Τετ09262018

Τελευταία ΕνημέρωσηΤρι, 25 Σεπ 2018 10pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Υγεια & Διατροφη Διατροφη

Οι Top-10 τροφές που καθαρίζουν τις αρτηρίες από την χοληστερόλη

xolisterini trofes

Η υψηλή χοληστερόλη (LDL), η οποία είναι γνωστή και ως “κακή χοληστερόλη”, είναι μία από τις πιο βασικές αιτίες της αθηροσκλήρωσης, δηλαδή της συσσώρευσης σκληρής πλάκας στις αρτηρίες σας, η οποία οδηγεί σε στένωσή τους, εμποδίζει την ομαλή ροή του αίματος και καταλήγει συνήθως σε έμφραγμα του μυοκαρδίου ή άλλη σοβαρή καρδιακή νόσο ή εγκεφαλικό επεισόδιο. 

Χοληστερίνη - Γι' αυτό είναι σημαντικό να γνωρίζετε την διατροφή εκείνη, που θα σας βοηθήσει να καθαρίσετε τις αρτηρίες σας από την χοληστερόλη και να προστατευθείτε από καρδιακές επιπλοκές.

Δείτε τι περιέχει η διατροφή ενάντια στην χοληστερίνη:

1. Δημητριακά ολικής αλέσεως

Η American Heart Association συνιστά την κατανάλωση τουλάχιστον έξι μερίδων δημητριακών ολικής αλέσεως την ημέρα. Το πλιγούρι βρώμης, το πίτουρο βρώμης, το κριθάρι και το πίτουρο ρυζιού είναι δημητριακά ολικής αλέσεως που περιέχουν μεγάλες ποσότητες διαλυτών φυτικών ινών, οι οποίες δεσμέυουν την περιττή χοληστερόλη στον οργανισμό σας και του επιτρέπει να την αποβάλλει από το σώμα σας. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως θα σας δώσουν επίσης μαγνήσιο, το οποίο διαστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία, διατηρώντας την πίεση του αίματος σας σε υγιή επίπεδα.

2. Φρούτα

Βάλτε μερικά φρούτα στην διατροφή σας, επειδή επίσης περιέχουν διαλυτές φυτικές ίνες. Προσθέστε 4-5 μερίδες ημερησίως από μήλα, αχλάδια, μπανάνες, δαμάσκηνα ή πορτοκάλια στην διατροφή σας για να μειώσετε ακόμα περισσότερο την LDL χοληστερόλη στο αίμα σας. Αυτά τα φρούτα παρέχουν επίσης αρκετό κάλιο, το οποίο μπορεί να μειώσει τις επιπτώσεις του διαιτητικού νατρίου στην αρτηριακή πίεση.

3. Λαχανικά

Τα λαχανικά περιέχουν ενώσεις που ονομάζεται φυτικές στερόλες, οι οποίες λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο με τις διαλυτές φυτικές ίνες. Επιλέξτε 3-5 ημερήσιες μερίδες στην καθημερινή σας διατροφή από έντονα χρωματισμένα λαχανικά (γλυκοπατάτες, μπρόκολο, καρότα κλπ). Τα λαχανικά περιέχουν κάλιο, αντισταθμίζει την αρνητική δράση του αλατιού στην υπέρταση. Επίσης, τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι και το κατσαρό λάχανο, παρέχουν μαγνήσιο, το οποίο είναι σημαντικό για τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

4. Όσπρια

Σημαντικές ποσότητες διαλυτών ινών θα βρείτε επίσης στα όσπρια. Προσπαθήστε να συμπεριλάβετε 3-4 μερίδες όσπρια την εβδομάδα. Συμπεριλάβετε φακές, φασόλια και ρεβίθια στη διατροφή σας για να μειώσετε την LDL χοληστερόλη.

5. Ψάρια: Τα λιπαρά ψάρια περιέχουν Ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής στις αρτηρίες σας. Η φλεγμονή είναι ένας από τους βασικούς αιτιολογικούς παράγοντες σχηματισμού πλάκας στις αρτηρίες σας. Προγραμματίστε τουλάχιστον 2 μερίδες από λιπαρά ψάρια (σολομός, ιππόγλωσσα, σκουμπρί, τόνος, πέστροφα κλπ) στην εβδομαδιαία διατροφή σας.

