iptameno ix

Το AeroMobil Flying Car, ένα υβρίδιο αυτοκινήτου και αεροπλάνου, είναι πλέον έτοιμο να δεχθεί παραγγελίες από ενδιαφερόμενους αγοραστές, όπως ανακοινώθηκε σε έκθεση στο Μονακό, όπου παρουσιάσθηκε.

Όμως όποιος το θέλει, θα πρέπει να καταβάλει 1,2 έως 1,5 εκατομμύρια ευρώ, όπως αποκάλυψε η ομώνυμη κατασκευάστρια εταιρεία με έδρα τη Σλοβακία.

Τα πρώτα αυτοκινητο-πλάνα αναμένεται να παραδοθούν στους πελάτες εντός του 2020.  Η εταιρεία - μία από τις πολλές που ετοιμάζουν παρεμφερή υβριδικά μέσα μετακίνησης- σχεδιάζει να παράγει σε πρώτη φάση έως 500 τέτοια ιπτάμενα οχήματα, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς.

Το διθέσιο AeroMobil, που έχει σχήμα σταγόνας και υβριδικό κινητήρα, διαθέτει τόσο τέσσερις ρόδες όσο και δύο φτερά αεροπλάνου, τα οποία διπλώνουν, όπως ενός εντόμου, στα πλευρά του οχήματος μέσα σε τρία μόνο λεπτά. Έτσι, μετατρέπεται γρήγορα από αεροπλάνο σε αυτοκίνητο και αντίστροφα.

Η ακτίνα δράσης του στο δρόμο φθάνει τα 100 χιλιόμετρα και στον αέρα τα 750 χιλιόμετρα, ενώ η ταχύτητά του στο δρόμο αγγίζει επίσης τα 100 χιλιόμετρα.

mathtiki rompotiki

Εντυπωσιακές ρομποτικές κατασκευές παρουσίασαν περισσότεροι από 1.100 μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, που συμμετείχαν σε 256 ομάδες στον τελικό του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, στο ΟΑΚΑ. Τον διαγωνισμό διοργάνωσε, για 3η συνεχόμενη χρονιά, ο Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Επιστήμης και Τεχνολογίας WRO Hellas με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE.

Η COSMOTE στηρίζει τη διάδοση της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην Ελλάδα και την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των νέων, στο πλαίσιο του προγράμματος βιώσιμης ανάπτυξης.

Ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο, ο φετινός τελικός του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής σημείωσε ρεκόρ συμμετοχής από όλη την Ελλάδα, ενώ για πρώτη φορά συμμετείχαν και οι μαθητές Λυκείου. Όλες οι ομάδες δούλεψαν με πάθος και ενθουσιασμό και παρουσίασαν εκπληκτικές ρομποτικές κατασκευές, δείχνοντας τον δρόμο για το μέλλον. Οι ομάδες του Δημοτικού είχαν ως θέμα «Οχήματα και μεταφορές του αύριο», οι μαθητές Γυμνασίου έπρεπε να κατασκευάσουν το ρομπότ που θα διανύσει ταχύτερα την «Πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου», ενώ οι ομάδες Λυκείου δοκίμασαν τις δυνάμεις τους με ρομποτικές κατασκευές για «Πράσινη Ενέργεια & Επιχειρηματικότητα».

Τα έργα που παρουσίασαν οι μαθητές, με την υποστήριξη των προπονητών-καθηγητών τους, βασίστηκαν στην εκπαιδευτική μέθοδο STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Η μέθοδος αυτή αξιοποιεί συνδυαστικά την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία για τη δημιουργία πρωτότυπων και λειτουργικών κατασκευών.

Οι νικητές του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι:

Ομάδες Δημοτικού

1η θέση: Η ομάδα SmartRobots από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Πεύκης δημιούργησε ένα έξυπνο λεωφορείο χωρίς οδηγό, που γνωρίζει που πρέπει να κάνει στάσεις μέσα στην πόλη.

2η θέση: Η ομάδα Master Builder από το 7ο Δημοτικό Αγρινίου κατασκεύασε ένα αιωρούμενο τραίνο.

3η θέση: Οι Robo Rails από τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα παρουσίασαν τις σιδηροδρομικές γραμμές του μέλλοντος.

