suzuki-swift

Στην ανάκληση αυτοκινήτων μάρκας SUZUKI μοντέλο Swift 1.2L προχωρά η εταιρεία Σφακιανάκης ΑΕΒΕ, όπως ανακοίνωσε η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, καθώς χρειάζεται να αντικατασταθούν οι μπροστινοί σωλήνες φρένων, λόγω πιθανής επαφής τους με τη βάση στήριξης του κινητήρα.

Η ανάκληση αφορά 356 3θυρα και 5θυρα οχήματα με κινητήρα βενζίνης, κατασκευής από τον Ιούνιο του 2013 και μετά, και με πανελλαδικό εύρος πλαισίων από TSMNZA72S00415197 έως TSMNZA72S00427618 (3θυρα) και από TSMNZC72S00354880 έως TSMNZC72S00437339 (5θυρα).

labades

Ανοιχτά μέχρι και το μεγάλο Σάββατο για τους... αργοπορημένους - Την Κυριακή του Πάσχα και τη Δευτέρα του Πάσχα θα παραμείνουν κλειστά - Την Τρίτη 22 Απριλίου επανέρχεται το κανονικό ωράριο λειτουργίας 

Σε ρυθμούς Μεγάλης Εβδομάδας μπήκε από σήμερα η αγορά με τα καταστήματα να διευρύνουν το ωράριό τους μέχρι την Μεγάλη Πέμπτη λόγω των ημερών.
 
Το αγοραστικό κοινό λοιπόν θα έχει την ευκαιρία να πάει για τα ψώνια του Πάσχα για τις επόμενες τέσσερις ημέρες από τις 9 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ, ενώ τη Μεγάλη Παρασκευή τα καταστήματα θα ανοίξουν στη 1 το μεσημέρι και θα κλείσουν στις 7 το απόγευμα. Όσο για εκείνους που προτιμούν τα ψώνια της τελευταίας στιγμής υπάρχει και το Μεγάλο Σάββατο όταν τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά από τις 9 το πρωί ως τις 3 το μεσημέρι.

Αναλυτικά για την περίοδο του Πάσχα το ωράριο των καταστημάτων στην Αθήνα είναι το εξής:

Μ. Δευτέρα : 9:00 - 21:00

Μ. Τρίτη : 9:00 - 21:00

Μ. Τετάρτη : 9:00 - 21:00

Μ. Πέμπτη : 9:00 - 21:00

Μ. Παρασκευή : 13:00 - 19:00

Μ. Σάββατο : 09:00 - 15:00

Την Κυριακή του Πάσχα και τη Δευτέρα του Πάσχα τα καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά. Την Τρίτη 22 Απριλίου επανέρχεται το κανονικό ωράριο λειτουργίας τους.

Οσον αφορά στα σούπερ μάρκετ και τα εμπορικά καταστημάτα και επιχειρήσεις, που είναι μέλη του Σύνδεσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδας, για την περίοδο των εορτών του Πάσχα, το ωράριο είναι :

Από τη Μ.Δευτέρα έως και τη Μ.Πέμπτη θα είναι ανοιχτά από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ.

Τη Μ.Παρασκευή θα λειτουργήσουν από τη 1 μετά το μεσημέρι έως τις 9 το βράδυ και το Μ.Σάββατο από τις 9 το πρωί έως τις 8 το βράδυ.

Τη Δευτέρα του Πάσχα τα καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά.

 

Στη Θεσσαλονίκη το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων είναι:

Μ. Δευτέρα: 10:00 - 21:00

Μ. Τρίτη : 10:00 - 21:00

Μ. Τετάρτη : 10:00 - 21:00

Μ. Πέμπτη : 10:00 - 21:00

Μ. Παρασκευή : 13:00 - 19:00

Μ. Σάββατο : 10:00 - 16:00.

ellinika proionta sima

Η παραπάνω «καρδιά» που βλέπετε στην φωτογραφία ψηφίστηκε ως το σήμα για τα ελληνικά προϊόντα!

Συγκεκριμένα, ολοκληρώθηκε την Δευτέρα η διαδικασία της διαδικτυακής ψηφοφορίας για την επιλογή του Ελληνικού Σήματος προϊόντων και υπηρεσιών!

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η ψηφοφορία μέσω της ιστοσελίδας του υπουργείου Ανάπτυξης διήρκεσε 15 ημέρες και διεξήχθη χωρίς προβλήματα με την συμμετοχή 14.426 χρηστών.

