panellinies apotelesmata baseis lista

Στις 13:00 της Παρασκευής (28/6) θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των πανελληνίων εξετάσεων. Οι καταστάσεις που θα αναρτηθούν στα λύκεια θα έχουν μόνο τον κωδικό του υποψηφίου. Βήμα βήμα οι οδηγίες από το υπουργείο Παιδείας για όσους θέλουν να μάθουν τη βαθμολογία τους.

Αύριο Παρασκευή (28.06.2019) γίνεται το... πρώτο βήμα για να τελειώσει η αγωνία για χιλιάδες υποψήφιους για την τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς στις 13:00 θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των πανελληνίων εξετάσεων. Το δεύτερο βήμα θα είναι η ανακοίνωση των βάσεων, αλλά γι’ αυτό οι υποψήφιοι θα πρέπει να περιμένουν έως το τέλος Αυγούστου.

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι οι βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ προγραμματίζεται να ανακοινωθούν αύριο Παρασκευή (28.06.2019), μετά τις 13:00 μ.μ..

Οι βαθμολογίες θα αναρτηθούν σε όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της χώρας. Οι καταστάσεις που θα αναρτηθούν στα Λύκεια θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα και όχι τα ονομαστικά στοιχεία του.

Ταυτόχρονα, όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα http://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον 8-ψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.

Την Παρασκευή προγραμματίζεται να ανακοινωθούν στατιστικά στοιχεία για τις φετινές βαθμολογικές επιδόσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

Από τις βαθμολογίες στο μηχανογραφικό

Από την Πέμπτη 4 Ιουλίου και μετά, όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ), στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu.gov.gr.

Η προθεσμία για την οριστική υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων λήγει την Δευτέρα 15 Ιουλίου και είναι αποκλειστική.

Μετά την παρέλευση της προθεσμίας κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό δελτίο.

Όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (εκτός από την προγραμματισμένη τους εφημερία) θα λειτουργήσουν επιπλέον την Τρίτη 9-7-2019 καθώς και τη Δευτέρα 15-7-2019, για να υποστηρίξουν τους υποψηφίους στην ηλεκτρονική υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων.

Το υπουργείο Παιδείας προτείνει οι υποψήφιοι να εκτυπώσουν ή/και να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους το οριστικοποιημένο μηχανογραφικό (που θα έχει αποκτήσει αυτόματα και αριθμό πρωτοκόλλου), ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να δουν τις τελικές προτιμήσεις τους.

panelladikes baseis

«Ιδιαίτερη χρονιά» η φετινή για τις Βάσεις στις Πανελλήνιες. Φυσική και Χημεία θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην πτώση των βάσεων. Προβλέψεις κάνουν λόγο ακόμα και για κάτω από 19.000 μόρια στην Ιατρική της Αθήνας!

Ως μια «ιδιαίτερη χρονιά» για τις πανελλήνιες εξετάσεις χαρακτήρισε τη φετινή ο Γιάννης Βαφειαδάκης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ).

«Είχαμε δυσκολίες σε αρκετά μαθήματα, ιδιαίτερα στα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης, αφού η Φυσική και η Χημεία «έκλεψαν την παράσταση», ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη Χημεία είχαμε τα δυσκολότερα θέματα ίσως όλων των εποχών, σίγουρα των τελευταίων 10 με 15 ετών» τόνισε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9FM» o κ. Βαφειαδάκης, που παρουσίασε ως ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες τις εξελίξεις στο ότι αφορά τις βάσεις σε δύο από τα τέσσερα πεδία.

Σταθερότητα στις ανθρωπιστικές σπουδές, πτώση στο δεύτερο πεδίο

«Στο πεδίο των ανθρωπιστικών επιστημών εκτιμώ πως τα θέματα ήταν τα πιο εύκολα (σ.σ συγκριτικά με τα υπόλοιπα τρία πεδία και τα φετινά τους θέματα), αν μπορούμε να το πούμε έτσι, αφού δεν είχαμε μεγάλες διαφορές από τα περυσινά θέματα.

