισφορά αλληλεγγύης συνολικού ποσού 700 ευρώ, η επιστροφή του μπορεί να κατασχεθεί για την εξόφληση των δύο αυτών δόσεων, μπορεί δηλαδή να γίνει αυτεπάγγελτος συμψηφισμός με τις μη ληξιπρόθεσμες οφειλές του.

Σύμφωνα με το σχετικό νόμο σε συμψηφισμό υπόκεινται:

α) Οι βεβαιωμένες οφειλές, είτε είναι ληξιπρόθεσμες είτε όχι.

β) Οι βεβαιωμένες οφειλές που τελούν σε δικαστική ή διοικητική αναστολή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 6 του ΚΕΔΕ, όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 5 του άρθρου 67 του ν. 3842/2010 (ΦΕΚ 58Α').

γ) Οι βεβαιωμένες οφειλές που για οποιοδήποτε λόγο καταβάλλονται τμηματικά (είτε με διευκόλυνση τμηματικής καταβολής είτε με νομοθετική ρύθμιση είτε με διοικητική πράξη).

δ) Οι παραγεγραμμένες οφειλές, οι οποίες αντιτάσσονται σε συμψηφισμό για μία τριετία από τη συμπλήρωση της παραγραφής τους.

Αδικία, λέει ο Χάρης Θεοχάρης!

Αδικο χαρακτήρισε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Χάρης Θεοχάρης, τον αυτεπάγγελτο συμψηφισμό, σημειώνοντας ότι χρήζει διορθώσεων στην περίπτωση όπου στερεί τη δυνατότητα σε φυσικά πρόσωπα για εξόφληση βεβαιωμένης και μη ληξιπρόθεσμης οφειλής σε δόσεις, όπως ο φόρος εισοδήματος. Σύμφωνα με τον κ. Θεοχάρη, οι συγκεκριμένες διατάξεις όταν καθιερώθηκαν σκόπευαν να μπλοκάρουν τη συνήθη τότε πρακτική, μεγαλοοφειλέτες να μπαίνουν σε μια ρύθμιση τμηματικής εξόφλησης προκειμένου να πάρουν φορολογική ενημερότητα και να εισπράξουν επιστροφές ΦΠΑ ή επιδοτήσεις και αφού πλήρωναν μία δόση και εισέπρατταν τις επιστροφές, άφηναν απλήρωτες τις υπόλοιπες φορολογικές τους υποχρεώσεις.
 

enet

Δέσμια μέχρι το 2047 θα παραμείνει η Ελλάδα στο Σύμφωνο Σταθερότητας της ΕΕ, καθώς μέχρι τότε, θα βρίσκεται υπό διαρκή επιτήρηση και έλεγχο ανά τρίμηνο, με την απειλή κυρώσεων και προστίμων, σε περίπτωση που δεν ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις της.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της "Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας", υπάρχουν αλλαγές στην κοινοτική νομοθεσία, που έχουν αποφασιστεί σταδιακά τα τελευταία δύο χρόνια και αφορούν όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, που λαμβάνουν ή πρόκειται να λάβουν οικονομική βοήθεια.

Μεταξύ άλλων, προβλέπονται τα εξής:

Πρώτον, ενισχυμένη εποπτεία μέσω τριμηνιαίων ελέγχων, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το ΔΝΤ, μέχρι την αποπληρωμή του 75% των δανείων που έχει λάβει ένα κράτος. Για την Ελλάδα, αυτό σημαίνει συνέχιση της αυστηρής οικονομικής επιτήρησης και επιβολής νέων μέτρων, όποτε υπάρχει απόκλιση από τους στόχους, με τους σημερινούς υπολογισμούς έως το 2047.

Η μεταρρύθμιση του Συμφώνου Σταθερότητας προβλέπει, ότι όποτε η Κομισιόν διαπιστώνει απόκλιση από τους στόχους (έλλειμμα και χρέος), τότε θα απευθύνει σύσταση και προτεινόμενα μέτρα στο κράτος παραβάτη. Εάν το κράτος μέλος δεν συμμορφώνεται, θα δέχεται και δεύτερη σύσταση και αν και πάλι δεν λάβει μέτρα, με εισήγηση της Κομισιόν και έγκριση του Συμβουλίου Υπουργών Οικονομικών, θα δέχεται πρόστιμο ίσο με το 0,01% του ΑΕΠ, το οποίο θα καταθέτει στο Ταμείο Εγγυήσεων.

Υπάρχει βεβαίως η πρόβλεψη, ότι εάν το κράτος μέλος "συμμορφωθεί" προς τις υποδείξεις, τότε αυτά τα χρήματα θα του επστρέφονται.