Η ανακήρυξη του αναδόχου για το Ελληνικό Σήμα θα γίνει, σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, από την Γενική Γραμματεία Εμπορίου.

praktiker

Τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η πασίγνωστη εταιρία, ανάγκασαν τον ειδικό εκκαθαριστή που έχει τοποθετηθεί μετά την αίτηση πτώχευσης να επιδιώκει την πώληση περιουσιακών στοιχείων και μάλιστα έχουν ήδη ξεκινήσει οι συζητήσεις για την πώληση της εν Ελλάδι δραστηριότητας οι οποίες βρίσκονται πολύ κοντά στην ολοκλήρωσή τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υποψήφιος αγοραστής της Praktiker Hellas είναι αμερικανικό fund, το οποίο δραστηριοποιείται έντονα στη χώρα μας έχοντας χτίσει στρατηγικές θέσεις σε σειρά εταιρειών.

Το αμερικανικό fund που φαίνεται να προκρίνεται ως αγοραστής δεν υπήρξε ο μοναδικός διεκδικητής της αλυσίδας, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξε εκδήλωση ενδιαφέροντος τόσο από εγχώριους παίκτες του λιανεμπορίου όσο και από άλλες ξένες επιχειρήσεις.

Ειδικότερα, οι πληροφορίες αναφέρουν πως η υπόθεση εξαγοράς απασχόλησε τον όμιλο Φουρλή, σχήμα Ελλήνων επιχειρηματιών με επικεφαλής τον Απ. Βακάκη (με σκοπό ανεξάρτητη επένδυση πέραν της Jumbo) αλλά και τουρκική εταιρεία που αναπτύσσει ομοειδή αλυσίδα στη γείτονα.

daneio spiti

Ευνοϊκές ρυθμίσεις αναμένεται να ισχύσουν από το 2015 στις διαπραγματεύσεις των νοικοκυριών με τις τράπεζες για τη ρύθμιση των δανείων.

Εφεξής το ύψος αποπληρωμής των δανείων πάσης φύσης που βαρύνουν μεμονωμένα άτομα και νοικοκυριά θα ρυθμίζεται από τα όρια των «εύλογων μηνιαίων δαπανών διαβίωσης».

Οι εύλογες δαπάνες διαβίωσης αναφέρονται στα έξοδα που κάνει ένα νοικοκυριό πέραν αυτών που απαιτούνται για την εξασφάλιση κατοικίας. Συνεπώς το ποσό του ενοικίου για την εξασφάλιση πρώτης κατοικίας, προστίθεται ξεχωριστά στα οικονομικά στοιχεία που δηλώνει ο δανειολήπτης. Κάθε νοικοκυριό αντιμετωπίζεται ως μια ξεχωριστή περίπτωση με διαφορετικές ανάγκες.

Την οριοθέτηση του ύψους των μηνιαίων δαπανών τους πραγματοποίησε το Συμβούλιο Ιδιωτικού Χρέους.

Τα όρια δαπανών

Αναλυτικότερα, για μία τετραμελή οικογένεια οι εύλογες μηνιαίες δαπάνες διαβίωσης ορίζονται στο ποσό των 1.347 ευρώ καθαρά, δηλαδή χωρίς δαπάνες για φόρους, ασφαλιστικές εισφορές, ενοίκια ή δόσεις δανείου.

Αντίστοιχα για έναν ενήλικα οι ελάχιστες δαπάνες διαβίωσης καθορίζονται στα 537 ευρώ το μήνα, για δύο ενήλικες με ένα παιδί στα 1.126 ευρώ, για δύο ενήλικες με τρία παιδιά στα 1.568 ευρώ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία

για ένα άτομο οι εύλογες μηνιαίες δαπάνες διαβίωσης ανάλογα με την ομάδα που ανήκει είναι από 537 ευρώ έως 682 ευρώ,

για ένα ζευγάρι από 906 ευρώ έως 1.160 ευρώ,

για έναν ενήλικα με ένα παιδί από 758 ευρώ έως 962 ευρώ,

για ένα ζευγάρι με ένα παιδί από 1.126 ευρώ έως 1.440 ευρώ,

για ένα ζευγάρι με δυο παιδιά 1.347 ευρώ έως 1.720 ευρώ,

για ένα ζευγάρι με δυο παιδιά και επιπλέον εξαρτώμενο μέλος από 1.555 ευρώ έως 2.016 ευρώ.

