panepistimio athinon

Η χώρα γυρίζει σελίδα και στην Παιδεία. Με γνώμονα τη διαφάνεια και την αντικειμενικότητα, την αξιοκρατία με κριτήρια ποιότητας, την αποκέντρωση εξουσιών, και την ανάγκη για διαμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας μετά από συνεκτικό στρατηγικό σχεδιασμό, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, καθώς και ο Υφυπουργός κ. Βασίλης Διγαλάκης, παρουσία του Γενικού Γραμματέα κ. Απόστολου Δημητρόπουλου, παρουσίασαν το νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, με τους εξής βασικούς άξονες:

Α. Ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), με ενισχυμένες αρμοδιότητες, σε αντικατάσταση της περιορισμένης και προϋπάρχουσας Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ).

Β. Απελευθέρωση της έρευνας και δημιουργία ευέλικτου και ευπροσάρμοστου πλαισίου λειτουργίας των Ειδικών Λογαριασμών Έρευνας (ΕΛΚΕ).

Α. Ιδρυση ΕΘΑΑΕ

Ιδρύεται η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), με ενισχυμένες αρμοδιότητες, σε αντικατάσταση της περιορισμένης και προϋπάρχουσας ΑΔΙΠ, με κύριο στόχο τη βελτίωση της ποιότητας  στην εκπαίδευση:

  • δίνοντας κίνητρα για συνεχή βελτίωση και συνδέοντας μέρος της χρηματοδότησης των Ιδρυμάτων με αντικειμενικά κριτήρια ποιότητας
  • σχεδιάζοντας ολοκληρωμένα, μακροπρόθεσμα και στρατηγικά για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση
  • διευρύνοντας τις αρμοδιότητες πιστοποίησης
  • αξιολογώντας τα Πανεπιστήμια και τις ερευνητικές μονάδες εντός αυτών.

- Νέα δομή

Η νέα δομή της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης με αυξημένες εγγυήσεις ανεξαρτησίας θα αποτελείται από: 

(α) τον Πρόεδρο

Ο Πρόεδρος θα ορίζεται  με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ύστερα από εισήγηση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και σύμφωνη γνώμη της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

(β) το Ανώτατο Συμβούλιο

Το Ανώτατο Συμβούλιο θα αποτελεί επιτελικό όργανο για τις μείζονες αποφάσεις αναδιάρθρωσης του ακαδημαϊκού χάρτη, του στρατηγικού σχεδιασμού και της χρηματοδότησης των ΑΕΙ. Θα συμμετέχουν Καθηγητές α’ βαθμίδας από την Ελλάδα ή το εξωτερικό. Τα Μέλη του θα επιλέγονται από τριμελές Συμβούλιο Επιλογής, αποτελούμενο από τον Πρόεδρο και δύο Καθηγητές α’ βαθμίδας, μετά από δημόσια προκήρυξη.

(γ) το Συμβούλιο Αξιολόγησης και Πιστοποίησης

Το Συμβούλιο Αξιολόγησης και Πιστοποίησης θα αποτελεί εκτελεστικό όργανο που αξιολογεί και πιστοποιεί τα ΑΕΙ και τα προγράμματα σπουδών. Θα συμμετέχουν εξειδικευμένοι Καθηγητές α’ βαθμίδας ανά γνωστικό αντικείμενο καθώς και εκπρόσωποι φοιτητών και κοινωνικών εταίρων. Τα Μέλη του θα επιλέγονται από τριμελές Συμβούλιο Επιλογής, αποτελούμενο από τον Πρόεδρο και δύο Καθηγητές α’ βαθμίδας, ανά γνωστικό αντικείμενο, μετά από δημόσια προκήρυξη.

(δ) τον Γενικό Διευθυντή, ο οποίος επίσης θα επιλέγεται από τριμελές Συμβούλιο Επιλογής, αποτελούμενο από Μέλη του Ανώτατου Συμβουλίου, μετά από δημόσια προκήρυξη.

