ekpa athina

Επιστολή προς τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας απηύθυνε σήμερα η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, καλώντάς τα να υποβάλλουν έως τις 30 Σεπτεμβρίου τις προτάσεις και τις απόψεις τους για αλλαγές σε πέντε βασικές θεματικές ενότητες.

Όπως αναφέρει η υπουργός Παιδείας στην εν λόγω επιστολή, κεντρική κατεύθυνση της νομοθετικής πρωτοβουλίας είναι «η ενίσχυση της αυτονομίας και αυτοδιοίκησης των Ιδρυμάτων, καθώς και δημιουργία των κατάλληλων εκείνων θεσμών, μηχανισμών και κινήτρων που θα εμπεδώσουν Ακαδημαϊκά Ιδρύματα πιο σύγχρονα και εξωστρεφή, αξιολογούμενα, πιο ανταγωνιστικά και σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας»

«Απώτερος σκοπός είναι να αναβαθμίσουμε το δημόσιο πανεπιστήμιο, απελευθερώνοντας τις δημιουργικές του δυνάμεις και αναδεικνύοντάς το σε εκπαιδευτικό κόμβο σε περιφερειακό και διεθνές επίπεδο», τονίζει η κ. Κεραμέως.

Όπως έχει ήδη γίνει γνωστό, στόχος του υπουργείου είναι να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νέο σχέδιο νόμου μέσα στους επόμενους μήνες και για τον λόγο αυτόν, η ηγεσία του υπουργείου ζητά από τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας να τοποθετηθούν και να καταθέσουν τις προτάσεις τους μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου.

Ο νόμος-πλαίσιο θα αφορά κατά βάση την αποτελεσματικότητα των θεσμών διοίκησης, την οικονομική διαχείριση και προσέλκυση επιπλέον πόρων, την αξιολόγηση και πιστοποίηση της ποιότητας και τα προγράμματα σπουδών.

Αναλυτικότερα, η κ. Κεραμέως μέσω της επιστολής της ζητά τις απόψεις στα εξής ζητήματα:

1. Αποτελεσματικότεροι Θεσμοί Διοίκησης

- Επανακαθορισμός αρμοδιοτήτων για τα όργανα διοίκησης του Πανεπιστημίου (εύρος και εσωτερική κατανομή αρμοδιοτήτων, με στόχο την αποφυγή αλληλοεπικαλύψεων και αύξηση της αποτελεσματικότητας στη λήψη και εφαρμογή αποφάσεων).

- Θεσμικά αντίβαρα εντός του Πανεπιστημίου, απαραίτητα για τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο στα Πανεπιστήμια και την ενίσχυση του αυτοδιοίκητου: Συμβούλιο Ιδρύματος (ρόλος, αρμοδιότητες, τρόπος επιλογής).

- Γενικός Γραμματέας στα Ανώτατα Ιδρύματα (ρόλος, αρμοδιότητες, τρόπος επιλογής).

2. Οικονομική Διαχείριση & Προσέλκυση Επιπλέον Πόρων 

2.1 Κρατική Χρηματοδότηση

- Θέσπιση νέων κανόνων (αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών) για τον προσδιορισμό του ύψους της κρατικής χρηματοδότησης ανά Ίδρυμα. Σύνδεση της αξιολόγησης με τμήμα της κρατικής χρηματοδότησης.

- Πολυετείς προγραμματικές συμφωνίες του Υπουργείου Παιδείας με τα Ιδρύματα, προκειμένου να διευκολυνθεί ο στρατηγικός σχεδιασμός.

2.2 Πρόσθετοι Πόροι

- Ίδρυση Ν.Π.Ι.Δ. για τη διαχείριση ίδιων πόρων από ερευνητικά προγράμματα, αξιοποίηση πνευματικής ιδιοκτησίας και περιουσίας Πανεπιστημίων. 

- Επιχειρήσεις έντασης γνώσης (spin-off): Θέσπιση νέων κανόνων, διαδικασιών και κινήτρων για την αξιοποίηση της ερευνητικής δραστηριότητας των Ιδρυμάτων (ενδεικτικά, μέσω επιχειρηματικών επιταχυντών, θερμοκοιτίδων επιχειρήσεων, της υλοποίησης πατεντών και επιστημονικών ιδεών κ.αλ.).

