Είστε νέος; 10.000 ευρώ για να ξεκινήσετε

Με 10.000 ευρώ επιδοτούνται 2.000 άνεργοι, ηλικίας 18-35 ετών, για τη δημιουργία επιχείρησης. Προτεραιότητα θα δοθεί σε όσους αναπτύξουν επιχειρηματικές πρωτοβουλίες που θα ενσωματώνουν την καινοτομία. Πιο συγκεκριμένα το πρόγραμμα «Επιχειρηματικότητα νέων με έμφαση στην καινοτομία», όπως είναι ο πλήρης τίτλος του, ύψους 20 εκατ. ευρώ, απευθύνεται σε 11 περιφέρειες της χώρας και έχει διάρκεια 12 μήνες.

Από τα αξιοσημείωτα είναι ότι στις γυναίκες με παιδί προσχολικής ηλικίας επιτρέπεται η λειτουργία της επιχείρησης ακόμη και εντός της οικίας τους (σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο), σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο.

Για να υποβάλει κάποιος υποψηφιότητα στο πρόγραμμα στις βασικότερες προϋποθέσεις περιλαμβάνεται να έχει συμμετάσχει στη διαδικασία εξατομικευμένης παρέμβασης, να έχει παρακολουθήσει σεμινάριο επιχειρηματικότητας του ΟΑΕΔ και να έχει κάνει έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας στην αρμόδια ΔΥΟ.

Η αίτηση, η υπεύθυνη δήλωση και το επιχειρηματικό σχέδιο για την υπαγωγή κατατίθενται αποκλειστικά ηλεκτρονικά σε ειδική περιοχή της επίσημης ιστοσελίδας του ΟΑΕΔ www.oaed.gr.

Διαβάστε ολόκληρο το δημοσίευμα:

Ελεύθερος Τύπος

foititis bitsios

Σαν φοιτητής του Μαθηματικού Πάτρας, αποτελώ κι εγώ ένα κομμάτι αυτής της Πανεπιστημιακής Κοινότητας. Και είναι πολλά αυτά που μου φαίνονται στραβά και λάθος, στα 4μιση χρόνια φοίτησής μου....

Μέσα στα 2 με 3 τελευταία χρόνια, έχουμε δει τους μισθούς ή τις συντάξεις των γονιών μας να έχουν μειωθεί σχεδόν στο μισό. Αντικρίζουμε την εξίσωση των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων, ή των Κ.Ε.Σ.(Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών), με αυτά των δημοσίων Πανεπιστημίων μας. Αναγνωρίζουμε πλέον την ξεκάθαρη ''πτώχευση'' της ίδιας της Εκπαίδευσης και του δωρεάν χαρακτήρα της, όπως και τον ευτελισμό των εργασιακών μας δικαιωμάτων στο μέλλον.

Όσο για τις αυτοκτονίες συνανθρώπων μας, για αυτούς που ζουν κοντά ή και κάτω από τα όρια της φτώχειας και τους δείκτες τις ανεργίας , βρίσκονται στο καθημερινό μενού των συζητήσεων μας. Συνεχή χτυπήματα σε κάθε έκφανση της ζωής μας και η απάντηση του μέσου φοιτητή σε όλα αυτά ,παραμένει η φράση :''Ας πάρω εγώ το πτυχίο μου, και δε με νοιάζει...''-Κι όμως,θα έπρεπε να σε νοιάζει και μάλιστα πολύ !

Αυτή δυστυχώς είναι σε γενικές γραμμές η απάντηση, που φανερώνει μια κατάσταση ,φαντάζομαι όχι μόνο σημερινή, αλλά δεκαετιών ολόκληρων. Είμαστε λοιπόν ένας λαός, και μια νεολαία ειδικότερα ,με μνήμη η οποία εξασθενεί πολύ εύκολα. Ο Γαλλικός Μάης του '68 και η εξέγερση των φοιτητών στο Πολυτεχνείο το '73 φαίνεται πως δεν σημαίνουν, ή μάλλον ποτέ δεν σήμαιναν τίποτα , σε αυτούς τους μεγαλύτερους ,που τους κυρίευσε η λήθη, και σ' εμάς τους νεότερους ,που δεν μάθαμε σωστά την ιστορία ή δεν μας την δίδαξαν σωστά !