Δεύτερον, έγκριση της πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για λήψη μέτρων εναντίον του κράτους παραβάτη από το Συμβούλιο Υπουργών Οικονομικών, όχι με ενισχυμένη, αλλά με τη λεγόμενη αντεστραμμένη πλειοψηφία.

Που σημαίνει, ότι όταν η Κομισιόν εισηγείται κυρώσεις εναντίον ενός κράτους μέλους, τότε θα αρκεί να μην καταψηφίσει την πρόταση η πλειοψηφία των υπουργών Οικονομικών, για να εγκριθεί.

Ρήτρα αιρεσιμότητας. Αυτό σημαίνει, ότι στο πλαίσιο τροποποίησης του κανονισμού για τα διαρθρωτικά ταμεία και τους κοινοτικούς πόρους, ένα κράτος που συστηματικά παραβιάζει το σύμφωνο, θα έρχεται αντιμέτωπο με το "πάγωμα" των κοινοτικών πόρων, πάλι με εισήγηση της Κομισιόν και απόφαση του Συμβουλίου Υπουργών Οικονομικών. Και θα ξεπαγώνουν μετά από νέα απόφαση.

Επισημαίνεται, πως έχει προβλεφθεί, ως κριτήριο για το εάν ένα κράτος ευθύνεται για την παραβίαση του Συμφώνου, οπότε και οι κυρώσεις θα επιβάλλονται ή δεν ευθύνεται αν η Κομισιόν κρίνει, ότι το Σύμφωνο Σταθερότητας παραβιάστηκε λόγω φυσικής καταστροφής, οικονομικής κρίσης που υπερβαίνει τα εθνικά σύνορα, φυσικής καταστροφής και άλλα.

enet
 

Κατατέθηκε, πριν από λίγα λεπτά, προς ψήφιση στη Βουλή, ο Κρατικός Προϋπολογισμός για το 2014, από τον Υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα.

Στην Εισηγητική Έκθεση αναλύονται:

Α) Οι οικονομικές εξελίξεις και οι προοπτικές της Ελληνικής Οικονομίας.
Β) Τα στοιχεία της Οικονομικής και Δημοσιονομικής πολιτικής.
Γ) Ο Προϋπολογισμός της Γενικής Κυβέρνησης.
Δ) Η ανάλυση του Δημόσιου Χρέους.
Ε) Τα Περιουσιακά Στοιχεία του Ελληνικού Δημοσίου & οι Αποκρατικοποιήσεις.    

2.783 εκατ. ευρώ στους Δήμους

Από τον Κρατικό Προϋπολογισμό θα προέρθει η τακτική επιχορήγηση για τους Δήμους και τις Περιφέρειες.   

Για το 2014 ορίζεται ότι, οι ΟΤΑ Α' βαθμού θα μοιραστούν το ποσό των 2.783 εκατ. ευρώ.   

Σημειώνεται ότι, οι Δήμοι - πέραν των αποδόσεων (ΚΑΠ 2.33 εκατ. ευρώ) - θα ενισχυθούν και με ειδική επιχορήγηση, ύψους 235,8 εκατ. ευρώ, η οποία διατηρείται ελέω της «συνεχιζόμενης ύφεσης», όπως αναφέρεται στην εισήγηση του Προϋπολογισμού.

Αναλυτικά η κατανομή στους Δήμους:
 
 
520 εκατ. ευρώ για τις Περιφέρειες
 
Αντίστοιχα, στα 435,9 εκατ. ευρώ αναλογεί η τακτική χρηματοδότηση των Περιφερειών της χώρας, οι οποίες, για τους ίδιους λόγους της συνεχιζόμενης ύφεσης, θα ενισχυθούν περαιτέρω με 84 εκατ. ευρώ έκτακτης επιχορήγησης.
 
Αναλυτικά η κατανομή στις Περιφέρειες:
 
 

Ενώ στην Ελλάδα οι εκπρόσωποι των δανειστών εργάζονται πυρετωδώς με την κυβέρνηση επιχειρώντας να βρουν modus vivendi και να ολοκληρώσουν την πρώτη φάση της διαπραγμάτευσης μέχρι τις 9 Δεκεμβρίου, στα διεθνή φόρα οι σχεδιασμοί μεταταβάλλονται άρδην.

Η Ελλάδα βρίσκεται στο ίδιο ακριβώς σημείο που βρισκόταν ένα χρόνο νωρίτερα, επιδιώκοντας να λάβει τη δόση και νέο πακέτο διάσωσης αλλά χωρίς ουσιαστική λύση του προβλήματος. Ζητά δηλαδή για ακόμη μια φορά να ζήσει διασωληνωμένη. Όπως και τότε έτσι και σήμερα διεθνείς οργανισμοί και think tanks θεωρούν λάθος μια συμφωνία χωρίς λύση-πακέτο.

