venzini pratir

Με νέα φοροεπιδρομή - έμμεση- έρχονται αντιμέτωπα τα νοικοκυριά σε περίπου 20 μέρες. Ο λόγος για την τσουχτερή τιμή του πετρελαίου θέρμανσης το οποίο ακριβαίνει εξαιτίας του νέου αυξημένου Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης αλλά και του ΦΠΑ.

Πιο συγκεκριμένα το πολύτιμο αγαθό για την επιβίωση των οικογενειών θα πωλείται σε σχέση με την αντίστοιχη εναρκτήρια περίοδο της διάθεσής του κατά 11% ακριβότερο.

Έτσι, τα νοικοκυριά έρχονται αντιμέτωπα με νέα επιβάρυνση στους προϋπολογισμούς τους από τις 15 Οκτωβρίου πέραν των άλλων δαπανών που πρέπει να καλύψουν όπως φόρος εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, έμμεσοι φόροι κ.λπ.

Η «Ημερησία του Σαββάτου» υπολόγισε την τελική τιμή του καυσίμου, σαν να επρόκειτο να ξεκινήσει η πώλησή του στην αγορά από σήμερα, δηλαδή με τις τωρινές τιμές διύλισης και το νέο ΕΦΚ και ΦΠΑ που έχουν ψηφιστεί από τα τέλη του περασμένου Μαΐου. Έτσι, οι καταναλωτές θα το πληρώνουν με τιμή περίπου στο 0,92 ευρώ το λίτρο ή 920 ευρώ τα χίλια λίτρα.

Πέρυσι στις 15 Οκτωβρίου του 2015 το πετρέλαιο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης, είχε κάνει πρεμιέρα στην αγορά, ξεκίνησε δηλαδή να πωλείται με μέση τιμή τα 0,83 ευρώ το λίτρο. Η αύξηση είναι περίπου 9 λεπτά το λίτρο ή σχεδόν 11%.

Το κόστος είναι γίνεται δυσβάσταχτο αν αναλογιστεί κανείς ότι στις 30 Απριλίου του 2016 - οπότε και σταμάτησε για την περασμένη χειμερινή περίοδο η διάθεση του «θέρμανσης» στην αγορά - η μέση τιμή είχε κλείσει στο 0,764 ευρώ το λίτρο. Η διαφορά που προκύπτει σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα είναι της τάξης του 20% ή 0,156 ευρώ το λίτρο.

Η εκτόξευση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης οφείλεται στους νέους υψηλότερους έμμεσους φόρους που θεσπίστηκαν στο τέλος της περασμένης άνοιξης όταν έκλεισε η συμφωνία της κυβέρνησης με τους Θεσμούς για τα πρώτα μέτρα της ολοκλήρωσης της πρώτης αξιολόγησης του δημοσιονομικού προγράμματος της χώρας.

Πιο συγκεκριμένα ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης ανεβαίνει στα 0,28 ευρώ το λίτρο ή 280 ευρώ τα χίλια λίτρα από 0,23 ή 230 ευρώ ανά χίλια λίτρα που ίσχυε μέχρι και την περασμένη χειμερινή σεζόν. Επιπλέον ο ανώτατος ΦΠΑ αναπροσαρμόστηκε στο 24% από 23%, ήτοι κατά μία ποσοστιαία μονάδα με αποτέλεσμα την πρόσθετη επιβάρυνση στην τιμή του πετρελαίου θέρμανσης.

Οι υπολογισμοί

Οι υπολογισμοί της Ημερησία για την εκτίμηση της τιμής του, βασίστηκαν στην τωρινή τιμή διυλιστηρίου για το συγκεκριμένο καύσιμο που είναι στο 0,354 ευρώ ανά λίτρο, στον νέο ΕΦΚ 0,280 ευρώ ανά λίτρο, στο μεικτό περιθώριο κέρδους πρατηρίων και εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών που είναι γύρω στο 0,10 ευρώ το λίτρο.

Σε αυτά τα μεγέθη συνυπολογίζονται επίσης το ανταποδοτικό τέλος υπέρ της ΡΑΕ που είναι 0,21 ευρώ ανά χίλια λίτρα, η εισφορά για τον ειδικό λογαριασμό των πετρελαιοειδών, η οποία προκύπτει με το 1,2% επί της τιμής του διυλιστηρίου και το ειδικό τέλος δικαιωμάτων εκτέλεσης τελωνειακών εργασιών (ΔΕΤΕ) το οποίο προκύπτει από το 0,5% του αθροίσματος της τιμής του διυλιστηρίου και του ΕΦΚ.

