sxolika leoforeia elegxoi troxaias

Σε 1.259 ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν σε σχολικά λεωφορεία το πρώτο δεκαήμερο της νέας σχολικής χρονιάς (11-21 Σεπτεμβρίου), στην Αττική, βεβαιώθηκαν συνολικά, σύμφωνα με ενημέρωση της Τροχαίας, 135 παραβάσεις.

Ειδικότερα, οι 73 ήταν για παραβίαση της νομοθεσίας περί τοποθέτησης και λειτουργίας ταχογράφου, 9 για μη χρήση ζωνών ασφαλείας, 1 για έλλειψη πυροσβεστήρα, 3 για έλλειψη φαρμακείου, 7 για μη αναγραφή ορίου ταχύτητας, 3 για έλλειψη της προβλεπόμενης άδειας οδήγησης, 3 για παραβίαση του ορίου ταχύτητας, 4 για φθαρμένα ελαστικά, 2 για έλλειψη συνοδού και 30 για λοιπές διατάξεις της τροχαίας νομοθεσίας.

Συνελήφθησαν δύο οδηγοί σχολικών λεωφορείων

Την ίδια ώρα, συνελήφθησαν 2 οδηγοί και ακολουθήθηκε η διαδικασία του αυτοφώρου για υποκλοπή μεταφορικού έργου. Σύμφωνα με την Τροχαία, οι έλεγχοι σε σχολικά λεωφορεία θα συνεχιστούν σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

sxoleio aithousa

Την τροποποίηση των κείμενων ρυθμίσεων προκειμένου να μην αναγράφεται πλέον το θρήσκευμα και η ιθαγένεια στα στοιχεία που τηρούνται στο σχολείο, στους τίτλους και πιστοποιητικά σπουδών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και στο πληροφοριακό σύστημα «myschool», έχει δρομολογήσει το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε συμμόρφωση με τη σχετική (υπ’ αριθ. 28/2019) απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Σύμφωνα με την υπουργό, Νίκη Κεραμέως, «στόχος στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι να καλλιεργούμε διαρκώς ένα σχολικό περιβάλλον γνώσης, ελεύθερο, δημιουργικό, χωρίς αποκλεισμούς. Καταπολεμώντας κάθε είδους διάκριση, σεβόμενοι τις θρησκευτικές πεποιθήσεις.

Παράλληλα, μεριμνούμε για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών, σύμφωνα με το εθνικό και ενωσιακό δίκαιο. Εν προκειμένω, κρίθηκε ότι η αναγραφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας στους τίτλους και στα πιστοποιητικά σπουδών δεν είναι αναγκαία και πρόσφορη για την εξυπηρέτηση του σκοπού τους, ο οποίος συνίσταται αποκλειστικά στην παρακολούθηση της φοίτησης και στη βεβαίωση των επιδόσεων και της επιτυχούς περάτωσης των σπουδών του μαθητή.

Στο πλαίσιο αυτό, προχωράμε άμεσα στις αναγκαίες τροποποιήσεις των σχετικών ρυθμίσεων, ώστε η συλλογή και επεξεργασία τέτοιων προσωπικών δεδομένων, σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, να είναι απολύτως συμβατή με τις απαιτήσεις του εθνικού και ενωσιακού δικαίου».

sxoleio menidi

Στοιχεία σοκ για κίνδυνο σχεδόν οι μισοί μαθητές των Λυκείων να έχουν αυξημένη πιθανότητα να είναι λειτουργικά αναλφάβητοι περιλαμβάνει η έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Το 1978, η Γ.Σ. της UNESCO υιοθέτησε μια νέα προσέγγιση στην προσπάθεια καλύτερης εννοιολογικής περιγραφής του αναλφαβητισμού, εισάγοντας την έννοια του ατόμου που είναι λειτουργικά αναλφάβητο: «Λειτουργικά αναλφάβητο είναι κάθε άτομο που είναι ανίκανο να ασκήσει όλες τις δραστηριότητες για τις οποίες είναι απαραίτητος ο αλφαβητισμός, ώστε να λειτουργεί καλύτερα η ομάδα του και η κοινότητά του και να μπορεί επίσης, ο ίδιος, να διαβάζει, να γράφει και να μετράει, για την προσωπική του ανάπτυξη και για την ανάπτυξη της κοινότητάς του».

