kinito ee

Το πρώτο βήμα για την πλήρη κατάργηση των τελών περιαγωγής δεδομένων εντός της Ε.Ε. έγινε σήμερα καθώς την 1η Ιουλίου 2014, η ΕΕ μειώνει πάνω από το 50% τις ανώτατες τιμές για την τηλεφόρτωση δεδομένων, ενώ μειώνεται το κόστος των τηλεφωνικών κλήσεων και των γραπτών μηνυμάτων.

Συγκεκριμένα, η εξερχόμενη κλήση εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το ανώτατο όριο (εκτός ΦΠΑ) που ήταν στα 0,24 ευρώ ανά λεπτό ομιλίας το 2013, μειώνεται στα 0,19 ευρώ/λεπτό, μείωση 21%. 

Η εισερχόμενη κλήση από 0,07 ευρώ/λεπτό μειώνεται στα 0,05 ευρώ/λεπτό, μείωση 28,5%, η αποστολή γραπτού μηνύματος από 0,08 ευρώ μειώνεται στα 0,06 ευρώ μείωση 25% και η τηλεφόρτωση δεδομένων από 0,45 ευρώ/ΜΒ στα 0,2 ευρώ/ΜΒ, μειώση 55,5%.

Επιπλέον, από την 1η Ιουλίου 2014 οι πάροχοι υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούν να προσφέρουν μια χωριστή σύμβαση περιαγωγής πριν από το ταξίδι κάθε πολίτη και, ανά περίπτωση, ο καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να επιλέγει έναν τοπικό πάροχο στη χώρα που επισκέπτεται, για υπηρεσίες δεδομένων όπως ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ανάγνωση ειδήσεων, τηλεφόρτωση φωτογραφιών και παρακολούθηση βίντεο στο διαδίκτυο. Έτσι ο κάθε πολίτης θα μπορεί να συγκρίνει προσφορές περιαγωγής και να επιλέγει τις πιο συμφέρουσες τιμές.

Η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επίτροπος αρμόδια για την ψηφιακή ατζέντα Νέιλι Κρους δήλωσε: «Η τεράστια μείωση των τιμών περιαγωγής δεδομένων θα είναι καθοριστική για όλους μας φέτος το καλοκαίρι. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό. Γιατί πρέπει να υπάρχουν τέλη περιαγωγής σε μια ενιαία αγορά; Μέχρι το τέλος του έτους, ελπίζω ότι θα καταργηθούν τα τέλη περιαγωγής όπως έχει συμφωνηθεί. Το Κοινοβούλιο έκανε ό,τι του αναλογούσε. Εναπόκειται τώρα στα κράτη μέλη να εφαρμόσουν τη συμφωνία!»

ix

Οποιος ασφάλισε τους τελευταίους μήνες το αυτοκίνητό του, θα έχει καταλάβει τις μεγάλες αλλαγές που έχουν συντελεστεί.

Από την Τρίτη 1η Ιουλίου ωστόσο τίθενται και επίσημα σε εφαρμογή οι ρυθμίσεις εκείνες που αφορούν σε όλα τις ασφαλιστικές εταιρείες και οι οποίες βρίσκονται στο νόμο 4261/14 ο οποίος και ορίζει το νέο πλαίσιο που θα διέπει την ασφάλιση των αυτοκινήτων.

Ο νόμος, ο οποίος έχει ψηφιστεί από τις 5 Μάη, προβλέπει κατ΄αρχάς την υποχρέωση του ασφαλισμένου να πληρώσει το κόστος του ασφαλίστρου μέχρι τη λήξη του, χωρίς να έχει πλέον τη δυνατότητα της αποπληρωμής του έως και 30 ημέρες μετά.

Σε διαφορετική περίπτωση το όχημά του θα θεωρείται ανασφάλιστο, κάτι που επισύρει αυστηρότατες ποινές.