Σε όλα τα παραπάνω προστίθεται και ο ΦΠΑ 24%.

Αν λοιπόν, υπολογίσει κανείς με μολύβι και χαρτί αναλυτικά τη διαμόρφωση της τελικής τιμής προκύπτει πως το 51% που πληρώνουν τα νοικοκυριά για τη θέρμανσή τους πάει στα ταμεία του Δημοσίου. Και για να γίνει απολύτως αντιληπτό το άθροισμα του ΕΦΚ, του ΦΠΑ και των λοιπών τελών και επιβαρύνσεων είναι στο 0,467 ευρώ το λίτρο, όταν η τελική τιμή είναι στο 0,92 ευρώ το λίτρο.

Σε ό,τι αφορά την πορεία της ζήτησης, είναι πολύ πρόωρο να μιλήσει κανείς, αν και τα στοιχεία δείχνουν πως πολλές οικογένειες έσπευσαν να γεμίσουν τις δεξαμενές τους τον περασμένο Απρίλιο, όταν έκλεινε η περίοδος διάθεσης του καυσίμου, προκειμένου να προλάβουν να γλιτώσουν τις νέες φετινές αυξημένες δαπάνες.

enikonomia

ygraerio kinisis
Oργιο… λαθρεμπορίας και νοθείας, καθώς και κλοπών στις αντλίες και στην αγορά του υγραερίου κίνησης καταγγέλλουν παράγοντες του κλάδου.

Στόχος των παράνομων διακινητών η… τσέπη 200.000 οδηγών ΙΧ, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης μετέτρεψαν τους κινητήρες των οχημάτων τους, προκειμένου να γλιτώσουν την ακριβή βενζίνη, αλλά τελικά πέφτουν θύματα οικονομικής απάτης.

Επιτήδειοι κλέβουν με πειραγμένες αντλίες και πωλούν επικίνδυνο νοθευμένο καύσιμο.

Οι τρόποι της παρανομίας,σύμφωνα με το «Έθνος», είναι δύο: Στην πρώτη περίπτωση οι επιτήδειοι αντί για υγραέριο κίνησης που έχει κανονική τιμή κοντά στο 0,65 βάζουν στα αυτοκίνητα υγραέριο θέρμανσης, δηλαδή ένα υγραέριο με τιμή κοντά στο 0,50 ευρώ και έτσι κερδίζουν τη διαφορά.

Το δεύτερο κόλπο με παρέμβαση στην αντλία βάζουν ποσότητες που είναι μειωμένες κατά μέσο όρο κοντά στο 10%. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες κυκλοφορούν στο εμπόριο ακόμη και έτοιμες αντλίες με τον μηχανισμό κλοπής.

Σημειώνεται ότι οι πρατηριούχοι δεν υποχρεούνται να έχουν σύστημα εισροών εκροών δεν υπάρχει σύστημα έκδοσης αποδείξεων και δεν απαγορεύεται η συμφόρτωση υγραερίου κίνησης με βιομηχανικό.

Πως η νοθεία καταστρέφει τους κινητήρες

«Παρενέργειες» στον κινητήρα και στα επιμέρους μέρη τροφοδοσίας μπορεί να επιφέρει η νοθεία του υγραερίου (LPG-Liquid Petroleum Gas), ενώ είναι πολύ πιθανό οι βλάβες που θα προκληθούν να είναι υψηλού κόστους.

Σύμφωνα με τους ειδικούς εγκατάστασης συστημάτων υγραερίου, οι ζημιές που μπορούν να προκληθούν από το νοθευμένο LPG έχουν ακριβώς τις ίδιες επιπτώσεις με τη νοθευμένη βενζίνη, δηλαδή:

*Αισθητήρες «λ», (κόστος αντικατάστασης 150 ευρώ έκαστος).

*Καταλύτης (κόστος αντικατάστασης 800 ευρώ).

*Σύστημα τροφοδοσίας (κόστος επισκευής 1.000 ευρώ).

*Λογισμικό «εγκεφάλου» κινητήρα (κόστος επισκευής τουλάχιστον 300 ευρώ).

Αυτές είναι οι συνήθεις βλάβες που μπορεί να προκαλέσει το νοθευμένο υγραέριο και γενικά ένα μείγμα καυσίμου χαμηλής ποιότητας, από την στιγμή που δεν προσφέρει την ενέργεια που απαιτείται ώστε το αυτοκίνητο να λειτουργεί με τις εργοστασιακές προδιαγραφές.