Για το ίδιο θέμα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τοποθετήθηκε ως εξής: «Λειτουργικά αναλφάβητο είναι το άτομο που δεν είναι σε θέση να γνωρίζει ικανοποιητικά ανάγνωση, γραφή και αριθμητική για να ενταχθεί ως άτομο στην κοινωνία, απολαμβάνοντας πλήρως τα δικαιώματά του».

Η ΑΔΙΠΠΔΕ επικαλείται για το συμπέρασμά της αυτό τα στοιχεία από τις απογοητευτικές επιδόσεις των μαθητών της Β Λυκείου σε Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια για το σχολικό έτος 2017-2018.

Ενδεικτικά στα γενικά λύκεια:

Στην Γλώσσα το 7,1% των μαθητών βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση
Στη Φυσική βαθμολογία κάτω από τη βάση πήραν 1 στου δύο μαθητές (48,4%)
Στην Άλγεβρα το ποσοστό των βαθμολογιών κάτω από τη βάση ήταν 38,9% και στη Γεωμετρία 44,2%

Ακόμα χειρότερη είναι η εικόνα στα επαγγελματικά λύκεια:

Ένας στους πέντε πήρε κάτω από τη βάση στη Γλώσσα
Το 52,7% πήρε κάτω από τη βάση στην Άλγεβρα και το 51,3% στη Γεωμετρία
Στο 41% οι βαθμολογίες κάτω από τη βάση στη Φυσική και στο 40,8% στη Χημεία.

Οι συντάκτες της έκθεσης επισημαίνουν, σύμφωνα με την Καθημερινή, ότι «τα προβλήματα που εμφανίζονται στο λύκειο, σε σύγκριση με το δημοτικό και το γυμνάσιο, δεν είναι προβλήματα αποκλειστικά του λυκείου αλλά όλων των βαθμίδων, τα οποία συσσωρευτικά κατέληξαν στο λύκειο.

Προβληματίζει, βέβαια, το γεγονός ότι οι αντιλήψεις και οι πρακτικές του Δημοτικού και του Γυμνασίου, ίσως λόγω του υποχρεωτικού τους χαρακτήρα δεν αποτύπωσαν τα αρχόμενα προβλήματα λειτουργικού αναλφαβητισμού και ενδεχομένως δεν κινητοποιήθηκαν εγκάιρως».

Μπαμπινιώτης: Υπάρχουν παιδιά Γυμνασίου που δεν ξέρουν να διαβάσουν1

Τα στοιχεία της έκθεσης σοκ της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από την οποία προκύπτει ότι οι μισοί μαθητές των Λυκείων έχουν αυξημένη πιθανότητα να είναι λειτουργικά αναλφάβητοι σχολίασε στον ΘΕΜΑ 104,6 ο ομότιμος καθηγητής Γλωσσολογίας, Γιώργος Μπαμπινιώτης.

Ο πρώην υπουργός Παιδείας αρχικά τόνισε ότι «αυτό συμβαίνει γιατί έχει απαξιωθεί πλήρως το Λύκειο από τη στιγμή που η επίδοση των μαθητών εκεί δεν μετράει πουθενά».

«Είναι πολύ εύκολο να περάσεις από τη μια τάξη στην άλλή και επειδή δεν μετράει στην είσοδο στο Πανεπιστήμιο δεν το λογαριάζει κανείς» πρόσθεσε ο κ. Μπαμπινιώτης.

Όπως είπε, μάλιστα, «στην τελευταία τάξη του Γυμνασίου και του Δημοτικού υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν να διαβάσουν ένα κείμενο. Τα παιδιά θα έπρεπε να έχουν δυνατότητα ανάγνωσης κειμένου όταν τελειώνουν το δημοτικό».

Ως αιτία των φαινομένων αυτών σημείωσε ότι «ουδέποτε ελέγχουμε αν οι στόχοι έχουν επιτευχθεί στο τέλος του δημοτικού ή του Γυμνασίου με αποτέλεσμα στο Λύκειο να συσσωρεύονται τα προβλήματα».

Σχολίαζοντας, δε, τις πολύ χαμηλές επιδόσεις των μαθητών στη Φυσική είπε ότι «δεν μπορείς να μάθεις ποτέ φυσική σωστά αν δεν περάσεις από εργαστήριο».