- Ενίσχυση αρμοδιοτήτων

Οι αρμοδιότητες της ΕΘΑΑΕ ενισχύονται στα τρία ακόλουθα πεδία:

α) στρατηγικό σχεδιασμό

β) χρηματοδότηση

γ) αξιολόγηση

Συγκεκριμένα, το Ανώτατο Συμβούλιο της ΕΘΑΑΕ θα εισηγείται στον Υπουργό:

  • Tο πρόγραμμα εθνικής στρατηγικής για την ανώτατη εκπαίδευση
  • Tην ίδρυση, συγχώνευση, κατάτμηση, κατάργηση πανεπιστημίων, σχολών, τμημάτων,
  • Την κατανομή του ετήσιου προϋπολογισμού επιχορήγησης στα ΑΕΙ
  • Την κατανομή 20% της χρηματοδότησης αυτής μέσω αξιολόγησης (υλοποίηση για πρώτη φορά performance-based funding και παροχή κινήτρων στα ΑΕΙ να βελτιωθούν σε στόχους που τα ίδια επιλέγουν, στο πλαίσιο της αυτονομίας τους, π.χ. ποιότητα εκπαίδευσης, ερευνητική δραστηριότητα, δράσεις εξωστρέφειας)
  • Τις προγραμματικές συμφωνίες Υπουργείου και ΑΕΙ

Και το Συμβούλιο Αξιολόγησης και Πιστοποίησης:

  • Αξιολογεί τα ΑΕΙ και το εάν πληρούν τις ποιοτικές προϋποθέσεις για να οργανώνουν προγράμματα σπουδών α’, β’ και γ’ κύκλου
  • Αξιολογεί τις ερευνητικές μονάδες εντός ΑΕΙ
  • Πιστοποιεί την ποιότητα:

- των εσωτερικών συστημάτων διασφάλισης της ποιότητας των ΑΕΙ

- των προγραμμάτων σπουδών (εκ των προτέρων για τα μελλοντικά & εκ των υστέρων για τα ήδη ιδρυθέντα)

  • Διενεργεί θεματικές αξιολογήσεις των ΑΕΙ (π.χ. στρατηγική διεθνοποίησης, ισότητα των φύλων, πρόσβαση ΑμεΑ)

Καινοτομίες και βήματα μπροστά:

  • Προβλέπεται συγκεκριμένο ποσοστό της χρηματοδότησης να εξαρτάται από την αξιολόγηση
  • Πιστοποιούνται τα προγράμματα σπουδών πριν την έναρξη της λειτουργίας τους
  • Εξετάζεται αν τα ΑΕΙ πληρούν ποιοτικές προϋποθέσεις για να οργανώνουν προγράμματα σπουδών α’, β’ και γ΄ κύκλου
  • Εντάσσονται θεματικές και συγκριτικές αξιολογήσεις των Ιδρυμάτων σε κρίσιμα πεδία, π.χ. ισότητα των φύλων, πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία, ηλεκτρονική μάθηση, εξωστρέφεια

Προβλέπεται αυτοτελής αξιολόγηση των ερευνητικών κέντρων των ΑΕΙ

Β. Απελευθέρωση των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) 

Απελευθερώνουμε την έρευνα, σταματάμε την απώλεια ερευνητικών πόρων. Με το νέο  νομοθετικό  πλαίσιο, επιδιώκεται η αποφυγή των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων του υφιστάμενου πλαισίου και επιτυγχάνεται μεγαλύτερη ευελιξία στη λειτουργία των ΕΛΚΕ αυξάνοντας ταυτόχρονα τη λογοδοσία και τη διαφάνεια.

Ενδεικτικά προβλέπεται:

  • Ο προϋπολογισμός του έργου/προγράμματος καθίσταται πλέον αυτοτελής και διακριτός σε σχέση με τον προϋπολογισμό των υπόλοιπων έργων.
  • Για τα πολυετή έργα συντάσσεται πλέον συνοπτικός συνολικός προϋπολογισμός χωρίς επιμέρους κατανομή των κονδυλίων στα έτη.
  • Οι αναμορφώσεις των προϋπολογισμών των έργων γίνονται απολογιστικά ανά τρίμηνο και η αναμόρφωση του προϋπολογισμού του ΕΛΚΕ ανά μήνα, χωρίς να επιβαρύνονται οι ερευνητές.
  • Για τη νόμιμη εκτέλεση μιας δαπάνης δεν απαιτείται έκδοση απόφασης ανάληψης υποχρέωσης.
  • Οι δαπάνες είναι νόμιμες εφόσον πραγματοποιούνται εντός των ορίων του συνόλου του εγκεκριμένου προϋπολογισμού ενός έργου/προγράμματος και όχι εντός των ορίων κάθε επιμέρους κατηγορίας δαπάνης.
  • Προκαταβολές για την αντιμετώπιση έκτακτων δαπανών θα μπορούν να καταβάλλονται σε αναγνωρισμένα πιστωτικά ιδρύματα της ημεδαπής, και όχι υποχρεωτικά μέσω της Τράπεζας της Ελλάδος
    .

mathitis

Σπίτι του βρίσκεται πλέον ο μαθητής από το Λουτράκι, που κατέληξε την Πέμπτη στο νοσοκομείο όταν έπαιξε μαζί με συμμαθητές του το «παιχνίδι του πνιγμού». «Έχει γίνει μόδα σε όλα τα σχολεία της Κορινθίας» λέει ο θείος του παιδιού.