Και αυτή η απάντηση που θα σας έδινε ο μέσος φοιτητής, ίσως πριν 5 χρόνια να μην φάνταζε εξωφρενική, αλλά σήμερα αποκαλύπτει μια βαθιά κενότητα, μια αδιαφορία για το καθετί, έναν άθλιο ατομικισμό και έναν ''άνθρωπο-μη άνθρωπο'' ,ανίκανο να νοιαστεί και να προβληματιστεί για τα του οίκου του αρχικά, αλλά και για τα ζητήματα που αφορούν μια ολόκληρη γενιά και μια ολόκληρη κοινωνία, μια κοινωνία όχι μόνο στενά Ελληνική, αλλά κατ' επέκταση Ευρωπαική και ύστερα και Παγκόσμια.

Εδώ έρχεται λοιπόν μια επιτακτική ανάγκη των καιρών μας: Η ανάγκη για ενεργοποίηση, δραστηριοποίηση και πολιτικοποίηση - όχι κομματικοποίηση - των νέων ανθρώπων, που θα είναι αυτοί που θα καλεστούν σε κάποια χρόνια ,να διορθώσουν τα στραβά αυτού του τόπου και να αλλάξουν κάτι, αν είναι εφικτό έτσι όπως τα κατάφεραν οι προηγούμενοι, προς το καλύτερο .

Και επειδή στη χώρα αυτή, συνηθίζουμε να μην κατανοούμε την έννοια των όρων, και αδίκως να βγάζουμε λανθασμένα συμπεράσματα, μιλάω για πολιτικοποίηση, και όχι απαραίτητα και για κομματοποίηση ! Η πολιτικοποίηση είναι αυτή που λείπει σήμερα από τους φοιτητές και τη νέα γενιά. Ο θεμιτός προβληματισμός και η ανάγκη για δημιουργία προτάσεων και εξεύρεση λύσεων.

Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι που πρέπει να αναπτύξει ένας νέος, μαζί με την επιστημονική κατάρτιση στο αντικείμενο που σπουδάζει. Και εντάξει, εγώ σε κάποιους μήνες θα είμαι Μαθηματικός. Και τι με αυτό ? Πείτε μου ..Εγώ καλούμαι αύριο ,να μάθω μόνο αριθμούς, αποδείξεις και θεωρήματα στα παιδιά σας ? Αυτό και μόνο είναι το ζητούμενο της σύγχρονής κοινωνίας ? Ή καλύτερα, αυτό θέλουμε όλοι μας για την επόμενη γενιά? Δεν νομίζω να το πιστεύει κανένας σας αυτό, ανεξάρτητα από το τι επάγγελμα ασκεί, ποια είναι η οικονομική του κατάσταση, το ιδεολογικό του και πολιτικό του υπόβαθρο, ή η ηλικία του .Μάλλον το ζητούμενο είναι η πραγματική μόρφωση των παιδιών και των νέων, και όχι μόνο η τεχνοκρατική εκπαίδευση τους σε ένα αντικείμενο.

Πρέπει λοιπόν, τόσο στη νεολαία, όσο και στην υπόλοιπη κοινωνία κατ' επέκταση, να κατανοήσουμε όλοι την ανάγκη και το πρόσταγμα των καιρών μας για επαναθεμελίωση της πολιτικής στα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όσο και στα πολιτικά κόμματα που την έχουν απεμπολίσει προ πολλού , της αυθεντικής πολιτικής με όλη τη σημασία του όρου .