Πλέον η έναντι τρίτων ασφαλιστική κάλυψη αστικής ευθύνης του κυρίου ή κατόχου αυτοκινήτου για ατυχήματα, από την κυκλοφορία αυτού αρχίζει μόνον με την καταβολή ολόκληρου του οφειλομένου ασφαλίστρου στον ασφαλιστή, πριν από την οποία απαγορεύεται η παράδοση του ασφαλιστηρίου στον ασφαλισμένο ή τον λήπτη της ασφάλισης.

Η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να αντιτάξει τη λήξη της ασφαλιστικής σύμβασης, έναντι του ζημιωθέντος τρίτου μετά την πάροδο 16 ημερών από την επομένη της ημερομηνίας που ορίζεται με το ασφαλιστήριο ότι λήγει η ισχύς της, χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε άλλη ενέργεια ή ενημέρωση του λήπτη της ασφάλισης ή/και του ασφαλισμένου.

Παράλληλα, ο νέος νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα προβλέπει αυστηρές διοικητικές και ποινικές κυρώσεις για τους ιδιοκτήτες που δεν θα φροντίσουν να ανανεώσουν ή να ασφαλίσουν έγκαιρα το αυτοκίνητό τους.

Αναλυτικά οι κυρώσεις:

· Αφαίρεση πινακίδων, διπλώματος και άδειας κυκλοφορίας για δέκα ημέρες

  • Αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια σε περίπτωση ατυχήματος ή για τρία χρόνια σε περίπτωση υποτροπής
  • Χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, 500 ευρώ για τα επιβατικά και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
  • Φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα.

Πριν από την επιβολή του προστίμου η διαδικασία προβλέπει την αποστολή από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων σε κάθε ιδιοκτήτη ανασφάλιστου ειδοποιητηρίου, βάσει του οποίου θα τον καλεί να ασφαλιστεί μέσα σε 8 μέρες και να πληρώσει παράβολο 250 ευρώ. Αν ο κάτοχος του αυτοκινήτου δε συμμορφωθεί, ο νόμος προβλέπει την επιβολή νέου προστίμου 500 ευρώ σε συνδυασμό με τις διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.

imerisia

metro control tickets

Στο 1,20 ευρώ από 1,40 ευρώ σήμερα πρόκειται να διαμορφωθεί η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου από την 1η Σεπτεμβρίου, όπως ανακοίνωσαν ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και η διοίκηση του ΟΑΣΑ.

Η μείωση της τιμής θα συνοδευτεί, όμως και από μείωση της χρονικής διάρκειας του εισιτηρίου το οποίο αντί των 90 λεπτών σήμερα θα έχει πλέον ισχύ για χρονικό διάστημα 70 λεπτών από την πρώτη ακύρωση.

Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης υποστήριξε ότι ο συγκεκριμένος χρόνος επαρκεί προκειμένου να ολοκληρώνεται μια διαδρομή.

Παράλληλα σημαντική μείωση της τάξης του 33% θα γίνει και στην τιμή της κάρτας για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, η οποία από 45 ευρώ σήμερα από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα κοστίζει 30 ευρώ.

Ωστόσο την ίδια στιγμή, σημαντική θα είναι η αύξηση του κόστους για όσους χρησιμοποιούν μόνο λεωφορεία και τρολεϊ. Η κάρτα για τα μέσα αυτά, κόστους 20 ευρώ, καταργείται και οι χρήστες αυτοί θα πρέπει να προμηθεύονται την κάρτα των 30 ευρώ.

Στα 10 εκατομμύρια ευρώ το κόστος των μειώσεων

Οι αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική αναμένεται ότι θα έχουν κόστος το οποίο υπολογίζεται σε 10 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Ωστόσο θεωρείται ότι η αύξηση της κίνησης που θα επιφέρει η μείωση του κόστους μετακίνησης θα λειτουργήσει αντισταθμιστικά.

Εν τω μεταξύ από τα στοιχεία που αφορούν στο πρώτο τρίμηνο του έτους καταγράφεται αύξηση 6,3 εκατομμύρια ευρώ των εσόδων από κάρτες και εισιτήρια.

Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ σημείωσε ότι μόλις ένα χρόνο νωρίτερα υπήρχε η μνημονιακή υποχρέωση για αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, ενώ στην προσπάθεια να αποτραπεί η αύξηση αυτή, οι ισοδύναμες λύσεις που προτείνονταν περιλάμβαναν και απολύσεις προσωπικού.

Παράλληλα με την μείωση στην τιμή των εισιτηρίων, προχωρά η συνολική αναδιοργάνωση των αστικών συγκοινωνιών, η οποία αναμένεται ότι θα χρειαστεί δύο περίπου χρόνια για να ολοκληρωθεί.

Το σύνθημα της νέας στρατηγικής είναι: μία πόλη, ένα δίκτυο, ένας φορέας.

Στο πλαίσιο αυτό, το μετρό αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του δικτύου. Αν από την αναδιοργάνωση προκύψουν ειδικότητες που περισσεύουν τότε το προσωπικό αυτό θα μετακινηθεί σε άλλες θέσεις, όπου υπάρχουν ανάγκες, όπως σημείωσε ο υπουργός.

«Οι μόνοι που δεν χωράνε είναι όσοι δεν συνεργάζονται. Έχει κλείσει η αξιολόγηση του προσωπικού και δεν τίθεται ζήτημα διαθεσιμότητας ή κινητικότητας. Ίσως σε κάποιες περιπτώσεις κάποιοι εσωτερικά να μετακινηθούν προκειμένου να καλύψουν ανάγκες σε θέσεις τεχνιτών κλπ» τόνισε.

Επανασχεδιασμός του δικτύου

Στο πλαίσιο της νέας προσπάθειας οι έλεγχοι θα γίνουν περισσότερο συστηματικοί. Παράλληλα από το Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η τοποθέτηση τουρνικέ και η είσοδος μόνο από μπροστινή πόρτα, όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη. Θα επανασχεδιαστεί το δίκτυο των λεωφορείων ώστε τα δρομολόγιά τους να «κουμπώνουν» στο μετρό. Ο επανασχεδιασμός κρίνεται απαραίτητος καθώς έχουν περάσει 10 χρόνια από το προηγούμενο αντίστοιχο εγχείρημα το οποίο είχε γίνει πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Όπως αναφέρθηκε δεν πρόκειται να καταργηθούν γραμμές, ενώ ειδικά στις περιπτώσεις των γραμμών κορμού θα ενισχυθούν κιόλας.

Ο επικεφαλής του ΟΑΣΑ κ. Δημητριάδης σημείωσε ότι στόχος των αλλαγών που προωθούνται είναι να γίνουν οι αστικές συγκοινωνίες πρώτη επιλογή μετακίνησης για όλη την πόλη.

Από τα διαθέσιμα στοιχεία προκύπτει ότι σε ετήσια βάση τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας μετακινούν ετησίως 636 εκατομμύρια επιβάτες ενώ κάθε μέρα έχουν 1 εκατομμύριο μοναδικούς επιβάτες.

Στο σχεδιασμό του ΟΑΣΑ περιλαμβάνεται επίσης η καθιέρωση θερμικού εισιτήριου, το οποίο σε έκτακτες περιπτώσεις ο επιβάτης θα μπορεί όπως στην περίπτωση της κινητής τηλεφωνίας να το αγοράζει από το κινητό. Παράλληλα γίνεται προσπάθεια για την καθιέρωση mobile ticket το οποίο ο επιβάτης θα αγοράζει μέσω του κινητού του.

Γραμμή 4 μετρό

Τέλος ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ερωτηθείς σχετικά με το θέμα της γραμμής 4 του μετρό σημείωσε ότι πρόκειται για ένα έργο που σε μελετητικό επίπεδο είναι πλήρως ώριμο.