Είχαμε καλά Λατινικά, σχετικά καλή Ιστορία, απαιτητική μεν, αλλά με μεγάλη σαφήνεια, σε ό,τι αφορά τα θέματα, ενώ τα αρχαία δεν δημιούργησαν επίσης κάποιο ιδιαίτερο θέμα», τόνισε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, που διατύπωσε την εκτίμηση πως σε αυτό το πεδίο «οι βάσεις ίσως κινηθούν ελαφρώς ανοδικά σε κάποιες σχολές, σταθεροποιητικά σε κάποιες άλλες, με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις που έχουμε από τη διόρθωση κάποιων μαθημάτων».

Στο δεύτερο πεδίο, που είναι και το πεδίο των θετικών επιστημών με τα Πολυτεχνεία, τις φυσικομαθηματικές σχολές κ.ο.κ, «τα μαθηματικά φαίνεται επίσης πως είναι ελαφρώς δυσκολότερα από πέρυσι από τα πρώτα βαθμολογικά στοιχεία που έχουμε» σημείωσε ο κ.Βαφειαδάκης, που τόνισε πως η Φυσική «δυσκόλεψε περισσότερο και η Χημεία ήταν πάρα, πάρα πολύ δύσκολη».

Σε ό,τι αφορά τις βάσεις στο συγκεκριμένο πεδίο, ο κ.Βαφειαδάκης σημείωσε με έμφαση: «Εδώ αναμένουμε σημαντική πτώση των βάσεων, πτώση που θα ξεκινάει από τις κορυφαίες σχολές του πεδίου και θα συνεχίζεται προς τα κάτω. Φέτος δεν ξέρω αν θα δούμε κάποια Πολυτεχνική Σχολή πάνω από τα 18.000 μόρια, ακόμη και στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, μπορεί να έχουμε σημαντική πτώση όταν θα έχουμε και τα βαθμολογικά στοιχεία, δεν έχουμε για τη Χημεία.

Όταν δούμε και πώς πάει, μαζί με τη Φυσική, για την οποία έχουμε λίγα στοιχεία, θα μιλήσουμε ακόμη πιο συγκεκριμένα αν και είναι βέβαιον από αυτά που έχουμε δει ότι οδηγούμαστε σε σημαντική αποκλιμάκωση των βάσεων». Τόνισε δε πως η αποκλιμάκωση αυτή δεν θα κινηθεί σε επίπεδα μέτρια αφού θα είναι «σημαντική και όχι οριακή».

Επιστήμες της Υγείας και οικονομικό πεδίο

Αποκλιμάκωση «βλέπει» ο κ.Βαφειαδάκης και στο πεδίο που περιλαμβάνει τις πολυπόθητες ιατρικές σχολές και όχι μόνο. «Το ίδιο ισχύει και σε ό,τι αφορά τις επιστήμες της Υγείας, παρόλο που εδώ η Βιολογία, που είναι και το μάθημα με τον μεγαλύτερη συντελεστή, δεν είχε σημαντικές αποκλίσεις σε σχέση με τα περυσινά θέματα.

Η Χημεία θα δώσει και εδώ τον τόνο» τόνισε και μάλιστα προχώρησε σε μια εκτίμηση σημαντική: «διακινδυνεύοντας μια πρόβλεψη, θα σπάσει προς τα κάτω το φράγμα των 19.000 μορίων της Ιατρικής της Αθήνας, ενώ ανάλογη θα είναι και η πτώση στις υπόλοιπες ιατρικές σχολές» σημείωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος.

Στο δε οικονομικό πεδίο τέλος και σε ότι αφορά τα θέματα που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι φέτος, ο κ.Βαφειδάκης εξήγησε πως στα Μαθηματικά τα θέματα «ήταν χειρότερα από το περασμένο έτος», περιέγραψε πως «στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ήταν επίσης ελαφρώς χειρότερα τα θέματα σε σχέση με πέρυσι», ενώ σε ό,τι αφορά την Ανάπτυξη Εφαρμογών ανάφερε πως τα θέματα μπορεί να χαρακτηριστούν ακόμη και ευκολότερα από πέρυσι: «Εδώ λοιπόν αναμένουμε επίσης μια πτώση των βάσεων η οποία είναι συνδυαστική, θα λάβει χώρα δηλαδή και λόγω των θεμάτων σε κάποια μαθήματα αλλά και λόγω της αύξησης των εισακτέων», κατέληξε.