Ώρες αγωνίας πέρασε η οικογένεια ενός 12χρονου μαθητή από το Λουτράκι, που έπαιξε το «παιχνίδι του πνιγμού» μέσα στο Γυμνάσιο που φοιτά, με αποτέλεσμα να καταλήξει στο Νοσοκομείο. Ευτυχώς το παιδί γλίτωσε τα χειρότερα και είναι πλέον στο σπίτι του.

«Σε σφίγγουν στον λαιμό μέχρι να λιποθυμήσεις»

«Χθες το πρωί έγινε ένα περιστατικό σ’ ένα σχολείο της Κορινθίας. Έπαιζαν ένα παιχνίδι που έχει γίνει της μόδας. Κρατάς την αναπνοή σου δέκα φορές και στη συνέχεια κάνεις ένα βαθύ κάθισμα. Τότε σε σφίγγει κάποιος άλλος στον λαιμό μέχρι να λιποθυμήσεις. Αυτό έπαθε ο ανιψιός μου» περιγράφει ο θείος του 12χρονου αγοριού.

Μόδα σε όλα τα σχολεία

«Τον πήγαν στο νοσοκομείο της Κορίνθου ενώ είχε τις αισθήσεις του. Στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην Αθήνα, στο Παίδων. Έγιναν οι απαραίτητες εξετάσεις και χθες το βράδυ επέστρεψε στην Κόρινθο» λέει ο θείος του παιδιού.

Ευτυχώς όμως ο παιδί ήταν τυχερό και γλίτωσε τα χειρότερα. Ωστόσο ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι «το παιχνίδι του πνιγμού» φαίνεται να έχει γίνει μόδα σε όλα τα σχολεία της περιοχής.

«Μας ζήτησαν να το ξυπνάμε ανά δύο ώρες για να δούμε αν έχει τις αισθήσεις του. Σήμερα τον είδε καρδιοχειρουργός, αλλά δεν γνωρίζω ακόμη τα αποτελέσματα. Το παιδί είναι στο σπίτι υπό παρακολούθηση. Απ’ ό,τι έμαθα το παιχνίδι έχει γίνει μόδα σε όλα τα σχολεία της Κορινθίας» καταλήγει ο θείος του μικρού μαθητή.

newsit

mathites sxoleio exw

Στο πλαίσιο της υλοποίησης της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.-Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.»,εφαρμόζεται παρέμβαση ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών/τριών Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. η οποία θα υλοποιηθεί με την πρόσληψη μελών Ε.Ε.Π. που ανήκουν στον κλάδο ΠΕ23 Ψυχολόγων. Ως χρόνος διάρκειας ορίζεται το σχολικό έτος 2019-2020.

Οι ψυχολόγοι θα προσλαμβάνονται στο πλαίσιο της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ».

Ειδικότερα, ο ψυχολόγος που απασχολείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.»: - Παρέχει ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες είτε με δική τους πρωτοβουλία ή κατόπιν παρότρυνσης των καθηγητών τους, διατυπώνουν σχετικό αίτημα. Καλύπτει κυρίως τα αιτήματα των μαθητών/ τριών της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ., ανταποκρινόμενος ωστόσο, και σε ανάγκες μαθητών/τριών άλλων τάξεων.

Σε περίπτωση που κρίνει ότι χρειάζεται ψυχοθεραπευτική παρέμβαση, παραπέμπει τον μαθητή –συνεργαζόμενος με τους γονείς του– σε Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας της ευρύτερης κοινότητας. - Ευαισθητοποιεί τον Σύλλογο Διδασκόντων σε θέματα δυναμικής της ομάδας-τάξης, επικοινωνίας με τους μαθητές/τριες, καθώς και σχέσεων λειτουργικής συνεργασίας στη σχολική κοινότητα, μέσω εισηγήσεων, βιωματικών σεμιναρίων, ομαδικής συμβουλευτικής και βεβαίως προσωπικών συναντήσεων ψυχικής ενδυνάμωσης.