- Αξιοποίηση σχημάτων ΣΔΙΤ για την κάλυψη αναγκών των Ιδρυμάτων.

- Αναμόρφωση κανονιστικού πλαισίου για τις δωρεές.

Σε αυτό το σημείο, αξίζει να σημειωθεί ότι το υπουργείο έχει ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει σε απλοποίηση του πλαισίου λειτουργίας των ΕΛΚΕ για την ουσιαστική επιτάχυνση των σχετικών διοικητικών ενεργειών (τροποποίηση ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου, διαδικασιών κ.α. για μεγαλύτερη ευελιξία και μείωση της γραφειοκρατίας), με τις κατάλληλες θεσμικές εγγυήσεις διαφάνειας και λογοδοσίας. Οι σχετικές διατάξεις θα σας αποσταλούν για το σχολιασμό σας.

3. Αξιολόγηση και Πιστοποίηση της Ποιότητας

- Αναβάθμιση και ενίσχυση της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

- Θέσπιση νέου κανονιστικού πλαισίου για την αξιολόγηση των Ιδρυμάτων εν γένει, καθώς και για τη διαμόρφωση εφεξής του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας (συγχωνεύσεις, ενοποιήσεις Ιδρυμάτων, δημιουργία νέων τμημάτων), ιδίως με τη θέσπιση αντικειμενικών διαδικασιών και κριτηρίων και την πρόβλεψη προηγούμενης σχετικής τεκμηρίωσης.

- Ενίσχυση του θεσμού της αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών.

4. Προγράμματα Σπουδών

- Διεύρυνση δυνατότητας δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων.

- Απελευθέρωση των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών.

- Ενίσχυση των θερινών/χειμερινών προγραμμάτων.

- Καθιέρωση ενός εσωτερικού προγράμματος κινητικότητας για φοιτητές μεταξύ Ελληνικών Πανεπιστημίων, στα πρότυπα του Erasmus.

- Ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων εξ' αποστάσεως σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο.

- Ενίσχυση του θεσμού της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα.

- Καθιέρωση ανώτατου χρονικού ορίου ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2 (πλην ορισμένων εξαιρέσεων).

5. Λοιπά Θέματα

- Καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα Ανώτατα Ιδρύματα και ο ρόλος των Ιδρυμάτων στον προσδιορισμό ανώτερης βάσης εισαγωγής και αριθμού εισακτέων.

- Ενίσχυση του τεχνολογικού τομέα και προτεινόμενες δράσεις για την επίλυση προβλημάτων (διοικητικής φύσης ή άλλης) που δημιουργήθηκαν από την πρόσφατη ενοποίηση των πρώην Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.

- Θεσμικό πλαίσιο για τη στέγαση και τη σίτιση φοιτητών.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

parelasi simaies

Ο καλύτερος μαθητής θα σηκώνει πλέον τη σημαία, ανέφερε την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, προσθέτοντας ότι στόχος είναι αυτό να ισχύσει από την 28η Οκτωβρίου.

Ειδικότερα, η κ. Κεραμέως σε συνέντευξή της στο ραδιόφωνο του Alpha, δήλωσε ότι η επιλογή των σημαιοφόρων θα γίνεται με βάση τις επιδόσεις τους, αλλάζοντας την απόφαση του τέως υπουργού Κώστα Γαβρόγλου που είχε αλλάξει το σύστημα ορίζοντας την επιλογή των σημαιοφόρων μόνο στο Δημοτικό με κλήρωση.

Η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ότι σε βάθος χρόνου θα γίνουν αλλαγές σε κρίσιμα μαθήματα, όπως η Ιστορία. Όπως ξεκαθάρισε, στόχος της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι η Ιστορία να πάψει να είναι κοινωνικού χαρακτήρα αλλά να αναπτύσσει την εθνική συνείδηση.

Παράλληλα, τόνισε ότι ως προς το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ/ΤΕΙ της χώρας δεν θα ισχύσουν αλλαγές φέτος, ενώ οι αλλαγές θα πραγματοποιηθούν σε βάθος χρόνου.