Ο αισθητήρας «λ» (τα αυτοκίνητα με κινητήρες έως 2 λίτρα συνήθως έχουν δύο αισθητήρες) ρυθμίζουν το μείγμα λίγο πριν εισέλθει στον θάλαμο καύσης (τον «λόγο» μεταξύ καυσίμου/ατμοσφαιρικού αέρα).

Εάν το καύσιμο είναι «φτωχό», ο αισθητήρας στέλνει εντολή για περισσότερη πλήρωση και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αυξημένη κατανάλωση καυσίμου με συνέπεια την καταστροφή αρχικά του ενός αισθητήρα, στη συνέχεια του δεύτερου και εφόσον δεν αντικατασταθούν και του καταλύτη

Βεβαίως, τα ευγενή μέταλλα του καταλύτη μπορούν να φθαρούν και να καταστραφούν ακόμη και με τους αισθητήρες «λ» σε λειτουργία και αυτό από την παραγωγή περισσότερων καυσαερίων που δίνει ένα κακό καύσιμο…

Όσο για τον κινητήρα, το σύστημα τροφοδοσίας είναι εκείνο που καταπονείται περισσότερο, ενώ οι «αρρυθμίες» μπορεί να προκαλέσουν βλάβη και στον εγκέφαλο καθώς με φτωχό μείγμα καυσίμου δεν μπορεί να λειτουργήσει και να στείλει τις προβλεπόμενες εντολές.

Η νοθεία στο υγραέριο που είναι προϊόν ενός συγκεκριμένου τύπου χημικής ένωσης μεθανίου και προπανίου, γίνεται με τη μείωση της ποσότητας του πιο ακριβού προπανίου και την αύξηση του μεθανίου. Το προπάνιο ωστόσο, είναι εκείνο το συστατικό που προσφέρει ενέργεια…

Ένα LPG με μεγάλη περιεκτικότητα σε μεθάνιο και περιορισμένη (σε σχέση με τις προδιαγραφές) σε προπάνιο είναι ένα φτωχό καύσιμο, που εκτός όλων των παραπάνω, δίνει σημαντικά μικρότερη αυτονομία (έως 30-40%) σε σχέση με ένα κανονικό μείγμα.

Εδώ θα μπορούσε να επικαλεστεί κάποιος και θέματα κόστους στον χρήστη, δεν είναι όμως μόνον αυτό. Λόγω και της μικρότερης ενέργειας που προσφέρει στον κινητήρα, μειώνονται και τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, καθώς π.χ. σε μια προσπέραση ο οδηγός δεν θα έχει την ανάλογη δύναμη για να ολοκληρώσει τη διαδικασία χωρίς κίνδυνο.

Στην ερώτηση «πώς θα μπορέσει» να προφυλαχθεί κάποιος από ένα νοθευμένο καύσιμο», απάντηση δεν υπάρχει και έγκειται καθαρά στην εμπιστοσύνη που έχει στον πρατηριούχο. Πάντως ένα νοθευμένο LPG θα το διαπιστώσει άμεσα από την μειωμένη δύναμη του κινητήρα, αλλά και από τα λιγότερα χιλιόμετρα που θα διανύσει.

«Έθνος»

venzini pratir
 
Σε μια συγκυρία όπου οι διεθνείς τιμές του αργού διατηρούνται σταθερά στα επίπεδα των 48-50 δολαρίων και πολλοί προβλέπουν την άνοδό τους προσεχώς, οι νέες αυξήσεις φόρων που έρχονται στα καύσιμα από το φθινόπωρο (πετρέλαιο θέρμανσης) και από το 2017 (σε βενζίνες, ντίζελ κίνησης) δεν είναι σύμμαχος για τον καταναλωτή, αλλά και για τα δημόσια έσοδα.

Σήμερα οι φόροι που πληρώνουμε για κάθε λίτρο αμόλυβδης αντιστοιχούν στο 70% της τελικής τιμής, αλλά από τον προσεχή Ιανουάριο, λόγω της αύξησης του ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ), το καθαρό ποσοστό καυσίμου ανά λίτρο θα μειωθεί περαιτέρω στο 29%, ενώ ο φόρος θα ανέβει στο 71%, δίχως να αποκλείεται τα ποσοστά να είναι και υψηλότερα. Τα ίδια θα ισχύσουν με το ντίζελ κίνησης αφού οι φόροι, από το 54% σήμερα της τελικής τιμής, θα εκτιναχθούν στο 58% ή και υψηλότερα.

Σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών ήδη καταγράφεται πτώση των πωλήσεων καυσίμων κατά 8% (Μάιος 2015 – Μάιος 2016), με τη μεγάλη αυτή πτώση να μην αφορά μόνο τη βενζίνη, αλλά και το ντίζελ κίνησης. Η κατάσταση θα επιδεινωθεί το επόμενο εξάμηνο καθώς η αύξηση από το 2017 των ΕΦΚ σε ντίζελ κίνησης και βενζίνη, εκτιμάται ότι θα επιβαρύνει τις τελικές τιμές κατά 11-12 και 5-6 λεπτά ανά λίτρο, αντίστοιχα.

Τέλος, τον Οκτώβριο τα νοικοκυριά είναι πιθανόν να αναζητούσαν ξανά διέξοδο στις ξυλόσομπες και στα τζάκια, καθώς αυξάνεται ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης, κάτι που συνεπάγεται επιβάρυνση κατά 7-8 λεπτά ανά λίτρο.

cnn

petreleo therm

Το 25% των ελληνικών αναγκών σε πετρέλαιο θα προμηθεύεται πλέον η χώρα από το Ιράν.

Αυτό συμφωνήθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, σήμερα Παρασκευή, κατά τη συνάντηση του αναπληρωτή υπουργό Πετρελαίου του Ιράν Αμίρ Χουσεΐν Ζαμανίνια, στελεχών των ΕΛΠΕ και του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Πάνου Σκουρλέτη.

Οσον αφορά το χρέος των ΕΛΠΕ προς το Ιράν θα αποπληρωθεί σε τέσσερα χρόνια. Το ύψος των χρεών που αναγνωρίσθηκαν και από τις δύο πλευρές δεν ανακοινώθηκε ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, θα είναι μικρότερο των 650.000.000 ευρώ.

Να θυμίσουμε ότι οι εμπορικές σχέσεις με το Ιράν διακόπηκαν το 2012, με την επιβολή, τότε, των διεθνών κυρώσεων στη χώρα.

Η συνάντηση Σκουρλέτη - Zamaninia

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Πάνος Σκουρλέτης, συναντήθηκε με τον αναπληρωτή υπουργό Πετρελαίου του Ιράν, κ. Amir Hossein Zamaninia. Στη συνάντηση παραβρέθηκαν ο νέος Πρέσβης του Ιράν στην Αθήνα, κ. Majid Motallebi Shabestari, συνοδευόμενος από στελέχη της πρεσβείας, ενώ από την ελληνική πλευρά, ο Πρέσβης της Ελλάδας στην Τεχεράνη, κ. Γιώργος Αϋφαντής, ο Διπλωματικός Σύμβουλος του ΥΠΕΝ, κ. Νίκος Γιωτόπουλος και η ειδική συνεργάτης του υπουργού, κυρία Μαργαρίτα Σύρκου.

Τη συνάντηση απασχόλησαν οι δυνατότητες ενίσχυσης της ενεργειακής συνεργασίας των δύο χωρών, στο φόντο της άρσης του εμπάργκο που αντιμετώπιζε το Ιράν και στη βάση των ιδιαίτερα φιλικών διμερών σχέσεων, οι οποίες επιβεβαιώθηκαν και κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης συνάντησης.

Οι δύο πλευρές συζήτησαν ζητήματα προμήθειας πετρελαίου, ενώ ανταλλάχθηκαν απόψεις για τους τομείς του φυσικού αερίου και των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Αναφορές έγιναν επίσης, στο ζήτημα των οικονομικών εκκρεμοτήτων ανάμεσα στα ΕΛΠΕ και στην κρατική εταιρεία πετρελαίου του Ιράν, την NIOC, που προέκυψε από την επιβολή του εμπάργκο, η άρση του οποίου προσφέρει τη δυνατότητα τακτοποίησής του.

Η ιρανική πλευρά επιβεβαίωσε τη διάθεση για εμβάθυνση των σχέσεων των δύο χωρών και την ανάπτυξη πολύπλευρης συνεργασίας τόσο στο οικονομικό, όσο και στο διπλωματικό πεδίο.