Για ένα ζευγάρι με τρία παιδιά από 1.568 ευρώ έως 2000 ευρώ,

για ζευγάρι με τρία παιδιά και ένα εξαρτώμενο μέλος από 1.776 ευρώ έως 2.296 ευρώ και τέλος

για ζευγάρι με 4 παιδιά 1788 ευρώ έως 2.280 ευρώ.

Ο υπολογισμός των εύλογων δαπανών διαβίωσης έγινε από εμπειρογνώμονες των υπουργείων Ανάπτυξης και Οικονομικών και στηρίχθηκε στα στοιχεία της Έρευνας Οικογενειακών Προϋπολογισμών (ΕΟΠ) που διενεργείται κάθε χρόνο από την Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Πως θα λειτουργεί το μέτρο

Το μηνιαίο σύνολο των δαπανών αυτών θα λειτουργεί ως σημείο αναφοράς, ώστε να αξιολογείται η δυνατότητα κάθε οφειλέτη να εξυπηρετεί τις δανειακές του υποχρεώσεις, με βάση το εισόδημα του και αφού καλύψει τις ανάγκες διαβίωσής του. Μέσω αυτού του πλαισίου επιδιώκεται η εξωδικαστική επίλυση των διαφορών μεταξύ δανειοληπτών και τραπεζών, και παρέχεται ένας μπούσουλας ώστε να οι δύο πλευρές να καταλήγουν σε κοινά αποδεκτές και βιώσιμες λύσεις ως προς την εξυπηρέτηση των δανείων.

Οι ομάδες

Ο προσδιορισμός των εύλογων δαπανών, θα γίνεται σε εξατομικευμένη βάση, με χρήση ειδικών συντελεστών στάθμισης ανάλογα με τη σύνθεση του νοικοκυριού.

1η ομάδα: αφορά τις πιο βασικές δαπάνες για τη διαβίωση του νοικοκυριού, οι οποίες περιλαμβάνεται η διατροφή, η ένδυση και υπόδηση, τα λειτουργικά έξοδα κατοικίας, η μετακίνηση, η επισκευή και συντήρηση επίπλων και οικιακού εξοπλισμού, τα είδη οικιακής κατανάλωσης και ατομικής φροντίδας, η ενημέρωση και μόρφωση, οι υπηρεσίες τηλεφωνίας και ταχυδρομείων, τα είδη και οι υπηρεσίες υγείας, οι υπηρεσίες εκπαίδευσης, οι υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας και οι οικονομικές υπηρεσίες.

2η ομάδα: περιλαμβάνει επιπλέον δαπάνες εστίασης.

3η ομάδα: περιλαμβάνει επιπλέον διαρκή αγαθά και συσκευές

4η ομάδα: περιλαμβάνει επιπλέον δαπάνες για κατανάλωση αλκοολούχων ποτών και καπνού, αεροπορικές μετακινήσεις, τουριστικές υπηρεσίες και υπηρεσίες αναψυχής, πολιτισμού και αθλητισμού.

Κώδικας Δεοντολογίας

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τον κώδικα δεοντολογίας των τραπεζών που βρίσκεται υπό διαβούλευση, το πιστωτικό ίδρυμα οφείλει να λαμβάνει υπόψη τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης του οφειλέτη κατά την αξιολόγηση της δυνατότητας αποπληρωμής.

Συγκεκριμένα η τράπεζα θα πρέπει να παρέχει Τυποποιημένη Κατάσταση Οικονομικής Πληροφόρησης, στην οποία ο οφειλέτης θα δηλώνει στοιχεία για τις δαπάνες διαβίωσης του νοικοκυριού, τα οποία θα συσχετίζονται με τις προσδιορισμένες εύλογες δαπάνες διαβίωσης.

Οι πληροφορίες αυτές θα αξιοποιούνται σε συνδυασμό με άλλα στοιχεία ώστε να αξιολογηθεί: η οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη, το συνολικό ύψος και η φύση των χρεών του δανειολήπτη, η τρέχουσα ικανότητα αποπληρωμής του δανειολήπτη, το ιστορικό οικονομικής συμπεριφοράς του δανειολήπτη και η προβλεπόμενη και αναμενόμενη ικανότητα αποπληρωμής του δανειολήπτη λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο των εύλογων δαπανών διαβίωσης.