Η Νίκη Κεραμέως δεν διευκρίνισε αν η κατάργηση των «αιώνιων» φοιτητών θα συμπεριληφθεί στο προσεχές σχεδιαζόμενο νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, υποδηλώνοντας ότι μάλλον θα καθυστερήσει η εφαρμογή της. Η κ. Κεραμέως ξεκαθάρισε ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο θα αφορά τη λειτουργία των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων και όχι τον τρόπο εισαγωγής σε αυτά.

Η ίδια τόνισε ότι τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά χωρίς κενά μιας και τα βιβλία αλλά και οι καθηγητές θα περιμένουν τους μαθητές. Όταν ρωτήθηκε για την πρώτη χρονιά που τα πανεπιστήμια ανοίγουν έχοντας καταργηθεί το άσυλο, η κ. Κεραμέως δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι είναι σε επικοινωνία με τον υπουργό προστασίας του πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοίδη ώστε να αποφευχθούν οι εντάσεις.

Τέλος, η υπουργός παιδείας δεν θέλησε να σχολιάσει την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα να μην αναγράφεται το θρήσκευμα και η ιθαγένεια στα απολυτήρια της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αρκέστηκε στο να πει ότι περιμένει να λάβει την επίσημη απόφαση στα χέρια της ώστε να αποφασίσει το Υπουργείο πως θα κινηθεί.

Το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών

Το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών καθορίζεται με την Υπουργική Απόφαση «Καθορισμός διδακτικού ωραρίου εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε νηπιαγωγεία».

Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε 1/θέσια, 2/θέσια και 3/θέσια νηπιαγωγεία, ανεξάρτητα από το βαθμό και το χρόνο υπηρεσίας τους, έχουν διδακτικό ωράριο είκοσι πέντε (25) ώρες εβδομαδιαίως.

Σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, το ωράριο των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών στα νηπιαγωγεία που λειτουργούν με προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα διαμορφώνεται ως εξής:

- Νηπιαγωγείο με προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα και λειτουργία τμήματος πρόωρης υποδοχής: Στον εκπαιδευτικό του βασικού υποχρεωτικού προγράμματος ανατίθεται το ωράριο 7:45 – 12:10, και αντίστοιχα, στον εκπαιδευτικό του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος ανατίθεται το ωράριο 12:10 -16:00.

- Νηπιαγωγείο με προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα, χωρίς λειτουργία τμήματος πρόωρης υποδοχής: Στον εκπαιδευτικό του βασικού υποχρεωτικού προγράμματος ανατίθεται
το ωράριο 8:15 – 13:00, και στον εκπαιδευτικό του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος ανατίθεται το ωράριο 12:10 - 16:00.

Στην περίπτωση αυτή, στον/στην Προϊστάμενο/μένη ανατίθενται τέσσερις (4) ώρες διδακτικό ωράριο την ημέρα και συμπληρώνει την 5η διδακτική ώρα του/της με άσκηση διοικητικού έργου, είτε εργάζεται στο βασικό υποχρεωτικό πρόγραμμα, είτε στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα. Ωστόσο, σε περίπτωση λειτουργίας και δεύτερου προαιρετικού ολοήμερου τμήματος, κατά τη διάρκεια της κοινής παραμονής τους, η μία νηπιαγωγός ασκεί διδακτικό έργο, ενώ η άλλη διοικητικό εκ περιτροπής και με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

Σε κάθε περίπτωση η συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου γίνεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Σε αυτές τις περιπτώσεις ανάθεσης διοικητικού έργου για συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου, οι νηπιαγωγοί παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο.

Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε 4/θέσια και άνω νηπιαγωγεία διαμορφώνεται ως εξής:
- Διευθυντές/ντριες 4/θέσιων και 5/θέσιων νηπιαγωγείων, ώρες 20.
- Διευθυντές/ντριες 6/θέσιων νηπιαγωγείων, ώρες 12.

Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε 4/θέσια και άνω νηπιαγωγεία:
- ώρες 24, αν έχουν μέχρι 10 χρόνια υπηρεσίας,
- ώρες 23, αν έχουν από 10 μέχρι 15 χρόνια υπηρεσίας,
- ώρες 22, αν έχουν από 15 μέχρι 20 χρόνια υπηρεσίας και
- ώρες 21, αν έχουν πάνω από 20 χρόνια υπηρεσίας.