Σύμφωνα με τον καθηγητή Μπαμπινιώτη «θα πρέπει η βαθμολογία και στις τρεις τάξεις του Λυκείου να μετράει για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και για να γίνεται αντικειμενικά θα πρέπει μια φορά το χρόνο και στις τρεις τάξεις περιφερειακά εξετάσεις».

Παραδέχθηκε, τέλος, ότι «έχουν ευθύνη οι εκπαιδευτικοί στο ότι δεν είναι σωστά καταρτισμένοι αλλά η ευθύνη είναι στο μικρότερο βαθμό επειδή δεν υπάρχει αξιολόγηση ή υποστήριξη ή επιμόρφωση συσσωρεύονται κάποια προβλήματα».

kylikio sxoleio
Συστηματικούς ελέγχους στα κυλικεία των σχολείων ολόκληρης της χώρας ξεκινά ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων, μαζί με τις συναρμόδιες υπηρεσίες, με σκοπό τη διασφάλιση υψηλού επιπέδου υγιεινής και ασφάλειας, σύμφωνα με την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία των τροφίμων.
 
Παράλληλα, παρέχει οδηγίες για σωστή, ασφαλή, υγιεινή και θρεπτική διατροφή των παιδιών μέσα στο σχολικό περιβάλλον.

Στο μικροσκόπιο των ελεγκτών θα μπουν όλα τα ζητήματα που άπτονται της υγιεινής και ασφάλειας των τροφίμων που διατίθενται στους μαθητές.

Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο κατά πόσο τα κυλικεία των σχολείων τηρούν τη νομοθεσία σχετικά με τα μέτρα υγιεινής που οφείλουν να εφαρμόζουν οι υπεύθυνοι των κυλικείων, τα επιτρεπόμενα προς πώληση είδη και κατά πόσον συμβάλλουν με τη λειτουργία τους στη διατροφική διαπαιδαγώγηση των παιδιών.

Ο Ε.Φ.Ε.Τ. ενημερώνει ότι, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τα επιτρεπόμενα προς πώληση τρόφιμα σε κυλικεία ή καντίνες των σχολείων είναι μόνο :

1. ΦΡΟΥΤΑ - ΛΑΧΑΝΙΚΑ

• Φρέσκα φρούτα − λαχανικά ανάλογα με την εποχή, καλά πλυμένα και συσκευασμένα σε ατομική μερίδα.

• Αποξηραμένα φρούτα χωρίς προσθήκη ζάχαρης, συσκευασμένα σε ατομική μερίδα έως 50 γραμμάρια.

• Φυσικός χυμός φρούτων ή και λαχανικών που παρασκευάζεται εντός των κυλικείων - καντινών. Δεν επιτρέπεται η προσθήκη σακχάρων ή άλλων γλυκαντικών ουσιών. Συστήνεται να είναι δυνατή η κατανάλωση του άμεσα μετά την παρασκευή του σε ποτήρια μιας χρήσης ανακυκλώσιμου υλικού.

• Φρουτοσαλάτα που παρασκευάζεται εντός των κυλικείων - καντινών από φρέσκα, καλά πλυμένα φρούτα εποχής. Δεν επιτρέπεται η προσθήκη σακχάρων ή άλλων γλυκαντικών ουσιών.

• Σαλάτα από φρέσκα, καλά πλυμένα λαχανικά που παρασκευάζεται εντός των κυλικείων - καντινών, χωρίς προσθήκη αλατιού. Επιτρέπεται μόνο η προσθήκη ελαιολάδου, ξυδιού η λεμονιού.

• Συσκευασμένοι φυσικοί χυμοί φρούτων και ομοειδών προϊόντων, χωρίς συντηρητικά και χωρίς προσθήκη ζάχαρης, σε ατομική συσκευασία έως και 330ml.

2. ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ

• Γάλα τυποποιημένο, παστεριωμένο σε ατομική συσκευασία έως 500ml πλήρες και ημιαποβουτυρωμένο (1,5% − 1,8% λιπαρά).

• Σοκολατούχο γάλα με χαμηλά λιπαρά (max.1,8%) σε συσκευασία έως 250ml.

Γιαούρτι τυποποιημένο (έως 5% λιπαρά) χωρίς πρόσθετα σάκχαρα σε ατομική μερίδα έως 200 γραμμάρια.