Επίσης θα ενημερώνει, συμβουλεύει και υποστηρίζει τους γονείς σχετικά με θέματα εφηβείας και σχέσεων στην οικογένεια σε επίπεδο ατομικών συνεδριών, ομάδων σχετικού ενδιαφέροντος, σχολών γονέων και ειδικών εκδηλώσεων. Θα σχεδιάζει, οργανώνει και υλοποιεί προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας, συνεργαζόμενος με: α) τους υπεύθυνους για την παιδαγωγική καθοδήγηση και τη συμβουλευτική υποστήριξη του σχολείου, β) με σχετικούς αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες. - Αποτυπώνει τις υφιστάμενες Δομές Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης της κοινότητας, με στόχο τη δημιουργία τοπικών δικτύων υποστήριξης των ΕΠΑ.Λ.

Παράλληλα θα συμβάλλει στη δικτύωση του σχολείου με άλλα σχολεία.

Τέλος θα τποβάλλει τελική έκθεση στην λήξη της σχολικής χρονιάς όπου περιγράφονται όλες οι δράσεις τις οποίες έχει οργανώσει, όλες οι ενημερώσεις-επαφές που έχουν γίνει, καθώς και όλες οι πράξεις στις οποίες έχει προβεί, τηρώντας το απόρρητο και σεβόμενος τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών/τριών ή των εκπαιδευτικών.

Η έκθεση αυτή σκοπό έχει να προσδίδεται «συνέχεια» στο έργο που επιτελείται από τον εκάστοτε ψυχολόγο και να αποτελεί μια σύνδεση με την επόμενη σχολική χρονιά για τον ψυχολόγο που θα προσληφθεί, σε περίπτωση που πρόκειται για διαφορετικά άτομα. Η έκθεση υποβάλλεται στον Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. και παραδίδεται από αυτόν στον ψυχολόγο που θα αναλάβει καθήκοντα την επόμενη σχολική χρονιά.

Ο ψυχολόγος θα συμμετέχει ισότιμα με τους άλλους εκπαιδευτικούς στο Σύλλογο Διδασκόντων, αρκεί αυτό να μην παρεμποδίζει την άσκηση των καθηκόντων του. - Δεν υποχρεούται να αναλαμβάνει καθήκοντα και αρμοδιότητες διοικητικής φύσεως και σε καμία περίπτωση δεν του ανατίθενται καθήκοντα που σχετίζονται με διδακτικό ή εξωδιδακτικό έργο (π.χ. εφημερίες, επιτηρήσεις, αναπληρώσεις κ.ά.).

Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας στην οποία τοποθετείται ο ψυχολόγος οφείλει να λάβει μέριμνα ώστε να εξασφαλίσει ιδιαίτερο χώρο για την άσκηση των καθηκόντων του ψυχολόγου, τέτοιον που να εξασφαλίζει την ιδιωτικότητα των συναντήσεων. Σε περίπτωση αδυναμίας εύρεσης πρόσθετου χώρου, ο Διευθυντής οφείλει να εξασφαλίσει στον ψυχολόγο δικό του γραφείο μέσα στο γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων, με δυνατότητα αποθήκευσης και φύλαξης των αρχείων.

Το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» προβλέπει εισαγωγική και ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση για τους ψυχολόγους σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, η οποία θα υλοποιείται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Η κάλυψη των ανωτέρω θέσεων θα πραγματοποιηθεί με πρόσληψη μελών Ε.Ε.Π. που ανήκουν στον κλάδο ΠΕ23 Ψυχολόγων από τους πίνακες αναπληρωτών Ε.Ε.Π. του κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων

dikaiolog

sxoleio daskalos

Σύμφωνα με την ΥΑ που υπεγράφη για την ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνασία, θα συγκροτηθούν τμήματα για τη Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Αγγλικά

Τις προϋποθέσεις για τη συμμετοχή στα τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας που θα συγκροτηθούν στα γυμνάσια της χώρας τα οποία απευθύνοντας στους «αδύναμους» μαθητές γνωστοποίησε το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με την ΥΑ που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, θα συγκροτηθούν τμήματα για τη Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Αγγλικά.

Ποιοι μαθητές συμμετέχουν

Σύμφωνα με την απόφαση, στην Ενισχυτική Διδασκαλία συμμετέχουν προαιρετικά μαθητές/τριες όλων των τάξεων του Γυμνασίου που υστερούν στα παραπάνω 6 μαθήματα με συνέπεια την αδυναμία αποδοτικής συμμετοχής τους στη διαδικασία της μάθησης ή μαθητές/τριες που επιθυμούν να βελτιώσουν την απόδοση τους στα ανωτέρω μαθήματα.