Όχι της φαρσοκωμωδίας, τόσο των παλαιών παρατάξεων, τους μηχανισμούς δηλαδή των κομμάτων , οι οποίες ξεχνούν τον πραγματικό τους ρόλο, μπροστά σε εκλογικά συμφέροντα ή και οικονομικά. Όπως και των πολιτικών κομμάτων, σε άλλη έκταση φυσικά, που ένα προς ένα έχουν κάνει τόσα λάθη , χωρίς να τα τσουβαλιάζω-μην παρεξηγηθώ- λόγω των συμφερόντων και των πολιτικών παιχνιδιών που παίζονται πίσω από την πλάτη όλων μας . Έχουν χάσει το ρόλο τους, την κατεύθυνση τους και το λόγο ύπαρξής τους όλοι αυτοί οι φορείς έκφρασης και προβληματισμού, και η αλλαγή σε αυτή την κατάσταση δε θα αλλάξει σε καμιά περίπτωση με την παθητικότητα και τον ατομικισμό.

Ήρθε η ώρα ο καθένας μας να πράξει έτσι ώστε να πάψει η μειοψηφία, να προσπαθεί και να διεκδικεί τα δικαιώματα της πλειοψηφίας, αλλά ώριμα όλοι μαζί να παλέψουμε για αυτά που μας στερούν καθημερινά.

Και μην ξεχνάμε ,ότι όποιος περιμένει άβουλος, μόνο από έναν εκπρόσωπο του φοιτητικού του συλλόγου, να λύσει τα προβλήματα του, ή καλύτερα, περιμένει τον αρχηγό ενός κόμματος, να αλλάξει νοοτροπία σε έναν ολόκληρο λαό, τότε είναι ήδη δούλος ...

Πάνος Μπίτσιος - φοιτητής Μαθηματικού - μέλος της ανεξάρτητης φοιτητικής παράταξης ''Αγωνιστικό Φοιτητικό Ρεύμα''

Την οριστική απόλυση αποφάσισε το ΚΥΣΔΕ για την εκπαιδευτικό Ευφροσύνη Μπουλούτα, η οποία είχε απομακρυνθεί από τα καθήκοντά της στο Κολλέγιο Αθηνών, τον Ιούλιο του 2012, επειδή είχε πιάσει τον γιο του Έλληνα πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά και ανιψιό του προέδρου του Κολλεγίου, να αντιγράφει σε διαγώνισμα του μαθήματος Χημείας, όπως είχε καταγγέλλει o πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) Μιχάλης Κουρουτός.

Όπως αναφέρει σε σχετική της ανακοίνωση η ΟΙΕΛΕ, η εκπαιδευτικός απολύθηκε μετά από 21 έτη υπηρεσίας και συνεχείς θετικές αξιολογήσεις, επειδή έκανε το «έγκλημα» να πράξει «το χρέος της μέσα στην τάξη», και είχε «το θράσος» να πιάσει «τον γιο του πρωθυπουργό, μετά από συνεχείς παρατηρήσεις και προειδοποιήσεις, να αντιγράφει».

Η απόφαση της παράνομης σύνθεσης του ΚΥΣΔΕ αποτελεί, για την ΟΙΕΛΕ, «τη χαριστική βολή, όχι μόνο για την εκπαιδευτικό που απολύεται, αλλά για χιλιάδες ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς. Με τη σημερινή κατάπτυστη απόφαση – δώρο σε σχολάρχες, το ΚΥΣΔΕ άναψε το πράσινο φως για την εγκαθίδρυση καθεστώτος ανομίας και ασυδοσίας στα ιδιωτικά σχολεία».

«Η ΟΙΕΛΕ θα χρησιμοποιήσει κάθε νόμιμο μέσο για να ανατραπεί η παράνομη απόφαση και θα κινηθεί νομικά κατά παντός υπευθύνου για παράβαση καθήκοντος», καταλήγει στην ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία.