Επισημαίνεται ότι, οι Διευθυντές/τριες - Προϊστάμενοι/ες των νηπιαγωγείων φροντίζουν ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί να καλύπτουν πλήρως το διδακτικό ωράριό τους. Ως προς το εργασιακό ωράριο σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζεται και ο εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παραμείνει στο σχολείο πέραν των έξι (6) ωρών.

sxoleio daskalos

Σε προσλήψεις 33.000 αναπληρωτών προλειμένου να καλυφθούν τα μεγάλα κενά που υπάρχουν στα σχολεία, θα προχωρήσει το υπουργείο Παιδείας. Ωστόσο φαίνεται ότι οι προσλήψεις δεν θα γίνουν όλες σε μια φάση όπως απαιτεί η εκπαιδευτική κοινότητα.

Σύμφωνα με τη εφημερίδα «Τα Νέα» μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα έχει πραγματοποιηθεί το 70% των προσλήψεων εκπαιδευτικών καθώς τα μαθήματα ξεκινούν επισήμως την ερχόμενη εβδομάδα προκειμένου να καλυφθούν τα επείγοντα κενά.

Το υπόλοιπο 30% από τους 33.000 αναπληρωτές που χρειάζονται για να καλυφθούν οι κενές θέσεις θα πραγματοποιηθεί σε δεύτερη φάση.

panelladikes baseis
Ανακοινώθηκαν οι βάσεις εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ από το υπουργείο Παιδείας.

Δείτε τα αποτελέσματα στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://results.it.minedu.gov.gr:

α) πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό τους
β) πληκτρολογώντας τα τέσσερα αρχικά γράμματα των προσωπικών τους στοιχείων (Επώνυμο – Όνομα –Πατρώνυμο – Μητρώνυμο)

Ταυτόχρονα, τα αποτελέσματα θα αποσταλούν ηλεκτρονικά στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να προωθηθούν στα σχολεία ευθύνης τους για να εκτυπωθούν καταστάσεις των επιτυχόντων που θα αναρτηθούν στα Λύκεια. Διευκρινίζεται ότι οι καταστάσεις που θα αναρτηθούν στα Λύκεια θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα στοιχεία της επιτυχίας του και όχι τα ονομαστικά στοιχεία του. 

Επίσης σήμερα την ίδια ώρα θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των εισαγόμενων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τις ειδικές κατηγορίες των αλλοδαπών-αλλογενών (Αποφοίτων Λυκείων εκτός Ε.Ε.) και των αποφοίτων Λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων Κρατών-Μελών της Ε.Ε. Τα ανωτέρω αποτελέσματα θα αναρτηθούν στην ως άνω ιστοσελίδα των αποτελεσμάτων των εξετάσεων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Δείτε τα αποτελέσματα:

ΒΑΣΕΙΣ_ΕΠΙΛΟΓΗ 10% ΓΕΛ 2017-ΗΜΕΡΗΣΙΑ_ΠΑΝΕΛ.2019 

ΒΑΣΕΙΣ_ΕΠΙΛΟΓΗ 10% ΓΕΛ 2018-ΗΜΕΡΗΣΙΑ_ΠΑΝΕΛ.2019

ΒΑΣΕΙΣ_ΕΠΙΛΟΓΗ 10% ΕΠΑΛ-ΗΜΕΡΗΣΙΑ_ΠΑΝΕΛ.2019

ΒΑΣΕΙΣ_ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΛΛΟΓΕΝΩΝ-ΑΛΛΟΓΕΝΕΙΣ (ΕΚΤΟΣ ΕΥΡΩΠ. ΕΝΩΣΗΣ)_ΠΑΝΕΛ.2019

ΒΑΣΕΙΣ_ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΛΛΟΓΕΝΩΝ-ΑΛΛΟΓΕΝΕΙΣ (ΕΥΡΩΠ. ΕΝΩΣΗΣ)_ΠΑΝΕΛ.2019

ΒΑΣΕΙΣ_ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΕΛ-ΕΣΠΕΡΙΝΑ_ΠΑΝΕΛ.2019