Μετά από αυτή την αξιολόγηση, η τράπεζα θα είναι υποχρεωμένη να προχωρήσει σε ρύθμιση που θα είναι προσαρμοσμένη στο προφίλ του οφειλέτη, ώστε να συνεχίσει να εξυπηρετεί το δάνειό του.

Σε κάθε περίπτωση εφόσον ο οφειλέτης δεν μπορεί να εξυπηρετήσει την παρεχόμενη ρύθμιση διατηρεί το δικαίωμα προσφυγής του στον ν. 3869/2010, όπως τροποποιήθηκε από τον ν.4161/2013 όπου δικαστικά θα προσδιοριστεί η διευθέτηση της οφειλής.

real

psomi rafia

Πενήντα είναι οι αλλαγές της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ που περνάνε στο πολυνομοσχέδιο το οποίο θα ψηφιστεί την Κυριακή και αφορούν τη λειτουργία του ανταγωνισμού στην αγορά.

"Έχουμε αξιοποιήσει τη συντριπτική πλειονότητα των προτάσεων του ΟΟΣΑ. Συγκεκριμένα υιοθετήσαμε το 82% περίπου των προτάσεων -όπως είχαμε πει εξαρχής- ενώ ένα 8% αφορά αλλαγές που έγιναν με βάση τις κυβερνητικές αποφάσεις (π.χ. γάλα και φάρμακα).

Ένα 5% των προτάσεων, επίσης, θα εξετασθεί στο γενικότερο πλαίσιο των εισφορών υπέρ τρίτων που το χειρίζεται το υπουργείο Οικονομικών και θα εξετασθεί μέχρι το τέλος του έτους" ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου την Πέμπτη, ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κ. Χατζηδάκης παρουσιάζοντας τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου.

"Είναι αδιανόητο για λόγους προστασίας κάποιας επαγγελματικής ομάδας, να κρατάμε χαμηλά τον ανταγωνισμό και να αφήνουμε ψηλά τις τιμές" υπογράμμισε ακόμη ο υπουργός.

Οι αλλαγές στην αγορά αφορούν τα εξής:

ΦΑΡΜΑΚΑ-ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ

1. -Καταργούνται οι ελάχιστες αποστάσεις μεταξύ φαρμακείων, ενώ διατηρούνται τα πληθυσμιακά κριτήρια.

2. -Καταργείται το ελάχιστο ποσοστό 50% που έπρεπε να κατέχει ο αδειούχος φαρμακοποιός στην κοινή εταιρεία με άλλο φαρμακείο ή φαρμακαποθήκη. Τα ποσοστά συμμετοχής σε εταιρείες φαρμακείων ή φαρμακαποθηκών θα καθορίζονται στο εξής ελεύθερα.

3. -Επιτρέπεται σε φαρμακοποιούς να ιδρύουν ή να διευθύνουν περισσότερα του ενός φαρμακεία.

4. -Αίρεται η απαγόρευση της συστέγασης φαρμακείων ή φαρμακοποιών με άλλα καταστήματα.

5. -Καταργείται το ελάχιστο εμβαδόν φαρμακαποθήκης και του χώρου εξυπηρέτησης του κοινού (φαρμακοπωλείο) σε περιπτώσεις συστέγασης φαρμακείων.

6. -Απελευθερώνονται προς τα κάτω οι τιμές των Μη Συνταγογραφούμενων Φαρμάκων (ΜΗΣΥΦΑ), με κατάργηση του εγγυημένου περιθωρίου κέρδους των φαρμακείων. Οι ανώτατες τιμές των ΜΗΣΥΦΑ διατηρούνται στα σημερινά επίπεδα και ύστερα από τρίμηνο θα γίνει αποτίμηση της κατάστασης που θα διαμορφωθεί στην αγορά. Τα νέα ΜΗΣΥΦΑ που θα τεθούν σε κυκλοφορία στο εξής θα διατίθενται σε ίδιες ή χαμηλότερες τιμές εφόσον υπάρχουν ήδη κυκλοφορούντα με όμοιες δραστικές ουσίες, περιεκτικότητες και φαρμακοτεχνικές μορφές. Για όσα δεν υπάρχουν όμοιες δραστικές ουσίες, η τιμολόγηση θα γίνεται με βάση τον μέσο όρο των τριών χαμηλότερων χωρών -μελών της Ε.Ε.

