Υπέρ της ιδιωτικοποίησης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού τάσσεται η πλειονότητα των ερωτηθέντων σε δημοσκόπηση της Public Issue για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ, την οποία δημοσιεύει η «Αυγή»
Πιο συγκεκριμένα:
Υπέρ της ιδιωτικοποίησης του πρώην αεροδρομίου τάσσεται περίπου το 60% των ερωτηθέντων, κάτοικοι των δήμων Αλίμου, Γλυφάδα και Αργυρούπολης- Ελληνικού. Αντίθετη άποψη εκφράζει μόνο το 28%.
Στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Πρωτεύουσας, το 51% συμφωνεί με την ιδιωτικοποίηση και το 36% διαφωνεί.
Ακόμη, 8 στους 10 κατοίκους της περιοχής θεωρούν ότι η παραχώρηση θα έχει θετικές επιπτώσεις στον τουρισμό (στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Πρωτεύουσας το αντίστοιχο ποσοστό είναι 74%).
Το 72% πιστεύει ότι θα υπάρξει ανάπτυξη των δήμων της περιοχής (69%) και το 65% βλέπει θετικές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις της περιοχής (58%).
Σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις στο περιβάλλον, το 54% εκτιμά ότι θα είναι θετικές, ενώ το 33% πιστεύει ότι η ιδιωτικοποίηση θα έχει θετικές επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό της παραλιακής.
Στην ίδια έρευνα, η πλειοψηφία τάσσεται υπέρ κάποιων από τα έργα που περιλαμβάνει το συνολικό project, με το 87% να επιθυμεί την κατασκευή μεγάλου μητροπολιτικού πάρκου και το 55% να θέλει την κατασκευή ιδιωτικών κλινικών και μονάδων Υγείας.
Από την άλλη, το 58% διαφωνεί με την κατασκευή καζίνο και το 67% με την κατασκευή ουρανοξυστών.
Τέλος, 6 στους 10 πιστεύουν ότι το κράτος μάλλον θα αποκομίσει σημαντικά έσοδα τα επόμενα χρόνια.
Συντριπτικά είναι τα ποσοστά αυτών που πιστεύουν ότι η ιδιωτικοποίηση θα έχει θετικές επιπτώσεις:
στον τουρισμό78%
στην ανάπτυξη των δήμων της περιοχής 72%
στις επιχειρήσεις της περιοχής 65% και
στο φυσικό περιβάλλον της περιοχής 54%
Οι κάτοικοι των όμορων δήμων πιστεύουν σε ποσοστό 70% ότι τα έργα που πρόκειται να γίνουν θα ωφελήσουν την περιοχή, ενώ ένα 9% πιστεύει ότι άλλα θα ωφελήσουν και άλλα όχι.
Σχετικά με το αν τα έργα που θα γίνουν θα εξυπηρετήσουν μόνο τους κατοίκους της περιοχής ή τους κατοίκους όλου του Λεκανοπεδίου το 69% πιστεύει ότι θα εξυπηρετήσουντους κατοίκους όλου του Λεκανοπεδίου.
Στην ερώτηση ποιον εμπιστεύονται να εκμεταλλευτεί την έκταση του πρ. αεροδρομίου, το κράτος ή τους ιδιώτες, οι πολίτες των όμορων δήμων απάντησαν σε ποσοστό 56% οι ιδιώτες, και σε ποσοστό 31% το κράτος.
Οι κάτοικοι του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της πρωτεύουσας απάντησαν σε ποσοστό 50% οι ιδιώτες και σε ποσοστό 40% το κράτος, ενώ πολύ χαμηλό είναι το ποσοστό, 5% και 4%, αυτών που πιστεύουν ότι την εκμετάλλευση θα μπορούσαν να έχουν οι Δήμοι.
Χαρακτηριστικά είναι και τα ποσοστό που διαμορφώνονται ανάλογα με την πολιτική κατεύθυνση των ερωτώμενων.
Έτσι βλέπουμε όσοι τοποθετούνται στην Αριστερά να είναι υπέρ του να παραμείνει η συγκεκριμένη έκταση στο κράτος , ενώ όσο φτάνουμε προς τα Δεξιά τα ποσοστά είναι υπέρ των ιδιωτών.