• Ροφήματα από συνδυασμούς φρέσκου γάλακτος και φρέσκων φρούτων που θα παρασκευάζονται στο κυλικείο. Δεν επιτρέπεται η προσθήκη ζάχαρης. Απαγορεύεται η διάθεση άλλων τυποποιημένων ανάλογων ροφημάτων καθώς και η χρήση έτοιμης σκόνης για την παρασκευή τους.

• Τυριά πολύ σκληρά, σκληρά, ημίσκληρα, μαλακά τυριά. Συστήνονται τυριά παραδοσιακά και ελληνικά Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης. Εξαιρούνται τα ανακατεργασμένα τυριά ή τηγμένα τυριά και ανακατεργασμένα τυριά με αλειφώδη υφή.

3. ΑΠΛΑ ΑΡΤΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ Η ΑΡΤΟΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ

• Κουλούρι σησαμένιο ολικής άλεσης πλούσιο σε φυτικές ίνες ή λευκό.

• Κριτσίνια ολικής άλεσης πλούσια σε φυτικές ίνες ή λευκά, σε ατομική συσκευασία έως 50 γραμμάρια.

• Φρυγανιές ολικής άλεσης πλούσιες σε φυτικές ίνες ή λευκές, σε ατομική συσκευασία έως 50 γραμμάρια.

• Κράκερς ολικής άλεσης πλούσια σε φυτικές ίνες ή λευκά, σε ατομική συσκευασία έως 50 γραμμάρια.

Τα παραπάνω απλά αρτοπαρασκευάσματα πρέπει να πληρούν τις ακόλουθες προδιαγραφές : Κορεσμένα λιπαρά έως 3%, trans λιπαρά έως 0,1%, νάτριο έως 0,5%.

4. ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΡΤΟΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ

• Μουστοκούλουρα σε ατομική μερίδα έως 60 γραμμάρια.

• Σταφιδόψωμο σε ατομική μερίδα έως 60 γραμμάρια.

• Μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης σε ατομική μερίδα έως 40 γραμμάρια, η οποία να πληροί τις ακόλουθες προδιαγραφές : Κορεσμένα λιπαρά έως 3% trans λιπαρά έως 0,1% Νάτριο έως 0,5%.

• Μπισκότα απλά, χωρίς γέμιση, σε ατομική συσκευασία (έως 60 γραμμάρια) με τις παρακάτω προδιαγραφές :

- Η περιεκτικότητά τους σε trans λιπαρά να μην υπερβαίνει το 2% των ολικών λιπιδίων.

- Ανά 100 γραμμάρια προϊόντος: (α) η ζάχαρη να μην υπερβαίνει τα 10 γραμμάρια, (β) τα ολικά λιπαρά να μην υπερβαίνουν τα 10 γραμμάρια, (γ) τα κορεσμένα λιπαρά να μην υπερβαίνουν τα 5 γραμμάρια και (δ) το νάτριο να μην υπερβαίνει τα 0,5 γραμμάρια.

• Επιτρέπεται η διάθεση τυρόπιτας − πίτας λαχανικών σε ατομικές μερίδες των 120 γραμμαρίων και με την συγκεκριμένη προδιαγραφή : Η λιπαρή ύλη για τη ζύμη - φύλλο πρέπει να είναι αποκλειστικά από ελαιόλαδο, μαλακή μαργαρίνη ή φυτικά έλαια, όπου το τελικό προϊόν δεν πρέπει να ξεπερνάει το 30% σε συνολικά λιπαρά και το 0,1% σε trans λιπαρά.

• Πίτσα με τις παρακάτω προδιαγραφές : Για τη βάση τα επιτρεπόμενα υλικά είναι αλεύρι, μαγιά, αβγό, γιαούρτι, αλάτι και μυρωδικά βότανα. Απαγορεύεται η χρήση ενισχυτικών γεύσης όπως το γλουταμινικό μονο−νάτριο. Για τη γέμιση τα επιτρεπόμενα προϊόντα είναι τυρί, τομάτα, πιπεριές, μανιτάρια, κρεμμύδι, καλαμπόκι. Δεν επιτρέπεται η χρήση σάλτσας και αλλαντικών.