Από την πλευρά του, ο κ. Σκουρλέτης επεσήμανε ότι οι δύο χώρες βρίσκονται σε θέση εκκίνησης για μια νέα πορεία και ότι υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις, αλλά και η βούληση, για την πραγματοποίηση ενός ακόμη βήματος στις διμερείς σχέσεις τους. Εκτίμησε, επίσης, ότι η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει τη «γέφυρα» ανάμεσα στην Ευρώπη και το Ιράν.

Ακολούθησε διευρυμένη συνάντηση των αντιπροσωπειών των δύο χωρών με τη συμμετοχή εκπροσώπων των ΕΛΠΕ και της κρατικής εταιρείας πετρελαίου του Ιράν, NIOC.

venzini pratir

Tην τέταρτη ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη, σε ολόκληρη την Ε.Ε., πληρώνει ο Έλληνας καταναλωτής, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, όπου υπολογίζεται η μέση τιμή υγρών καυσίμων σε 28 κράτη.

Τα στοιχεία αφορούν το β’ εξάμηνο του 2015 και αναφέρονται σε μετρήσεις που έγιναν τόσο σε επίπεδο τιμών λιανικής πώλησης, όσο και σε επίπεδο τιμών προ φόρων.

Ειδικότερα, στο β' μισό του 2015, ο Έλληνας καταναλωτής πλήρωσε για αμόλυβδη 1,40 ευρώ το λίτρο, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι αν αφαιρεθούν φόροι και δασμοί η τιμή διαμορφώνεται μόλις στα 0,46 ευρώ το λίτρο.

Πρωταθλητές στην ακριβότερη αμόλυβδη είναι οι Ολλανδοί, με τιμή που ανέρχεται στα 1,46 ευρώ/λίτρο. Ακολουθούν, οι Ιταλοί με 1,45 ευρώ και οι Βρετανοί με 1,43 ευρώ.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η χαμηλότερη τιμή αμόλυβδης κατεγράφη στην Πολωνία στα 0,98 ευρώ ανά λίτρο.

Όσον αφορά στο πετρέλαιο κίνησης, οι Έλληνες καταναλωτές κατέβαλαν το ποσό των 1,10 ευρώ το λίτρο κατά το εξεταζόμενο διάστημα, ενώ εξαιρουμένων φόρων και δασμών η εν λόγω τιμή διαμορφώνεται στα 0,55 ευρώ το λίτρο.

Το ακριβότερο πετρέλαιο κίνησης πωλήθηκε στη Βρετανία στα 1,49 ευρώ, με την Ιταλία να ακολουθεί στα 1,31 ευρώ, τη Σουηδία στα 1,27 ευρώ και τη Μάλτα στα 1,26 ευρώ.

petrelaio thermansis

Έως τις 30 Μαΐου 2016 μπορούν να κάνουν τις αιτήσεις τους οι δικαιούχοι που δεν την έχουν ήδη στο TAXISnet, για το φετινό επίδομα πετρελαίου θέρμανσης ενώ η επόμενη πληρωμή θα γίνει τέλος Ιουνίου.

Παράλληλα ευκαιρία είναι για τους πολίτες έως τέλος του Απριλίου να προμηθευτούν φθηνό πετρέλαιο και να το αφήσουν στις δεξαμενές των καυστήρων, λόγω των χαμηλών τιμών.

Η πρώτη δόση για το επίδομα θέρμανσης του 2016, συνολικού ποσού 52 εκατομμυρίων ευρώ, έχει ήδη πιστωθεί τον Φεβρουάριο σε 330.000 δικαιούχους. Πρόκειται για δικαιούχους του επιδόματος, με βάση τις αιτήσεις που είχαν υποβληθεί ως 31 Δεκεμβρίου 2015.

Η δεύτερη δόση, όπως προβλέπεται στη σχετική απόφαση του υπουργείου Οικονομικών, θα καταβληθεί έως τον Ιούνιο. Συνολικά φέτος θα διατεθούν για επίδομα θέρμανσης 105 εκατομμύρια ευρώ μετά την αυστηροποίηση των εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων.

Υπενθυμίζεται ότι τα εισοδηματικά κριτήρια προβλέπουν ως δικαιούχους: άγαμους με ατομικό εισόδημα έως 12.000 ευρώ, έγγαμους έως 20.000 ευρώ με προσαύξηση 2.000 ευρώ για κάθε παιδί ενώ για τις μονογονεϊκές οικογένειες το όριο εισοδήματος διαμορφώνεται τα 22.000 ευρώ (το οποίο προσαυξάνεται κατά 2.000 ευρώ για κάθε παιδί μετά το πρώτο).