Ομάδες Γυμνασίου

1η θέση: Η ομάδα Ν1 από Γυμνάσια της Πάτρας κατασκεύασε το ρομποτάκι που διένυσε πιο γρήγορα την πίστα «Πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου».

2η θέση: Οι AIRGears από την Θεσσαλία.

3η θέση: Οι Teamwork Dream από την Δυτική Ελλάδα.

Ομάδες Λυκείου

1η θέση (ισοψηφία): Οι Fargrobs από το 7ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων & οι Minders από την Εκπαιδευτική Αναγέννηση. Οι Fargrobs κατασκεύασαν έναν καινοτόμο ρομποτικό εξερευνητή που λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια, τροφοδοτώντας αγροτικές καλλιέργειες. Οι Minders δημιούργησαν μία «σημαδούρα» που αξιοποιεί την κυματική ενέργεια, μετατρέποντάς την σε ηλιακή.

2η θέση: Οι Robotilus Team από την Ελληνογερμανική Αγωγή κατασκεύασαν μία αυτόνομη υδροκινητήρια μονάδα παροχής ενέργειας σε μικρούς οικισμούς.

3η θέση: Οι KickPumps από το 2ο Γενικό Λύκειο Θήβας χρησιμοποίησαν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και αυτοματισμούς στις καλλιέργειες.

Στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο συμμετείχαν συνολικά σχεδόν 3.500 μαθητές σε 730 ομάδες από ολόκληρη την χώρα, ενώ στην πορεία για τον τελικό της Αθήνας πραγματοποιήθηκαν 45 ενημερωτικά workshops για εκπαιδευτικούς και προπονητές.

Οι προσπάθειες των παιδιών δεν σταματούν εδώ. Οι συμμετοχές για τον 9ο Εθνικό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, που θα οδηγήσει τις ομάδες στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής τον Νοέμβριο στην Κόστα Ρίκα, συνεχίζονται μέχρι και τις 31 Μαΐου 2017. Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν την ιστοσελίδα www.wrohellas.gr.

Η τεχνολογία και η καινοτομία βρίσκονται στο DNA της COSMOTE. Η εκπαιδευτική ρομποτική, που στηρίζει η COSMOTE από το 2014, εφοδιάζει τα παιδιά με τις κατάλληλες δεξιότητες για τον νέο ψηφιακό κόσμο. Παράλληλα, ενθαρρύνει τα παιδιά, τους γονείς και τους δασκάλους, να δοκιμάσουν διαφορετικούς τρόπους σκέψης και να ανακαλύψουν νέες προοπτικές για το μέλλον μέσα από την τεχνολογία.

falcon9

Η ιδιωτική διαστημική εταιρεία Space X του Έλον Μάσκ πραγματοποίησε με επιτυχία την εκτόξευσή του πυραύλου Falcon 9 από το Διαστημικό Κέντρο Κένεντι στη Φλόριντα.

Ο πύραυλος επέστρεψε στο έδαφος εννέα λεπτά αργότερα, ολοκληρώνοντας μια ιστορική αποστολή, που ανοίγει νέους δρόμους στις διαστημικές μεταφορές.

Λίγο μετά την εκτόξευση, ένα κομμάτι του Falcon 9, η μη επανδρωμένη διαστημική κάψουλα Dragon αποκολλήθηκε από τον πύραυλο και μπήκε σε πορεία προς τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, προκειμένου να παραδώσει στο εκεί προσωπικό εφόδια και υλικά βάρους 2.500 κιλών. Το υπόλοιπο μέρος του πυραύλου επέστρεψε στην Γη και προσγειώθηκε στο ακριβές σημείο που είχε προκαθοριστεί χωρίς πρόβλημα.

Ένα 24ωρω νωρίτερα, το απόγευμα του Σαββάτου, η SpaceX είχε αναβάλει την τελευταία στιγμή την εκτόξευση από την ιστορική εξέδρα 39Α του Διαστημικού Κέντρου Κένεντι, στη Φλόριντα, από όπου ξεκίνησαν σχεδόν όλες οι αποστολές του προγράμματος Apollo.