Σκοπός της Ενισχυτικής Διδασκαλίας είναι η επανένταξη των μαθητών/τριών στη διαδικασία μάθησης, η βελτίωση της απόδοσής τους ώστε να ολοκληρώσουν την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, η μείωση της μαθητικής διαρροής και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και η αύξηση των ποσοστών πρόσβασης στην δεύτερη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η Ενισχυτική Διδασκαλία θα λήξει με τη λήξη των μαθημάτων το 2020 και πριν από την έναρξη των εξετάσεων.

Η διάρκεια της διδακτικής ώρας ορίζεται σε σαράντα πέντε (45) λεπτά και η διάρκεια του διαλείμματος σε πέντε (05) λεπτά.

Η διδασκαλία των μαθημάτων δεν διεξάγεται στις διακοπές και στις αργίες .

Τις ημέρες που πραγματοποιούνται εορταστικές εκδηλώσεις, τα μαθήματα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας διεξάγονται κανονικά.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα

Το ωρολόγιο πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας καθορίστηκε ως εξής:

• Για την πρώτη τάξη Γυμνασίου:

τρεις (3) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
δύο (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
τρεις (3) ώρες Μαθηματικά,
μία (1) ώρα Φυσική και
δύο (2) ώρες Αγγλικά.
Σύνολο έντεκα (11) ώρες.

• Για την δεύτερη τάξη Γυμνασίου:

τρεις (3) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
δύο (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
τρεις (3) ώρες Μαθηματικά, μία (1) ώρα Φυσική,
μία (1) ώρα Χημεία και
δύο (2) ώρες Αγγλικά.
Σύνολο δώδεκα (12) ώρες.

• Για την τρίτη τάξη Γυμνασίου:

τρεις (3) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
δύο (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
τρεις (3) ώρες Μαθηματικά,
μία (1) ώρα Φυσική,
μία (1) ώρα Χημεία και
δύο (2) ώρες Αγγλικά.
Σύνολο δώδεκα (12) ώρες.

Κατ’ εξαίρεση, το ωρολόγιο πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας που υλοποιείται στα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης που λειτουργούν εντός των Ειδικών Καταστημάτων Κράτησης Νέων, δύναται, λόγω των ιδιαιτέρων συνθηκών, να τροποποιείται με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας.

Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης

Η Ενισχυτική Διδασκαλία υλοποιείται σε Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Κ.Α.Ε.).

Τα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης συγκροτούνται από ομάδες όμορων σχολικών μονάδων Γυμνασίου και ορίζονται ανά Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με απόφαση του Διευθυντή της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Υπάρχει η δυνατότητα ένα (1) Σ.Κ.Α.Ε. να αποτελείται από μία (1) σχολική μονάδα Γυμνασίου μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις (δυσπρόσιτες, απομακρυσμένες περιοχές νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας).

Στην περίπτωση αυτή αποστέλλεται το αίτημα από τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή στην Κεντρική Επιτροπή Παρακολούθησης, Ελέγχου και Συντονισμού της Πράξης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για τελική απόφαση της Γενικής Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Η παραπάνω διαδικασία διενεργείται πριν την έκδοση πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για διδάσκοντες.

Τα κριτήρια για την επιλογή – συμμετοχή των μαθητών

Κριτήριο για την επιλογή-συμμετοχή των μαθητών/ τριών στα τμήματα μαθημάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, μετά από σχετική ενημέρωση και αίτηση των γονέων και κηδεμόνων, αποτελεί η επίδοση του/της μαθητή/τριας στο αντίστοιχο μάθημα.

Ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου στο οποίο φοιτά ο/η μαθητής/τρια, για τον/την οποίο/α έχει υποβληθεί αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα, με απόφαση του προτείνει τους/τις μαθητές/τριες που έχουν ανάγκη ενισχυτικής διδασκαλίας.

Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας εισηγείται στην οικεία Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης τη δυνατότητα λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως Σ.Κ.Α.Ε., με βάση τον αριθμό αιτήσεων των μαθητών/τριών και προτείνει Υπεύθυνο Σ.Κ.Α.Ε. καθώς και αντικαταστάτη αυτού. Ο αντικαταστάτης ασκεί καθήκοντα Υ.Σ.Κ.Α.Ε. στην περίπτωση απουσίας ή αδυναμίας του Υ.Σ.Κ.Α.Ε. να ασκήσει τα καθήκοντά του.

Με βάση τα παραπάνω με ευθύνη του Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαμορφώνεται σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πίνακας αιτούντων ανά μάθημα και ανά Σ.Κ.Α.Ε., ο οποίος χρησιμοποιείται για τη συγκρότηση των αντίστοιχων τμημάτων .