Συγκεκριμένα:
Αριστερά: Υπέρ του κράτους 69%. Υπέρ των ιδιωτών 19%.
Κεντροαριστερά: Υπέρ του κράτους 28%. Υπέρ των ιδιωτών 55%.
Κέντρο: Υπέρ του κράτους 24%. Υπέρ των ιδιωτών 66%.
Κεντροδεξιά: Υπέρ του κράτους 20%. Υπέρ των ιδιωτών 74%.
Δεξιά: Υπέρ του κράτους 27%. Υπέρ των ιδιωτών 61%
Τέλος, όσο αφορά στους κάτοικους των όμορων στην επένδυση δήμων, οι κάτοικοι του Αλίμου συμφωνούν σε ποσοστό 64% με την επένδυση, ενώ διαφωνεί το 28%. Οι κάτοικοι του ΔήμουΓλυφάδας συμφωνούν σε ποσοστό 60% ενώ διαφωνεί το 24% και στο δήμο Ελληνικού - Αργυρούπολης υπέρ της επένδυσης τάσσεται το 57% και διαφωνεί το 32%.
Κωνσταντάτος: Ο δήμαρχος που νίκησε το λαϊκισμό
Με βάση τα παραπάνω στοιχεία της έρευνας που δείχνει ότι οι πολίτες τάσσονται υπέρ της ιδιωτικοποίησης και της επένδυσης στο Ελληνικό επέρχεται και η δικαίωση για τον δήμαρχο Ελληνικού - Αργυρούπολης Γιάννη Κωνσταντάτο ο οποίος εξ αρχής ήταν υπέρ του επενδυτικού σχεδίου, αρκεί βέβαια και ο Δήμος του να έπαιρνε τα ανάλογα αντισταθμιστικά οφέλη που από την πρώτη στιγμή είχε βάλει στο τραπέζι.
Ο δήμαρχος Ελληνικού-Αργυρούπολης Γ. Κωνσταντάτος με τον υπουργό Μετανάστευσης κ. Μουζάλα
Παρά το γεγονός ότι είχε να αντιμετωπίσει έναν μηχανισμό προπαγάνδας και λαϊκισμού, βγήκε ανοιχτά υπέρ της επένδυσης στον προεκλογικό του λόγο και οι συνδημότες του ενέκριναν τη στάση του αυτή δίνοντάς του τη νίκη στις δημοτικές εκλογές το Μάϊο του 2014.
Γι' αυτή του τη θέση δέχθηκε ανηλεή πόλεμο και πολλά χτυπήματα κάτω από τη μέση, από media προσκείμενα στα κινήματα που ήταν κατά της ιδιωτικοποίησης του πρ. αεροδρομίου.
Τα στοιχεία της έρευνας δικαιώνουν το γεγονός ότι τότε δεν υποχώρησε. Αφουγκραζόμενος τις ανάγκες της κοινωνίας και βλέποντας τα οφέλη που θα είχε ο δήμος του και γενικότερα ολόκληρη η Αττική από την συγκεκριμένη επένδυση μετέδωσε με επιτυχία την πίστη του αυτή στους συνδημότες του.
Η συγκεκριμένη δημοσκόπηση αποτελεί για εκείνον δικαίωση καθώς οι δημότες του Δήμου του, των όμορων Δήμων και γενικότερα οι πολίτες του Λεκανοπεδίου, βλέπουν τώρα, αυτό που εκείνος είχε διαβλέψει δύο χρόνια πριν, κόντρα στο ΣΥΡΙΖΑ της περιοχής αλλά και σε πολλά κινήματα που υποστήριζαν και εξακολουθούν να υποστηρίζουν ότι, στο χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού δεν πρέπει να γίνει καμιά επένδυση, αλλά να αναπτυχθεί σε όλο το εύρος του Μητροπολιτικό πάρκο, αυτοδιαχειριζόμενοι αγροί και ήπιες πολιτιστικές και αθλητικές εγκαταστάσεις.
Με πληροφορίες από Αυγή, vimaonline, iefimerida