Αναλυτικά το Δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Ομοσπονδία:

ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΥΝΕΤΕΛΕΣΘΗ: ΤΟ ΚΥΣΔΕ ΜΕ ΑΝΩΘΕΝ ΕΝΤΟΛΕΣ (;) «ΕΚΤΕΛΕΣΕ» ΤΗ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΜΠΟΥΛΟΥΤΑ, ΡΙΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΣΤΟΝ ΚΑΙΑΔΑ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗΣ, ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΧΕ ΤΟ «ΘΡΑΣΟΣ» ΝΑ ΣΥΛΛΑΒΕΙ ΤΟΝ ΥΙΟ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΝΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΙ

Πέντε ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα το ΚΥΣΔΕ έκανε ένα πρώιμο δώρο στην πρωθυπουργική οικογένεια, στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και στους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων.

Κατόπιν άνωθεν εντολών (;) και με παράνομη σύνθεση (την οποία είχαν αλλοιώσει, αποβάλλοντας τους αιρετούς της ΟΙΕΛΕ) οι τρεις διορισμένοι από τον Υπουργό Παιδείας δημόσιοι «λειτουργοί» – μέλη του ΚΥΣΔΕ αποφάσισαν να «εκτελέσουν» την εκπαιδευτικό Ευφροσύνη Μπουλούτα, απολύοντάς την με το πρόσχημα ότι «δεν είχαν αρκετά στοιχεία» για να αποδείξουν ότι υφίσταται θέμα καταχρηστικής άσκησης του δικαιώματος της καταγγελίας σύμβασης εκ μέρους της διοίκησης του Κολλεγίου Αθηνών.

Με λίγα λόγια το ΚΥΣΔΕ θεωρεί πως μια εκπαιδευτικός με 21 έτη υπηρεσίας, που είχε αξιολογηθεί θετικά από τη διοίκηση του σχολείου, απολύθηκε «όλως τυχαίως» και επελέγη «συμπτωματικά» μέσα από εκατοντάδες συναδέλφους της προς απόλυση λίγες ημέρες αφού συνέλαβε τον υιό του πρωθυπουργού να αντιγράφει!

Με την κυνικότητα επαγγελματιών τα διορισμένα μέλη του ΚΥΣΔΕ δεν χρειάστηκαν πολύ ώρα για να ξεμπερδέψουν με την αποστολή τους. Απέρριψαν με συνοπτικές διαδικασίες, τόσο το αίτημα της εκπαιδευτικού για αναβολή της διαδικασίας τη Δευτέρα, ώστε να παραστεί ο νομικός της εκπρόσωπος Γ. Κατρούγκαλος, όσο και τα αιτήματα εξαίρεσής τους που είχαν κατατεθεί και ανακοίνωσαν την κατάπτυστη απόφασή τους. Αποφάσισαν ότι δεν πρέπει να εξαιρεθούν οι ίδιοι, (ενώ είχαν αποφασίσει την αποβολή των «ενοχλητικών» της ΟΙΕΛΕ) για να ολοκληρώσουν το «θεάρεστο» έργο τους.

Η απόφαση του ΚΥΣΔΕ έχει ιστορική σημασία και θα επιφέρει δραματικές συνέπειες στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Αποτελεί κατ’ ουσίαν υπογραφή συμβολαίου θανάτου για χιλιάδες ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και χαριστική πράξη για τους σχολάρχες. Με αυτόν τον τρόπο ανάβει το πράσινο φως σε όλα τα υπηρεσιακά συμβούλια της εκπαίδευσης να απολύουν χωρίς έλεγχο όλους τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς που προτείνονται από τον ιδιοκτήτη ενός σχολείου προς απόλυση.

Αποφάσισαν μόνοι τους ότι δεν πρέπει να εξαιρεθούν!!!!

Η απόφαση του εκτελεστικού αποσπάσματος του ΚΥΣΔΕ ήταν η χαριστική βολή, όχι μόνο σε μια γενναία εκπαιδευτικό που απολύθηκε, επειδή έπραξε το χρέος της, αλλά για ολόκληρη την εκπαίδευση. Θυσιάζει στο βωμό της αναλγησίας, της αλαζονείας και της αυταρχικότητας του πρωθυπουργού και του αδελφού του, Προέδρου του Κολλεγίου, μια εργαζόμενη, πετώντας την στον Καιάδα της εξαθλίωσης. Αποδεικνύει ότι κάποιοι θεσμοί στη χώρα δεν λαμβάνουν αποφάσεις με βάση τους νόμους, αλλά με βάση το δίκαιο του ισχυρού.