Η Ενισχυτική Διδασκαλία καλύπτει 1-5 διδακτικές ώρες την ημέρα μετά τη λήξη του κανονικού προγράμματος. Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να παρακολουθήσει από ένα έως και όλα τα μαθήματα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας.

in

opa

Ανυπεράσπιστη είναι η πανεπιστημιακή κοινότητα της χώρας! Ομάδες αναρχικών σπέρνουν τον τρόμο από την Δευτέρα στο κτήριο του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, έπειτα από την αστυνομική επιχείρηση εκκένωσης της κατάληψης «Βανκούβερ» σε κτήριο στην συμβολή των οδών Μαυροματαίων και Δεριγνύ.

Μετά τον ξυλοδαρμό ενός καθηγητή του Ιδρύματος αλλά και δυο φοιτητών του μέσα σ’ αυτό, ομάδες αντιεξουσιαστών μπαίνουν πλέον κάθε μέρα στο χώρο του πανεπιστημίου βάζοντας δυνατά μουσική, ή τρομοκρατώντας τα μέλη του.
 
Χθες οι βιαιοπραγίες κορυφώθηκαν με σπρέι και κόκκινες μπογιές που έβαψαν όλη την πρόσοψη του κτηρίου, καλύπτοντας και τα πανό για τον εορτασμό των 100 ετών του.
 

Καθηγητές του Ιδρύματος δήλωναν χθες  ότι «αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχισθεί» και ότι οι αστυνομικές αρχές ασχολήθηκαν με την εκκένωση της περίφημης κατάληψης αλλά άφησαν ανυπεράσπιστο στην συνέχεια το κεντρικό  κτήριο του ΟΠΑ.

Πάντως η Σύγκλητος του Ιδρύματος αποφάσισε ότι θα είναι σε διαρκή συνεδρίαση από σήμερα και μέχρι να τελειώσουν οι εκδηλώσεις μνήμης της επέτειου του ΕΜΠ .

Σε ανακοίνωση της Συγκλήτου του ΟΠΑ αναφέρεται συγκεκριμένα ότι:

«Η Σύγκλητος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών συνεδρίασε σήμερα 7 Νοεμβρίου 2019 και εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση: Η Σύγκλητος με αφορμή την εκκένωση του διατηρητέου κτηρίου επί των οδών Δεριγνύ και Μαυροματαίων, ιδιοκτησίας του Ιδρύματος, που τελούσε υπό κατάληψη, επισημαίνει ότι σταθερή θέση του Πανεπιστημίου ήταν και παραμένει ότι το εν λόγω κτήριο θα πρέπει να περιέλθει στη διαχείριση και χρήση του Ιδρύματος και να αξιοποιηθεί για τις ανάγκες του στο πλαίσιο της αποστολής του. Θα επιδιώξουμε, με τα αναγκαία τεχνικά έργα, το συγκεκριμένο κτήριο να καταστεί προσβάσιμο και διαθέσιμο σε όλα τα μέλη της Πανεπιστημιακής κοινότητας του ΟΠΑ.

Η Σύγκλητος διαπιστώνει, τις τελευταίες ημέρες, την εκδήλωση στις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος επεισοδίων ικανών να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των μελών της κοινότητάς του. Στα επεισόδια αυτά πρωταγωνιστούν άγνωστοι που εισέρχονται και εξέρχονται ανεξέλεγκτα στις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος, είτε για να χρησιμοποιήσουν τους χώρους του Ιδρύματος ως ορμητήριο για συγκρούσεις με αστυνομικές δυνάμεις, είτε για να βεβηλώσουν το κτήριο, επιχειρώντας να τρομοκρατήσουν τα μέλη της κοινότητας.

Η Σύγκλητος εκφράζει την έντονη ανησυχία της για την κατάσταση αυτή, καθώς συχνά καταστρέφονται υποδομές πυρόσβεσης, αποκλείονται έξοδοι του κτηρίου, δημιουργούνται ασφυκτικές συνθήκες λόγω ρίψης δακρυγόνων και μολότοφ, προκαλείται πανικός και τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των φοιτητών και του προσωπικού.

Τα φαινόμενα αυτά, ακόμα και αν έχουν μικρή χρονική διάρκεια, συντελούν στην παρακώλυση της καθημερινής λειτουργίας του Ιδρύματος, στην αποθάρρυνση των φοιτητών να προσέρχονται στα μαθήματα και στην υποβάθμιση της σχέσης των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας με τον χώρο τους.