Άλλες παράμετροι που θα καθορίσουν το ύψος των βάσεων

Οι αλλαγές που έχουν προκύψει από περασμένο έτος σύμφωνα με τον κ.Βαφειαδάκη έχουν ήδη αποδειχθεί επιδραστικές. «Αυτό το είδαμε και πέρυσι, όταν ο κόσμος υποδέχτηκε πολύ θετικά το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με την ανωτατικοποίηση του, ενώ θεωρώ ότι ήταν διπλός ο λόγος που το συγκεκριμένο Πανεπιστήμιο ανέβηκε, ο ένας ήταν ότι πάρα πολλοί άνθρωποι δεν ήθελαν να απομακρυνθούν τα παιδιά τους από την Αθήνα για προφανείς λόγους άρα δήλωσαν μια σχολή στην Αθήνα ευελπιστώντας ότι αυτή κάποια στιγμή θα ανεβάσει το επίπεδο των σπουδών της», εξηγεί ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ που σημειώνει δε πως αυτό είναι κάτι που και συνέβη φέτος αφού οκτώ σχολές από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής ανακοίνωσαν ότι αλλάζουν το πρόγραμμα σπουδών τους και αυτό γίνεται πενταετές, «άρα δικαιώνουν και τις προσδοκίες των ανθρώπων που την επέλεξαν πέρυσι».

«Σημαντικό ταυτόχρονα είναι πως φέτος έχουμε άλλα είκοσι τμήματα μηχανικών τα οποία έχουν «ανωτατικοποιηθεί» χωρίς ακόμη να έχουν αλλάξει το πρόγραμμα σπουδών τους και εδώ έγκειται να προβλέψουμε ποια από αυτά τα τμήματα θα προχωρήσουν σε περαιτέρω αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών και ποια όχι.

Εκτίμηση μου είναι πως δεν θα προχωρήσουν όλα από αυτά σε κάτι τέτοια και άρα δεν θα αποκτήσουν όλα τα παιδιά τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών πενταετούς φοίτησης, πρέπει σε αυτή την περίπτωση λοιπόν να ‘μαντέψει’ κανείς ποια τμήματα θα έχουν προοπτική» προσθέτει ο κ.Βαφειαδάκης. «Εκτιμώ ότι αυτά που θα βρίσκονται μέσα στη Θεσσαλονίκη θα έχουν καλύτερες πιθανότητες από αυτά που θα είναι στην περιφέρεια και εκεί θέλει μια ιδιαίτερη προσοχή το μηχανογραφικό» εξηγεί.

Ο κ.Βασιλειάδης εξέφρασε τέλος την εκτίμηση πως «οι στρατιωτικές σχολές, όπως και αστυνομικές ακαδημίες, οι πυροσβεστικές σχολές θα τραβήξουν την προσοχή πολλών παιδιών ειδικά από την Περιφέρεια», αφού -όπως εξήγησε- «ένα παιδί από την Αθήνα ή και τη Θεσσαλονίκη έχει πολλές επιλογές στο μηχανογραφικό του- ενώ ένα παιδί από μια πόλη ή χωριό της Περιφέρειας πρέπει υποχρεωτικά να σπουδάσει εκτός του σπιτιού του» και έτσι οι παραπάνω επιλογές, π.χ., μιας Στρατιωτικής Ακαδημίας είναι καθοριστικές, «όταν δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα και έτσι μια τέτοια επιλογή είναι μονόδρομος».

newsit

panelinies aithoysa

Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι τα μηχανογραφικά δελτία για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2019 αναρτήθηκαν στην επίσημη ιστοσελίδα του ΥΠΠΕΘ www.minedu.gov.grστο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.

Οι υποψήφιοι μπορούν να μελετήσουν ή/και να εκτυπώσουν το μηχανογραφικό δελτίο που τους ενδιαφέρει και συγκεκριμένα:

- το μηχανογραφικό δελτίο ΓΕΛ 2019 με τα 4 Επιστημονικά Πεδία, για τους υποψήφιους που συμμετέχουν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ και για τους υποψήφιους του 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, με τελευταίο έτος συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2018 (πατήστε εδώ).