6. Άπαχο κρέας

Χρειάζεστε 85-170 γραμμάρια πρωτεΐνης κάθε μέρα. Αποφύγετε το τηγάνισμα του κρέατος ή το υπερβολικό “καψάλισμά” του στα κάρβουνα. Περιορίστε όσο μπορείτε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος, επειδή είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά, τα οποία συμβάλλουν στον σχηματισμό πλάκας στις αρτηρίες σας.

7. Χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά (ή και και χωρίς λιπαρά) γαλακτοκομικά προϊόντα

Επιλέξτε τέτοιου τύπου γαλακτοκομικά προϊόντα επειδή περιέχουν ελάχιστα κορεσμένα λίπη. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα παρέχουν επίσης ασβέστιο, το οποίο βοηθά στη ρύθμιση της πίεσης του αίματος και συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του μυικού συστήματος. Δεν χρειάζεστε πάνω από 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων την ημέρα.

8. Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί περιέχουν Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν στον καθαρισμό των αρτηριών, ενώ περιέχουν και αρκετό μαγνήσιο. Χρειάζεστε μόνο μια χούφτα την ημέρα, επειδή οι ξηροί καρποί είναι ταυτόχρονα πολύ πλούσια σε θερμίδες.

9. Έλαια

Τα καλά έλαια περιέχουν επίσης Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν την πρόληψη του σχηματισμού πλάκας στις αρτηρίες. Τα υγιή έλαια περιλαμβάνουν το ελαιόλαδο, το ηλιέλαιο και το έλαιο από canola. Το ελαιόλαδο ενισχύει επίσης τα επίπεδα της HDL (καλής χοληστερόλης), η οποία βοηθά στη μείωση του σχηματισμού πλάκας στις αρτηρίες σας. Προτιμήστε αυτού του τύπου τα έλαια αντί για βούτυρο στο μαγείρεμα για να πάρετε τις απαραίτητες 2-3 μερίδες που χρειάζεστε κάθε μέρα.

10. Ροφήματα

Το νερό είναι πολύ βασικό και πρέπει κάθε μέρα να πίνετε τουλάχιστον 6-8 ποτήρια. Αποφύγετε, ωστόσο, χυμούς και επεξεργασμένα ποτά που περιέχουν πολύ ζάχαρη. Το μαύρο τσάι και το κόκκινο κρασί περιέχουν μεγάλες ποσότητες φλαβονοειδών, δηλαδή φυτοχημικών συστατικών που προστατεύουν τις αρτηρίες σας.

Μετάφραση/απόδοση από Iatropedia με πληροφορίες από το http://www.livestrong.com

Ο μόνος καφές που πρέπει να πίνουν όσοι θέλουν να αδυνατίσουν και όχι μόνο

kafes prasinos

Σύμφωνα με τη Βρετανή διατροφολόγο Sarah Flowers ένα φλιτζάνι καφέ την ημέρα μπορεί να βοηθήσει σημαντικά την απώλεια βάρους. Αφού πίνεις που πίνεις όμως κάθε πρωί και απόγευμα το καφεδάκι σου, γιατί να μην επιλέξεις εκείνον που θα σού χαρίσει τα καλύτερα αποτελέσματα (σε συνδυασμό πάντα με μια ισορροπημένη διατροφή και άσκηση), ρίχνοντας δραματικά το νούμερο στη ζυγαριά σου; Άσε που ο καφές αυτός έχει και δεκάδες άλλες ευεργετικές ιδιότητες...

Η καλύτερη επιλογή λοιπόν που μπορείς να κάνεις είναι ο πράσινος καφές! Η διαφορά του με τον κοινό καφέ είναι ότι οι κόκκοι του δεν έχουν ψηθεί, με αποτέλεσμα να έχει υψηλότερα επίπεδα χλωρογενικού οξέος.