Η Σύγκλητος επισημαίνει ότι αυτά τα παραβατικά φαινόμενα δεν έχουν θέση στους χώρους του Πανεπιστημίου. Οι πανεπιστημιακοί χώροι διατίθενται για δραστηριότητες που στοχεύουν αποκλειστικά στην εκπλήρωση της αποστολής του Πανεπιστημίου και δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται για την ικανοποίηση οιωνδήποτε επιδιώξεων τρίτων.

Τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας επιθυμούν και δικαιούνται να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε περιβάλλον ελευθερίας χωρίς βία και φόβο. Αυτό το περιβάλλον πρέπει όλοι να εξασφαλίζουμε, αναλαμβάνοντας ο καθένας το βάρος της ευθύνης που του αναλογεί. Η Σύγκλητος παρακολουθεί τις εξελίξεις και παραμένει σε διαρκή συνεδρίαση

 

sxoleio ktirio

Σε ενέργειες για την άμεση αναβάθμιση των συνδέσεων των σχολείων με το διαδίκτυο μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) προχωρούν τα Υπουργεία Παιδείας & Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Συγκεκριμένα και ενόψει της ολοκλήρωσης των διαγωνισμών για το «Σύζευξις ΙΙ» -το οποίο θα παρέχει το σύνολο των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στους φορείς του Δημοσίου-, αναβαθμίζονται άμεσα οι υφιστάμενες συνδέσεις ADSL που χρησιμοποιούν οι σχολικές μονάδες σε σύγχρονες ευρυζωνικές συνδέσεις τεχνολογίας VDSL, με μέριμνα του σημερινού αναδόχου και χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση για το Δημόσιο. Με την ολοκλήρωση του «Σύζευξις ΙΙ» όλες οι σχολικές μονάδες της χώρας θα έχουν στη διάθεσή τους συνδέσεις FTTx.

Η διαδικασία αναβάθμισης αναμένεται να ξεκινήσει τις αμέσως επόμενες ημέρες με πρωτοβουλία του σημερινού αναδόχου. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, 11.400 σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με 10.000 εργαστήρια πληροφορικής, 1,37 εκατ. μαθητές και 142.000 εκπαιδευτικούς, θα έχουν σημαντικά μεγαλύτερες ταχύτητες πρόσβασης στο διαδίκτυο σε σχέση με σήμερα.

Αναφερόμενη στις αποφάσεις για την αναβάθμιση του ΠΣΔ η Υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Θεωρούμε ύψιστης σημασίας και συνιστά προτεραιότητά μας η διασφάλιση της προσβασιμότητας όλων σε ποιοτικά μαθησιακά εργαλεία, όπως οι αναβαθμισμένες ευρυζωνικές συνδέσεις των σχολείων της χώρας. Η ορθή χρήση σύγχρονων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία αφ’ ενός προάγει τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών, αφ’ ετέρου διευκολύνει τη διδασκαλία και το έργο των εκπαιδευτικών. Η μηδενική επιβάρυνση του Δημοσίου, επιπλέον, αποδεικνύει ότι πολλές μεταρρυθμίσεις δεν απαιτούν οικονομικούς πόρους αλλά κατάλληλο σχεδιασμό και πολιτική βούληση».

Από την πλευρά του ο Υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, δήλωσε: «Η διαδικασία που επιλέξαμε για την αναβάθμιση των συνδέσεων των σχολείων μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου είναι άλλη μία σαφής απόδειξη της βούλησής μας να κινηθούμε με ταχύτητα για τη βελτίωση των παρεχόμενων υποδομών και υπηρεσιών.

Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο είναι μια εξαιρετικά σημαντική υποδομή, καθώς αποτελεί την πύλη επικοινωνίας της εκπαιδευτικής κοινότητας στο διαδίκτυο. Είναι ευνόητο πως όλοι μας επιθυμούμε τη δημιουργία των καλύτερων δυνατών συνθηκών από πλευράς τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών για τα σχολεία, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Με την ένταξη του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου στο “Σύζευξις ΙΙ” θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε ακόμα καλύτερες και περισσότερες υπηρεσίες στην εκπαιδευτική κοινότητα με παράλληλη επίτευξη οικονομίας κλίμακας, με ασφάλεια, αξιοπιστία και διαφάνεια».

sxoleio aithousa

Εγκύκλιο με θέμα την τροποποίηση της 8440/2011 υπουργικής απόφασης «Καθορισμός λειτουργίας των σχολικών επιτροπών και ρύθμιση οικονομικών θεμάτων αυτών» (Β’ 318) εξέδωσε το Υπουργείο Εσωτερικών την οποία υπογράφει ο Γ.Γ. κ. Σταυριανουδάκης.