7. -Απελευθερώνεται το ωράριο λειτουργίας των φαρμακείων για τις έξι ημέρες της εβδομάδας (εκτός Κυριακής), με πρόνοια φυσικά να παραμείνει ο θεσμός των εφημεριών. Ως προς την απελευθέρωση του ωραρίου οι φαρμακοποιοί θα έχουν δύο επιλογές: προκειμένου να περιλαμβάνεται ένα φαρμακείο στον κατάλογο των εφημερευόντων, το διευρυμένο ωράριο θα πρέπει να καλύπτει τουλάχιστον τις ώρες της εφημερίας και θα πρέπει επίσης να γνωστοποιείται εκ των προτέρων και να τηρείται υποχρεωτικά. Εξυπακούεται ότι τα φαρμακεία θα μπορούν να λειτουργούν επιπλέον ώρες, πέρα από το ωράριο της εφημερίας. Η δεύτερη επιλογή είναι, τα φαρμακεία να λειτουργούν όσες ώρες επιλέγει ο φαρμακοποιός, χωρίς περαιτέρω δεσμεύσεις. Στην περίπτωση αυτή δεν θα περιλαμβάνονται στην λίστα των εφημερευόντων.

8. -Προβλέπεται ρητά ότι βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής μπορούν να πωλούνται και εξ αποστάσεως (μέσω Ίντερνετ).

9. -Ως ΜΗΣΥΦΑ θα χαρακτηρίζονται στο εξής τα φάρμακα που κυκλοφορούν σε τρεις χώρες - μέλη της ΕΕ ως τέτοια (αντί για πέντε).

ΚΑΥΣΙΜΑ

10. Καταργούνται σειρά ρυθμίσεων που περιορίζουν τον ανταγωνισμό. Μεταξύ άλλων: επιτρέπεται σε Προμηθευτικούς Συνεταιρισμούς και Κοινοπραξίες να διαθέτουν αποθηκευτικούς χώρους, καταργούνται οι περιορισμοί στη διακίνηση πετρελαίου θέρμανσης από πωλητές χωρίς αποθηκευτικούς χώρους, κατοχυρώνεται δικαίωμα των πρατηριούχων να κάνουν εισαγωγές καυσίμων, αίρεται η απαγόρευση πώλησης πετρελαίου θέρμανσης από πρατήρια των εθνικών οδών. Προϋπόθεση σε κάθε περίπτωση είναι στις εγκαταστάσεις διακίνησης των καυσίμων να λειτουργεί σύστημα ελέγχου εισροών - εκροών.

11. Καταργείται η υποχρέωση των πρατηρίων χωρίς αποκλειστική σύμβαση συνεργασίας με εταιρεία εμπορίας να αναρτούν την πινακίδα «ΑΠ-Ανεξάρτητο Πρατήριο».

ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ-ΚΥΛΙΚΕΙΑ-ΚΑΠΝΟΣ

12. -Αποσαφηνίζεται το καθεστώς χορήγησης αδειών εκμετάλλευσης περιπτέρων και κυλικείων. Παραμένει ο περιορισμός που προβλέπει ότι το 30 % των θέσεων περιπτέρων παραχωρούνται ύστερα από κλήρωση σε άτομα με ειδικές ανάγκες και πολύτεκνους, με εισοδηματικά κριτήρια. Αποσαφηνίζεται το καθεστώς διάθεσης προϊόντων καπνού με την επιφύλαξη των διατάξεων που αφορούν την προστασία της δημόσιας υγείας (απαγόρευση πώλησης σε ανήλικους, απαγόρευση διαφήμισης, απαγόρευση καπνίσματος σε συγκεκριμένους χώρους, κλπ.)

ΒΙΒΛΙΑ

13. -Απελευθερώνονται οι τιμές των βιβλίων, με εξαίρεση τα λογοτεχνικά βιβλία, για τα οποία διατηρείται η ενιαία τιμή μόνο για την πρώτη έκδοση και με ανώτατο χρονικό όριο τα δύο χρόνια. Το καθεστώς της ενιαίας τιμής σημαίνει ότι οι λιανέμποροι δεν μπορούν να κάνουν έκπτωση πάνω από 10% επί της τιμής που ορίζει ο εκδότης. Για τις λοιπές κατηγορίες βιβλίων και για τις επόμενες εκδόσεις των λογοτεχνικών, οι τιμές απελευθερώνονται. Στα λογοτεχνικά έργα σύμφωνα με το άρθρο 33 του ν. 2121/1993 περιλαμβάνονται: διηγήματα, νουβέλες, μυθιστορήματα, ποιήματα, δοκίμια, κριτικά δοκίμια, θεατρικά έργα, ταξιδιωτικά έργα, βιογραφίες. Στην έννοια του βιβλίου περιλαμβάνονται τα CD, DVD που αναπαράγουν το περιεχόμενο συγκεκριμένου βιβλίου καθώς και τα ηλεκτρονικά βιβλία (e-book).

