Τρία είναι τα σενάρια που φέρεται να εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών σχετικά με το επίδομα θέρμανσης.

Το ποσό που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο φτάνει τα 500 εκατ. ευρώ και ακόμη δεν έχει αποφασιστεί ο τρόπος με τον οποίο θα διατεθούν τα χρήματα αυτά.

Στόχος, πάντως, είναι το να απλοποιηθούν τα κριτήρια και να διευρυνθούν οι δικαιούχοι, προκειμένου να αυξηθεί η κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης. Σημειώνεται ότι σε κάθε περίπτωση, οι τελικές αποφάσεις θα παρθούν από κοινού με τους επικεφαλής της τρόικας οι οποίοι αναμένονται στην Αθήνα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν, τα επικρατέστερα σενάρια είναι τα εξής:

• Μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και επίδομα θέρμανσης. Ο υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας έχει απορρίψει πολλάκις το οποιοδήποτε ενδεχόμενο να μειωθεί ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, ωστόσο πολλά στελέχη της κυβέρνησης φέρονται να θεωρούν ότι εάν η τρόικα δώσει το πράσινο φως υπάρχουν οι δημοσιονομικές δυνατότητες για μια λελογισμένη μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 20% και παράλληλη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης.

• Εισοδηματική ενίσχυση θέρμανσης. Η πρόταση έχει να κάνει με τη μετατροπή της επιδότησης της χρήσης πετρελαίου θέρμανσης σε απευθείας εισοδηματική ενίσχυση. Στόχος είναι να παρακαμφθεί το γραφειοκρατικό σύστημα που είχε ως αποτέλεσμα κατά την περυσινή σεζόν να λάβει επίδομα θέρμανσης μόλις ένας στους τρεις δικαιούχους και να μείνουν αδιάθετα περίπου 190 εκατ. ευρώ. Η πρόταση προβλέπει την κατάργηση του συστήματος Ήφαιστος και της υπηρεσίας χορήγησης επιδόματος κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης του Taxisnet και την απευθείας χορήγηση των ενισχύσεων στους δικαιούχους βάσει των υφισταμένων κριτηρίων. Το υπουργείο εκτιμά ότι η μετατροπή της επιδότησης της χρήσης πετρελαίου θέρμανσης σε απευθείας εισοδηματική ενίσχυση θα έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθούν οι αγορές καυσίμων.

• Επίδομα θέρμανσης σε περισσότερους δικαιούχους. Κατά τη χειμερινή περίοδο 2012-2013 το υπουργείο Οικονομικών είχε υπολογίσει ότι οι δικαιούχοι επιδόματος θέρμανσης πανελλαδικά ανέρχονταν σε 278.489. Πλέον, οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών εξετάζουν τον διπλασιασμό των δικαιούχων, στις 500.000. Ειδικότερα, εξετάζεται το ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημά να αυξηθεί από τις 25.000 ευρώ στις 30.000 ευρώ για άγαμο υπόχρεο, από τις 35.000 στις 40.000 ευρώ για έγγαμο υπόχρεο χωρίς τέκνα, το οποίο θα προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε τέκνο. Ομοίως, για τη μονογονεϊκή οικογένεια το ως άνω εισόδημα εξετάζεται να αυξηθεί στις 40.000 από 38.000 ευρώ, το οποίο θα προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ ανά τέκνο.

Αναφορικά με το ύψος της ακίνητης περιουσίας υποχρέου, συζύγου και προστατευόμενων τέκνων, το ανώτατο όριο εξετάζεται να αυξηθεί στις 180.000 ευρώ (από 150.000) για τους άγαμους και στις 250.000 ευρώ (από 200.000) για τους έγγαμους και τις μονογονεϊκές οικογένειες. Στο ίδιο πλαίσιο, το επίδομα θα δικαιούνται και οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. αυτοκίνητων άνω των 2.000 κυβικών εκατοστών που εφέτος εξαιρέθηκαν, ενώ εξετάζεται αύξηση και του μέγιστου αριθμού τετραγωνικών που θα επιδοτούνται (σήμερα είναι 120 τ.μ.).

imerisia 

Με Πράξη του υπουργικού συμβουλίου μπήκε η σφραγίδα σε ειδικό σχέδιο μέτρων έκτακτης ανάγκης, για την αντιμετώπιση διαταραχών κατά τον εφοδιασμό της αγοράς με πετρέλαιο και πετρελαιοειδή, διαταραχών που μπορεί να προκληθούν ακόμα και από απεργίες μακράς διάρκειας!

Ο σχεδιασμός, που ήδη πήρε ΦΕΚ, προβλέπει ακόμα και τη πώληση καυσίμων με δελτίο ή και την απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων!

Ειδικότερα, σύμφωνα με την Πράξη, τα έκτακτα μέτρα έχουν είτε εθελοντική μορφή όπως η μετακίνηση πολλών ατόμων με το ίδιο Ι.Χ. ή η ακύρωση δρομολογίων πλοίων χωρίς ελάχιστη πληρότητα είτε υποχρεωτική μορφή όπως ο περιορισμός της κυκλοφορίας οχημάτων, η ρύθμιση των θερμοστατών σε κατοικίες, ο καθορισμός ανώτατου ορίου εφοδιασμού καυσίμων με ειδικό δελτίο, η χρήση εναλλακτικών μορφών καυσίμων!

star

Τουρκικές και κορεατικές αντλίες καυσίμων, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα στον πρατηριούχο να κλέβει στην ποσότητα χωρίς να χρειάζεται να τοποθετήσει παράνομο μηχανισμό, εισάγονται και διακινούνται ελεύθερα στην αγορά.