H εκτόξευση ήταν προγραμματισμένη για τις 17:01 το απόγευμα του Σαββάτου, όμως οι υπεύθυνοι της SpaceX αποφάσισαν να την ακυρώσουν μόλις 13 δευτερόλεπτα πριν, λόγω «ανωμαλίας» που εντοπίστηκε στο δεύτερο στάδιο του πυραύλου Falcon 9.

Ο Falcon 9 πρόκειται να μεταφέρει στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό μία διαστημική κάψουλα Dragon γεμάτη με εφόδια και επιστημονικό εξοπλισμό. Η αποστολή έχει την κωδική ονομασία CRS-10.

Η ιστορική εξέδρα 39Α


Η NASA είχε κατασκευάσει δύο εξέδρες εκτόξευσης για το πρόγραμμα Apollo: την 39Α και την 39Β. Η πρώτη χρησιμοποιήθηκε σχεδόν για όλες τις προσεδαφίσεις στη Σελήνη (εκτός του Apollo 10), καθώς στις περισσότερες αποστολές των διαστημικών λεωφορείων.

Μετά τον παροπλισμό των διαστημικών λεωφορείων, το 2011, η NASA αποφάσισε ότι χρειάζεται μόνο μία από τις δύο εξέδρες. Έτσι, μίσθωσε την 39Α στην SpaceX.

Η εταιρία του Έλον Μασκ είχε σκοπό να χρησιμοποιήσει την ιστορική εξέδρα αργότερα, για τις εκτοξεύσεις του επερχόμενου πανίσχυρου πυραύλου Falcon Heavy, καθώς και για μελλοντικές επανδρωμένες αποστολές.

diesel motor

Ολο και πιο ηχηρές είναι πλέον οι επίσημες φωνές, που κρούουν τον… κώδωνα της τεχνολογικής αλλαγής στην αυτοκίνηση. Η ηλεκτροκίνηση σίγουρα είναι μπροστά μας. Μάλιστα σύμφωνα με το newsauto.gr, οι προβλέψεις αναφέρουν ότι μέχρι το 2040 το 35% των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν θα είναι ηλεκτρικά .

Όμως το 2040 είναι μακριά! Στο σήμερα τα δεδομένα αλλάζουν άρδην και αυτό αφορά κυρίως τους diesel κινητήρες. Όπως έχουμε ξαναγράψει, αυτοί… πεθαίνουν, αφού πλέον το επερχόμενο EURO7 (προδιαγραφές ρύπων της ΕΕ), θέτει -κυρίως τους μικρούς- diesel κινητήρες εκτός αγοράς.
 
Κι αυτό όχι γιατί δεν μπορούν να καλύψουν τις νέες αυστηρές προδιαγραφές που θα ισχύσουν σε τρία χρόνια από τώρα…

Για να καταφέρουν οι εταιρείες να πιάσουν αυτά τα όρια θα πρέπει να αυξηθούν κατά πολύ τα κόστη εξέλιξης και παραγωγής, των μικρών diesel κινητήρων. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο που σήμερα φοράει έναν 1600άρι diesel, το 2020 θα κοστίζει σχεδόν 30 με 40% περισσότερο από σήμερα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες λοιπόν σήμερα, μελετάνε αν οικονομικά είναι βιώσιμο να τοποθετούνται τέτοιοι κινητήρες, μόνο στις ακριβές εκδόσεις των μεγάλων-οικογενειακών μοντέλων τους. Είναι δεδομένο πως τα μικρά και τα μεσαία αυτοκίνητα θα διαθέτουν μόνο μικρούς turbo βενζίνης (κυρίως 3κύλινδρους) και ηλεκτρικές εκδόσεις.

Για του λόγου το αληθές, δείτε τις premium αυτοκινητοβιομηχανίες πως κινούνται.