Το οξύ αυτό βοηθά με τις καρδιαγγειακές παθήσεις, το διαβήτη, αλλά και την απώλεια βάρους. Πιο συγκεκριμένα, έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Indian Journal of Innovative Research and Development έδειξε ότι ο καφές αυτός μπορεί να βοηθήσει σημαντικά με το αδυνάτισμα και την καύση λίπους.

Επιπλέον, έρευνα που παρουσιάστηκε στο 243ο National Meeting & Exposition of the American Chemical Society κατέληξε στο ίδιο συμπέρασμα. Οι ερευνητές έδιναν ελάχιστη ποσότητα πράσινου καφέ σε παχύσαρκους ανθρώπους κάθε μέρα.

Ύστερα από 22 εβδομάδες, είχαν χάσει το 10% του βάρους τους! «Η λήψη πολλαπλών δόσεων από εκχύλισμα πράσινων κόκκων καφέ την ημέρα παράλληλα με την εφαρμογή μιας υγιεινής διατροφής και συστηματικής φυσικής δραστηριότητας, φάνηκε να είναι ένας ασφαλής και αποτελεσματικός τρόπος στη μείωση του σωματικού βάρους», δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας, Joe Vinson, καθηγητή στο πανεπιστήμιο του Scranton στην Πενσυλβάνια.

Σε περίπτωση, που σκέφτεσαι να τον δοκιμάσεις, να σού πούμε ότι ο πράσινος καφές έχει μια ελαφρώς πικρότερη γεύση από τον κλασικό καφέ και ένα πιο ήπιο άρωμα. Θα τον βρεις στα μαγαζιά με βιολογικά προϊόντα, αλλά και στα φαρμακεία σε μορφή συμπληρώματος διατροφής.

Το λάχανο και το μπρόκολο μειώνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του εντέρου

laxano

Αντικαρκινικές ιδιότητες έχει η κατανάλωση λάχανων και μπρόκολων, τα οποία μειώνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική μελέτη.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Φράνσις Κρικ του Λονδίνου, με επικεφαλής τη δρα Γκίτα Στόκινγκερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό "Immunity", σύμφωνα με το BBC, ανακάλυψαν -μέσα από πειράματα σε ζώα και σε ιστούς μίνι-εντέρου στο εργαστήριο- ότι αντικαρκινικές ουσίες παράγονται κατά την πέψη αυτών των λαχανικών.

Όπως το δέρμα, η εσωτερική επιφάνεια του εντέρου συνεχώς αναγεννιέται από βλαστοκύτταρα μέσω μιας διαδικασίας που παίρνει τέσσερις έως πέντε μέρες και η οποία μερικές φορές μπορεί να καταστεί ανεξέλεγκτη, με συνέπεια την πρόκληση φλεγμονής ή καρκίνου.

Η νέα μελέτη δείχνει ότι όταν κανείς τρώει λαχανικά και μπρόκολα, παράγονται χημικές ουσίες που, φθάνοντας στο παχύ έντερο, επιδρούν θετικά στα βλαστικά κύτταρα και προστατεύουν την εσωτερική επιφάνειά του, έτσι ώστε να ανανεωθεί χωρίς πρόβλημα.

Η διατροφή των πειραματόζωων (ποντικιών) με δίαιτες πλούσιες σε αυτές τις ουσίες προστάτευσε τα ζώα από καρκίνο του εντέρου, ακόμη και όταν διέθεταν στο DNA τους γονίδια υψηλού κινδύνου για τη νόσο. Χωρίς την ίδια διατροφή, τα πειραματόζωα αυτά πάθαιναν τελικά καρκίνο. Όταν όμως τα πειραματόζωα άρχισαν την προστατευτική διατροφή, σταματούσε η εξάπλωση των καρκινικών όγκων.

«Αιτία για αισιοδοξία» χαρακτήρισε τα ευρήματα η δρ. Στόκινγκερ και πρόσθεσε ότι υπάρχουν σίγουρα λόγοι για να τρώει κανείς περισσότερα λάχανα και μπρόκολα.