14. -Παρέχεται η δυνατότητα διοργάνωσης περισσότερων εκθέσεων βιβλίων.

ΚΥΡΙΑΚΕΣ

15. -Εφαρμόζεται πιλοτικά, για ένα χρόνο σε τρεις τουριστικές περιοχές η προαιρετική λειτουργία των καταστημάτων όλες τις Κυριακές του έτους. Οι περιοχές θα καθοριστούν ύστερα από διαβούλευση με τοπικούς και συλλογικούς φορείς.

ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ-ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

16. -Θεσπίζεται Κώδικας Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις προσφορές και εκπτώσεις. Ο Κώδικας θα ρυθμίζει μεταξύ άλλων τον τρόπο αναγραφής των τιμών κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, τις χρονικές περιόδους των προσφορών, κ.α. Δεν αλλάζουν οι τακτικές και ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι που θεσπίστηκαν με το νόμο 4177/2013 (από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου και από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου μέχρι το τέλος Αυγούστου οι τακτικές, το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου και το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου οι ενδιάμεσες).

17. -Καταργείται η απαγόρευση διενέργειας εκπτώσεων στα καταστήματα stock και outlet.

18. -Καταργείται ο περιορισμός στην περίπτωση διενέργειας προωθητικών ενεργειών, σύμφωνα με τον οποίο η αξία του προϊόντος που δίδεται ως δώρο πρέπει να είναι μικρότερη της αξίας του κύριου προϊόντος.

ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΑ

19. Καταργούνται τα τέλη γνωστοποίησης της χημικής σύνθεσης των απορρυπαντικών στο Γενικό Χημείο του Κράτους ενώ η υποχρεωτική γνωστοποίηση της χημικής σύνθεσης των προϊόντων αντικαθίσταται από απλό ενημερωτικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χωρίς υποχρέωση αναγραφής του αριθμού καταχώρισης. Έτσι μειώνεται το κόστος και καταργούνται περιττά διοικητικά εμπόδια τόσο για την εγχώρια παραγωγή όσο και για τις εισαγωγές προϊόντων, με αποτέλεσμα την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη συγκράτηση των τιμών καταναλωτή.

ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΤΙΜΕΣ

20. Αποσαφηνίζεται ότι οι ανώτατες τιμές πώλησης για τα προϊόντα (νερό, τοστ, καφές, τσάι) που προβλέπονται στην Υπουργική Απόφαση για τους κανόνες ΔΙΕΠΠΥ ισχύουν περιοριστικά στους χώρους που προβλέπει η ίδια απόφαση (αεροδρόμια, πλοία, γήπεδα, αρχαιολογικοί χώροι, κλπ.), για την αποφυγή παρεξηγήσεων.

ΨΩΜΙ

21. -Ορίζεται ρητά ότι το ψωμί και τα αρτοπαρασκευάσματα θα ζυγίζονται υποχρεωτικά ενώπιον του καταναλωτή σε όλα τα σημεία πώλησης.

22. -Καταργούνται οι προκαθορισμένες ποσότητες και το προκαθορισμένο βάρος πώλησης άρτου και αρτοσκευασμάτων. Στις πινακίδες θα αναγράφεται η τιμή ανά κιλό και συμπληρωματικά , στα προϊόντα που πωλούνται συνήθως με το κομμάτι (π.χ. κουλούρια τύπου Θεσσαλονίκης) και η τιμή ανά τεμάχιο.

23. -Επιτρέπεται η πώληση ψωμιού από όλα τα καταστήματα τροφίμων και ποτών εφόσον εφοδιαστούν με άδεια πρατηρίου και με την επιφύλαξη τήρησης των υγειονομικών διατάξεων και των διατάξεων σχετικά με την ασφάλεια των τροφίμων και την προστασία των καταναλωτών. Εξαιρούνται κρεοπωλεία, πτηνοπωλεία, ιχθυοπωλεία και περίπτερα στα οποία δεν μπορεί να πωλείται ψωμί.