Η Volvo είναι η πρώτη που αντέδρασε άμεσα στις νέες εξελίξεις. Ανακοίνωσε ότι σταματάει την παραγωγή του 1,6lt κινητήρα πετρελαίου, αφού έχει κατασκευάσει έναν νέο βενζίνης 1,5lt, πολύ πιο ισχυρό από τον diesel (το premium θέλει δύναμη) και σχετικά κοντά σε κατανάλωση με τον καταργούμενο diesel. Μία απόφαση που στην Ευρώπη, εμπορικά αρχίζει να δικαιώνει τους Σουηδούς 

Από την άλλη, οι άνθρωποι της Mercedes-Benz αρχίζουν να σπάνε τη σιωπή τους, με τον Matthias Luehrs, αντιπρόεδρο πωλήσεων και διαχείρισης αυτοκινήτων της Γερμανικής εταιρείας, να δηλώνει ότι  η εταιρεία του διεξάγει έρευνες για να αποφασίσει αν θα συνεχίσει να διαθέτει αυτοκίνητα με μικρούς diesel κινητήρες. Ηδη η εταιρεία δείχνει να κινείται προς αυτή την κατεύθυνση στην αγορά των ΗΠΑ…

Σημειώστε, πως η Mercedes-Benz δεν έχει δικό της μικρό diesel, με τον 1,5lt που διαθέτει στην γκάμα της να προέρχεται από την Renault. Οι Γάλλοι από την άλλη έχουν ήδη προαναγγείλει ότι ουσιαστικά οι μικροί diesel τελειώνουν γι’ αυτούς…

Ανάλογοι ψίθυροι ακούγονται και στο στρατόπεδο της BMW, με τους τεχνοκράτες Γερμανούς επισήμως να αρνούνται προς το παρόν τέτοια εξέλιξη. Βέβαια να θυμίσουμε ότι άνθρωποι της BMW δήλωναν κατηγορηματικά στον υπογράφοντα ότι δε θα τοποθετούσαν ποτέ κινητήρες κάτω των 2.000cc σε σύγχρονα μοντέλα της BMW, όταν είχαν πρωτο-κυκλοφορήσει τη Σειρά 1 μόνο με 2λιτρο (το 2004). Αμέσως μετά ήρθε και ο 1,6lt.

Το σίγουρο είναι ότι εκ’ των πραγμάτων και των υπαρχουσών αποφάσεων, η κατάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία οδεύει προς τα εκεί και καλό είναι να αρχίσουμε να το συνηθίζουμε αυτό.

Σημειώστε πως τα υπάρχοντα αυτοκίνητα δε θα επηρεαστούν από τις αποφάσεις που θα ισχύουν από το 2020. Δε σημαίνει δηλαδή ότι τα αυτοκίνητα που θα πουληθούν σήμερα, δε θα μπορούν να κυκλοφορούν σε τρία χρόνια. Οι αποφάσεις αυτές αφορούν τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες…

email pliktra

Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, σχηματίσθηκε δικογραφία τακτικής διαδικασίας στο πλαίσιο προκαταρκτικής εξέτασης για απόπειρα απάτης με υπολογιστή κατά συρροή.

H διερεύνηση της υπόθεσης ξεκίνησε ύστερα από καταγγελίες πολιτών για απατηλά – παραπλανητικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που λάμβαναν, με τα οποία γινόταν προσπάθεια αλίευσης προσωπικών δεδομένων, οικονομικής φύσεως, μέσω απατηλών ιστοσελίδων.

Σύμφωνα με τα καταγγελλόμενα, τα εν λόγω μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενημέρωναν τους παραλήπτες, ότι δήθεν επίκειται τραπεζική συναλλαγή σε βάρος τους, μέσω ηλεκτρονικής υπηρεσίας που προσφέρεται από ημεδαπό τραπεζικό ίδρυμα, για την ακύρωση της οποίας, οι παραλήπτες έπρεπε να ακολουθήσουν διάφορους συνδέσμους (links) που υποτίθεται ότι θα τους μετέφεραν στον ιστότοπο της Τράπεζας, πλην όμως δρομολογούνταν σε ιστοσελίδες αλίευσης προσωπικών δεδομένων (phishing sites) με στόχο την αθέμιτη απόκτηση των προσωπικών τους δεδομένων.

Πιο συγκεκριμένα, μέσω των μηνυμάτων προέτρεπαν τους παραλήπτες, να εισάγουν προσωπικά τους στοιχεία, όπως όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης για τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking) καθώς και στοιχεία πιστωτικών καρτών, έτσι ώστε οι διαχειριστές-δράστες αυτών των απατηλών ιστοσελίδων να αποκτήσουν αθέμιτη πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα.