Η ακίνητη περιουσία του δικαιούχου δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 100.000 ευρώ για τον άγαμο και τα 200.000 ευρώ για τον έγγαμο.

Ακατάσχετο και χωρίς δυνατότητα να συμψηφιστεί με άλλα χρέη προς το Δημόσιο είναι το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης σύμφωνα με έγγραφη απάντηση του αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών κ. Αλεξιάδη σε σχετική επερώτηση.

Παράλληλα από την στιγμή που φαίνεται ότι έχει κλειδώσει η αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και την τιμή να τσιμπήσει αρκετά λεπτά του ευρώ προς τα πάνω από του χρόνου, οι ενδιαφερόμενοι έχουν έως το τέλος του Απριλίου την ευκαιρία να αγοράσουν πετρέλαιο θέρμανσης σε χαμηλή τιμή αλλά να λάβουν και το επίδομα το οποίο δεν γνωρίζουμε εάν θα ισχύσει από τον επόμενο χειμώνα.

Ερωτήσεις - Απαντήσεις για το επίδομα θέρμανσης

Η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΓΓΔΕ μέσω δέκα ερωτήσεων- απαντήσεων επιχειρεί να διευκολύνει τους φορολογούμενους στην υποβολή των αιτήσεων για το επίδομα.

1. Με ποιους κωδικούς εισερχόμαστε στην Εφαρμογή Δικαιούχων του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης;

Οι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της ΓΓΔΕ συνδέονται χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet. Οι χρήστες που δεν διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης TAXISnet, θα ταυτοποιούνται εναλλακτικά δίνοντας ΑΦΜ και αριθμό ειδοποίησης κάποιου εκ των τελευταίων 5 εκκαθαριστικών ή πράξεων προσδιορισμού φόρου των Δηλώσεων Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων.

Εάν δεν θυμάστε τους κωδικούς πρόσβασης και τυχαίνει το όνομα χρήστη (username) να ταυτίζεται με τον ΑΦΜ σας, τότε δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον εναλλακτικό τρόπο σύνδεσης. Γι' αυτό θα πρέπει να ανακτήσετε τον κωδικό πρόσβασης σας μέσω των σχετικών διαδικασιών.

2. Ποιες διαδικτυακές εφαρμογές θα χρησιμοποιήσω για την εξυπηρέτηση του επιδόματος πετρελαίου;

Στην ιστοσελίδα www.gsis.gr επιλέγετε την ενότητα «Υπηρεσίες προς Πολίτες» και στη συνέχεια «Υπηρεσία Χορήγησης Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης» . Οι εναλλακτικές είναι οι εξής:

α. Εφαρμογή Υποβολής/Τροποποίησης Αίτησης Ένταξης στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης συγκεκριμένου έτους

β. Εφαρμογή Διαχειριστών - Εκπροσώπων για συμπλήρωση στοιχείων ενοίκων και χιλιοστών θέρμανσης.

3. Μέχρι πότε έχω προθεσμία υποβολής αίτησης στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης;

Έως τις 30 Μαΐου 2016.

4. O προμηθευτής πετρελαίου δεν μου έδωσε στοιχεία για να υποβάλλω αίτηση χορήγησης επιδόματος. Πώς θα γίνει η διασταύρωση των στοιχείων;

Ο προμηθευτής πετρελαίου δεν δίνει στοιχεία για την υποβολή της αίτησής σας. Κάθε παραστατικό αγοράς πετρελαίου υποβάλλεται από τον προμηθευτή στη ΓΓΔΕ. Αυτά που πρέπει να προσέξετε είναι:

· Η σωστή αναγραφή του ΑΦΜ σας ή του ΑΦΜ διαχειριστή-εκπροσώπου αν πρόκειται για πολυκατοικία ή του ΑΦΜ της πολυκατοικίας εφόσον έχει δηλωθεί από το διαχειριστή.

· Η σωστή αναγραφή του αριθμού παροχής της ΔΕΗ ή του κοινόχρηστου αριθμού παροχής, αν πρόκειται για πολυκατοικία. ΠΡΟΣΟΧΗ! τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού παροχής της ΔΕΗ πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του προμηθευτή και στην αίτησή σας.