Βρισκόμαστε, είπε, σε αναζήτηση χρηματοδότησης και για το λόγο αυτό βρισκόμαστε σε συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Σε λίγες μέρες θα έχουμε νεότερα, σημείωσε.

euro2day

kiniti tilef

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) αποφάσισε την σταδιακή μείωση των τελών προς σταθερά δίκτυα και η απόφαση αφορά όλους τους παρόχους της ελληνικής αγοράς.

Τα τέλη πρόκειται να μειωθούν έως 83% και θα διαμορφωθούν στα 0,0735 λεπτά του ευρώ/ λεπτό ομιλίας και αυτό θα ισχύει μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2014 ενώ αναμένεται περαιτέρω μείωση και τα επόμενα τρία χρόνια. 

kokkina-daneia

Μερική διαγραφή χρεών, παροχή πρόσθετης εξασφάλισης από τον δανειολήπτη, πώληση και ενοικίαση του ακινήτου ακόμη και με παραχώρηση του δικαιώματος διαμονής στο ακίνητο έναντι μισθώματος είναι μερικές από τις ενδεικτικές ρυθμίσεις που προτείνει η Τράπεζα της Ελλάδος στα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας για την αντιμετώπιση του διογκούμενου προβλήματος με τα κόκκινα δάνεια των νοικοκυριών.

Δημοσιεύθηκαν την Τρίτη στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως οι αναλυτικές οδηγίες προς νοικοκυριά και επιχειρήσεις που συνέταξε η Εκτελεστική Επιτροπή της Τράπεζας της Ελλάδος με τίτλο «Πλαίσιο εποπτικών υποχρεώσεων για τη διαχείριση των ανοιγμάτων σε καθυστέρηση και των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων».

Για τις επιχειρήσεις μεταξύ των εναλλακτικών που παρουσιάζονται είναι  η λειτουργική αναδιάρθρωση με αλλαγή της διοίκησης της επιχείρησης όταν οι πιστώτριες τράπεζες θεωρούν την επιχείρηση βιώσιμη υπό προϋποθέσεις, αλλά η υφιστάμενη διοίκηση δεν συνεργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση. Επίσης, στις ρυθμίσεις περιλαμβάνονται και οι ανταλλαγές χρέους με μετοχικό κεφάλαιο.

Η εν λόγω Πράξη τίθεται σε εφαρμογή από την 31η Δεκεμβρίου του 2014, κατ’ εξαίρεση πάντως οι απαιτήσεις που αφορούν τη σύσταση από τα Πιστωτικά Ιδρύματα του Διοικητικού Οργάνου για την παρακολούθηση των καθυστερήσεων (ΔΟΚ) και την καταγραφή της στρατηγικής διαχείρισης των ανοιγμάτων σε καθυστέρηση και των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων (ΣΔΚ) θα πρέπει να έχουν υλοποιηθεί μέχρι 30 Ιουνίου 2014.

Επίσης μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου θα πρέπει να πραγματοποιηθεί η αναβάθμιση των συστημάτων και η ολοκλήρωση των λειτουργικών απαιτήσεων (σχεδιασμός τύπων ρύθμισης, σχεδιασμός μεθοδολογιών αξιολόγησης, κλπ).

Η απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδας που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ (αριθμός φύλλου 1582), ορίζει τους τρόπους με τους οποίους θα αντιμετωπίζουν στο μέλλον οι τράπεζες τις επιπτώσεις από τις καθυστερήσεις πληρωμών και την υπερχρέωση φυσικών και νομικών προσώπων.

Δείτε αναλυτικά τους τύπους ρυθμίσεων

Βραχυπρόθεσμες ρυθμίσεις

Ρυθμίσεις με διάρκεια μικρότερη των πέντε ετών που επιλέγονται συνήθως σε περιπτώσεις που οι δυσκολίες αποπληρωμής κρίνονται βάσιμα προσωρινές. Ενδεικτικά προτείνονται οι εξής λύσεις-επιλογές:

(α) Μόνο τόκοι: Κατά τη διάρκεια καθορισμένης βραχυπρόθεσμης περιόδου, καταβάλλονται μόνο τόκοι.