24. -Καταργείται η υποχρέωση των αρτοποιείων να τηρούν αποθέματα αλεύρων, καυσίμων και αλατιού για την παραγωγή ψωμιού τριών ημερών το καλοκαίρι και μιας εβδομάδας τις υπόλοιπες εποχές.

25. -Καταργείται η εισφορά που επιβάλλεται σε κάθε αγορά αλεύρου υπέρ του ταμείου επικουρικής ασφάλισης αρτοποιών.

26. -Καταργείται η αναχρονιστική διάταξη περί ελάχιστης δυναμικότητας παραγωγής για τους αρτοποιούς της πρωτεύουσας.

27. Προβλέπεται η έκδοση σύγχρονου κώδικα καλών πρακτικών για τρόφιμα-ποτά με κοινή απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του υπουργού Οικονομικών, μετά από διαβούλευση με τους φορείς της αγοράς. Στόχος είναι ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας, η ανάδειξη των παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων και η προστασία του καταναλωτή.

ΓΑΛΑ

28. -Το γάλα θα διακρίνεται πλέον σε "παστεριωμένο γάλα" και σε "γάλα υψηλής θερμικής επεξεργασίας".

29. -Αίρεται ο νομικός περιορισμός της ανώτατης διάρκειας συντήρησης του γάλακτος χαμηλής παστερίωσης και ορίζεται ότι η διάρκεια συντήρησης τόσο για το παστεριωμένο όσο και για το γάλα υψηλής παστερίωσης θα καθορίζεται με βάση τη μέθοδο παστερίωσης σε κάθε βιομηχανία, όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη.

30. -Στη συσκευασία κάθε προϊόντος, θα πρέπει να αναγράφονται: η ημερομηνία παστερίωσης, η ημερομηνία λήξης καθώς και η διάρκεια "ζωής". Π.χ. "γάλα 5 ημερών", "γάλα 7 ημερών" κλπ.

31. -Θεσπίζεται νέα κατηγορία γάλακτος, το «γάλα ημέρας» που συσκευάζεται σε διάστημα 24 ωρών από την άμελξη και η διάρκεια συντήρησής του δεν υπερβαίνει τις δύο ημέρες από την ημερομηνία παστερίωσης.

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ

32. -Επιτρέπεται για λόγους οικονομίας κλίμακος η διακίνηση ελαιολάδου σε συσκευασίες 10, 20, 25 και 50 λίτρων αποκλειστικά για κατανάλωση σε εστιατόρια, ξενοδοχεία, καντίνες ή άλλες παρόμοιες εγκαταστάσεις.

ΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ

33. -Αίρεται η υποχρέωση διακίνησης χύδην τσιμέντου από χώρες της ΕΕ μέσω των Κέντρων Διανομής, υπό προϋποθέσεις και εφόσον διασφαλίζεται ο έλεγχος της ποιότητας του προϊόντος.

34. -Αίρονται οι προϋποθέσεις περί ελάχιστου εταιρικού κεφαλαίου (500.000 ευρώ) και περί ελάχιστου όγκου των αποθηκευτικών χώρων (2.000 κυβικά μέτρα) που απαιτείται να έχουν οι κάτοχοι 'Αδειας Εμπορίας Ασφάλτου.

35. -Ευθυγραμμίζεται η διάρκεια της άδειας λειτουργίας των μηχανημάτων κατεργασίας των αδρανών υλικών με τη διάρκεια της άδειας εκμετάλλευσης του λατομείου.

36. -Περιορίζονται μια σειρά από διοικητικά βάρη, όπως η υποχρέωση υποβολής στοιχείων για τιμές, εξαγωγές, κλπ. από τα λατομεία.

37. -Θεσπίζονται αντικειμενικά κριτήρια για τον υπολογισμό των αναλογικών μισθωμάτων σε λατομεία αδρανών υλικών, καταργώντας το μέχρι σήμερα ασαφές καθεστώς.

38. -Καταργείται η επιβάρυνση 2% επί της τιμής πώλησης τσιμέντου υπέρ του Ταμείου Επικουρικής Ασφαλίσεως Προσωπικού Εταιρειών Τσιμέντων.

