Δευ08212017

Τελευταία ΕνημέρωσηΔευ, 21 Αυγ 2017 11pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Πολιτισμος & Ψυχαγωγια Πολιτισμος

DIE WELT: «Πώς η Ελλάδα μπορεί να πάρει τα Μάρμαρα του Παρθενώνα με αντάλλαγμα το Brexit" GUARDIAN: "Η επανένωση τους είναι πολιτιστική επιταγή"

parthenonas anastilosi

Ένα καλό διαπραγματευτικό ατού στα χέρια της Ελλάδας εντοπίζει η γερμανική εφημερίδα Die Welt, στο οποίο μπορεί να στηριχτεί η Ελλάδα και να διεκδικήσει την επιστροφή των μαρμάρων.

Σύμφωνα με τους κανονισμούς της Ε.Ε., οποιαδήποτε έγκριση για οικονομική συμφωνία ανάμεσα στην Ένωση και τη Βρετανία μετά το Brexit θα πρέπει να εγκριθεί από τα κοινοβούλια των χωρών- μελών αλλιώς, έστω και μια αν διαφωνήσει, αυτομάτως μπλοκάρεται!

Γι' αυτό και η Welt βλέπει μία νεότερη ευκαιρία για να προωθηθεί με αξιώσεις το αίτημα της Ελλάδας.

Όπως αναφέρει η γερμανική εφημερίδα σε εκτενές άρθρο που φιλοξενείται στην ηλεκτρονική της έκδοση τα Μάρμαρα του Παρθενώνα μπορούν να επιστραφούν ως αντάλλαγμα για το Brexit. 

«Οι Έλληνες γνωρίζουν πολύ καλά, ότι χωρίς την έγκρισή τους, μπορεί μεν η Μεγάλη Βρετανία να αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ωστόσο, η οποιαδήποτε οικονομική συμφωνία με την ΕΕ θα μπορέσει να ισχύσει μόνο με τη σύμφωνη γνώμη των Ελλήνων» αναφέρει η Die Welt και συμπληρώνει πως σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ, το Brexit, θα πρέπει να εγκριθεί από κάθε εθνικό κοινοβούλιο στην ΕΕ, επομένως και του Ελληνικού.

GUARDIAN: Ας κάνουμε μια συμφωνία Brexit με τα μάρμαρα του Παρθενώνα που ανήκουν στην Ελλάδα και Ευρώπη

Ακόμη μια εβδομάδα από την έναρξη του άρθρου 50, και ήδη η ελπίδα για εγκάρδιες διαπραγματεύσεις φαίνεται αισιόδοξη. Το Σαββατοκύριακο, εν μέσω πρόωρης ανατροπής της μοίρας μετά το Brexit του Γιβραλτάρ , ο πρώην ηγέτης των Tory Michael Howard υπονοούσε ότι ένας τρόπος για να επιλυθεί αυτή η κατάσταση θα μπορούσε να είναι ένας πόλεμος με την Ισπανία.

Μέχρι στιγμής, το επίκεντρο είναι η πολιτική, τα κιλά, τα σελίνια και τα ευρώ και τοχρώμα των διαβατηρίων , αλλά στην αναζήτηση κοινών στοιχείων αξίζει να θυμηθούμε ότι η ίδια η συνθήκη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στα άρθρα 3 και 167, θέτει ένα καθήκον Και στις δύο πλευρές των διαπραγματεύσεων, προκειμένου να ληφθεί υπόψη η ανάγκη να «διασφαλιστεί η διαφύλαξη και η ενίσχυση της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ευρώπης». Εδώ υπάρχουν περιθώρια για μια χειρονομία που μπορεί να επιτρέψει την πιο εποικοδομητική διεξαγωγή συνομιλιών.

Τα σημαντικότερα σύμβολα της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς είναι τα μάρμαρα του Παρθενώνα . Οι μισοί από αυτούς βρίσκονται στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης , ενώ το άλλο μισό, ριγμένο από τον Παρθενώνα από έναν Σκωτσέζο διπλωμάτη, κάθεται σε μια γκαλερί Βρετανικού Μουσείου. Κάνοντας την επιστροφή των κλεμμένων μαρμάρων του Λόρδου Έλγιν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων του Brexit θα οδηγούσε σε ένα όφελος για τη Βρετανία και ένα θρίαμβο για την ευρωπαϊκή αναβάθμιση της κληρονομιάς του.