(β) Μειωμένες δόσεις: Μειώνεται το ποσό των τοκοχρεολυτικών δόσεων αποπληρωμής (το νέο ποσό δόσης ενδέχεται να είναι μεγαλύτερο ή μικρότερο από το ποσό δόσης το οποίο θα αντιστοιχούσε σε ρύθμιση μόνο τόκων) για καθορισμένη βραχυπρόθεσμη περίοδο.

(γ) Περίοδος Χάριτος: Παρέχεται στον δανειολήπτη η δυνατότητα προκαθορισμένης περιόδου αναστολής πληρωμών.

(δ) Αναβολή πληρωμής δόσης/εων: Παρέχεται στον δανειολήπτη συμβατικά η δυνατότητα να μεταφέρει χρονικά μία δόση του δανείου.

(ε) Τακτοποίηση καθυστερούμενου υπολοίπου: Τακτοποίηση του ληξιπρόθεσμου υπολοίπου, συνήθως μέσω συμφωνίας ρευστοποίησης περιουσιακών στοιχείων και διατήρηση της απαίτησης για το άληκτο υπόλοιπο.

(στ) Κεφαλαιοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών: κεφαλαιοποίηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών και αναπροσαρμογή του προγράμματος αποπληρωμής του οφειλόμενου υπολοίπου.

Μακροπρόθεσμες ρυθμίσεις:

Αφορά ρυθμίσεις με διάρκεια μεγαλύτερη των πέντε ετών με στόχο τη μείωση της δόσης, σε συνδυασμό, με αύξηση του αριθμού τους και παράταση του χρόνου αποπληρωμής, λαμβάνοντας σε κάθε περίπτωση υπόψη συντηρητικές παραδοχές για την εκτιμώμενη μελλοντική ικανότητα αποπληρωμής του δανειολήπτη μέχρι τη λήξη του προγράμματος αποπληρωμής. Ενδεικτικά προτείνονται οι εξής λύσεις-επιλογές:

(α) Μόνιμη μείωση του επιτοκίου ή του συμβατικού περιθωρίου.

(β) Αλλαγή τύπου επιτοκίου από κυμαινόμενο σε σταθερό ή αντίστροφα.

(γ) Παράταση της διάρκειας αποπληρωμής του δανείου, δηλαδή της ημερομηνίας της τελευταίας συμβατικής καταβολής δόσης αυτού.

(δ) Διαχωρισμός της χορήγησης. Όταν ένα πιστωτικό ίδρυμα συμφωνεί να διαχωρίσει ένα π.χ. ενυπόθηκο δάνειο δανειολήπτη σε δύο τμήματα:

i. ένα ενυπόθηκο δάνειο το οποίο ο δανειολήπτης εκτιμάται ότι μπορεί να αποπληρώνει με βάση την υφιστάμενη και την εκτιμώμενη μελλοντική ικανότητα αποπληρωμής αυτού και

ii. στο υπόλοιπο τμήμα του αρχικού δανείου, το οποίο τακτοποιείται μεταγενέστερα με ρευστοποίηση περιουσίας ή με άλλου είδους διευθέτηση η οποία συμφωνείται εξαρχής από τα δύο μέρη.

(ε) Μερική διαγραφή χρεών. Αυτή η επιλογή προβλέπει την οριστική διαγραφή μέρους της συνολικής απαίτησης του πιστωτικού ιδρύματος ώστε να διαμορφωθεί σε ύψος που εκτιμάται ότι είναι δυνατόν να εξυπηρετηθεί ομαλά.

(στ) Πρόσθετη εξασφάλιση από τον δανειολήπτη στο πλαίσιο μιας ευρύτερης ευνοϊκότερης για τον δανειολήπτη ρύθμισης.

