
Η Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Hλιούπολης για το ΚΥΤ
Κατά τη συνεδρίαση της 24/1/13 του Δημοτικού Συμβουλίου, μεταξύ των άλλων συζητήθηκε το ζήτημα του ΚΥΤ, που απασχολεί επί σειρά ετών το Δήμο μας.
Ο Δήμαρχος, Βασίλης Βαλασόπουλος, που εισηγήθηκε το θέμα, ανέφερε ότι ο διαχρονικός αγώνας των Δημοτικών αρχών Ηλιούπολης – Αργυρούπολης, των τοπικών φορέων, ομάδων Πρωτοβουλίας πολιτών και των κατοίκων των δύο Δήμων, για απομάκρυνση του ΚΥΤ από την παρακείμενη στους δύο Δήμους ζώνη του Υμηττού, αν και ματαίωσε την επέκταση από τα 150 KV στα 400 KV, δεν έχει ακόμη δικαιωθεί, αφού παραμένουν σε λειτουργία οι συγκεκριμένες υπέργειες εγκαταστάσεις και ουδεμία δέσμευση απομάκρυνσης υπάρχει από τη ΔΕΗ ή από το Υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης.
Πιστεύουμε, συνέχισε, ότι πρέπει να προχωρήσουμε άμεσα και δυναμικά σε σειρά από ενέργειες, δράσεις και κινητοποιήσεις, με εξασφάλιση του συντονισμού όλων των φορέων των δύο Δήμων, αλλά και με διαμόρφωση συμμαχιών ευρύτερου χαρακτήρα για την επίτευξη των στόχων μας, όπως για παράδειγμα ενημέρωση και στήριξη από το Περιφερειακό Συμβούλιο, από κόμματα, βουλευτές κ.λπ. Στα πλαίσια αυτά προτείνουμε άμεσα την ανάληψη και κλιμάκωση πρωτοβουλιών, ξεκινώντας από την ψήφιση σχετικού ψηφίσματος από το Δημοτικό Συμβούλιο. Προτείνεται στη συνέχεια ο συντονισμός δράσης με το Δήμο Αργυρούπολης – Ελληνικού, με κοινές παραστάσεις στο Υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης, ενημέρωση του Περιφερειακού Συμβουλίου, και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων φορέων και πολιτών των δύο Δήμων.
Κατόπιν διαλογικής συζήτησης, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα τα παρακάτω:
Απαιτεί την άμεση εκπόνηση και εφαρμογή από την ΔΕΗ συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος απομάκρυνσης του ΚΥΤ από την Β΄Ζώνη του Υμηττού, και την απόδοση του χώρου στους Δήμους Ηλιούπολης και Αργυρούπολης για δημιουργία πρότυπου διαδημοτικού βιοκλιματικού πάρκου και βοτανικού κήπου, σε συνέχεια μακροχρόνιων κινητοποιήσεων και παρεμβάσεων των φορέων και των πολιτών της πόλης μας.
Εναλλακτικά θα μπορούσε να συζητηθεί και η δημιουργία κλειστού τύπου ΚΥΤ υπογειοποιημένου, με τον υπόλοιπο χώρο να αποδίδεται στους δύο δήμους για την ανάπτυξη του διαδημοτικού πάρκου.
Σε περίπτωση που συνεχισθεί η χρόνια αδράνεια της ΔΕΗ και του Υπουργείου Υποδομών/Ανάπτυξης στο πάνδημο αίτημα των τοπικών κοινωνιών, θα ακολουθήσουν και κλιμακωθούν παραστάσεις, παρεμβάσεις και αγωνιστικές κινητοποιήσεις όλων των φορέων και των πολιτών Ηλιούπολης και Αργυρούπολης μέχρι την ικανοποίηση του δίκαιου αιτήματος μας.
Δυναμική διεκδίκηση για την Περιφερειακή Υμηττού
Το φλέγον για το Δήμο μας θέμα της Περιφερειακής Υμηττού συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο κατά την πρόσφατη συνεδρίασή του.
Κατά την εισήγηση του θέματος, ο Δήμαρχος, Β. Βαλασόπουλος, τόνισε τα εξής:
Για περισσότερα από είκοσι χρόνια, από τότε που έγινε η πρώτη διάνοιξη της Λεωφόρου Καρέα – Κατεχάκη, ο Δήμος μας υποφέρει από εντονότατα κυκλοφοριακά προβλήματα, αφού επιβαρύνεται καθημερινά από την τεράστια διαμπερή κυκλοφορία των οχημάτων που οδεύουν από τα Νότια προς τα Βόρεια Προάστια και προς την Ανατολική Αττική.
Η διάνοιξη του πρώτου τμήματος της Περιφερειακής Υμηττού ως κλάδου της Αττικής Οδού μεγιστοποίησε το πρόβλημα, αφού πλέον τα οχήματα διέρχονται από την Ηλιούπολη, προκειμένου να εισέλθουν και στην Αττική Οδό.