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

39. -Καταργούνται περιορισμοί (χιλιομετρικές αποστάσεις, δυναμικότητα κλινών, κ.α. ) για ίδρυση ξενοδοχείων, κέντρων αθλητικού και προπονητικού τουρισμού, κέντρων θαλασσοθεραπείας, συνεδριακών κέντρων, χιονοδρομικών κέντρων.

40. -Καταργείται η έγκριση καταλληλότητας του ΕΟΤ για το οικόπεδο ή γήπεδο τουριστικής εγκατάστασης.

41. -Αίρονται περιορισμοί ως προς την εκμίσθωση επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης: Συγκεκριμένα, καταργείται το ελάχιστο όριο κυβισμού των αυτοκινήτων που είναι 1.500 κ.εκ. και μειώνεται η ελάχιστη διάρκειας μίσθωσης από 12 ώρες που είναι σήμερα σε 6.

42. Εξομοιώνονται παλαιοί και νέοι επαγγελματίες ως προς τη δυνατότητα απόκτησης τουριστικών λεωφορείων, καινούργιων ή μεταχειρισμένων.

43. -Καταργείται η υποχρέωση γνωστοποίησης, θεώρησης και έγκρισης τιμών από τις τουριστικές επιχειρήσεις προς τον ΕΟΤ και το ΞΕΕ, καθώς οι ρυθμίσεις αυτές περιορίζουν τον ανταγωνισμό.

44. -Αίρεται ο περιορισμός ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής σε αλιευτικούς λιμένες ή καταφύγια, εφόσον σε απόσταση μικρότερη των 5 ναυτικών μιλίων λειτουργεί τουριστικός λιμένας σκαφών αναψυχής, διευκολύνοντας το θαλάσσιο τουρισμό.

45. -Εξισώνονται όλες οι τουριστικές εγκαταστάσεις, παλιές και νέες ως προς τις προϋποθέσεις διάθεσης υγρών αποβλήτων. Για την ομαλή μετάβαση των υφιστάμενων επιχειρήσεων στο νέο καθεστώς, παρέχεται μεταβατική περίοδος 18 μηνών.

46. -Επεκτείνεται η δυνατότητα διαδικτυακών τουριστικών γραφείων να παρέχουν όσες υπηρεσίες παρέχουν τα τουριστικά γραφεία με φυσική παρουσία.

47. Εξομοιώνονται παλιές και νέες εγκαταστάσεις ως προς τους όρους δόμησης που εφαρμόζονται σε περίπτωση επέκτασης.

Γενικές ρυθμίσεις

48. -Αίρονται εμπόδια για τη συγχώνευση και το διαχωρισμό εγκαταστάσεων.

49. -Ορίζεται ρητά η δυνατότητα ταυτόχρονης μεταφοράς με Φορτηγό Ιδιωτικής Χρήσης ευπαθών και μη ευπαθών προϊόντων με την προϋπόθεση ύπαρξης ειδικών διαχωριστικών για τη στεγανοποίηση του ενός διαμερίσματος από το άλλο.

50. Καταργείται η υποχρέωση ύπαρξης χώρου στάθμευσης για τις εταιρίες φορτηγών ΔΧ, παλιές και νέες.

Το πρώτο άρθρο του Πολυνομοσχεδίου

Το Δεύτερο άρθρο του Πολυνομοσχεδίου

Το Τρίτο άρθρο του Πολυνομοσχεδίου

inka

Συλλογική αγωγή κατά του ΟΑΕΕ, του ΕΟΠΥY και πέντε νοσοκομείων κατέθεσε το ΙΝΚΑ και Ενώσεις Καταναλωτών του δικτύου του, ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης.

Αίτημα της αγωγής είναι να υποχρεωθούν όλοι οι εναγόμενοι να παρέχουν υγειονομικές υπηρεσίες στους ασφαλισμένους, όπως και σε άλλους συμπολίτες που θέλουν να καταβάλουν ή και να ρυθμίσουν μόνον τις εισφορές του Κλάδου Υγείας.

Επίσης αίτημα της αγωγής είναι, ο ΟΑΕΕ να διαγράφει και να μην απαιτεί εισφορές κλάδου υγείας για το χρονικό διάστημα που οι υγειονομικές υπηρεσίες δεν παρέχονταν καθώς και να υποχρεωθεί να δέχεται μόνο την καταβολή και την ρύθμιση των εισφορών του κλάδου υγείας.

H δικάσιμος της αγωγής ορίστηκε για τις 18/6/2014...

nonews-news

Περισσότερα Άρθρα...