Για τα προβλήματα που προκάλεσε η κακοκαιρία Ελπίς και τις διακοπές ρεύματος, το ενδεχόμενο αποζημίωσης όσων επλήγησαν αλλά και τις επιδοτήσεις για τους λογαριασμούς ρεύματος και φυσικού αερίου μίλησε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας.

Σύμφωνα με τις τελευταίες ανακοινώσεις:

Σήμερα και την Παρασκευή, ύστερα από συνεννόηση με τις περιφέρειες τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν δια ζώσης, αλλά με τηλεκπαίδευση.

Σήμερα και την Παρασκευή 28 Ιανουαρίου, θα παραμείνουν κλειστοί οι βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί, τα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών, τα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών και ατόμων με αναπηρία και τα κέντρα διημέρευσης – ημερήσιας Φροντίδας.

Υπάρχει ισχυρή σύσταση για τηλεργασία στον ιδιωτικό τομέα όπου είναι δυνατόν, ενώ στο Δημόσιο θα υπάρξει τηλεργασία ανάλογα με τις ανάγκες των υπηρεσιών και τυχόν προβλήματα πρόσβασης.

Δεν θα λειτουργήσουν τα δικαστήρια.

Σήμερα τα καταστήματα (σούπερ μαρκετ, λιανεμπόριο, εμπορικά) δύναται να λειτουργήσουν από 10.00 έως 18.00.

Σήμερα δεν επιτρέπονται οι υπηρεσίες διανομής (delivery) και οι ταχυδρομικές υπηρεσίες (courier).

Σήμερα δεν θα πραγματοποιηθούν οι προγραμματισμένοι παιδικοί εμβολιασμοί στο mega εμβολιαστικό κέντρο Προμηθέας και στο Παίδων Πεντέλης. Οι υπόλοιποι εμβολιασμοί παιδιών, καθώς και οι εμβολιασμοί ενηλίκων θα γίνουν κανονικά. Για όσους δεν προσέλθουν σε προγραμματισμένο ραντεβού, θα σταλεί σε κάθε περίπτωση sms για νέο ραντεβού.
Τα δρομολόγια του ΟΑΣΑ ξεκινούν μετά τις 06:00 σήμερα.

Oι ΔΟΥ Κηφισιάς, Ψυχικού, Παλλήνης, Χολαργού, Αμαρουσίου και ΙΒ Αθηνών σήμερα 27/1/22 θα ανοίξουν για το κοινό από τις 10:00 π.μ., με μειωμένο προσωπικό. 

Για τις τράπεζες να υπάρχει προηγούμενη τηλεφωνική επικοινωνία, με το συγκεκριμένο κατάστημα.

Ανοίγει πλήρως η Αττική Οδός – Διέλευση χωρίς διόδια ως τα μεσάνυχτα της Κυριακής.

Πώς θα λειτουργήσουν σήμερα τα ΜΜΜ στην Αττική

Στις 6:00 π.μ. ξεκίνησαν τα δρομολόγια των Λεωφορείων και Τρόλεϊ σήμερα Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2022, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, λόγω του αυξημένου κινδύνου εμφάνισης παγετού. 

Κάποιες λεωφορειακές γραμμές δεν θα λειτουργήσουν από νωρίς το πρωί, ενώ άλλες θα λειτουργήσουν τμηματικά ανάλογα με τις κατά τόπους οδικές συνθήκες, όπως συνέβη και σήμερα.

Ο ΟΑΣΑ δεν έχει διευκρινίσει ποιο πρόγραμμα δρομολογίων θα χρησιμοποιηθεί, ωστόσο η Πέμπτη 27 Ιανουαρίου δεν θα είναι αργία για την Αττική.

Τα μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό – ΗΣΑΠ – Τραμ) αναμένεται να κινηθούν κανονικά, εκτός απροόπτου. 

Σημειώνεται ότι η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών αποφάσισε την αναστολή των στάσεων εργασίας που είχε εξαγγείλει στο σιδηρόδρομο για την Πέμπτη 27 και Παρασκευή 28 Ιανουαρίου, λόγω των έκτακτων καιρικών συνθηκών.

Όσον αφορά τα ΚΤΕΛ Αττικής, ανακοινώθηκε ότι την Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2022, εφόσον δεν εντοπίζονται προβλήματα λόγω του παγετού και της ολισθηρότητας του οδοστρώματος, στους τομείς Μεσογείων, Σουνίου (μέσω παραλίας), Ωρωπού και Αγίων Αποστόλων κανονικά θα εκτελεστούν όλα τα δρομολόγια.

Στον τομέα Μεγάρων κανονικά θα εκτελεστούν όλα τα δρομολόγια εκτός από το πρωινό δρομολόγιο από και προς Αλεποχώρι (06:15 ΑΘΗΝΑ – ΑΛΕΠΟΧΩΡΙ, 07:15 ΜΕΓΑΡΑ – ΑΛΕΠΟΧΩΡΙ, 08:15 ΑΛΕΠΟΧΩΡΙ – ΜΕΓΑΡΑ – ΑΘΗΝΑ). 