Η ΟΙΕΛΕ δεν πρόκειται να αφήσει έτσι την υπόθεση. Θα χρησιμοποιήσει κάθε πολιτικό και ένδικο μέσο για να ανατρέψει την απόφαση της παράνομης σύνθεσης του ΚΥΣΔΕ. Η δικαιοσύνη και οι θεσμοί που λειτουργούν ακόμη σ’ αυτό τον τόπο θα δώσουν την απάντηση σε όσους θεωρούν ότι η πολιτική και οικονομική ισχύς τους επιτρέπουν να βιάζουν το Σύνταγμα, τους νόμους και τα δημόσια αγαθά. 

Δεν ηρεμεί η κατάσταση στο μέτωπο της Παιδείας, καθώς οι διοικητικοί υπάλληλοι που βρίσκονται εδώ και μήνες σε τροχιά σύγκρουσης με το υπουργείο αποφάσισαν νέες κινητοποιήσεις για την ερχόμενη εβδομάδα.

Στο Πανεπιστήμιο Αθηνών θα πραγματοποιηθούν δύο νέες 25ωρες απεργίες από τη Δευτέρα, ωστόσο, η πρόσβαση στο Ιδρυμα θα είναι ελεύθερη για εκείνους που επιθυμούν να εργαστούν, όπως και για διδάσκοντες και φοιτητές.

Η απόφαση αυτή ανάβει ουσιαστικά το «πράσινο φως» στην έναρξη των μαθημάτων στο ΕΚΠΑ από τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου, ημερομηνία που είχε επιλέξει και η Σύγκλητος για την έναρξη των μαθημάτων.

Υπενθυμίζεται ότι την Πέμπτη το ΔΣ του συλλόγου των διοικητικών υπαλλήλων είχε ανακοινώσει τη λήξη της απεργίας, ενημερώνοντας τα μέλη του ότι δεν θα τους προσέφερε κάλυψη σε περίπτωση που απείχαν από τα απεργιακά τους καθήκοντα.

Η απόφαση του προεδρείου προκάλεσε την έντονη αντίδραση της απεργιακής επιτροπής, η οποία αμφισβήτησε τη νομιμότητά του και συγκάλεσε τη σημερινή γενική συνέλευση, προκειμένου να αποφασιστεί η πορεία των κινητοποιήσεων.

Στο Πανεπιστήμιο Αθηνών έχουν ξεκινήσει ήδη μαθήματα στις σχολές Ιατρικής, Φαρμακευτικής και Γυμναστικής Ακαδημίας, ενώ υπό κατάληψη τελούσε η Νομική που όμως λήγει τη Δευτέρα.

 

Πελεγρίνης: Η προσπάθεια είναι να λειτουργήσει το πανεπιστήμιο άμεσα

«Η προσπάθεια από τη διοίκηση του ΕΚΠΑ είναι να λειτουργήσει το πανεπιστήμιο άμεσα» υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ο πρύτανής του Θεοδόσης Πελεγρίνης κατά την τοποθέτησή του στη σύνοδο των πρυτάνεων, που διεξάγεται κεκλεισμένων των θυρών, τονίζοντας ότι «η κρίση μπορεί να ξεπεραστεί μόνο μέσω του διαλόγου».

Ο πρύτανης του ΕΚΠΑ επεσήμανε ότι η εισήγησή του προς τη Σύγκλητο και η απόφασή της την περασμένη εβδομάδα ήταν «τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου να ξεκινήσουν τα μαθήματα με τρόπο ομαλό» και «συγχρόνως το υπουργείο να συνεχίσει το διάλογο».

«Όλοι μας στην πανεπιστημιακή κοινότητά μας θέλουμε να λειτουργήσει το πανεπιστήμιο. Και όλοι πρέπει να δείξουμε πνεύμα συνεννόησης» τόνισε.