Είναι μόνιμο και πιεστικό το αίτημα του Δήμου και των κατοίκων της Ηλιούπολης, εδώ και πολλά χρόνια, να ολοκληρωθεί η Περιφερειακή Υμηττού με τρόπο που να προστατεύει στον μέγιστο δυνατό βαθμό τον πνεύμονα Πρασίνου του Υμηττού, έτσι ώστε να ανακουφισθεί η Ηλιούπολη από το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, την ηχορύπανση, τα συχνά ατυχήματα και την περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Κατά την τελευταία περίοδο υπήρξαν διάφοροι σχεδιασμοί για την επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού. Ο τελευταίος σχεδιασμός, όπως είχαμε ενημερωθεί από τον κ. Γ. Μαγκριώτη, περιελάμβανε υπόγεια διάνοιξη στον Υμηττό μέχρι το ύψος της Αργυρούπολης, υπόγειο κλάδο από εκεί μέχρι την Πλατεία Κύπρου, και σήραγγα από το ύψος της Αργυρούπολης μέσω του Υμηττού προς την περιοχή Κορωπίου, για σύνδεση με την Ανατολική Αττική και το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Αυτός ο σχεδιασμός ικανοποιούσε τις ανάγκες της Ηλιούπολης , προστάτευε το περιβάλλον του Υμηττού και ελαχιστοποιούσε την όχληση των κατοίκων.
Δυστυχώς όμως, το έργο δεν προχώρησε. Και ενώ για τους Εθνικούς Αυτοκινητοδρόμους υπάρχει έντονη κινητικότητα για επίλυση των προβλημάτων που έχουν ανακύψει, και άμεση προώθηση κατασκευής τους , για την επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού δεν φαίνεται να υπάρχει πλέον οποιοσδήποτε προγραμματισμός για προώθηση κατασκευής του έργου.
Επειδή για την Ηλιούπολη το έργο αυτό είναι ζωτικής σημασίας, θεωρούμε απολύτως αναγκαίο να διαμορφώσουμε και να προωθήσουμε μια στρατηγική δυναμικής διεκδίκησης με παρεμβάσεις, άσκηση πίεσης και κινητοποιήσεις προκειμένου να προχωρήσει άμεσα η οριστική μελέτη και η κατασκευή του έργου. Αναφορικά με τον τελικό σχεδιασμό θεωρούμε καλύτερο ο κλάδος αυτός να φτάσει υπόγεια και να συνδεθεί με την Παραλιακή Λεωφόρο (Λεωφόρο Ποσειδώνος), ώστε να αποτελεί τμήμα ενός περιφερειακού κυκλοφοριακού δακτυλίου που έχει ανάγκη η Πρωτεύουσα.
Προτείνουμε να βγει σχετικό ψήφισμα από το Δημοτικό Συμβούλιο και να κλιμακωθούν στη συνέχεια οι παρεμβάσεις και κινητοποιήσεις με πρώτη την παράσταση στο Υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης που είναι και το καθ' ύλην αρμόδιο, για να επαναφέρει στους σχεδιασμούς του την άμεση προώθηση του έργου.
Ακολούθησε διαλογική συζήτηση, η οποία κατέληξε στο παρακάτω ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου.
Το Δημοτικό Συμβούλιο
Απαιτεί να προχωρήσει άμεσα η κατασκευή της επέκτασης της Περιφερειακής Υμηττού με υπόγεια σήραγγα μέχρι το ύψος της Αργυρούπολης, και από εκεί με υπόγεια διάνοιξη μέχρι την πλατεία Κύπρου Αργυρούπολης / Λεωφ. Βουλιαγμένης, με κόμβο στο σημείο αυτό και υπόγεια προέκταση μέχρι την Παραλιακή Λεωφόρο στο ύψος του Ελληνικού. Ως τμήμα του έργου να προχωρήσει επίσης η διάνοιξη σήραγγας στον Υμηττό από το ύψος της Αργυρούπολης προς την περιοχή Κορωπίου για σύνδεση με το Αεροδρόμιο και την Ανατολική Αττική.
Το έργο αυτό είναι ζωτικής σημασίας για την Ηλιούπολη, η οποία υφίσταται για περισσότερα από είκοσι χρόνια τις συνέπειες της τεράστιας διαμπερούς κυκλοφορίας των οχημάτων από τα Νότια προς τα Βόρεια Προάστια και προς την Ανατολική Αττική μέσω της Λεωφόρου Κατεχάκη και της Αττικής Οδού.
Έντονα καθημερινά κυκλοφοριακά προβλήματα στη πόλη, συχνά ατυχήματα, μεγάλες ποσότητες ρύπων, ηχορύπανση, περιβαλλοντική επιβάρυνση, είναι οι συνέπειες μιας προσωρινής λύσης που εξελίχθηκε σε μόνιμη πληγή για την πόλη μας.
Το Δημοτικό Συμβούλιο, οι φορείς και οι πολίτες της Ηλιούπολης, έχουμε φθάσει στα όρια της υπομονής, της αντοχής και της ανοχής μας.
Ζητάμε την άμεση προώθηση των έργων της επέκτασης της Περιφερειακής Υμηττού, διαφορετικά θα υποχρεωθούμε να κλιμακώσουμε τον αγώνα μας με παρεμβάσεις και δυναμικές κινητοποιήσεις, προκειμένου να υλοποιηθεί επιτέλους αυτό το κρίσιμης σημασίας έργο για την Ηλιούπολη αλλά και για ολόκληρο το λεκανοπέδιο, το οποίο επί δεκαετίες σχεδιάζεται και μελετάται, αλλά δυστυχώς παραμένει ακόμη στα χαρτιά.
Δελτιο Τύπου Δήμου Ηλιούπολης