Η επανένωση των μαρμάρων είναι μια πολιτιστική επιταγή, όχι τόσο για την Ελλάδα (οι σημερινοί πολίτες της είναι αμφίβολης καταγωγής από τον Περικλή) όσο και για την Ευρώπη. United, θα αποτελέσουν μια μοναδική αναπαράσταση των αρχών του πολιτισμένου βίου στην Ευρώπη, πριν από 2.500 χρόνια. Θα είναι σαν να βάζετε μαζί μια φωτογραφία που έχει σπάσει στο μισό, καταγράφοντας τους ανθρώπους που περπατούν και μιλάνε, έπαιζαν και (ιδιαίτερα) πίνοντας. Συνδυασμένες στο εξειδικευμένο σύγχρονο μουσείο κάτω από τον Παρθενώνα, τα μάρμαρα θα είναι ο σπουδαιότερος καλλιτεχνικός και αρχιτεκτονικός θησαυρός της ηπείρου.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είχαν κλαπεί. Η άδεια του Elgin για την απομάκρυνση των "πετρών" του απαγόρευσε να τραβήξει κάτω την υπερκατασκευή του κτιρίου για να αποκόψει τις μετόπες και τα γλυπτά. Πριν από μια κοινοβουλευτική επιτροπή ψέμασε εξωφρενικά, προσποιούμενος ότι ενήργησε μόνο όταν είδε με τα μάτια του πώς είχαν καταστραφεί από τους Τούρκους.

Αυτό ήταν ένα αποδεδειγμένο ψεύδος, επειδή δεν έφτασε στην Αθήνα μέχρι που τα περισσότερα από τα μάρμαρα είχαν σπαρθεί από τους εργάτες του για το δικό του κέρδος, παραβιάζοντας το καθήκον του ως βρετανό πρεσβευτή. Τώρα κατοχυρώνονται από το νόμο του Βρετανικού Μουσείου του 1963 στους διαχειριστές του ιδρύματος.Ωστόσο, το κοινοβούλιο μπορεί να τα αποκαλύψει με μια απλή τροποποίηση ή μια γραμμή στο μεγάλο νομοσχέδιο του Μπρέξιτ και να τα στείλει πίσω στην Αθήνα στο πλαίσιο της τελικής μας 

Δεν μπορεί να ειπωθεί ότι οι διαχειριστές έχουν κρατήσει τα μάρμαρα υπεύθυνα.Κάλυψαν το σκάνδαλο καθαρισμού εδώ και δεκαετίες, αφού τα μάρμαρα είχαν καθαριστεί και γδαρμένο στις εντολές του ευεργέτη Joseph Duveen. Τα εκθέτουν ακόμα σε μια γκαλερί που θυμίζει τον Duveen - έναν από τους πιο αμφιλεγόμενους, ευκαιριακούς έμπορους τέχνης του 20ού αιώνα.

Όσο για τον ισχυρισμό του πρώην βρετανικού μουσείου Neil MacGregor ότι ανήκουν σε ένα μουσείο "κάτι για όλους" - μια γρήγορη συγκίνηση για τους τουρίστες πριν μεταβούν στις αιγυπτιακές μούμιες μέσω των σκακιστών Lewis - αυτό είναι άγνωστο. Ανήκουν στα υπόλοιπα κομμάτια της εκπληκτικής ζωφόρου, κάτω από τη διαφανή οροφή του Μουσείου της Ακρόπολης, κοιτώντας ψηλά στον Παρθενώνα και στον γαλάζιο αττικό ουρανό.

parthenonas

Φωτογραφία: Άγγελος Τζώρτζινης / AFP

Τώρα είναι η στιγμή να προσφέρουμε την επιστροφή τους, ως μέρος της συμφωνίαςBrexit . Κανείς δεν φαίνεται ακόμη να έχει παρατηρήσει τις δεσμευτικές υποχρεώσεις των κρατών μελών της ΕΕ και των διαπραγματευτών τους και του Ηνωμένου Βασιλείου (το οποίο παραμένει κράτος μέλος έως ότου εγκαταλείψει) που επιβάλλει η ίδια η συνθήκη της ΕΕ.

Το άρθρο 3 ορίζει το καθήκον ενίσχυσης της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ευρώπης (προφανώς εφικτό με την επανένωση των μαρμάρων) και το άρθρο 167 είναι συγκεκριμένο. «Κατά τη λήψη μέτρων βάσει άλλων διατάξεων της Συνθήκης» (δηλαδή βάσει του άρθρου 50), οι Βρυξέλλες και όλα τα κράτη μέλη πρέπει να «λάβουν υπόψη» τον στόχο της «διατήρησης και διαφύλαξης της πολιτιστικής κληρονομιάς ευρωπαϊκής σημασίας».