Στην εγκύκλιο αναφέρεται ότι στο ΦΕΚ 3537/20-9-2019, τεύχος Β’, δημοσιεύτηκε η υπ’ αριθμ.63967/2019 απόφαση του Υφυπουργού Εσωτερικών που τροποποιεί την υπ’ αριθμ.8440/2011 υπουργική απόφαση «Καθορισμός λειτουργίας των σχολικών επιτροπών και ρύθμιση οικονομικών θεμάτων αυτών» (Β ́ 318).

Ως προς τη διοίκηση των σχολικών επιτροπών, σύμφωνα με την παρ. 1 του αρ. 1 της ανωτέρω απόφασης, ορίζονται τα ακόλουθα:

«1. α. Οι σχολικές επιτροπές είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου που διοικούνται από διοικητικό συμβούλιο, στο οποίο μετέχουν έως δεκαπέντε (15) μέλη, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 103 παρ. 2 του ν. 3852/2010 και του άρθρου 240 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων. Μεταξύ των μελών, τακτικών και αναπληρωματικών, ορίζονται υποχρεωτικά:

-Δύο (2) διευθυντές/διευθύντριες, εκ των πέντε αρχαιοτέρων, των σχολικών μονάδων, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αντίστοιχα.

-Μία/ένας (1) εκ των αρχαιοτέρων νηπιαγωγών για την σχολική επιτροπή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

-Μία/ένας (1) εκπρόσωπος της αντίστοιχης ένωσης γονέων, και στην περίπτωση που δεν υπάρχει ένωση γονέων, ένας (1) εκπρόσωπος των υφιστάμενων συλλόγων γονέων, κατά προτεραιότητα μεγέθους σε μαθητικό δυναμικό σχολικής μονάδας.

-Μία/ένας (1) εκπρόσωπος των μαθητικών κοινοτήτων για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατά προτεραιότητα μεγέθους σε μαθητικό δυναμικό σχολικής μονάδας.

β. Τα υπόλοιπα μέλη ορίζονται με την αναλογία που προβλέπουν οι διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 6 του ν. 4623/2019 (Α ́ 134).

γ. Κατά τις συνεδριάσεις των σχολικών επιτροπών, όταν συζητούνται θέματα τα οποία αφορούν συγκεκριμένη σχολική μονάδα, καλείται ο οικείος διευθυντής σχολικής μονάδας, ο οποίος συμμετέχει με δικαίωμα ψήφου.».

Σας επισημαίνουμε ότι η αναλογία των 3/5 των μελών του ΔΣ που υποδεικνύονται από τον δήμαρχο, όπως προβλέπεται στη διάταξη της παρ. 1 του αρ. 6 του ν. 4623/2019, υπολογίζεται στο σύνολο των μελών του διοικητικού συμβουλίου έκαστης σχολικής επιτροπής, σύμφωνα και με τα οριζόμενα στην υπ’ αριθμ.102/13-9-2019 εγκύκλιό μας. Η υπόδειξη των μελών του ΔΣ κατά τα 3/5 από τον δήμαρχο είναι δεσμευτική για το δημοτικό συμβούλιο.

Για την πλήρωση της ποσοστιαίας αναλογίας των τριών πέμπτων δύναται να υποδειχθούν από τον δήμαρχο μέλη (τακτικά και αναπληρωτές) και από τις λοιπές παρατάξεις ή και ανεξάρτητους συμβούλους.

Τα μέλη που υποχρεωτικώς ορίζονται σύμφωνα με τις νέες διατάξεις της ΥΑ (διευθυντές, νηπιαγωγός, εκπρόσωποι γονέων και μαθητικών κοινοτήτων) δεν υπολογίζονται στην αναλογία των 3/5 κατά την υπόδειξη του δημάρχου. Για παράδειγμα, σε μία δευτεροβάθμια 15μελή σχολική επιτροπή, ο δήμαρχος υποδεικνύει τα εννέα (9) μέλη, που μπορεί να είναι αιρετοί ή δημότες, τέσσερα (4) είναι τα υποχρεωτικώς οριζόμενα μέλη από τις σχολικές μονάδες (διευθυντές, εκπρόσωπος γονέων και μαθητών), και δύο (2) μέλη υποδεικνύονται από τις λοιπές παρατάξεις.

Περισσότερα Άρθρα...