5. ΣΑΝΤΟΥΙΤΣ

• Τα σάντουιτς - τοστ μπορούν να παρασκευάζονται με συνδυασμούς των τροφίμων των επόμενων παραγράφων. Μπορούν να είναι τυποποιημένα ή να παρασκευάζονται στο χώρο του κυλικείου − καντίνας αυθημερόν.

• Επιτρέπεται η χρήση όλων των ειδών ψωμιού, ολικής άλεσης πλούσιο σε φυτικές ίνες ή λευκό όπως ψωμάκι ατομικό, ψωμί για τοστ, μπαγκέτα, ελληνική πίτα, αραβική πίτα, σησαμένιο κουλούρι. Συστήνεται το ψωμί ολικής άλεσης. Δεν επιτρέπεται το μπριος, το κρουασάν ή το πιροσκί. Η ελληνική πίτα δεν πρέπει να περιέχει γλυκουρονικό νάτριο.

• Επιτρέπεται η χρήση τυριών όπως αναφέρονται στην περίπτωση 2 ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ, στοιχείο 5 της Υ1γ/Γ.Π./οικ 81025/29-08-2013 Απόφασης.

• Δεν επιτρέπεται η χρήση άλλων αλλαντικών, εκτός από βραστή γαλοπούλα με τις παρακάτω προδιαγραφές : Κορεσμένα λιπαρά έως 1 %, νάτριο έως 1%.

• Λαχανικά όλων των ειδών.

• Ελιές χωρίς το κουκούτσι και πάστα ελιάς.

• Αβγό καλά βρασμένο.

• Από λιπαρές ύλες επιτρέπεται μόνο η προσθήκη ελαιολάδου

• Επιτρέπεται η παρασκευή γλυκών σάντουιτς με συνδυασμό των προαναφερόμενων ψωμιών και ως γέμιση 1 κουταλιά της σούπας μέλι ή μέλι με ταχίνι.

6. ΓΛΥΚΙΣΜΑΤΑ

• Κρέμα και ρυζόγαλο σε ατομικές μερίδες των 150 γραμμαρίων (με περιεκτικότητα σε λίπος γάλακτος έως 4%).

• Χαλβάς σε ατομική μερίδα έως 50 γραμμάρια.

• Παστέλι σε ατομική μερίδα έως 50 γραμμάρια.

• Μέλι σε ατομική μερίδα.

• Σοκολάτα υγείας και γάλακτος σε ατομική μερίδα έως 30 γραμμάρια.

• Δεν επιτρέπεται η διάθεση τσιχλών και καραμελών.

7. ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ

• Στα κυλικεία των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επιτρέπονται οι ξηροί καρποί όλων των ειδών χωρίς προσθήκη αλατιού ή ζάχαρης σε ατομική συσκευασία έως 50 γραμμάρια. Δεν επιτρέπονται οι τηγανισμένοι ξηροί καρποί.

8. ΥΓΡΑ ΤΡΟΦΙΜΑ

• Εμφιαλωμένο νερό.

• Στα κυλικεία των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επιτρέπονται τα παρακάτω αφεψήματα : χαμομήλι, φασκόμηλο, τσάι του βουνού, χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή σύνθετων γλυκαντικών.

• Καφές μόνο για το προσωπικό.

• Δεν επιτρέπεται η διάθεση αναψυκτικών.

9. Επιτρέπεται η διάθεση και «βιολογικών προϊόντων» όπως αυτά ορίζονται στους Κανονισμούς 834/2007 και 889/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, με την προϋπόθεση ότι αυτά εμπίπτουν στον ανωτέρω κατάλογο.

10. Δεν επιτρέπεται η διάθεση λειτουργικών τροφίμων ή συμπληρωμάτων διατροφής και προϊόντων που περιέχουν γενετικά τροποιημένους οργανισμούς.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

sxoleio ktirio

Δεν θα γίνουν μαθήματα στα σχολεία την Παρασκευή με σκοπό την ενεργοποίηση των μαθητών/τριών για συμμετοχή τους σε οργανωμένες αθλητικές δράσεις.

Η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας εναρμονίζει την 6η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2019 με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2019 η οποία θα εορταστεί την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2019.

Κεντρικός στόχος είναι η ενεργοποίηση των μαθητών/τριών για συμμετοχή τους σε οργανωμένες αθλητικές δράσεις εντός του σχολείου, μέσω της ενημέρωσης της μαθητικής κοινότητας για τα ευεργετικά οφέλη της άθλησης σε συνδυασμό με την υγιεινή διατροφή, με στόχο την απόκτηση ενός υγιούς τρόπου ζωής.