Στον τομέα Ραφήνας – Νέας Μάκρης – Μαραθώνα

ΔΕΝ θα εκτελεστούν τα δρομολόγια 05:45 & 06:15 & 07:15 (μέσω παραλίας) ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ – ΑΘΗΝΑ, 06:00 & 06:30 ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ – ΑΘΗΝΑ, 06:15 & 06:50 ΡΑΦΗΝΑ – ΑΘΗΝΑ καθώς και τα δρομολόγια 05:55 ΑΘΗΝΑ – ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ και 12:20 από ΑΘΗΝΑ προς ΡΑΦΗΝΑ – ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ – ΜΑΡΑΘΩΝΑ (μέσω παραλίας).

Το πρώτο δρομολόγιο από Αθήνα (05:55 από ΑΘΗΝΑ προς ΡΑΦΗΝΑ – ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ) θα κάνει τέρμα στη Νέα Μάκρη και ΟΧΙ στον Μαραθώνα.

Από και προς ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ, ΚΑΤΩ ΣΟΥΛΙ και ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ ΔΕΝ θα εκτελεστεί κανένα δρομολόγιο λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος.

Στον τομέα Βιλίων – Ερυθρών ΔΕΝ θα εκτελεστεί κανένα δρομολόγιο

aftodioik

 

 

Σε αργία βρίσκονται και σήμερα η Αττική, η Βοιωτία, τα Δωδεκάνησα, η Εύβοια, η Κρήτη και οι Κυκλάδες καθώς οι περιοχές αυτές κηρύχθηκαν σε κατάσταση ειδικής κινητοποίησης πολιτικής προστασίας λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων που εκδηλώθηκαν. Στις περιοχές αυτές ισχύουν τα εξής:

Πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης με αφορμή την κακοκαιρία ζήτησε ο Αλέξης Τσίπρας. Αφορμή τόσο η διαχείριση της πανδημίας όσο και της πρόσφατης κακοκαιρίας.

«Αποκλείεται κυρία μου, στη Φιλοθέη έχουν ρεύμα! Να, η διπλανή σας πολυκατοικία ηλεκτροδοτείται». Αυτή την απάντηση έδωσαν πολλές φορές οι υπάλληλοι από το τηλεφωνικό κέντρο του ΔΕΔΔΗΕ στην Τατιάνα, που μένει σε μια από τις λίγες ομολογουμένως πολυκατοικίες χωρίς ρεύμα στην εν λόγω συνοικία.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εισαγωγική του τοποθέτηση στο σημερινό  υπουργικό συμβούλιο για τη διαχείριση της κακοκαιρίας Ελπίδα τόνισε:

Καλημέρα σας. Θέλω να ξ εκινήσω ζητώντας μία προσωπική και ειλικρινή συγγνώμη από τους συμπολίτες μας οι οποίοι ταλαιπωρήθηκαν επί πολλές ώρες, μένοντας εγκλωβισμένοι στην Αττική Οδό.

Υπάρχουν σαφέστατες ευθύνες στον παραχωρησιούχο για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε αυτή, την τελευταία χιονοθύελλα. Αυτές θα διερευνηθούν πλήρως με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία, αλλά και τους όρους που περιλαμβάνονται στις σχετικές συμβάσεις με το Δημόσιο.

Ιδιωτικοί φορείς οι οποίοι διαχειρίζονται, όχι με ευκαταφρόνητο κέρδος, κρίσιμες υποδομές, έχουν υποχρεώσεις. Με πρώτη, να μπορούν να κρατούν το δρόμο ευθύνης τους ανοιχτό. Αυτό έγινε στην Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας. Δυστυχώς, όμως, δεν έγινε στην Αττική Οδό. Για αυτό και η απόφαση να δοθούν άμεσα 2.000 ευρώ στους οδηγούς οι οποίοι δοκιμάστηκαν εκεί. Και, όπως ανακοίνωσε και ο Υπουργός Υποδομών, αποζημίωση θα υπάρξει και για όσους ταξίδεψαν με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ταλαιπωρήθηκαν άδικα.

Σημειώνω ότι είναι η πρώτη φορά που η πολιτεία ενεργοποιείται για να ανακουφιστούν με αυτή τη διαδικασία συμπολίτες μας οι οποίοι υπέστησαν βλάβη. Και θυμίζω, επίσης, ότι με νόμο αυτής της κυβέρνησης έχει προστεθεί πλέον στις συμβάσεις παραχώρησης και η πρόβλεψη αποζημίωσης -το τονίζω αυτό- ανεξάρτητα από τις όποιες ιδιωτικές απαιτήσεις μπορεί να εγερθούν ή από τις ενέργειες που θα ακολουθήσει το Δημόσιο στο θέμα αυτό.

