Δευ10232017

Τελευταία ΕνημέρωσηΔευ, 23 Οκτ 2017 2pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Υγεια & Διατροφη Διατροφη

ΕΦΕΤ: Αποσύρεται επικίνδυνο σοκολατούχο ρόφημα αδυνατίσματoς

choco slim

Πρόκειται για το προϊόν «IASIS Σοκολατούχο Ρόφημα Choco Slim», σε συσκευασία των 175g ανά τεμάχιο, στο οποίο ο ΕΦΕΤ διαπίστωσε ότι περιέχει τα μη εγκεκριμένα για τα τρόφιμα συστατικά «Rhodiola rosea» και «ρίζα Gonyak».

To προϊόν διανέμεται στην Ελλάδα από την εταιρία «AOS IASIS HELLAS ΜΟΝ. IKE» (Ερμού 18, Αθήνα).

Ο ΕΦΕΤ απαίτησε την άμεση ανάκληση/απόσυρση όλων των παρτίδων του ανωτέρω προϊόντος που περιέχουν τα μη εγκεκριμένα για τα τρόφιμα συστατικά «Rhodiola rosea» και «ρίζα Gonyak», ενώ ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγχοι.

Καλούνται οι καταναλωτές που έχουν προμηθευτεί το προϊόν, το οποίο περιέχει τα μη εγκεκριμένα συστατικά, ανεξαρτήτου παρτίδας, να μην το καταναλώσουν.

Δείτε τι έτρωγαν καθημερινά οι Αρχαίοι Έλληνες και… γιατί

trapesi greek diet

Αν καλούσαμε για δείπνο μερικά από τα σπουδαιότερα μυαλά της αρχαίας Ελλάδας, όπως τον Ηρόδοτο, τον Ηρακλή και τον Αριστοφάνη, σίγουρα θα τους ξαφνιάζαμε με τον πλούτο και την ποικιλία των τροφών που θα τους προσφέραμε. Κι αυτό γιατί πολλές από τις σημερινές τροφές ήταν εντελώς άγνωστες στην εποχή τους, ενώ οι συνήθειές μας όσον αφορά τη διατροφή διαφέρουν σημαντικά, αναφέρει το olivemagazine.

Πρώτα απ’ όλα σε αντίθεση με όσα υποστηρίζουν οι σύγχρονοι διατροφολόγοι σχετικά με τα οφέλη ενός πλουσιοπάροχου πρωινού, οι αρχαίοι Έλληνες, ξεκινούσαν τη μέρα τους με ένα πολύ λιτό γεύμα, το οποίο περιελάμβανε λίγο κριθαρένιο ψωμί, βουτηγμένο σε ανέρωτο κρασί, μαζί με ελιές και σύκα. Ένα επίσης σύνηθες πρωινό ήταν ο «κυκεώνας», ένα ρόφημα από βρασμένο κριθάρι, αρωματισμένο με μέντα ή θυμάρι, που πίστευαν ότι έχει θεραπευτικές ιδιότητες.

Το μεσημέρι συνήθιζαν να τρώνε ψάρια, όπως τσιπούρες, μπαρμπούνια, σαρδέλες και χέλια, όσπρια και κυρίως φακές, φασόλια, ρεβίθια, μπιζέλια και κουκιά, ψωμί, τυρί, ελιές, αυγά, ξηρούς καρπούς και φρούτα. Μια ακόμα αντίθεση με τη σημερινή εποχή παρατηρείται και σε ό,τι αφορά το δείπνο, καθώς αν και σήμερα οι γιατροί συμβουλεύουν να είναι ιδιαίτερα ελαφρύ, οι πρόγονοί μας το θεωρούσαν το πιο σημαντικό και μεγάλο γεύμα της ημέρας. Συνοδευόταν και από επιδόρπια, τα λεγόμενα “τραγήματα”, που μπορεί να ήταν φρούτα φρέσκα ή ξηρά, κυρίως σύκα, καρύδια και σταφύλια ή γλυκά με μέλι.