Ο κ. Πελεγρίνης υποστήριξε ότι «ο πρύτανης καθημερινά ασχολείται πολλές ώρες με το να αντιμετωπίζει τις συνεχείς διώξεις της πολιτείας σε βάρος του κι αυτό είναι άδικο και ψυχοφθόρο» και ευχαρίστησε τους συναδέλφους του για τη συμπαράστασή τους.
 

foitites amfith

Έως την Τρίτη 7 Ιανουαρίου έχουν προθεσμία να υποβάλουν αίτηση για μετεγγραφές σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ της χώρας οι δικαιούχοι, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, κατόπιν αιτημάτων υποψηφίων, οι οποίοι δεν υπέβαλαν αίτηση μεταφοράς θέσης εντός της αρχικώς ορισθείσας προθεσμίας. Έτσι δίνεται η δυνατότητα υποβολής αίτησης στο Πληροφοριακό Σύστημα Μεταφοράς Θέσεων μέσω της ιστοσελίδας http://solon.it.minedu.gov.gr .

Η Διαδικασία υποβολής της αίτησης μεταφοράς έχει ως εξής:

Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά. Για την ηλεκτρονική αίτηση, ο υποψήφιος που επιθυμεί τη μεταφορά της θέσης εισαγωγής του, προσέρχεται σε οποιαδήποτε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, επιδεικνύοντας το Δελτίο Αστυνομικής του Ταυτότητας/Διαβατήριο (ταυτοποίηση), προκειμένου να δημιουργήσει Προσωπικό Κωδικό Ασφαλείας. Με τον Προσωπικό Κωδικό Ασφαλείας και τον 8-ψηφίο Κωδικό Πανελληνίων Εξετάσεων υποβάλλεται η αίτηση ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του Υ.ΠΑΙ.Θ. http://solon.it.minedu.gov.gr.

Αυτό που δεν έχει προηγούμενο στα χρονικά της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας ανακοίνωσε πρώτη η Νομική Σχολή.

Το Τμήμα συνεδρίασε το πρωί της Τετάρτης για να αποφανθεί τελικά ότι το χειμερινό εξάμηνο χάθηκε!

Η συνάντηση διοργανώθηκε με πάσα μυστικότητα και αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία, σύμφωνα με πλειοψηφία, να χαθεί το εξάμηνο σπουδών λόγω κύρους.

Το διάστημα που απομένει δεν κρίθηκε αρκετό βάσει της γνώμης των καθηγητών, για να θεωρηθεί ικανό για αναπλήρωση.

Μέσα στην ημέρα αναμένεται να εκδοθεί σχετική ανακοίνωση από τη διοίκηση της Σχολής.

Ο νόμος προβλέπει ότι η απόφαση αυτή πρέπει να επικυρωθεί από τη Σύγκλητο του Ιδρύματος, τα μέλη της οποίας τελούν ακόμη υπό παραίτηση.

Η διοίκηση της Σχολής κατά πλειοψηφία αποφάσισε όμως ότι ακόμη και αν δεν γίνει αποδεκτή η απόφασή της, το εξάμηνο και πάλι χάνεται, καθώς δεν θα επηρεαστεί η Σχολή από αντίθετη κρίση της διοίκησης του Ιδρύματος.

Κατά τη συνεδρίαση της Τετάρτης κατατέθηκε και πρόταση να γίνουν μαζί τα δύο εξάμηνα συνεχόμενα και στη συνέχεια όλες οι εξετάσεις του έτους, κάτι που όμως τελικά καταψηφίστηκε.

Πάντως, πολλοί καθηγητές της Νομικής προσήλθαν την Τρίτη στα αμφιθέατρα και έκαναν το πρώτο μάθημα το εξαμήνου, ωστόσο, απ' ό,τι φαίνεται, δε θα το επαναλάβουν τις επόμενες ημέρες.

Η διοίκηση της Νομικής Σχολής αποφάσισε ακόμη ότι θα προχωρήσουν κανονικά όλα τα προγράμματα Erasmus (ξένων επισκεπτών φοιτητών) και θα δοθούν βαθμοί, σαν να μην έχει χαθεί το εξάμηνο στην περίπτωση αυτή.