ΒΑΣΕΙΣ_ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΕΛ-ΗΜΕΡΗΣΙΑ_ΠΑΝΕΛ.2019 

ΒΑΣΕΙΣ_ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΑΛ-ΕΣΠΕΡΙΝΑ_ΠΑΝΕΛ.2019

ΒΑΣΕΙΣ_ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΑΛ-ΗΜΕΡΗΣΙΑ_ΠΑΝΕΛ.2019

Συγκριτικό Βάσεων_ΕΠΙΛΟΓΗ 10% ΓΕΛ 2017_ΠΑΝΕΛ.2019

Συγκριτικό Βάσεων_ΕΠΙΛΟΓΗ 10% ΓΕΛ 2018_ΠΑΝΕΛ.2019

Συγκριτικό Βάσεων_ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΕΛ_ΠΑΝΕΛ.2019

Συγκριτικό Βάσεων_ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΑΛ_ΠΑΝΕΛ.2019

sxoleio mathites ayli

Με μία πολύ σημαντική απόφαση η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έκρινε ότι είναι αντισυνταγματική η αναγραφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας στα στοιχεία που τηρούνται στο σχολείο, στους τίτλους και πιστοποιητικά σπουδών της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης και στο πληροφοριακό σύστηµα «myschool», αλλά και στη δήλωση ότι ο µαθητής δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος προκειμένου να απαλλαγεί από το µάθηµα των Θρησκευτικών.

Με την ίδια απόφασή της η Αρχή καλεί το υπουργείο Παιδείας να συμμορφωθεί με τα νέα δεδομένα.

Η υπόθεση έφτασε στην Αρχή μετά από πρσφυγή που είχαν ασκήσει η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕλΕΔΑ) και η Ένωση Αθέων υποστηρίζοντας ότι η είναι αντισυνταγματική και μη νόμιμη η αναγραφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας.

Τι δηλώνει η Αρχή

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, δικηγόρος Γιάννης Φ. Ιωαννίδης, σε δήλωσή του χαρακτηρίζει πολύ σημαντική την απόφαση της Αρχής.

Ειδικότερα, ο κ. Ιωαννίδης αναφέρει:

«Με μια πολύ σημαντική σημερινή της απόφαση (υπ’ αρ. 28/2019) η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έκανε δεκτές τις προσφυγές της ΕλΕΔΑ και της Ένωσης Αθέων και αποφάσισε ότι δεν είναι νόµιµες: α) η αναγραφή του θρησκεύµατος και της ιθαγένειας στα στοιχεία που τηρούνται στο σχολείο, στους τίτλους και πιστοποιητικά σπουδών της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης και στο πληροφοριακό σύστηµα «myschool», καθώς και η ύπαρξη αντίστοιχων πεδίων στα σχετικά έντυπα, ανεξαρτήτως αν είναι προαιρετική η συµπλήρωσή τους και

β) η δήλωση ότι ο µαθητής δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος και εξ αυτού επικαλείται λόγους θρησκευτικής συνείδησης για την απαλλαγή του από το µάθηµα των Θρησκευτικών, γιατί παραβιάζουν τις σειρά διατάξεων του Συντάγματος, της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και της νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων ενώ εκθέτουν και τους μαθητές σε κινδύνους διακρίσεων.

Επιπλέον η Αρχή καλεί το υπουργείο Παιδείας, ως υπεύθυνο επεξεργασίας, να:

α) απόσχει από τις ως άνω µη σύννοµες πράξεις επεξεργασίας των προσωπικώνδεδοµένων των µαθητών,

β) µεριµνήσει για την άµεση τροποποίηση των σχετικών ρυθµίσεων και να λάβει κάθε αναγκαίο µέτρο προκειµένου να µην αναγράφεται πλέον το θρήσκευµα και η ιθαγένεια στα στοιχεία που τηρούνταιστο σχολείο και στους τίτλους και πιστοποιητικά σπουδών της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης, καθώς και στο πληροφοριακό σύστηµα «myschool» και

γ) εκδώσει κάθε αναγκαία οδηγία προς τις οικείες εκπαιδευτικές αρχές και τους διευθυντές των σχολείων ώστε, εφεξής, για την απαλλαγή από το µάθηµα των Θρησκευτικών να µην απαιτείται η δήλωση ότι ο µαθητής δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος, αλλά το δικαίωµα αυτό να ασκείται (από τον ίδιο τον µαθητή αν είναι ενήλικος ή από τους γονείς του α νείναι ανήλικος), κατ’ επίκληση αποκλειστικά και µόνον λόγων συνείδησης».