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη πολιτιστική κληρονομιά από τα μάρμαρα του Παρθενώνα , επομένως οι διαπραγματευτές και στις δύο πλευρές είναι υποχρεωμένοι να λάβουν υπόψη την επανένωση. Είναι, φυσικά, ανεκτίμητες και μια προσφορά του Ηνωμένου Βασιλείου για την επιστροφή τους θα πρέπει να γίνει αποδεκτή σε αντάλλαγμα μεγάλων παραχωρήσεων.

Θα μπορούσε να γίνει, με αυτή τη φοβερή φράση, μια κατάσταση "κερδοφόρου": οι ευρωπαίοι διαπραγματευτές θα επαινούνταν για ένα μοναδικό πολιτιστικό επίτευγμα και το Ηνωμένο Βασίλειο θα κέρδιζε όχι μόνο μεγάλες εκπτώσεις αλλά και ευγνωμοσύνη μέσω μιας δράσης που το μεγαλύτερο μέρος του λαού συμφωνούσε Ούτως ή άλλως , σύμφωνα με δημοσκοπήσεις.

Και η συμφωνία θα είχε το πλεονέκτημα ότι δεν θα εξαρτιόταν από την ελληνική κυβέρνηση, η οποία ζητούσε να επιστρέψει, μέσω διπλωματικών οδών, από το 1833.

Ο Jean-Claude Juncker και οι γραφειοκράτες του, και οι κυβερνήσεις της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας ειδικότερα συχνά αναφέρονται στην σημασία που έχει για την Ευρώπη ο πολιτισμός της - και δεν πρέπει να χάσουν την ευκαιρία να την ενισχύσουν.

Η ίδια η συνθήκη, κατά την άποψή μου, τους υποχρεώνει να θέσουν την επανένωση των μαρμάρων στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και να δώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο έδαφος για να επιτύχουν την επιστροφή τους στην Αθήνα.

Όσον αφορά το Ηνωμένο Βασίλειο, η προθυμία να παραδοθούν τα άσχημα κέρδη του Elgin θα κερδίσει καλή θέληση καθώς και παραχωρήσεις. Η Βρετανία εγκαταλείπει την Ευρώπη, οπότε πρέπει να εγκαταλείψει την Ευρώπη με τα μάρμαρα της.

Βρέθηκε στην Πάφο σπουδαίο αρχαίο εργαστήριο εξαγωγής πορφύρας

pafos anakalypsi porfyras

Στις παρυφές του χωριού Κούκλια της Πάφου και ανατολικά του ιερού της Αφροδίτης η αρχαιολογική σκαπάνη έφερε στο φως ένα εντυπωσιακό λίθινο τείχος που κρύβει μέσα του ένα  βιομηχανικό-αποθηκευτικό σύμπλεγμα του ανακτόρου της Παλαιπάφου! 

Συγκεκριμένα εντοπίστηκαν τεράστιες μυλόπετρες και πρέσες, αμέτρητα πιθάρια, εστίες, ένας λίθινος λουτήρας συνδεδεμένος με αγωγούς και επιβεβαιώθηκε η παραγωγή πορφύρας, της πιο ακριβής χρωστικής ουσίας της αρχαιότητας. 

Η καθηγήτρια Μαρία Ιακώβου σε συνέντευξη στην εφημερίδα «Φιλελεύθερος», μιλώντας στην δημοσιογράφο, Μαρίνα Σχίζα, τονίζει ότι «πρόκειται για σπάνιο μνημείο.

Παράλληλα, άρχισε και η ανασκαφή στον Τύμβο της Λαόνας, ο οποίος βρίσκεται 70 μέτρα βόρεια του ανακτορικού οικοδομήματος. Κατασκευάστηκε από σχεδόν 10.000 κυβικά μέτρα χώματος, εκ των οποίων περίπου τα 8.000 είναι μάργα.

Η κ. Ιακώβου, η οποία με την ομάδα της άρχισε τις ανασκαφές στα Κούκλια το 2005, αναφέρει στην συνέντευξη της ότι τα τελευταία δύο χρόνια «η μια έκπληξη διαδέχεται την άλλη». Συγκεκριμένα επισημαίνει ότι «ο απρόσμενος εντοπισμός μνημειακών εγκαταστάσεων, που είχαν ανεγερθεί από τις παφιακές δυναστείες του 5ου και 4ου αιώνα, επιβεβαιώνει ότι η Πάφος δεν είναι μόνο ένα εμπορικό λιμάνι, αλλά η διοικητική πρωτεύουσα της παφιακής πολιτείας που αναπτύσσεται σε τέσσερα οροπέδια».