Τέλος στις κινητοποιήσεις αποφάσισε η Ομοσπονδία Διοικητικού Προσωπικού της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΑΕΙ). Mε ανακοίνωσή της προειδοποιεί ότι παραμένει σε «αγωνιστική επαγρύπνηση και ετοιμότητα».

Η ανακοίνωση:

«Tην προσωρινή αναστολή των κινητοποιήσεων, αποφάσισε η Ομοσπονδία Διοικητικού Προσωπικού της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΑΕΙ), ανασυντάσσοντας τις δυνάμεις μας και παραμένοντας σε αγωνιστική επαγρύπνηση και ετοιμότητα μέχρι η κυβέρνηση να υλοποιήσει με ταχύτατους ρυθμούς τις δεσμεύσεις της στην κατεύθυνση εκείνη που ακριβώς προσδιορίστηκαν:

1. Nα διασφαλιστεί ότι, δεν θα χάσει ούτε ένας διοικητικός υπάλληλος από αυτούς που τίθενται σε διαθεσιμότητα την εργασία του, ότι θα εργάζονται δηλαδή στα ιδρύματα με ενδο-ιδρυματική ή δια-ιδρυματική κινητικότητα, κάτι που εξαρχής ετέθη ως βασικό αίτημα μας (καμιά απόλυση).

2. Να διασφαλιστεί ότι, κανείς από τους συναδέλφους που δεν απογράφηκαν δεν θα τεθεί σε αργία, δεν θα παραπεμφθεί σε πειθαρχικό και ότι θα τεθεί σε κινητικότητα (εφόσον συντρέχει λόγος) επί ίσοις όροις με τους άλλους υπό διαθεσιμότητα συναδέλφους, χωρίς μηδενική ή αρνητική μοριοδότηση.

3. Να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των ιδρυμάτων μέσα από την επαρκή και αναγκαία στελέχωση τους.

4. Να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις στον πίνακα κατάταξης (διαπιστωτική πράξη) λαμβανομένων υπόψιν των πινάκων με τα πραγματικά στοιχεία μοριοδότησης που θα στείλουν οι διοικήσεις των ιδρυμάτων αλλά και των ενστάσεων που υποβλήθηκαν.

5. Σε κάθε περίπτωση δεν απεμπολούμε αιτήματα και θέσεις για την ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα των πανεπιστημίων, η υπονόμευση του οποίου μέσα από το νέο πλαίσιο (Ν.4009/2011) αλλά και άλλων νομοθετικών ρυθμίσεων θα μας βρει απέναντι.

6. Ανοιχτό παραμένει το θέμα της ισχύος των διαπιστωτικών πράξεων δεδομένου ότι πολλοί εκ των συναδέλφων που αναγράφονται σε αυτές, έχουν αναλάβει την ευθύνη της έκδοσης και υπογραφής διοικητικών και λογιστικών πράξεων.

Η ΑΠΟΦΑΣΗ

Το Κεντρικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας μας στη σημερινή (8-12-2013) συνεδρίαση του, ύστερα από διεξοδική συζήτηση, με υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στους συναδέλφους, στους φοιτητές και τις οικογένειες τους και στην κοινωνία ευρύτερα, και αφού αξιολόγησε τη σύνολη πρόταση του υπουργού Παιδείας όπως αυτή αναλύθηκε στη συνάντηση της 4ης Δεκεμβρίου 2013 στην Ομοσπονδία και στους εκπροσώπους των οκτώ συλλόγων και διατυπώθηκε με δεσμευτικό έγγραφο του ιδίου από τις 5-12-2013, κατέληξε με ομόφωνη απόφαση του στα εξής:

- Θεωρούμε ότι η έγγραφη πολιτική δέσμευση του Υπουρ. Παιδείας είναι αποτέλεσμα του δίκαιου μακρόσυρτου ανυποχώρητου αγώνα της Ομοσπονδίας και βεβαίως των συλλόγων - κυρίως από τα οκτώ ιδρύματα που πλήττονται από το μέτρο της διαθεσιμότητας - και η πίεση που αυτός άσκησε, ώστε να αναδιπλωθεί η κυβέρνηση.