Δικαίωση

Πρόκειται για μια απόφαση που δικαιώνει το ρόλο της Ανεξάρτητης Αρχής ως προστάτιδας των δικαιωμάτων, η οποία λειτουργεί εγγυητικά, όταν η νομοθετική και εκτελεστική εξουσία αποτυγχάνουν να διασφαλίσουν επαρκώς τους όρους άσκησης της θρησκευτικής ελευθερίας και της προστασίας ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων στον χώρο της εκπαίδευσης. Ελπίζουμε αυτή τη φορά το υπουργείο Παιδείας να συμμορφωθεί προς τις συστάσεις της Αρχής».

panellinies baseis2019

Μπορεί τα ποσοστά επιτυχίας για τις περισσότερες κατηγορίες υποψηφίων να ήταν υψηλά και να εξασφάλισαν οι περισσότεροι μία θέση στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, ωστόσο η εισαγωγή με... λευκή κόλλα σε αρκετά τμήματα καθώς η «κατρακύλα» των βάσεων ακόμη και σε σχολές που άλλοτε είχαν υψηλές βάσεις εισαγωγής έχουν χτυπήσει τα πρώτα «καμπανάκια» στο υπουργείο Παιδείας

Προβληματισμό για την επόμενη μέρα των πανελλαδικών εξετάσεων όπου χιλιάδες υποψήφιοι εισήχθησαν σε δεκάδες τμήματα της ανώτατης εκπαίδευσης με βαθμούς κάτω της βάσης καθώς και για τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν ώστε να σταματήσει ή να περιοριστεί το συγκεκριμένο φαινόμενο, επικρατεί στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Η εικόνα από την ανάλυση των στοιχείων για τα αποτελέσματα των πανελλαδικών είναι αποκαρδιωτική. Μπορεί τα ποσοστά επιτυχίας για τις περισσότερες κατηγορίες υποψηφίων να ήταν υψηλά και να εξασφάλισαν οι περισσότεροι μία θέση στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, ωστόσο η εισαγωγή με... λευκή κόλλα σε αρκετά τμήματα καθώς η «κατρακύλα» των βάσεων ακόμη και σε σχολές που άλλοτε είχαν υψηλές βάσεις εισαγωγής έχουν χτυπήσει τα πρώτα «καμπανάκια» στο υπουργείο Παιδείας, το οποίο μιλάει πλέον όλο και πιο ανοιχτά για την ανάγκη να επανέλθει στη διαδικασία επιλογής των υποψηφίων στα ΑΕΙ το βαθμολογικό πλαφόν.

Κάτω από τη βάση τα ΑΕΙ

Αξίζει να αναφερθεί ότι 153 τμήματα του μηχανογραφικού ή αλλιώς το 1/3 των τμημάτων άνοιξαν τις «πύλες» τους σε 25.000 νέους φοιτητές με λιγότερα από 10.000 μόρια. Την ίδια στιγμή σε αρκετά τμήματα, οι υποψήφιοι εισήχθησαν μόνο γράφοντας το... όνομά τους στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Η «πανεπιστημιοποίηση» δεκάδων τμημάτων της ανώτατης τεχνολογικής εκπαίδευσης από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ – η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις έγινε με προχειρότητα και βιασύνη – έφερε τα πρώτα αρνητικά αποτελέσματα.

Οι υποψήφιοι γύρισαν την... πλάτη στα νέα ανωτατοποιημένα τμήματα Γαβρόγλου καθώς στην πλειονότητά τους έμειναν στα αζήτητα και διαμορφώθηκαν χαμηλές βάσεις εισαγωγής.

Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα για την ανώτατη εκπαίδευση εν έτη 2019. Στο τμήμα Περιφερειακής και Διασυνοριακής Ανάπτυξης του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, η βάση δεν ξεπέρασε τα 4.092 μόρια ενώ στο τμήμα στο Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης που εδρεύει στα Γρεβενά διαμορφώθηκε στα 4.846.