Η δογματική εμμονή των Γερμανών στην άρνηση της ελάφρυνσης του χρέους με κούρεμα και η χλιαρή στάση των Βρυξελλών οδηγούν σε αναδιάταξη ισορροπιών, όπως αναφέρουν στο sofokleousin.gr πηγές που συμμετέχουν ενεργά στις διεργασίες.

Οι όροι που επιτυγχάνει η ελληνική κυβέρνηση στην υπό διαμόρφωση συμφωνία αλλά και οι συνεπάκολουθες δεσμεύσεις που αναλαμβάνουν τα εμπλεκόμενα μέρη δεν φαίνεται να είναι επωφελείς για την Ελλάδα. Η επιμονή της κυβέρνησης σε βήμα-βήμα προσέγγιση και η στρατηγική επιλογή διαχωρισμού των διαπραγματεύσεων σε προαπαιτούμενα για την εκταμίευση του 1 δισ. και δημοσιονομικά του 2014-15 στερούν από την Ελλάδα βασικά διαπραγματευτικά όπλα, σύμφωνα με πηγές που βρίσκονται πολύ κοντά στις συζητήσεις,

Όπως και πριν από ένα χρόνο διεθνείς οργανισμοί, μεταξύ των οποίων και το ΔΝΤ, προειδοποιούν την ελληνική κυβέρνηση, ανεπίσημα, να μην καταλήξει τώρα σε σε συμφωνία με την τρόικα καθώς κάτι τέτοιο θα καθυστερήσει μια συνολική λύση. Είναι άλλωστε σαφές ότι η Γερμανία ανεξαρτήτως συμφωνία δεν πρόκειται να συναινέσει στην προώθηση της έκταμίευσης της τελευταίας δόσης του δεύτερου πακέτου πριν από τον Φεβρουάριο.

Υπ αυτά τα δεδομένα υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι του ΟΟΣΑ και του ΔΝΤ καθώς και σύμβουλοι της κυβέρνησης συστήνουν στην ελληνική κυβέρνηση να οδηγήσει σε... ξέρα τις διαπραγματεύσεις και να πιέσει για συνολική λύση σε τεχνικό και πολιτικό επίπεδο.

Όπως έχουν επισημάνει διεθνείς παράγοντες στον Αντώνη Σαμαρά το σενάριο της πολιτικής λύσης από μόνο του δεν μπορεί να σταθεί στα ευρωπαϊκά φόρα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η οικονομική-τεχνική λύση θα έρθει στις διαπραγματεύσεις με την τρόικα.

Οι χώρες της Ευρωζώνης που έχουν βολιδοσκοπηθεί και θα μπορούσαν να στηρίξουν ελληνικό αίτημα για λύση-πακέτο κρατούν τώρα διακριτική στάση περιμένοντας από την Αθήνα να επιδείξει σαφή πολιτική βούληση για την προώθηση των διαρθρωτικών μέτρων που έχουν καθυστερήσει.

Πηγές που αφουγκράζονται τις θέσεις των Ευρωπαίων στους διαδρόμους των Βρυξελλών μεταφράζουν ως "κουτοπονηριά" την προσπάθεια του πρωθυπουργού να περάσει ως δημοσιονομικά επωφελείς τις διαρθρωτικές αλλαγές που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί από τον Ιούνιο.

Η εκκωφαντική πλέον σιωπή του ΔΝΤ και η απουσία τοποθέτησής του από τον δημόσιο διάλογο για το ελληνικό χρέος και τους διαξηφισμούς κυβέρνηης-Κομισιόν για τις αμυντικές βιομηχανίες δίνει σαφές στίγμα.

Αντιθέτως το ΔΝΤ επικεντρώνει στην αναπτυξιακή διάσταση εστιάζοντας στο πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων το οποίο το οικονομικό επιτελείο "πετσοκόβει" διαρκώς για την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος και για τη μείωση των δαπανώ.

Στη συνάντηση της τρόικας με τον Γιάννη Στουρνάρα ο Πολ Τόμσεν ήταν σαφής, επισημαίνοντας ότι η περικοπή του ΠΔΕ λειτουργεί υφεσιακά και ανατρέπει τις προβλέψεις για ανάπτυξη το 2014 καθώς οι δημοσιονομικοί πολλαπλασιαστές του ΠΔΕ είναι οι υψηλότεροι. Το ίδιο επισημάνθηκε και για την περικοπή των δαπανών για την παιδεία, η οποία έχει δημοσιονομικό πολλαπλασιαστή 10.

sofokleous10

 

Περισσότερα Άρθρα...