(ζ) Λειτουργική αναδιάρθρωση επιχείρησης. Αλλαγή της διοίκησης αυτής όταν οι πιστώτριες τράπεζες θεωρούν την επιχείρηση βιώσιμη υπό προϋποθέσεις, αλλά η υφιστάμενη διοίκηση δεν συνεργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση. Η συγκεκριμένη επιλογή δεν συνιστά από μόνη της τύπο ρύθμισης για τους σκοπούς αναφορών της παρούσας (απόφασης), αλλά δύναται να συνδυάζεται με τις υπόλοιπες επιλογές ρύθμισης.

(η) Συμφωνίες ανταλλαγής χρέους με μετοχικό κεφάλαιο. Εφαρμόζεται σε αναδιαρθρώσεις εταιρειών, όπου μέρος του χρέους μετατρέπεται σε μετοχικό κεφάλαιο και το πιστωτικό ίδρυμα καθίσταται μέτοχος της επιχείρησης, ώστε το υπόλοιπο του χρέους να μπορεί να εξυπηρετηθεί από τις προβλεπόμενες ταμειακές ροές του δανειολήπτη.


Οριστική διευθέτηση

Στη συγκεκριμένη περίπτωση ορίζεται οποιαδήποτε μεταβολή του είδους συμβατικής σχέσης μεταξύ του πιστωτικού ιδρύματος και δανειολήπτη ή ο τερματισμός αυτής με στόχο την οριστική τακτοποίηση της απαίτησης του πιστωτικού ιδρύματος έναντι του δανειολήπτη.

Σε αυτήν την περίπτωση μπορεί να συνδυάζεται με παράδοση (εθελοντική ή υποχρεωτική) της εμπράγματης εξασφάλισης στο πιστωτικό ίδρυμα προς μείωση του συνόλου της απαίτησης ή ακόμη και με ρευστοποίηση των εξασφαλίσεων προς κάλυψη της απαίτησης. Ενδεικτικά προτείνονται οι εξής λύσεις-επιλογές:

(α) Εθελοντική παράδοση ενυπόθηκου ακινήτου, χωρίς να απαιτηθεί προσφυγή σε δικαστικές ενέργειες εκ μέρους του πιστωτικού ιδρύματος. Στη σχετική συμφωνία προβλέπεται ο τρόπος διευθέτησης του τυχόν υπολοίπου.

(β) Μετατροπή σε χρηματοδοτική μίσθωση. Ο δανειολήπτης μεταβιβάζει την κυριότητα του ακινήτου στην τράπεζα υπογράφοντας σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης η οποία του εξασφαλίζει τη δυνατότητα μίσθωσης και χρήσης για ορισμένη ελάχιστη χρονική περίοδο (συνήθως πέντε έτη).

(γ) Πώληση και ενοικίαση. Ο δανειολήπτης μεταβιβάζει την κυριότητα του ακινήτου είτε στην τράπεζα είτε σε τρίτο. Η συμφωνία μπορεί να συνοδεύεται από παραχώρηση του δικαιώματος διαμονής στο ακίνητο έναντι μισθώματος (συνήθως για ελάχιστη περίοδο τριών ετών). Στη συμφωνία προβλέπεται σαφώς ο τρόπος διευθέτησης του τυχόν υπολοίπου.

(δ) Μεταβίβαση – πώληση του δανείου/αναπροσαρμοσμένο υπόλοιπο, σε άλλο ίδρυμα, πιστωτή ή χρηματοδοτικό σχήμα.

(ε) Ανταλλαγή με στεγαστικό δάνειο μικρότερης αξίας. Συμφωνία που επιτρέπει σε δανειολήπτη με οικονομικές δυσκολίες που έχει υποθηκευμένη την κύρια κατοικία του ή την επαγγελματική του στέγη να την πωλήσει αγοράζοντας νέα χαμηλότερης αξίας.

(στ) Διαχείριση σε εκκαθάριση. Ορίζεται η κατάσταση στην οποία η απαίτηση της τράπεζας αντιμετωπίζεται στο πλαίσιο πτωχευτικής διαδικασίας.