Μόλις 6.658 μόρια χρειάστηκαν όσοι στόχευαν στο τμήμα Δασολογίας , Επιστημών Ξύλου και Σχεδιασμού που εντάχθηκε φέτος στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ενώ με 5.111 μόρια εξασφάλισαν την εισαγωγής τους οι φοιτητές του τμήματος Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.

Από τα ΕΠΑΛ στα πανεπιστήμια με 0,8

Οι παραπάνω επιδόσεις αφορούσαν υποψηφίους των γενικών ενιαίων λυκείων οι οποίοι αποτελούν και την πολυπληθέστερη κατηγορία υποψηφίων. Η εικόνα για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ είναι ακόμη χειρότερη και φτάνει στα όρια της τραγικότητας καθώς εισήχθησαν σε πανεπιστημιακά ιδρύματα υποψήφιοι ακόμη και με μέσο όρο 0,8!

Στο Μαθηματικό του Αριστοτελείου πέρασαν φοιτητές με 1.921 μόρια , στο Πολιτικών Μηχανικών με 1.964, στο Γεωπονίας Θεσσαλονίκης με 2.565, Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων με 924. Τα παραδείγματα αμέτρητα.

Κατά τα λοιπά, όπως αναφέρουν τα «ΝΕΑ», μόλις το 25% κατάφερε να εισαχθεί στις σχολές πρώτης προτίμησης ενώ φοιτητές εισήχθησαν σε τμήματα Φιλολογίας και Μαθηματικών με βαθμούς 9 και 7,5. Πρόκειται δηλαδή για τους αυριανούς καθηγητές – εάν καταφέρουν να αποφοιτήσουν – που θα κληθούν να εργαστούν στα σχολεία.

Στο «τραπέζι» η επαναφορά του βαθμολογικού πλαφόν

Τα χθεσινά αποτελέσματα, θέλοντας και μη, έφεραν στο προσκήνιο τα σενάρια που υπήρχαν για επαναφορά του βαθμολογικού πλαφόν ως προαπαιτούμενο για την εισαγωγή στα τμήματα της ανώτατης εκπαίδευσης.

Το υπουργείο Παιδείας ξεκαθαρίζει ότι στις προθέσεις του είναι καταρχήν, να θεσπιστεί μία ελάχιστη βάση εισαγωγής από την Πολιτεία για όλα τα ιδρύματα και εν συνεχεία τα ίδια τα πανεπιστήμια να ορίζουν μία ξεχωριστή βάση για κάθε τμήμα. Με αυτόν τον τρόπο, η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θέλει να δώσει ρόλο για την επιλογή των φοιτητών και στις διοικήσεις των ΑΕΙ οι οποίες γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα τις ανάγκες των ιδρυμάτων, το επίπεδο που πρέπει να έχουν οι νεοεισαχθέντες φοιτητές καθώς και τις απαιτήσεις που έχουν τα προγράμματα σπουδών.

«Δεν μπορεί να μπαίνει κάποιος στο πανεπιστήμιο έχοντας γραπτό με βαθμό 0,8» ανέφερε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δηλώνοντας για μία ακόμη φορά την πρόθεση του υπουργείου να θεσπιστεί η ελάχιστη βάση εισαγωγής μετά από διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους. «Έχουμε κάποιες σκέψεις επ’αυτού, είπε, αλλά δεν θέλουμε να τις δημοσιοποιήσουμε πριν από την διαβούλευση με τους φορείς» σημείωσε την Τετάρτη μιλώντας στο Θέμα Fm.

Πότε θα γίνουν οι αλλαγές

Πρόθεση του υπουργείου είναι οι όποιες αλλαγές, να αποφασιστούν με ψυχραιμία από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και μετά από συζήτηση που θα υπάρχει με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Δηλαδή τόσο με καθηγητές λυκείου όσο κυρίως με πανεπιστημιακούς δασκάλους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα ξεκινήσει άμεσα τη συζήτηση για την επαναφορά του βαθμολογικού πλαφόν αλλά ακόμη δεν έχει αποφασιστεί ο χρόνος της εφαρμογής του. Και αυτό διότι η εισαγωγή ελάχιστης βάσης εισαγωγής, είτε αυτή είναι το 10 είτε θα είναι χαμηλότερη (ακόμη δεν έχει ανοίξει τα «χαρτιά» του το υπουργείο Παιδείας) θα πρέπει να γίνει προσεχτικά διότι είναι βέβαιο ότι η εφαρμογή του μέτρου θα δημιουργήσει πολλές κενές θέσεις στα ΑΕΙ.