Οι αρχαίοι έδειχναν ιδιαίτερη προτίμηση στο χοιρινό και το μοσχάρι, ενώ σπανιότερα έτρωγαν κατσίκι και αρνί. Επίσης αγαπούσαν πολύ και το κυνήγι, κυρίως τις τσίχλες, τα ορτύκια και τα ελάφια. Αγαπούσαν όμως και τα σαλιγκάρια, τα οποία οι Κρητικοί έτρωγαν από την εποχή του Μίνωα. Μπορεί τα φρούτα και τα λαχανικά να είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στο καθημερινό τους τραπέζι, ωστόσο δεν υπήρχε τόσο μεγάλη ποικιλία όση σήμερα.

Μπορεί να μην υπήρχαν φρούτα όπως τα πορτοκάλια, τα μανταρίνια, τα ροδάκινα και οι μπανάνες, αλλά μεγάλη ζήτηση είχαν τα αχλάδια, τα ρόδια, τα μήλα, τα σύκα, μούρα, τα κεράσια και τα δαμάσκηνα. Όσον αφορά τα λαχανικά, οι Αθηναίοι τα καλλιεργούσαν στους κήπους τους και είχαν ιδιαίτερη αγάπη στους βολβούς, τα μαρούλια, τα αγγούρια, τον αρακά, τις αγκινάρες, τα βλίτα, το σέλινο, τον άνηθο και το δυόσμο. Άλλα πάλι, όπως τα μανιτάρια, το μάραθο, τα σπαράγγια, ακόμα και τις τρυφερές τσουκνίδες, τα αναζητούσαν στις ακροποταμιές και τα χωράφια.

Μεγάλη αγάπη είχαν και στο ψωμί, αφού συνήθιζαν μάλιστα να φτιάχνουν αρκετά είδη, από λαγάνες, σιμιγδαλένιους άρτους και ψωμί από χοντράλευρο, μέχρι ψωμί από κεχρί.

Τα ράφια της κουζίνας ενός αρχαίου ελληνικού σπιτιού έπρεπε να είναι πάντα εφοδιασμένα με διάφορα μπαχαρικά και καρυκεύματα, όπως ρίγανη, βασιλικό, δυόσμο, θυμάρι, κάρδαμο, κόλιανδρο, κάππαρη και σουσάμι, τα οποία συνήθιζαν να προσθέτουν για να κάνουν πιο γευστικά τα πιάτα τους. Τα περισσότερα φαγητά ήταν ιδιαίτερα ελαφριά, καθώς γίνονταν ψητά στο φούρνο και στη σούβλα, ενώ το ίδιο ίσχυε και για τα γλυκά, καθώς, αφού δεν υπήρχε η ζάχαρη και το κακάο, παρασκευάζονταν από αλεύρι , φρούτα ξερά ή φρέσκα και μέλι.

Κάθε γεύμα φυσικά το συνόδευαν με κρασί, ενώ από το τραπέζι δεν έλειπε ποτέ το ελαιόλαδο, το οποίο θεωρούσαν δώρο της θεάς Αθηνάς στην πόλη τους.

Σε κάθε περίπτωση οι αρχαίοι ήταν λιτοδίαιτοι. Γι’ αυτό άλλωστε και είχαν αυτοχριστεί ‘μικροτράπεζοι’ και ‘φυλλοτρώγες’. Κατανάλωναν μεγάλη ποικιλία τροφών, αλλά σε πολύ μικρές ποσότητες, καθώς θεωρούσαν ότι στόχος του φαγητού ήταν να τέρψει τον ουρανίσκο και όχι να χορτάσει το στομάχι.

Οι πιο σκληροπυρηνικοί των Ελλήνων ήταν οι Σπαρτιάτες που ακόμη και στη διατροφή τους ακολουθούσαν τη λακωνική λιτότητα με το καθημερινό τους διαιτολόγιο να περιλαμβάνει μια κούπα από «μέλανα ζωμό» και ένα κομμάτι ψωμί, ενώ σε ιδιαίτερες περιστάσεις και γιορτές βραστό χοιρινό, λίγο κρασί και πίτα.

Καφές, αλκοόλ, σοκολάτα: Σε ποια ποσότητα... σκοτώνουν

alkoolismos

Το μέτρο είναι απαραίτητο στη ζωή μας ακόμη κι όταν πρόκειται για υγιεινές συνήθειες όπως η γυμναστική ή η κατανάλωση νερού και φρούτων. Οι υπερβολές βλάπτουν σοβαρά την υγεία και μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και στον θάνατο!