(ζ) Ρευστοποίηση εξασφαλίσεων. Ορίζεται η κατάσταση στην οποία το πιστωτικό ίδρυμα, έχοντας καταγγείλει τη δανειακή σύμβαση, εκκινεί διαδικασίες ρευστοποίησης των εξασφαλισμένων για την ικανοποίηση της απαίτησής του.

(η) Δικαστικές/Νομικές Ενέργειες: Ορίζονται οι ενέργειες οριστικής διευθέτησης που μπορεί να λαμβάνονται σε περίπτωση απουσίας ή εξάντλησης των εξασφαλίσεων και αφορούν την εκκίνηση δικαστικών ενεργειών έναντι περιουσιακών στοιχείων του δανειολήπτη για την κάλυψη των απαιτήσεων του πιστωτικού ιδρύματος.

toxrima

stathmos metro

Μειώσεις, αντί αυξήσεων, στις τιμές των εισιτηρίων με παράλληλα αναδιοργάνωση του συνόλου του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, πρόκειται να ανακοινώσει μέσα στις επόμενες μέρες το υπουργείο Υποδομών.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, το υπουργείο μαζί με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας, προχωρά σε τροποποίηση της τιμολογιακής πολιτικής, επαναφέροντας το ενιαίο εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες, το οποίο είχε καταργηθεί το 2011. Η λογική της καθιέρωσης ενιαίου εισιτηρίου, ανεξάρτητα από τα μέσα που πρόκειται να χρησιμοποιήσει κάθε επιβάτης, εντάσσεται σε μια συγκοινωνιακή λογική, που θέλει τον χρήστη να μην περιορίζει τις μετακινήσεις του με βάση το κόστος.

Στόχος του ΟΑΣΑ είναι η ενίσχυση της κίνησης σε όλα τα μέσα, ώστε οι μετεπιβιβάσεις να αποτελούν μέρος των καθημερινών συγκοινωνιακών συνηθειών του επιβάτη. Η διάθεση ενιαίου εισιτηρίου, σε χαμηλότερη μάλιστα τιμή, έχει σκοπό την επιβράβευση του συστηματικού χρήστη, ο οποίος αξιοποιεί στο έπακρο το σύνολο του συγκοινωνιακού δικτύου.

Σήμερα η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου ανέρχεται σε 1,40 ευρώ και από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο πρόκειται να πέσει στο 1,20 ευρώ. Σήμερα το εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ ανέρχεται στο 1,20 ευρώ αλλά δεν επιτρέπεται η επιβίβαση στα υπόλοιπα μέσα σταθερής τροχιάς ούτε και μετεπιβιβάσεις.

Το ενιαίο εισιτήριο είχε καθιερωθεί στις αρχές του 2009, επί υπουργίας Κωστή Χατζηδάκη, οπότε και αντικατέστησε τα μεμονωμένα εισιτήρια που ίσχυαν για κάθε μέσο χωριστά. Τότε η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου διαμορφώθηκε στο 1 ευρώ από 0,80 ευρώ που ήταν το ακριβότερο μεταξύ των εισιτηρίων. Δύο χρόνια αργότερα, την 1η Φεβρουαρίου 2011, επιβλήθηκε αύξηση της τάξης του 40%, που είχε αναστατώσει την αγορά έντονα, εκτοξεύοντας την τιμή του ενιαίου εισιτηρίου (ισχύει για όλα τα μέσα, μετεπιβιβάσεις και διάρκεια 90 λεπτά) στο 1,40 ευρώ. Η αύξηση εκείνη επιβλήθηκε σύμφωνα με τις επιταγές του μνημονίου.

Την ίδια στιγμή επανήλθε και άλλος ένας τύπος εισιτηρίου, με στόχο να ελαφρύνει τους επιβάτες από τη μεγάλη αύξηση, για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, η τιμή του οποίου ανήλθε σε 1,20 ευρώ. Σύμφωνα μάλιστα με το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, ακόμη μία αύξηση -σε ποσοστό τουλάχιστον 25%- ήταν προγραμματισμένη να επιβληθεί τον Οκτώβριο του 2013, η οποία θα διαμόρφωνε την τιμή του ενιαίου εισιτηρίου από 1,40 ευρώ σε 1,75 ευρώ και το αντίστοιχο για τα λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ από 1,20 ευρώ σε 1,50 ευρώ.