- το μηχανογραφικό δελτίο ΓΕΛ 2019 με τα 5 Επιστημονικά Πεδία, μόνο για το 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, για τους  υποψήφιους που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2017 (πατήστε εδώ).

- το μηχανογραφικό δελτίο ΕΠΑ.Λ. 2019 για τους υποψήφιους που  συμμετέχουν στις φετινές  Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑ.Λ. και για τους υποψήφιους του 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, με τελευταία έτη συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑ.Λ.  το 2017 και το 2018 (πατήστε εδώ).

Σύμφωνα με το Υπουργείο για τη διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου, θα ακολουθήσει αναλυτική ενημέρωση.

panelladikes kathigitis mathitria

Οι Πανελλήνιες Εξετάσεις 2019 ξεκινούν με το μάθημα των Νέων Ελληνικών για τα ΕΠΑΛ στις 6 Ιουνίου ενώ για τα ΓΕΛ οι εξετάσεις ξεκινούν στις 7 Ιουνίου.

Οι φετινές Πανελλαδικές, θα ξεκινήσουν για τα Επαγγελματικά Λύκεια με το μάθημα των Νέων Ελληνικών και για τα Γενικά Λύκεια με το μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας. Ειδικότερα, οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ), θα δώσουν το πρώτο τους μάθημα (Νέα Ελληνική Γλώσσα, Γενική Παιδεία) την Παρασκευή 7 Ιουνίου και στη συνέχεια, τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού:

 

10 Ιουνίου: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα (ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών) και Μαθηματικά (ΟΠ Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής)

12 Ιουνίου: Ιστορία (ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (ΟΠ Θετικών Σπουδών) και Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής)

14 Ιουνίου: Λατινικά (ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών), Χημεία (ΟΠ Θετικών Σπουδών) και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής)

18 Ιουνίου: οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στο μάθημα της Βιολογίας (ΟΠ Θετικών Σπουδών και Γενικής Παιδείας).

Όσον αφορά τα ΕΠΑΛ, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν αρχικά στις 6 Ιουνίου στα Νέα Ελληνικά και στις 8 Ιουνίου στα Μαθηματικά (Άλγεβρα). Από τις 11 έως και τις 20 Ιουνίου, οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε μαθήματα ειδικότητας.

Το πρόγραμμα εξέτασης των ειδικών μαθημάτων

Για τα ειδικά μαθήματα, οι εξετάσεις θα διεξαχθούν από τις 21 Ιουνίου μέχρι 2 Ιουλίου.

Συγκεκριμένα, στις 21/6 οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα Αγγλικά, και στη συνέχεια θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις των Γερμανικών και των Ισπανικών στις 22/6. Ακόμη, στις 24/6 οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στο ελεύθερο σχέδιο και την επόμενη ημέρα 25/6 στο γραμμικό σχέδιο.

 

Στις 26/6 θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις των Γαλλικών και θα ακολουθήσουν οι εξετάσεις των μαθημάτων που αφορούν τα τμήματα Μουσικών Σπουδών: 27/6 η Αρμονία, στις 28/6 ο Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων, στις 29/6 η Μουσική Αντίληψη και Γνώση και την 1/7 η Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία. Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ολοκληρωθούν στις 2/7, με την εξέταση του μαθήματος των Ιταλικών.

KEDE SYNEDREIO

Τη διαφωνία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην αιφνιδιαστική κίνηση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων να εφαρμόσει τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση στο σύνολο των Δήμων της χώρας, εντάσσοντας και τους τελευταίους 27 Δήμους για το σχολικό έτος 2020-2021, εκφράζει με επιστολή του ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλης.

Ο κ. Πατούλης επισημαίνει στην επιστολή του προς τον αρμόδιο Υπουργό Κ. Γαβρόγλου ότι η ΚΕΔΕ, εκφράζοντας το σύνολο της Πρωτοβάθμιας Αυτοδιοίκησης, εξ’ αρχής αντέδρασε στο ζήτημα της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, ιδιαίτερα για τις δυσμενείς επιπτώσεις που θα επιφέρει η εφαρμογή της, σε χιλιάδες οικογένειες, παιδιά και εργαζόμενους.