5. Τι πρέπει να κάνει ο διαχειριστής σε ό,τι αφορά την εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/ Χιλιοστών Θέρμανσης μιας πολυκατοικίας;

Η Εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας απευθύνεται στους διαχειριστές των πολυκατοικιών ή σε εκπροσώπους κτισμάτων όπου υπάρχουν περισσότερες από μία κατοικίες (ολιγοκατοικίες) και για τις οποίες υπάρχει κοινός καυστήρας. Ο διαχειριστής-εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τη συμμετοχή κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης σε χιλιοστά. Αλλαγές στα παραπάνω στοιχεία μπορεί ο διαχειριστής να πραγματοποιήσει μόνο πριν ενεργοποιήσει την δυνατότητα πληρωμής.

Είναι υποχρεωτικό να δηλωθούν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοικτά - κλειστά - ανήκοντα και σε φυσικά πρόσωπα και σε νομικά πρόσωπα). Θα πρέπει να συμφωνήσετε σε μια κατανομή που θα ισχύει για όλο το χρόνο. Το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1000, ώστε να μπορεί να ενεργοποιηθεί και η δυνατότητα πληρωμής. Μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη δυνατότητα πληρωμής, όταν θα έχουν υποβληθεί όλες οι αιτήσεις από τους δικαιούχους.

Πριν προβείτε στην ενεργοποίηση της δυνατότητας πληρωμής, επιβεβαιώστε την ορθή υποβολή των αιτήσεων των δικαιούχων. Η αίτησή τους είναι σωστή μόνο όταν δίπλα στα στοιχεία τους υπάρχει η ένδειξη «Υπάρχει αίτηση». Στα παραστατικά των αγορών πετρελαίου θέρμανσης τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού κοινόχρηστης παροχής της ΔΕΗ θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχετε εισάγει στην Εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/Χιλιοστών Θέρμανσης.

Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί ΑΦΜ για την πολυκατοικία και θέλετε τα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης να εκδίδονται σε αυτόν τον ΑΦΜ, θα πρέπει να ορίσετε τον ΑΦΜ αυτόν στα στοιχεία της πολυκατοικίας, επιλέγοντας το σχετικό δεσμό «Ορισμός ΑΦΜ». Ο ΑΦΜ πολυκατοικίας δεν μπορεί να αλλάξει στη συνέχεια, ούτε και να διαγραφεί.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Ακόμη και στην περίπτωση που έχει οριστεί ΑΦΜ πολυκατοικίας, στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναγράφεται ο ΑΦΜ του διαχειριστή.

6. Είμαι διαχειριστής, αλλά δεν έχουμε κοινόχρηστο μετρητή ΔΕΗ (ρολόι ΔΕΗ ) στην πολυκατοικία. Ποιο ρολόι ΔΕΗ πρέπει να δηλώσω σαν κοινόχρηστο;

Δηλώστε το δικό σας (ως διαχειριστή/εκπροσώπου) ρολόι ΔΕΗ, ή εναλλακτικά επιλέξτε ένα ρολόι (αρ. παροχής ΔΕΗ) που θα έχετε συμφωνήσει με όλους τους ενοίκους της πολυκατοικίας σας.

7. Τι πρέπει να γίνει στην περίπτωση αλλαγής διαχειριστή;

Στην Εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας, θα δηλωθούν τα νέα στοιχεία. Οι ένοικοι θα υποβάλουν τις νέες αιτήσεις με τον νέο ΑΦΜ διαχειριστή. Ο διαχειριστής θα ενεργοποιήσει την δυνατότητα πληρωμής.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Οι νέες διασταυρώσεις παραστατικών αγοράς πετρελαίου θέρμανσης, αφορούν τις αγορές που θα πραγματοποιηθούν μετά την ημερομηνία ενεργοποίησης της δυνατότητας πληρωμής.

8. Είμαστε μια πολυκατοικία όπου κάθε διαμέρισμα έχει δικό του καυστήρα. Πρέπει να τη δηλώσουμε σαν πολυκατοικία ή ο κάθε ένοικος να κάνει αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας;

Θα κάνετε χωριστή αίτηση ο καθένας ως κάτοικοι μονοκατοικίας, με την προϋπόθεση ότι θα προμηθευτείτε πετρέλαιο με διαφορετικά παραστατικά αγοράς. Τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού παροχής της ΔΕΗ πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του πρατηριούχου και αντίστοιχα στην αίτησή κάθε δικαιούχου.