Μετεγγραφές – Χαοτικές διαφορές μεταξύ ομοειδών τμημάτων

Μία άλλη παράμετρος των πανελλαδικών εξετάσεων αφορά τις μετεγγραφές φοιτητών, μία διαδικασία η οποία θα ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες. Και τη φετινή χρονιά οι διαφορές που καταγράφηκαν μεταξύ ομοειδών τμημάτων είναι χαοτικές με αποτέλεσμα φοιτητές που εισήχθησαν σε κάποιο περιφερειακό ίδρυμα με χιλιάδες λιγότερα μόρια σε σχέση με το αντίστοιχο άλλου ΑΕΙ και δικαιούνται μετεγγραφής, να μπορούν να μεταπηδήσουν σε ίδρυμα κοντά στον τόπο κατοικίας τους.

Ένα από τα πιο ακραία παραδείγματα αφορά το τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονμικής. Στο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο η βάση διαμορφώθηκε στα 6.257 μόρια ενώ στο αντίστοιχο του Οικονομικού Πανεπιστημίου ανήλθε σε 16.371 μόρια. Δηλαδή διαφορά 10.114 μόρια!

Χαοτικές είναι οι διαφορές μεταξύ Πολυτεχνικών τμημάτων με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο. Στο τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ, ένα από τα πλέον υψηλόβαθμα της ανώτατης εκπαίδευσης, η βάση διαμορφώθηκε στα 19.050 μόρια ενώ στο αντίστοιχο που εδρεύει στο Βόλο έχει βάση 14.109 (διαφορά 4.941).

in

kapnisma stop

Συνάντηση εργασίας πραγματοποίησε σήμερα, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως, στο πλαίσιο του σχεδιασμού του Υπουργείου για εμπλουτισμό του σχολικού προγράμματος σπουδών με στόχο τον πληρέστερο εφοδιασμό των μαθητών με απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες, με τον κ. Παναγιώτη Μπεχράκη, Πνευμονολόγο-Εντατικολόγο, Πρόεδρο της Εθνικής Επιτροπής για τον Έλεγχο του Καπνίσματος του Υπουργείου Υγείας και την κα. Βάσω Ευαγγελοπούλου, Πνευμονολόγο-Εντατικολόγο του Ερευνητικού Εργαστηρίου George D. Behrakis της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας.

Οι ειδικοί παρουσίασαν στην Υπουργό, εκπαιδευτικό υλικό, όπως το τετράδιο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης «Μαθαίνω να μην καπνίζω» της πρωτοβουλίας SmokeFreeGreece, το οποίο στοχεύει να μεταδώσει με τρόπο εύληπτο στους μαθητές θετικά μηνύματα για τη ζωή, την υγεία, τον αθλητισμό και την καταπολέμηση της εξάρτησης του καπνού.

Ζήτησαν, δε, την αρωγή του Υπουργείου στα προγράμματα ενημέρωσης των μαθητών και πρόληψης κατά του καπνίσματος που διενεργούν από κοινού με ένα επιτελείο διακεκριμένων επιστημόνων.

Η κα. Κεραμέως εξέφρασε την άποψη ότι η καταπολέμηση των εξαρτήσεων, όπως ο καπνός και τα ναρκωτικά, και η προαγωγή ενός υγιεινού τρόπου ζωής, πρέπει να ενταχθούν στις νέες θεματικές που εξετάζει το Υπουργείο και οι οποίες θα ενισχύσουν το υπάρχον σχολικό πρόγραμμα σπουδών, όπως και ο εθελοντισμός, η περιβαλλοντική προστασία, η προφύλαξη από φυσικές καταστροφές και άλλες.

epoli

Περισσότερα Άρθρα...