Ωστόσο, η σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης που παρατηρήθηκε τα τελευταία χρόνια οδήγησε το υπουργείο σε έναν γύρο διαπραγματεύσεων με την τρόικα με στόχο την αποφυγή επιβολής της νέας αύξησης. Η καλή εικόνα των οικονομικών αποτελεσμάτων που επέδειξαν οι συγκοινωνιακές εταιρίες για πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια, αποτέλεσε το ισχυρότερο διαπραγματευτικό χαρτί στα χέρια της ηγεσίας του υπουργείου. Αποτέλεσμα ήταν να αποφευχθεί η αύξηση που επρόκειτο να επιβληθεί τον Οκτώβριο του 2013.

Παράλληλα αναμένεται να αυξηθούν τα σημεία πώλησης των εισιτηρίων ενώ ο τρόπος διάθεσής τους πρόκειται να αλλάξει ριζικά. Οι επιβάτες δεν θα προμηθεύονται τις χάρτινες δεσμίδες εισιτηρίων αλλά μέσω ηλεκτρονικού συστήματος θα "γεμίζουν" τα εισιτήρια τους με μονάδες στα πρότυπα της καρτοκινητής τηλεφωνίας. Η διευκόλυνση αφορά και στα περίπτερα-ψιλικατζίδικα κτλ, καθώς δεν θα απαιτείται η προαγορά εισιτηρίων από τον ιδιοκτήτη αλλά θα καταβάλει στον ΟΑΣΑ το αντίτιμο των εισιτηρίων που θα έχει ήδη πουλήσει.

stomatiko dialyma

Στην ανάκληση παρτίδας στοματικού διαλύματος για παιδιά προχώρησε η εταιρία ΩΜΕΓΑ ΦΑΡΜΑ ΕΛΛΑΣ ΑΕ σε συνεργασία με τη γενική γραμματεία Καταναλωτή. Πρόκειται για την παρτίδα με αριθμό MJ114103 του προϊόντος «PLAC AWAY JUNIOR», 250 ml στοματικό διάλυμα για παιδιά. Η ανάκληση αφορά 2.948 τεμάχια του εν λόγω προϊόντος.

Πρόκειται για παρτίδα που κυκλοφόρησε μόνο στην Ελλάδα και παρουσιάζει ελαττωματική πλαστικοποίηση του πώματος. Ειδικότερα, στη συγκεκριμένη παρτίδα, μικρό λευκό πλαστικό κομμάτι, που προέρχεται από το εσωτερικό του πώματος, ενδέχεται κατά τη διαδικασία της συσκευασίας να έχει αποκολληθεί και να έχει περιέλθει στο εσωτερικό της φιάλης του προϊόντος, κάτι το οποίο εγκυμονεί σημαντικούς κινδύνους σε περίπτωση κατάποσης.

Μέχρι σήμερα δεν υπήρξε προς την εταιρεία αναφορά ατυχημάτων από καταναλωτές αλλά μόνο αναφορά από δύο φαρμακεία για διαπίστωση ξένου σώματος μέσα στο μπουκάλι, προτού διατεθεί το προϊόν στον τελικό καταναλωτή.

Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και η εταιρεία συστήνουν στους καταναλωτές να απέχουν από οποιαδήποτε χρήση της συγκεκριμένης παρτίδας.

Οι καταναλωτές που έχουν αγοράσει και έχουν στην κατοχή τους προϊόντα της εν λόγω παρτίδας, να τα επιστρέψουν άμεσα στην εταιρεία ή στα συνεργαζόμενα σημεία πώλησης, προκειμένου να λάβουν σε αντικατάσταση νέα αντίστοιχα προϊόντα.

Περισσότερα Άρθρα...