Την κατάσταση περιγράφουν παράγοντες της αγοράς στην εφημερίδα Τα Νέα επιμένοντας ότι οι λαθρέμποροι και οι επιτήδειοι βρίσκονται διαρκώς ένα βήμα μπροστά από τις αρχές. Παρά τις προσπάθειες που καταβάλλονται από την κυβέρνηση για ελέγχους, εντοπίζονται ακόμη σοβαρά κενά στο θεσμικό κομμάτι.

Για παράδειγμα, πρόσφατα συνελήφθη σπείρα λαθρεμπόρων με εμπλοκή μεγάλου αριθμού πρατηριούχων της Αθήνας αλλά μόνο ένας μικρός αριθμός πρατηρίων έκλεισε, ενώ πολλά εξακολουθούν να λειτουργούν κανονικά αφού σε αυτά εμφανίζονται ως ιδιοκτήτες αχυράνθρωποι του κυκλώματος.

Πρόσφατα συνελήφθη και πρόσωπο που διακινούσε τις τουρκικές και κορεάτικες αντλίες καυσίμων οι οποίες αποδείχθηκε ότι από την κατασκευή τους δίνουν τη δυνατότητα στον πρατηριούχο να κλέψει. Δεν χρειάζεται δηλαδή προσθήκη ειδικού μηχανισμού ή τσιπ αφού οι αντλίες αυτές είναι έτοιμες για κλοπή από τον κατασκευαστή και εισάγονται ελεύθερα.!!

fox

benzini pratirio ellada simaia

Στην πρώτη θέση μεταξύ 60 χωρών σε ό,τι αφορά στη δαπάνη για την αγορά ενός λίτρου βενζίνης συγκριτικά με το ημερομίσθιο βρίσκεται η Ελλάδα, σύμφωνα με την έρευνα του Bloomberg που πραγματοποιήθηκε από τις 3 έως τις 18 Ιανουαρίου.

Η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα είναι από τις ακριβότερες στον κόσμο σε μία περίοδο που το διαθέσιμο εισόδημα συρρικνώνεται συνεχώς.

Σε ό,τι αφορά στην τιμή πώλησης του λίτρου, η Ελλάδα καταλαμβάνει την έκτη θέση της σχετικής κατάταξης. Συγκεκριμένα, οι Έλληνες δαπανούν το 15% του ημερομισθίου τους για την αγορά ενός λίτρου βενζίνης, ενώ συνολικά δαπανούν το 4,8% του εισοδήματός τους για τον ανεφοδιασμό του οχήματός τους.

Το υψηλό αυτό ποσοστό αποδίδεται και στο γεγονός ότι οι Έλληνες συγκαταλέγονται μεταξύ των λαών που χρησιμοποιούν συχνά το αυτοκίνητό τους για τις μετακινήσεις τους.

Ακριβότερη όλων στη βενζίνη είναι η Τουρκία, όπου η μέση τιμή του λίτρου αγγίζει τα 2 ευρώ εξαιτίας της φορολογίας. Ακολουθούν η Νορβηγία, η Ολλανδία και η Ιταλία.

Καρτέλ και ολιγοπώλια στην αγορά των υγρών καυσίμων κρατούν τις τιμές της βενζίνης στα ύψη.

Τη διαπίστωση αυτή έκανε πρόσφατα η Τράπεζα της Ελλάδας, σύμφωνα με την οποία οι βενζινοπώλες καθυστερούν να περάσουν τις μειώσεις, όταν πέφτει η διεθνής τιμή.

Πιο συγκεκριμένα, η Τράπεζα της Ελλάδας ερευνά «αν υπάρχει ασυμμετρία στις προσαρμογές της εγχώριας τιμής της βενζίνης στις μεταβολές της διεθνούς τιμής του πετρελαίου κατά την περίοδο Ιανουαρίου 2005 - Ιουλίου 2012».

«Η ανάλυση δείχνει ότι η προσαρμογή των εγχώριων λιανικών τιμών της βενζίνης είναι ασύμμετρη. Το εύρημα αυτό, πιθανώς, καταδεικνύει την επιχειρηματική στρατηγική που ακολουθούν οι πωλητές της βενζίνης, με στόχο να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους τους: καθυστερούν να μειώσουν τις λιανικές τιμές της βενζίνης όταν η διεθνής τιμή του πετρελαίου πέφτει, ενώ αντίθετα σπεύδουν να τις αυξήσουν όταν αυτή ανεβαίνει» περιγράφει η μελέτη και καταλήγει: «Συνάγεται έτσι ότι η προσφορά της βενζίνης ενδεχομένως χαρακτηρίζεται από συμπράξεις, οι οποίες ευνοούνται από έλλειψη ανταγωνιστικών συνθηκών στη δομή της ελληνικής αγοράς καυσίμων».

Η μελέτη της Τράπεζας της Ελλάδας μένοντας στην αγορά της λιανικής επισημαίνει ότι ο αριθμός των πρατηρίων στη χώρα μας είναι μεγάλος. Ένα βενζινάδικο αντιστοιχεί σε 1.400 κατοίκους, όταν στην Ε.Ε. η αντίστοιχη αναλογία είναι ένα προς 3.800 κατοίκους.

benzini times pinakas blooberg

mantata