Στη συνέχεια υπογραμμίζει ότι σε «καμία χώρα της Ε.Ε. δεν υφίσταται υποχρεωτική φοίτηση στα Νηπιαγωγεία για τετράχρονα παιδιά και συμπληρώνει ότι σε ολόκληρη την Ευρώπη, η ενιαία προσχολική αγωγή μέχρι το παιδί να φοιτήσει στην πρώτη τάξη Δημοτικού Σχολείου, ανήκει στις αρμοδιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στις δομές της οποίας και εντάσσεται.

Προτεραιότητα της Αυτοδιοίκησης η ασφαλής στέγαση των νηπίων

Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ κάνει αναφορά και στην πρόσφατη ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Κ.Ε.Δ.Ε. με την οποία η Αυτοδιοίκηση εκφράζει την αντίθεσή της για τον τρόπο που επιχειρεί η Κυβέρνηση να υλοποιήσει την απόφασή της για την άμεση εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, ψηφίζοντας το άρθρο 220 στο Ν.4610/2019 «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι. .............και άλλες διατάξεις», στο οποίο προβλέπεται η κατασκευή ..... προκατασκευασμένων αιθουσών νηπιαγωγείων ελαφριάς κατασκευής, γεγονός που συνεπάγεται κινδύνους για την ασφάλεια των νηπίων.

Το πρόβλημα δε λύνεται με την δημιουργία προκατασκευασμένων αιθουσών νηπιαγωγείων ελαφριάς κατασκευής

Ο κ. Πατούλης επισημαίνει στη συνέχεια της επιστολής του ότι «ένα χρόνο μετά τις έντονες αντιδράσεις μας και την αγωνία μας για τον τρόπο υλοποίησης της κυβερνητικής απόφασης, να εφαρμόσει τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση χωρίς την ύπαρξη των αναγκαίων κτιριακών υποδομών, σας δηλώνουμε ότι για την Αυτοδιοίκηση, προτεραιότητά μας είναι η ασφαλής στέγαση των προνηπίων σε παιδικούς σταθμούς που λειτουργούν μάλιστα σε διευρυμένο ωράριο τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και το καλοκαίρι που τα νηπιαγωγεία είναι κλειστά, σε αίθουσες που πληρούν τις προδιαγραφές ασφάλειας και υγιεινής και παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες αντίστοιχες των δημοτικών παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών».

Ολοκληρώνοντας την επιστολή κάνει αναφορά σε σκοπιμότητες και τονίζει ότι δεν είναι εφικτή η εφαρμογή μιας τέτοιας απόφασης. Μάλιστα ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ σημειώνει ότι επιχειρήσει την υποχρεωτική φοίτηση των τετράχρονων σε νηπιαγωγεία θα έχει και την απόλυτη ευθύνη για ό,τι προκύψει.

Ειδικότερα επισημαίνει: «Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, εύκολα προκύπτει το συμπέρασμα ότι είναι αδύνατη η εφαρμογή της υποχρεωτικής φοίτησης των τετράχρονων προνηπίων στα νηπιαγωγεία. Όποιος για οποιαδήποτε σκοπιμότητα επιχειρήσει την υποχρεωτική φοίτηση των τετράχρονων στα νηπιαγωγεία θα έχει και την απόλυτη ευθύνης για οτιδήποτε προκύψει για τη ζωή, την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών».

epoli

panelinies aithoysa

Αλλαγές θα υπάρχουν από τον Σεπτέμβρη του 2019 στον χάρτη των Πανεπιστημίων μετά την κατάργηση των ΤΕΙ και τον πολλαπλασιασμό των επιστημονικών τμημάτων.

Οι μεγαλύτερες αλλαγές αφορούν τα παιδαγωγικά, τα πολυτεχνικά τμήματα και τις γεωπονικές.

Ο συνολικός αριθμός των τμημάτων 424, ενώ 38 τμήματαδεν θα λειτουργήσουν από φέτος αλλά από τον Σεπτέμβριο του 2020.

Σε όλα τα επιστημονικά πεδία υπάρχει αύξηση των τμημάτων, μάλιστα σε ορισμένα η αύξηση φτάνει ακόμα και τα 30 τμήματα (πχ 1ο και 3ο επιστημονικό πεδίο).