10 τρόφιμα "φουλ" από φυτοφάρμακα

frouta 750px

Η χρήση φυτοφαρμάκων ξεκίνησε το ’70. Σαράντα χρόνια αργότερα αυτή η πρακτική έγινε κανόνας και επικίνδυνα υπολείμματα φυτοφαρμάκων βρίσκονται στα τρόφιμα που καταναλώνουμε τακτικά.

Κάθε χρόνο η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (ΕFSA) αναλύει περίπου 70.000 τρόφιμα για να διαπιστώσει το πόσα φυτοφάρμακα περιέχουν. Στο βιβλίο του ο Γάλλος αγρονόμος-μηχανικός Claube Aubert, «Manger bio, c’est mieux!» (Φάτε bio, είναι καλύτερα!) έχει συγκεντρώσει τα ακόλουθα αποτελέσματα:

Υπάρχουν υπολείμματα από 338 φυτοφάρμακα στα λαχανικά, 319 στα φρούτα93 στα σιτηρά34 στα ζωικά προϊόντα!!!

Ωστόσο, όλα τα φρούτα και τα λαχανικά δεν επηρεάζονται από τα φυτοφάρμακα με τον ίδιο τρόπο. Τα πιό «τυχερά» είναι το κρεμμύδι, το σκόρδο και ακολουθούν το σπανάκι, τα σπαράγγια, τα πράσα, οι πατάτες.

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά τα πιο επηρεασμένα από φυτοφάρμακα:

  • Τα αγγουράκια και τα κολοκύθια
  • Τα όσπρια
  • Τα φρούτα με πυρήνα (αβοκάντο, βερύκοκο, μάνγκο κλπ)
  • Τα φρούτα με κουκούτσι (μήλα, αχλάδια κλπ)
  • Οι πιπεριές
  • Οι σαλάτες
  • Οι φράουλες
  • Τα εσπεριδοειδή
  • Οι φραμπουάζ
  • Τα σταφύλια

Και τελικά τι μένει; Μόνο η επιλογή όσοι από εμάς έχουμε την δυνατότητα να έχουμε τον δικό μας κήπο με τα λαχανικά και φρούτα που μας αρέσουν…

Πώς θα απαλλάξετε τα φρούτα και τα λαχανικά από εντομοκτόνα φάρμακα και μικρόβια (vid)

Tο «ταπεινό» πράσινο μυρωδικό που προστατεύει από τον καρκίνο και όχι μόνο

maintanos

Προσθέτοντας μπαχαρικά και μυρωδικά στα φαγητά σου, δεν χαρίζεις μόνο εξαιρετική γεύση και άρωμα στο γεύμα σου, προστατεύεις κιόλας τον οργανισμό σου από θανατηφόρες ασθένειες.

Πάρε για παράδειγμα τον μαϊντανό, ο οποίος μπορεί να κάνει θαύματα για την υγεία σου. Η μυρικετίνη, μία φλαβονόλη που περιέχει, έχει αποδειχθεί ότι έχει χημειοπροληπτική επίδραση για τον καρκίνο του δέρματος.

Το καταπράσινα μυρωδικό περιέχει επίσης υψηλές ποσότητες χλωροφύλλης, η οποία έχει αποδειχτεί ότι εμποδίζει τις καρκινογόνες επιδράσεις των ετεροκυκλικών αμινών, οι οποίες παράγονται κατά το ψήσιμο των τροφών σε υψηλή θερμοκρασία.

Ό,τι πρέπει για εσένα που σού αρέσουν τα ξεροψημένα κρεατικά! Επίσης, η ουσία απιγενίνη, που περιέχει, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστήμιο του Μιζούρι των ΗΠΑ μπορεί να μειώσει το μέγεθος του όγκου σε επιθετική μορφή καρκίνου του μαστού.

Η μυρικετίνη έχει αποδειχθεί ότι είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική και στην θεραπεία και την πρόληψη του διαβήτη. Έρευνες έδειξαν ότι η μυρικετίνη μπορεί να μειώσει την συγκέντρωση σακχάρων στο αίμα, καθώς και να μειώσει την αντίσταση στην ινσουλίνη, ενώ έχει αντιφλεγμονώδη δράση και μειώνει τα επίπεδα λιπιδίων στο αίμα.

olivemagazine.gr