Μέσα από το βίντεο της δημοφιλούς σειράς AsapSCIENCE, προκύπτουν τροφές και ποτά που ενδέχεται να αποβούν... μοιραία όταν καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες.

1. Χρειάζονται 70 φλιτζάνια καφέ για να προκαλέσουν επιπλοκές σε έναν άνθρωπο βάρους 70 κιλών. Η υπερβολική πρόσληψη καφεΐνης προκαλεί διαταραχή των παλμών της καρδιάς ή ακόμη και καρδιακή ανακοπή.

2. Μετά από 13 συνεχόμενα σφηνάκια αλκοόλ καταστέλλονται σε σημαντικό βαθμό ή και σταματούν ζωτικές λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού, όπως η αναπνοή και ο χτύπος της καρδιάς.

3. Ακόμη και το νερό όμως είναι βλαβερό σε μεγάλες ποσότητες. Χρειάζονται περίπου 6 λίτρα για να προκληθεί οίδημα στα εγκεφαλικά κύτταρα, με αποτέλεσμα τον πονοκέφαλο, την επιληπτική κρίση, το κώμα ή, σε ακραίες περιπτώσεις, ακόμη και τον θάνατο.

4. Αντίθετα, τα χαμηλά επίπεδα ενυδάτωσης του οργανισμού σε συνδυασμό με την υπερβολική πρόσληψη αλατιού οδηγούν σε συρρίκνωση των εγκεφαλικών κυττάρων. Η κατάσταση αυτή στον ιατρικό χώρο ονομάζεται υπερνατριαιμία. Η ποσότητα καρυκευμάτων που απαιτείται βέβαια για να συμβεί αυτό είναι αρκετά μεγάλη, αφού αγγίζει τα 48 κουταλάκια του γλυκού.

5. Και τα κουκούτσια από τα κεράσια είναι επικίνδυνα αν τα δαγκώσετε κατά λάθος ενώ μασάτε. Ένα με δύο κουκούτσια περιέχουν αρκετή ποσότητα κυανίου, μιας χημικής ουσίας που εμποδίζει τα κύτταρα να χρησιμοποιήσουν το οξυγόνο.

6. Γνωρίζετε ότι δεν πρέπει να δίνετε στον σκύλο σας σοκολάτα, καθώς η θεοβρωμίνη που περιέχει είναι επικίνδυνη για τα τετράποδα. Ο ανθρώπινος οργανισμός επεξεργάζεται τη θεοβρωμίνη πιο αποτελεσματικά, όμως και πάλι σε μεγάλες δόσεις μπορεί να προκαλέσει επιπλοκές. Για τον άνθρωπο, επικίνδυνη θεωρείται σε ποσότητα 1.000 mg/κιλό σωματικού βάρους, η οποία αντιστοιχεί σε περίπου 85 σοκολάτες!

onmed

ΕΦΕΤ: Καλούνται οι καταναλωτές, οι οποίοι έχουν προμηθευτεί αυτό το προϊόν, να μην το καταναλώσουν

cereal efet

Καλούνται οι καταναλωτές, οι οποίοι έχουν προμηθευτεί το προϊόν, να μην το καταναλώσουν

Ο Ε.Φ.Ε.Τ. ενημερώθηκε μέσω του Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης για τα Τρόφιμα και τις Ζωοτροφές (RASFF) σχετικά με τη διακίνηση δημητριακών πρωινού, Γερμανικής προέλευσης, που ενδέχεται να περιέχουν σοκολάτα γάλακτος, της οποίας τα συστατικά, σκόνη πλήρους γάλακτος και λεκιθίνη σόγιας, δεν αναγράφονται στην ετικέτα των δημητριακών. Τα συστατικά αυτά μπορεί να προκαλέσουν αλλεργία και να επηρεάσουν άτομα με ευαισθησία σε αυτά.

Πρόκειται για το προϊόν με την εμπορική ονομασία «ΜΟΥΣΛΙ ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΒΙΟ (Beeren Müsli)», σε συσκευασία των 750 g ανά τεμάχιο, με ανάλωση κατά προτίμηση πριν από 28.05.2018, το οποίο παρασκευάστηκε από τη Γερμανική εταιρεία "Rosengarten Minderleinsmühle GmbH & Co. KG" και διακινήθηκε στην Ελλάδα, από την επιχείρηση «ΒΙΟ-ΥΓΕΙΑ Ε.Π.Ε.» (Αργυρουπόλεως 5, Άγιος Στέφανος).