Με σύνθημα «Αγαπώ την Άθληση – Αγαπώ την Υγεία μου» προτείνεται οι σχολικές μονάδες να υλοποιήσουν εντός του σχολικού ωραρίου τις παρακάτω αθλητικές δράσεις (μεμονωμένα ή συνδυαστικά): αερόβιες κινητικές δραστηριότητες: βάδην, τρέξιμο, σκυταλοδρομία, ποδηλασία, σχοινάκι, χορός κ.ά., ομαδικά – ατομικά αθλήματα: καλαθοσφαίριση 3Χ3, ποδόσφαιρο 5Χ5, χειροσφαίριση, πετοσφαίριση, αντισφαίριση, επιτραπέζια αντισφαίριση κ.ά. (με δυνατότητα δημιουργίας και μικτών ομάδων).

Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, δύναται να αναπτυχθούν δράσεις σε συνεργασία με όμορες σχολικές μονάδες ή αθλητικά κέντρα- αθλητικές Ομοσπονδίες και αθλητικούς Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με την προϋπόθεση ότι εάν απαιτηθούν μετακινήσεις πρέπει να τηρηθούν τα οριζόμενα στις κείμενες διατάξεις

sxoleio daskalos
Στο τέλος της εβδομάδας που διανύουμε αναμένεται να ανακοινωθούν από τον ΟΠΣΥΔ τα αποτελέσματα για τις προσλήψεις αναπληρωτών.

Υπενθυμίζεται ότι οι αιτήσεις στον ΟΠΣΥΔ ξεκίνησαν στις 28 Αυγούστου και ολοκληρώθηκαν την περασμένη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2019.

Οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία της χώρας αναμένεται να αναρτηθούν είτε σήμερα, Πέμπτη, είτε την Παρασκευή. 

Σημειώνεται ότι τη φετινή χρονιά οι αιτήσεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών αναμένεται να ξεπεράσουν τις 120.000, που σημαίνει ότι θα κυμανθούν περίπου στον ίδιο επίπεδο με την περσινή ρονιά.

Σε περίπτωση που δεν δηλώθηκαν περιοχές προτίμησης, εντός της παραπάνω προθεσμίας, ο υποψήφιος (ακόμη και αν είναι εγγεγραμμένος στον οικείο πίνακα σχολικού έτους 2018-2019, κατόπιν της παράτασης της ισχύος του), δεν θα είναι διαθέσιμος για πρόσληψη το σχολικό έτος 2019 – 2020.

sxoleio aithousa

Τα κεφάλια μέσα από την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2019 - Το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει στα σχολεία όλη της χώρας, με τους μαθητές και τους γονείς να προετοιμάζονται για τη νέα σχολική χρονιά - Σε ετοιμότητα το υπουργείο Παιδείας για την ομαλή έναρξη των μαθημάτων.

Σύμφωνα με το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα για την λειτουργία των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων το σχολικό έτος είναι η περίοδος που αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 31η Αυγούστου του επόμενου έτους.

Το διδακτικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 21η Ιουνίου του επόμενου έτους. Ο Αγιασμός στα σχολεία αναμένεται να γίνει την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου περίπου στις 09:00 το πρωί, με τις περισσότερες σχολικές μονάδες να δίνουν από την πρώτη μέρα τα βιβλία.

Οι χρονικές περίοδοι από 1 μέχρι 10 Σεπτεμβρίου και από 15 μέχρι και 21 Ιουνίου μπορεί να αξιοποιούνται για την υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, ενώ τα σχολεία για το σχολικό έτος 2019 – 2020, θα ανοίξουν, σύμφωνα με το πρόγραμμα την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου.

Όλα είναι έτοιμα

Τα βιβλία είναι ήδη στα σχολεία, ενώ οι αναπληρωτές που προσελήφθησαν για πρώτη φάση, αναμένεται να είναι στις θέσεις τους το αργότερο μέχρι σήμερα Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου.