Οι επιλογές για τους υποψηφίους διευρύνονται ενώ πλούσια είναι και η αύξηση αριθμού των κοινών τμημάτων, καθώς πλέον φτάνουν τα 173. Σε κάποια από αυτά η εισαγωγή γίνεται και από τα 4 επιστημονικά πεδία, όπως τα παιδαγωγικά, ΤΕΦΑΑ, μουσικά, σε κάποια η εισαγωγή γίνεται από 3 επιστημονικά τμήματα, όπως οι αστυνομικές σχολές, το Λιμενικό και η Πυροσβεστική.

Η αύξηση του αριθμού των εισακτέων σε συνδυασμό με το νέο χάρτη των Πανεπιστημίων ρίχνουν τις φετινές βάσεις. Τη μείωση αναμένεται να πιστωθούν κυρίως τα πανεπιστημιακά τμήματα της περιφέρειας και όχι τόσο τα κεντρικά πανεπιστήμια.

Παράλληλα, στα κοινά τμήματα αναμένονται αρκετές καραμπόλες που θα ξεδιαλύνουν με την ανακοίνωση των επιδόσεων των υποψηφίων στις εξετάσεις. Ο ανταγωνισμός ανεβαίνει για 173 τμήματα, όμως οι υποψήφιοι δεν θα εξετάζονται στα ίδια μαθήματα. Για παράδειγμα, στα γεωπονικά τμήματα εξετάζονται οι υποψήφιου του 2ου και του 3ου επιστημονικού πεδίου.

Στην πρώτη περίπτωση οι υποψήφιοι στα Μαθηματικά, μάθημα στο οποίο σημειώνεται διαχρονικά «σφαγή» στις βαθμολογίες, ενώ στη δεύτερη, στη Βιολογία, οι επιδόσεις είναι καλύτερες.

1ο πεδίο: Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών

Πρόκειται για το πιο πολυπληθές επιστημονικό πεδίο, που πλέον περιλαμβάνει 161 τμήματα, έναντι 135 πέρσι αν και μόλις τα 92 είναι αποκλειστικά για τους υποψηφίους του.

2ο πεδίο: Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών

Παραδοσιακά, τα τελευταία χρόνια οι υποψήφιοι του 2ου επιστημονικού πεδίου αντιστοιχούν στις προσφερόμενες θέσεις. Οι υποψήφιοι πλέον θα έχουν να επιλέξουν μεταξύ 263 έναντι 247 πέρσι, ενώ πολλαπλασιάζονται τα πολυτεχνικά τμήματα.

3ο πεδίο: Επιστήμες Υγείας

Πάνω από 30 επιπλέον τμήματα θα έχουν στη διάθεση τους οι υποψήφιοι, κυρίως σε παραϊατρικές ειδικότητες, με τα τμήματα να φτάνουν τα 167.

4ο πεδίο: Πληροφορικής και Οικονομίας

Με 185 τμήματα έναντι 173 πέρσι οι υποψήφιοι έχουν πλέον επιλογές, με αρκετά κοινά τμήματα κυρίως σε παιδαγωγικά, σχολές ενστόλων και πληροφορικής, που είναι κοινές με το 2ο επιστημονικό πεδίο.

Μπορείτε να δείτε ΕΔΩ αναλυτικά πώς διαμορφώνεται ο αριθμός των εισακτέων σε κάθε σχολή. 

 

epal
Από τις 22 Μαΐου 2019 έως τις 17 Ιουνίου 2019 οι Ηλεκτρονικές Αιτήσεις Εγγραφής, Ανανέωσης Eγγραφής και Μετεγγραφής για ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.

Από τις 22 Μαΐου 2019 και ώρα 10:00 έως τις 17 Ιουνίου 2019 και ώρα 00:00 θα μπορούν οι μαθητές/-τριες που επιθυμούν να εγγραφούν, να ανανεώσουν την εγγραφή τους ή να μετεγγραφούν σε οποιαδήποτε τάξη Δημοσίων Ημερησίων και Εσπερινών ΓΕ.Λ.-ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2019-2020, να υποβάλουν «Ηλεκτρονική Αίτηση».

Οι αιτήσεις υποβάλλονται μέσω της εφαρμογής e-eggrafes στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://e-eggrafes.minedu.gov.gr, συμπληρώνοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία.

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

Περισσότερα Άρθρα...