Ο ΕΦΕΤ ζήτησε την άμεση ανάκληση / απόσυρση του συνόλου της εν λόγω παρτίδας του ανωτέρω προϊόντος προκειμένου να διορθωθεί η επισήμανση ενώ ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγχοι.

Καλούνται οι καταναλωτές, οι οποίοι έχουν προμηθευτεί τη συγκεκριμένη παρτίδα του αναφερόμενου προϊόντος (οι φωτογραφίες του οποίου φαίνονται κάτωθι), εφόσον έχουν ευαισθησία στο γάλα ή/και στη σόγια, να μην το καταναλώσουν.

 

 

Τρεις λόγοι για να τρώτε συχνά αυγά. Συμβουλές να τα μαγειρεύετε με τον πιο υγιεινό τρόπο

auga

Το αυγό αποτελεί μια πλήρη φυσική πηγή πολύτιμων διατροφικών στοιχείων, καθώς είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, B6, B12, D και Ε, αλλά και σε φυλλικό οξύ, χολίνη, σίδηρο, ασβέστιο, σελήνιο, αντιοξειδωτικά και Ω3 και Ω6 λιπαρά οξέα.

Σύμφωνα με έρευνες η κατανάλωση αυγών, ακόμη και καθημερινά, δεν επηρεάζει σημαντικά τα επίπεδα χοληστερόλης εφόσον η διατροφή μας είναι ισορροπημένη και χαμηλή σε κορεσμένα λιπαρά. Επιπλέον, το αυγό περιέχει υψηλής αξίας πρωτεΐνες, βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όλα τα στοιχεία δηλαδή που είναι απαραίτητα για μια υγιεινή μεσογειακή διατροφή. 

Διαβάστε παρακάτω άλλους τρεις καλούς λόγους για να τρώτε συχνά αυγό...

-Έχεί μεγάλη ικανότητα κορεσμού κι έτσι βοηθά στη διατήρηση υγιούς βάρους
-Αποκαθιστά τον μυϊκό ιστό και περιορίζει τη μυϊκή απώλεια
-Ενισχύει την όραση και προλαμβάνουν την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Τέσσερις συμβουλές για να τα μαγειρεύετε με τον πιο υγιεινό τρόπο

Τα αυγά είναι θρεπτικά, αλλά μπορείτε να τα κάνετε ακόμα πιο υγιεινά. Δείτε πώς:

1. Επιλέξτε μια μέθοδο μαγειρέματος χαμηλών θερμίδων

Αν προσπαθείτε να περικόψετε τις θερμίδες στη διατροφή σας, επιλέξτε ποσέ ή βραστα. Αυτές οι μέθοδοι μαγειρέματος δεν προσθέτουν θερμίδες από επιπλέον λίπος και το γεύμα σας θα έχει λιγότερες θερμίδες σε σύγκριση με τα τηγανητά αυγά ή την ομελέτα.

2. Συνδυάστε τα με λαχανικά

Επειδή συνδυάζονται με πολύ γευστικό τρόπο με τα λαχανικά, είναι μια καλή ευκαιρία να καταναλώσετε περισσότερα λαχανικά και να προσθέσετε επιπλέον φυτικές ίνες και βιταμίνες στο γεύμα σας.

3. Τηγανίστε τα αυγά σε λάδι που παραμένει σταθερό σε υψηλές θερμοκρασίες

Τα καλύτερα λάδια για τηγάνισμα είναι εκείνα που παραμένουν σταθερά σε υψηλές θερμοκρασίες και δεν οξειδώνονται εύκολα, ώστε να σχηματίσουν τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες. Καλές επιλογές είναι το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και το λάδι καρύδας, αλλά με το τελευταίο μπορεί να μην σας αρέσει η γεύση των αυγών.

4. Μην τα μαγειρεύετε υπερβολικά

Όσο περισσότερο χρόνο και σε υψηλότερη θερμότητα μαγειρεύετε τα αυγά, τόσα περισσότερα από τα θρεπτικά τους συστατικά μπορεί να χάσετε. Ταυτόχρονα με αυτό τον τρόπο αυξάνετε την ποσότητα της οξειδωμένης χοληστερόλης που περιέχουν. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για το τηγάνισμα.