Υπενθυμίζεται, ότι το υπουργείο ανακοίνωσε την περασμένη Πέμπτη την πρόσληψη 20.558 αναπληρωτών, με τις 16.191 προσλήψεις να αφορούν την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 4.367 την Δευτεροβάθμια.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ που πρόσκεινται στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, ο συνολικός αριθμός προσλήψεων για την πρώτη φάση θα αρκέσει για να καλύψει μεγάλο μέρος των κενών στα σχολεία, περίπου τα 2/3.

Παράλληλα, η ηγεσία του υπουργείου έχει δηλώσει ότι οι πιστώσεις για τις προσλήψεις αναπληρωτών που θα χρειαστούν μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς, είναι ήδη εξασφαλισμένες.
Τι αλλάζει

Όπως είχε ανακοινώσει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ήδη από την ανάληψη των καθηκόντων στα μέσα του καλοκαιριού, οι αλλαγές στις οποίες προβαίνει για την τρέχουσα σχολική χρονιά αποτελούν βελτιωτικές κινήσεις και όχι ριζικές αλλαγές, που θα αιφνιδίαζαν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Στο δημοτικό, δεν αλλάζει κάτι, πέραν της πρόθεσης του υπουργείου να επαναφέρει το κριτήριο της βαθμολογίας για την επιλογή σημαιοφόρου στις παρελάσεις, ήδη από την 28η Οκτωβρίου, όπως δήλωσε η υπουργός, Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξή της την περασμένη Πέμπτη.

Εξάλλου, θα συνεχίσει να ισχύει η δράση «Η τσάντα στο σχολείο», με βάση την οποία για τουλάχιστον δυο Σαββατοκύριακα το μήνα, οι τσάντες των μαθητών με τα διδακτικά τους βιβλία θα παραμένει στο σχολείο.

Για το λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, το σύστημα εισαγωγής που ψηφίστηκε επί υπουργίας Κώστα Γαβρόγλου παραμένει στους βασικούς του άξονες:

Οι εξετάσεις θα γίνουν σε τέσσερα μαθήματα. Οι μαθητές θα εξεταστούν στα ίδια ακριβώς μαθήματα τόσο για το απολυτήριο, όσο και για τις πανελλαδικές. Αντί των Λατινικών, οι μαθητές θα εξεταστούν στο μάθημα της Κοινωνιολογίας και οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων θα είναι 6 την εβδομάδα.
Οι Ομάδες Προσανατολισμού θα είναι τέσσερις, όσα και τα επιστημονικά πεδία.

Ωστόσο, οι αλλαγές που φέρνει η νέα ηγεσία είναι:

Κατάργηση της κατηγοριοποίησης των τμημάτων σε «ελεύθερης πρόσβασης» και «κατόπιν εξετάσεων».

Μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα: Βιολογία, Χημεία, Κοινωνιολογία, Οικονομία, Ιστορία και Αρχαία

Μείωση του συντελεστή της λογοτεχνίας στη συνεξέταση με την Έκθεση, στο 15% του συνολικού βαθμού.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί, ότι όσοι απόφοιτοι του 2019 επιλέξουν να επανεξεταστούν στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση το 2020, θα εξετασθούν με το ίδιο σύστημα με το οποίο εξετάσθηκαν στις Πανελλαδικές 2019.

Συμβουλές σε γονείς και παιδιά

Συμβουλές σε γονείς και παιδιά για την πραγματοποίηση των κατάλληλων αγορών στα σχολικά είδη δίνει η ΕΚΠΟΙΖΩ.

Συγκεκριμένα όπως υπογραμμίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ, Παναγιώτα Καλαποθαράκου, «η αγορά των σχολικών ειδών είναι μία καλή ευκαιρία εκπαίδευσης των παιδιών για το πώς θα κινούνται στο λαβύρινθο της αγοράς και πώς θα αποφεύγουν τις παγίδες της διαφήμισης και της αχρείαστης κατανάλωσης, ώστε να κάνουν έξυπνες αγορές.

Γι' αυτό χρειάζονται προγραμματισμός, έρευνα αγοράς και σύγκριση τιμών και ποιότητας των προϊόντων, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η αγορά προσφέρει μία μεγάλη ποικιλία, μία τεράστια γκάμα σε κάθε είδος από πλευράς ποιότητας και τιμών και οι γονείς που έχουν μικρά παιδιά θα ήταν λάθος να τα αφήσουν και να κάνουν μόνα τους την επιλογή».

Περισσότερα Άρθρα...