9. Έχω υποβάλει την αίτησή μου στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης, το παραστατικό αγοράς όμως αναγράφει τον ΑΦΜ της συζύγου μου. Θα υπάρξει πρόβλημα στην διασταύρωση των στοιχείων;

Η διασταύρωση των στοιχείων δεν θα ολοκληρωθεί. Τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού παροχής της ΔΕΗ πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του πρατηριούχου και στην αίτησή σας.

10. Η πίστωση του λογαριασμού μου δεν πραγματοποιείται λόγω ανενεργού IBAN που έχω δηλώσει. Πώς μπορώ να τον διορθώσω;

Θα προβείτε σε τροποποιητική αίτηση στην οποία θα διορθώσετε τον ΙΒΑΝ ή να δηλώσετε το νέο IBAN από την αντίστοιχη επιλογή στην οθόνη «Προβολής Διασταυρωνομένων Αγορών Πετρελαίου».

pratirio benzini

Την παρέμβαση της κυβέρνησης για να σταματήσει η κερδοσκοπία στην αγορά καυσίμων ζητούν οι βενζινοπώλες με επιστολή τους προς την κυβέρνηση και την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Η ΠΟΠΕΚ μεταφέρει «το μόνιμο ερώτημα χιλιάδων καταναλωτών, που είναι: Γιατί, ενώ η τιμή του αργού βρίσκεται σε πτώση, η τελική τιμή των καυσίμων δεν ακολουθεί αντίστοιχη πορεία;».

Μείωση 70% στο βαρέλι και μόλις 19% στο πρατήριο

Οι βενζινοπώλες ζητούν την παρέμβαση των αρμόδιων αρχών, καλώντας τους να απαντήσουν σε συγκεκριμένα ερωτήματα. Όπως υπογραμμίζουν, αν και η τιμή του μπρεντ από το καλοκαίρι του 2014 έπεσε κατά 70%, η μείωση αυτή δεν έχει μεταφερθεί στην τιμή λιανικής πώλησης της βενζίνης.

Με βάση τα επίσημα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, προκύπτει ότι το αργό πετρέλαιο από τις 20 Ιουνίου 2014 μέχρι και τις 8 Ιανουαρίου έχει πέσει κατά 70%, ενώ η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης μειώθηκε μόλις κατά 19%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η τιμή του πετρελαίου, διεθνώς, «κατρακυλά» σε χαμηλά 12ετίας, πέφτοντας ακόμα και κάτω από τα 30 δολάρια το βαρέλι.

Η ΠΟΠΕΚ, με την επιστολή που απευθύνει προς τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γιώργο Σταθάκη, καθώς και στον πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, Δημήτρη Κυριτσάκη, τους καλεί ουσιαστικά να δράσουν, λαμβάνοντας συγκεκριμένα μέτρα, ώστε να προστατεύσουν τους καταναλωτές από τα φαινόμενα αισχροκέρδειας, αλλά και να «περάσει» στις τιμές των υγρών καυσίμων η ραγδαία πτώση στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου.

Οι Πρατηριούχοι διατυπώνουν πέντε ερωτήματα:

1.Από τον Ιούλιο του 2014 μέχρι σήμερα οι τιμές του αργού πετρελαίου (BRENT), μειώθηκαν περισσότερο από 70%, αλλά δεν είχαμε ανάλογη μείωση στις προ φόρων διυλιστηριακές τιμές. Γιατί;;

2. Ποιος είναι ο βαθμός ανταγωνισμού στην διαμόρφωση των τιμών σε όλα τα στάδια διάθεσης των πετρελαιοειδών προϊόντων;

3.Με ποια αντικειμενικά κριτήρια (π.χ. εκπτώσεις κλίμακας), χορηγούνται
 -αν χορηγούνται- σχετικές εκπτώσεις προς τους Πρατηριούχους;

4. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση των μέτρων για την ενίσχυση του ανταγωνισμού, πού έχει προτείνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού;

5. Πώς ασκείται η εποπτεία της Αγοράς Πετρελαιοειδών για περιπτώσεις αντιανταγωνιστικών πρακτικών και αθέμιτου ανταγωνισμού, από επιχειρήσεις εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων (π.χ. με τον καθορισμό των τιμών στο πλαίσιο συμπράξεων ή με την συγκέντρωση και την κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης τους στην αγορά), σε βάρος των καταναλωτών, ζημιώνοντας παράλληλα και όλες τις επιχειρήσεις που σέβονται τους σχετικούς κανόνες;».

Περισσότερα Άρθρα...