Τα παραπάνω τέθηκαν υπ’ όψη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, η οποία παρήγγειλε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, για τη διερεύνηση των καταγγελλομένων καθώς και η χορήγηση των απαραίτητων στοιχείων και δεδομένων από τους αρμόδιους παρόχους τηλεπικοινωνιών και υπηρεσιών του διαδικτύου.

Στο πλαίσιο αυτό, από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, διενεργήθηκε ενδελεχής και εμπεριστατωμένη αστυνομική και ψηφιακή – διαδικτυακή έρευνα των ψηφιακών στοιχείων και δεδομένων και ιδίως των απατηλών ιστοσελίδων που χρησιμοποιούνταν για το ηλεκτρονικό «ψάρεμα» («phising sites») προς διερεύνηση και διαλεύκανση της υπόθεσης.

Από την έρευνα προέκυψαν δύο (2) αλλοδαπές εταιρίες διαχείρισης-φιλοξενίας (hosting) των επίμαχων απατηλών ιστοσελίδων με έδρα σε χώρες του εξωτερικού και απεστάλησαν αιτήματα, προς τις εμπλεκόμενες αλλοδαπές Αρχές για τις δικές τους ενέργειες.

Η σχηματισθείσα δικογραφία τακτικής διαδικασίας θα υποβληθεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών.

Με αφορμή τη συγκεκριμένη υπόθεση, η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, ενημερώνει τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην περίπτωση που λάβουν μέσω του διαδικτύου, τέτοιου είδους μηνύματα, για την αποφυγή πιθανής οικονομικής εξαπάτησης τους.

Επιπλέον συστήνει και προτρέπει τους χρήστες του διαδικτύου:

Να μην ανταποκρίνονται ούτε να απαντούν σε τέτοιου είδους ηλεκτρονικά μηνύματα μέσω των οποίων μπορεί ακόμη να ζητούνται και προσωπικά δεδομένα ή οικονομικά στοιχεία.

Να μην αποστέλλουν μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προσωπικά τους στοιχεία (ταυτότητα, διαβατήριο κ.τ.λ.), οικονομικά δεδομένα (αριθμούς τραπεζικών λογαριασμών, προσωπικούς κωδικούς (ΡΙΝ numbers) κ.τ.λ.

Να πληκτρολογούνται οι διευθύνσεις των ιστοσελίδων (URL) στον περιηγητή (browser) αντί να χρησιμοποιείτε υπερσυνδέσμους (links) όταν αποστέλλοντας μαζί με μηνύματα για να αποφευχθεί μια μορφή απάτης που μοιάζει με το «ψάρεμα» (phishing) και λέγεται «pharming» (παραπλάνηση) και η οποία κάνει ανακατεύθυνση των χρηστών από τις νόμιμες τοποθεσίες διαδικτύου (Web) σε απομιμήσεις, με σκοπό την κλοπή προσωπικών στοιχείων.

Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν, ανώνυμα ή επώνυμα, με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προκειμένου να παρέχουν πληροφορίες ή να καταγγέλλουν παράνομες ή επίμεμπτες πράξεις ή δραστηριότητες που τελούνται μέσω Διαδικτύου, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

Τηλεφωνικά στον αριθμό 111 88

Στέλνοντας e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smart phones), με λειτουργικό σύστημα iOS – android: CYBERKID

Μέσω Twitter « Γραμμή SOS Cyber Aler » : https://twitter.com/CyberAlertGR

benzini antlia

Το ντίζελ μπήκε δυναμικά στη ζωή μας. Λίγο η στέρηση από τη χρόνια απαγόρευση, πολύ η ληστρική τιμή της βενζίνης και τα πετρελαιοκίνητα δεν άργησαν να δώσουν δυναμικό «παρόν». Αποτελούν, όμως, παρελθόν στις εξελίξεις.

Με τους κατασκευαστές να έχουν κρίνει το ντίζελ ασύμφορο προς εξέλιξη αλλά την αγορά να απαιτεί κινητήρες με χαμηλή κατανάλωση και υψηλές αποδόσεις, η βενζίνη ενισχύεται με νέες τεχνολογίες. Ποιες είναι αυτές;

Αν παρακολουθήσατε την έκθεση του Παρισιού για τα νέα μοντέλα μάλλον χάνετε την ουσία. Γιατί στο Παρίσι παρουσιάστηκε το άμεσο μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Από τη μία η έκθεση είναι γεμάτη ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δίνοντας τον τόνο της εικόνας που θα έχει η αυτοκίνηση στα επόμενα είκοσι χρόνια, όμως για τα αμέσως επόμενα χρόνια, την δεκαετία που είναι μπροστά μας, οι εξελίξεις είναι δύο, και έχουν να κάνουν με τον βενζινοκινητήρα.