Προβλήματα όμως, ας είμαστε ειλικρινείς, δεν υπήρξαν μόνο στην Αττική Οδό. Υπήρξαν και σε κεντρικούς δρόμους του λεκανοπεδίου. Είναι σαφές ότι και εκεί τα πράγματα δεν πήγαν καλά και πρέπει να εξετάσουμε τις αιτίες που οδήγησαν σε αυτή την κατάσταση και να αναπροσαρμόσουμε τους σχεδιασμούς μας.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ ανήκει σε όλα τα στελέχη της πολιτείας αλλά και στις Ένοπλες Δυνάμεις που έκαναν υπεράνθρωπες προσπάθειες να απεγκλωβίσουν οδηγούς, να μην κινδυνεύσουν ζωές. Ήταν μία τιτάνια προσπάθεια σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες.

Θέλω να ευχαριστήσω και τους υγειονομικούς μας, τους διασώστες του ΕΚΑΒ, καθώς παρά την πρωτοφανή χιονόπτωση δεν σημειώθηκαν δυσλειτουργίες στο σύστημα υγείας.

Να ευχαριστήσω επίσης και τους εργαζόμενους στον ΔΕΔΔΗΕ για τη δική τους προσπάθεια. Κάθε δέντρο που κόβει μία γραμμή μέσης τάσης ρεύματος είναι μία ξεχωριστή πρόκληση, ειδικά όταν αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να παλέψουν με μισό μέτρο χιόνι. Και για τις ελάχιστες περιοχές που ακόμα δεν έχουν ηλεκτρικό, ζητώ την υπομονή και την κατανόηση των πολιτών. Νομίζω ότι στον τομέα αυτό πήραμε τα μαθήματα της «Μήδειας» και καταφέραμε και αποκαταστήσαμε την ηλεκτροδότηση σε πολύ πιο σύντομο χρονικό διάστημα.

Είναι αλήθεια πως οι υποδομές μιας μεσογειακής χώρας δεν είναι πάντα προσαρμοσμένες σε συνθήκες έντονων χιονοπτώσεων. Αν και παντού στον κόσμο το πολύ χιόνι φέρνει μεγάλα προβλήματα.

Είναι εξίσου, όμως, αλήθεια πως ο κρατικός μηχανισμός δεν είναι ακόμα στο σημείο ετοιμότητας που απαιτούν φαινόμενα τόσο μεγάλης έντασης. Και αυτό αφορά πρωτίστως τον συντονισμό μεταξύ των εμπλεκόμενων: κράτος, Αυτοδιοίκησης, Περιφέρειας, Δήμων και ιδιωτών.

Είναι ξεκάθαρο και αν πρέπει να αντλήσουμε ένα μάθημα από τη μη επιτυχημένη διαχείριση αυτής της χιονοθύελλας είναι το γεγονός ότι σε συνθήκες κρίσεων τα κέντρα, οι προϊστάμενοι όλων αυτών των δομών, πρέπει να βρίσκονται μαζί, να αποφασίζουν και να δρουν αμέσως από κοινού.

Και θα ακολουθήσουν άμεσα αλλαγές σε αυτή την κατεύθυνση ώστε να έχουμε επιτροπές διαχείρισης κρίσεων που θα φέρουν όλους τους εμπλεκόμενους με πολύ σαφή και ξεκάθαρα πρωτόκολλα στον ίδιο χώρο, ώστε να μην παρατηρούνται φαινόμενα ασυνεννοησίας, καθυστέρησης στη λήψη αποφάσεων, αλλά και ενίοτε αποποίησης ευθυνών.

Πράγματι, μέσα σε 30 μήνες δύσκολα λύνονται προβλήματα δεκαετιών και πολύ περισσότερο όταν συνδυάζονται με αλλεπάλληλες και ταυτόχρονες προκλήσεις σε πολλά και διαφορετικά μέτωπα.

Όμως, θα το ξαναπώ, έχουμε βάλει τον πήχη των προσδοκιών ψηλά και η σύγκριση δεν μπορεί να γίνεται με τις αδυναμίες του χθες, γίνεται με τις ανάγκες του σήμερα. Αντιλαμβάνομαι πάντα τις αιτιολογίες. Ναι, είχαμε μια πρωτοφανή χιονόπτωση, ναι το χιόνι μπορεί να ήρθε λίγο πιο γρήγορα από ότι είχαν προβλέψει οι μετεωρολόγοι, όμως δεν πρόκειται, δεν πρόκειται αυτό να το επικαλεστώ ως δικαιολογία.

Υπήρξαν αστοχίες και ανεπάρκειες οι οποίες πρέπει να διορθωθούν. Και για όλους αυτούς τους λόγους δημιουργήσαμε το νέο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης.

Εγώ θα εξακολουθώ να στηρίζω αυτή την επιλογή, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τις δομές και τις δυνατότητές του. Και φροντίζοντας η λειτουργία του Υπουργείου να γίνει αποτελεσματικότερη με την καλύτερη συνεργασία όλων των άλλων Υπουργείων.
Έχουμε αποδείξει ότι έχουμε το θάρρος να αναγνωρίζουμε τα λάθη μας και τη διάθεση να μαθαίνουμε από αυτά και να γινόμαστε καλύτεροι.
Διδασκόμαστε λοιπόν και προχωράμε.

Περισσότερα Άρθρα...