- Θεωρούμε ότι αυτή καθ' αυτή η πολιτική δέσμευση του υπουργείου δεν είναι επαρκής και θα έχει πραγματική αξία αν συνοδευτεί άμεσα από ανάλογες ενέργειες, δεδομένης της εν γένει έλλειψης εμπιστοσύνης.

- Αποφασίζουμε την προσωρινή αναστολή των κινητοποιήσεων μας, ανασυντάσσοντας τις δυνάμεις μας και παραμένοντας σε αγωνιστική επαγρύπνηση και ετοιμότητα μέχρι η κυβέρνηση να υλοποιήσει με ταχύτατους ρυθμούς τις δεσμεύσεις της στην κατεύθυνση εκείνη που ακριβώς προσδιορίστηκαν:

1. Nα διασφαλιστεί ότι, δεν θα χάσει ούτε ένας διοικητικός υπάλληλος από αυτούς που τίθενται σε διαθεσιμότητα την εργασία του, ότι θα εργάζονται δηλαδή στα ιδρύματα με ενδο-ιδρυματική ή δια-ιδρυματική κινητικότητα, κάτι που εξαρχής ετέθη ως βασικό αίτημα μας (καμιά απόλυση).

2. Να διασφαλιστεί ότι, κανείς από τους συναδέλφους που δεν απογράφηκαν δεν θα τεθεί σε αργία, δεν θα παραπεμφθεί σε πειθαρχικό και ότι θα τεθεί σε κινητικότητα (εφόσον συντρέχει λόγος) επί ίσοις όροις με τους άλλους υπό διαθεσιμότητα συναδέλφους, χωρίς μηδενική ή αρνητική μοριοδότηση.

3. Να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των ιδρυμάτων μέσα από την επαρκή και αναγκαία στελέχωση τους.

4. Να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις στον πίνακα κατάταξης (διαπιστωτική πράξη) λαμβανομένων υπόψιν των πινάκων με τα πραγματικά στοιχεία μοριοδότησης που θα στείλουν οι διοικήσεις των ιδρυμάτων αλλά και των ενστάσεων που υποβλήθηκαν.

5. Σε κάθε περίπτωση δεν απεμπολούμε αιτήματα και θέσεις για την ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα των πανεπιστημίων, η υπονόμευση του οποίου μέσα από το νέο πλαίσιο (Ν.4009/2011) αλλά και άλλων νομοθετικών ρυθμίσεων θα μας βρει απέναντι.

6. Ανοιχτό παραμένει το θέμα της ισχύος των διαπιστωτικών πράξεων δεδομένου ότι πολλοί εκ των συναδέλφων που αναγράφονται σε αυτές, έχουν αναλάβει την ευθύνη της έκδοσης και υπογραφής διοικητικών και λογιστικών πράξεων.

Ο δίκαιος αγώνας όλο αυτό το χρονικό διάστημα αποτελεί παρακαταθήκη και οδηγό για το μέλλον. Δεν εφησυχάζουμε, θα είμαστε αγωνιστική ετοιμότητα για την άμεση εφαρμογή των υπεσχημένων, αλλά και για να αποκρούσουμε κάθε ανάλογη επίθεση που απειλεί την εργασιακή μας υπόσταση και τα δικαιώματα μας.

Η Ομοσπονδία μας αλλά και όλοι οι σύλλογοι θα παρακολουθούμε στενά και θα ελέγχουμε βήμα βήμα την εξέλιξη και το χρονοδιάγραμμα- πρόοδο των ενεργειών και των πρωτοβουλιών (νομοθετικών και άλλων) που απαιτούνται για την πλήρη και άμεση εφαρμογή όσων αναφέρονται παραπάνω».

Περισσότερα Άρθρα...