Η πρώτη έχει να κάνει κυρίως με τα περιφερειακά. Τα αυτοκίνητα στα αμέσως επόμενα χρόνια θα κινούνται με τούρμπο βενζινοκινητήρες και μπαταρίες 48V. Τέσσερις φορές πάνω από τη σημερινή τάση, η αύξηση αυτή επιτρέπει σε όλα τα περιφερειακά συστήματα, από αντλίες νερού μέχρι τον κλιματισμό να έχουν μεγαλύτερη απόδοση.

Που σημαίνει πως το μοτέρ πέρα από το να κινεί τους τροχούς, θα έχει να φορτίσει μόνο την μπαταρία. Θυμίζει κάτι; Ναι, είναι ένα είδος υβριδικού, και η βελτίωση της απόδοσης συνοδεύεται και από τους εναλλακτικούς τρόπους φόρτισης της μπαταρίας, κάθε φορά που αφήνεις το γκάζι ή πατάς το φρένο. Τέτοια μοτέρ δείχνει η Mercedes, Audi, Opel, Ford, Peugeot και Hyundai, Toyota.

Η δεύτερη έχει να κάνει με τα σπλάχνα του μοτέρ. Με έναν μηχανικό τρόπο η θέση του πιστονιού στο κάτω νεκρό σημείο μετατοπίζεται, αλλάζοντας ουσιαστικά τη σχέση συμπίεση στο θάλαμο. Η Infiniti, η πολυτελής μάρκα του ομίλου Renault-Nissan, έδειξε αυτό το διαμάντι έτοιμο για παραγωγή. Με συμπίεση από 8 προς 1 μέχρι 14 προς 1, πετυχαίνει 280 άλογα και 400Νm από δύο λίτρα τούρμπο, με κατανάλωση κάτω από 4 λτ./100χλμ.

Και από ντίζελ; Για πρώτη φορά, δεν είδαμε ούτε ένα νέο ντίζελ μοτέρ, μικρό ή μεγάλο. Όλα τα πρωτότυπα ήταν ηλεκτρικά ή υβριδικά με φόρτιση από την πρίζα και βενζινοκινητήρες με νέες τεχνολογίες. Και με αυτές τις δύο να βρίσκονται έτοιμες να μπουν σε παραγωγή, τα νέα μοτέρ θα έχουν τα καλύτερα και από τους δύο κόσμους: της βενζίνης και του ντίζελ.

autotriti

cyber aleert

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας, ενημερώνει τους πολίτες για την συνεχιζόμενη εμφάνιση και στη χώρα μας, του κακόβουλου λογισμικού «CryptoWall».

Το συγκεκριμένο λογισμικό συγκαταλέγεται στις ψηφιακές απειλές τύπου Crypto-Malware, ενώ μπορεί να επηρεάσει όλες τις εκδόσεις λειτουργικού συστήματος.

Ειδικότερα, το κακόβουλο λογισμικό μολύνει έναν υπολογιστή με δύο κυρίως τρόπους, μέσω μολυσμένων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που εμπεριέχουν κακόβουλα επισυναπτόμενα αρχεία και μέσω επισφαλών ή μολυσμένων ιστοσελίδων.

Πιο συγκεκριμένα, μετά την εγκατάστασή του στο λειτουργικό σύστημα, χρησιμοποιώντας ένα εξελιγμένο σύστημα κρυπτογράφησης, κρυπτογραφεί - κλειδώνει όλα τα ψηφιακά αρχεία και τα δεδομένα (διαφόρων τύπων αρχείων, ενδεικτικά: *.doc, *.docx, *.xls, *.ppt, *.psd, *.pdf, *.eps, *.ai, *.cdr, *.jpg, κ.λπ.) που είναι αποθηκευμένα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του χρήστη που έχει μολυνθεί από τον ιό, ενώ για να ξεκλειδωθούν τα αρχεία του, πρέπει να καταβληθεί χρηματικό ποσό (ransom), σε διαφορετική περίπτωση καθίστανται απροσπέλαστα για το χρήστη τους.

Το λογισμικό κυκλοφορεί στην 3η έκδοσή του από τον Ιανουάριο του 2015 παγκοσμίως και σημειώνεται ότι τόσο για την τρέχουσα όσο και για την προηγούμενη έκδοση του - ενώ υπάρχουν διαθέσιμες λύσεις για την απομάκρυνση του - δεν καθίσταται εφικτή η αποκρυπτογράφηση των αρχείων, λόγω της πολύ ισχυρής κρυπτογράφησης (2048-bit / 4096-bitRSAkey) που χρησιμοποιείται.

Το συγκεκριμένο κακόβουλο λογισμικό έχει επιπλέον τη δυνατότητα να αυτοδιαδίδεται μέσω του τοπικού δικτύου και να κρυπτογραφεί τα αρχεία κάθε συστήματος στο οποίο αποκτά πρόσβαση. Η δυνατότητα αυτή το καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνο σε εταιρικά δίκτυα όπου η διάδοση μπορεί να είναι ραγδαία.

Η καταβολή του χρηματικού ποσού γίνεται, μέσω ανώνυμου προγράμματος περιήγησης, με τη χρήση του ψηφιακού νομίσματος τύπου bitcoin (BTC), κατόπιν μηνύματος που εμφανίζεται στον χρήστη, με υποδείξεις και οδηγίες για την πληρωμή.

Καλούνται οι χρήστες του διαδικτύου και ιδιαιτέρως οι διαχειριστές των εταιρικών δικτύων να μην πληρώνουν τα χρήματα που ζητούνται, προκειμένου να αποθαρρύνονται τέτοιες παράνομες πρακτικές καθώς και για να μην εξαπλωθεί το φαινόμενο, ενώ θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να λαμβάνουν μέτρα ψηφιακής προστασίας και ασφάλειας για την αποφυγή προσβολής από το κακόβουλο λογισμικό.

Συγκεκριμένα:

  • οι χρήστες που λαμβάνουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από άγνωστους αποστολείς ή άγνωστη προέλευση, καλούνται να μην ανοίγουν τους συνδέσμους (links) και να μην κατεβάζουν τα συνημμένα αρχεία, που περιέχονται σε αυτά, για τα οποία δεν γνωρίζουν με βεβαιότητα τον αποστολέα και το περιεχόμενο του συνημμένου αρχείου.
  • Επιπλέον, οι χρήστες πρέπει να είναι εξαιρετικά καχύποπτοι στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ως αποστολέας φαίνεται να είναι κάποια υπηρεσία ή εταιρεία η οποία δεν είναι γνωστή σε αυτούς,
  • συστήνεται να πληκτρολογούνται οι διευθύνσεις των ιστοσελίδων (URL) στον περιηγητή (browser), αντί να χρησιμοποιούνται υπερ- σύνδεσμοι (links),
  • να χρησιμοποιούνται γνήσια λογισμικά προγράμματα και να ενημερώνονται τακτικά (updates), ενώ θα πρέπει να υπάρχει πάντα ενημερωμένο πρόγραμμα προστασίας (αντι-ικό) του Η/Υ,
  • να ελέγχουν και να έχουν πάντοτε ενημερωμένη την έκδοση του λειτουργικού τους συστήματος,
  • να δημιουργούνται αντίγραφα ασφαλείας των αρχείων (backup) σε τακτά χρονικά διαστήματα, σε εξωτερικό μέσο αποθήκευσης, έτσι ώστε σε περίπτωση «προσβολής» από το κακόβουλο λογισμικό, να είναι δυνατή η αποκατάσταση τους,
  • Ιδιαίτερη προσοχή στην τακτική και ασφαλή τήρηση αντιγράφων ασφαλείας συστήνεται στους διαχειριστές των εταιρικών δικτύων καθότι τα αντίγραφα αποτελούν το μόνο τρόπο επαναφοράς των αρχείων στο σύνολό τους.

Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με την Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας για ανάλογα περιστατικά ή για παροχή διευκρινίσεων – συμβουλών, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

Περισσότερα Άρθρα...