Το πρόγραμμα ανάλυσης τοπίου καθώς η ενδοχώρα της Πάφου, δηλαδή ο οικονομικός πνεύμονας της πολιτείας, εξακολουθεί να είναι terra incognita αρχαιολογικά, αναφέρει . Σύμφωνα με την κ. Ιακώβου «παλαιά και νέα δεδομένα εισάγονται στο σύστημα γεωγραφικών πληροφοριών του προγράμματος Παλαιπάφου».

Τέλος, δηλώνει ότι επιβεβαιώθηκε ότι η Παλαίπαφος ιδρύθηκε ως λιμάνι γύρω στον 17ο ή 16ο αιώνα π.Χ., δηλαδή στην περίοδο ίδρυσης των πρώτων λιμανιών της Κύπρου, όπως ήταν η Έγκωμη και το Κίτιο, με τα οποία η Κύπρος εντάχθηκε στο μεσογειακό εμπορικό σύστημα. Επίσης, έγινε κατανοητή η χωροθέτηση του περίφημου ιερού ως προς το ιδρυτικό λιμάνι.

Πέθανε ο θεατρικός συγγραφέας και πεζογράφος Κώστας Μουρσελάς

mouserlas

Πέθανε σε ηλικία 85 ετών ο θεατρικός συγγραφέας και πεζογράφος Κώστας Μουρσελάς. Η κηδεία του θα γίνει την Τρίτη 18/7 ώρα 5μ.μ., από το νεκροταφείο της Κηφισιάς.

Ο Κώστας Μουρσελάς γεννήθηκε στον Πειραιά το 1932. Το 1951, πρωτοετής φοιτητής της Νομικής, συλλαμβάνεται ως στέλεχος της ΕΠΟΝ και δικάζεται από έκτακτο στρατοδικείο της εποχής (υπόθεση Μπελογιάννη).

Για χρόνια σπούδαζε βιολί, που το διέκοψε όταν άρχισε να τον θέλγει το θέατρο. Σπούδασε νομικά, αλλά λίγο πριν πάρει την άδεια δικηγόρου εγκατέλειψε τη δικηγορία και διορίστηκε ως δημόσιος υπάλληλος μέχρι το 1969, οπότε τον απέλυσε η Χούντα. Έκτοτε αφοσιώθηκε ολοκληρωτικά -και επαγγελματικά πια- στο γράψιμο.

Έργα του παίχτηκαν από θιάσους του Ελεύθερου Θεάτρου, από το Εθνικό Θέατρο, από το Θέατρο Τέχνης, από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, από Δημοτικά Θέατρα, καθώς και από θιάσους του εξωτερικού (Γαλλία, Γερμανία, Κύπρος). Μερικοί τίτλοι γνωστών θεατρικών έργων του είναι: «Ενυδρείο», «Μαχαίρι στο κόκαλο», «Οι φίλοι», «Το αυτί του Αλέξανδρου», «Η κυρία δεν πενθεί», «Επικίνδυνο φορτίο», «Ω! τι κόσμος μπαμπά!», «Το δίκανο», «Ημιτελής συνουσία», κ.ά.

Στο πλατύ κοινό έγινε γνωστός από τηλεοπτικές παρουσιάσεις έργων του («Μικρές αγγελίες», «Σιγά η πατρίδα κοιμάται», «Το ρολόι») και από την περίφημη σατιρική σειρά του «Εκείνος και... Εκείνος», με πρωταγωνιστές τους Β. Διαμαντόπουλο και Γ. Μιχαλακόπουλο (130 θεατρικά μονόπρακτα).

Το 1990 επανήλθε στην πεζογραφία εκδίδοντας το μυθιστόρημα «Βαμμένα κόκκινα μαλλιά» (εκδ. «Κέδρος», νέα οριστική έκδοση «Ελληνικά Γράμματα», 2006), που οι πωλήσεις του ξεπέρασαν, συνολικά, τις διακόσιες χιλιάδες αντίτυπα και μεταφράστηκε στα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, τουρκικά και εβραϊκά.

Ακολούθησαν διηγήματα, νουβέλες, καθώς και το μυθιστόρημα «Το παιχνίδι των τεσσάρων» που το συνέγραψε με τους Π. Τατσόπουλο, Γ. Σκούρτη και Α. Σουρούνη.

Το 2000 εξέδωσε το μυθιστόρημα «Κλειστόν λόγω μελαγχολίας», που ξεπέρασε τις σαράντα χιλιάδες αντίτυπα και μεταφράστηκε στα τουρκικά. Τελευταίο του βιβλίο είναι η συλλογή διηγημάτων «Ο πόθος καίει τα σωθικά» («Κέδρος», 2004). Έχει γράψει, ακόμη, αισθητικά δοκίμια, καθώς και πολλές επιφυλλίδες δημοσιευμένες στην εφημερίδα «Τα Νέα», στη στήλη «Κουβεντιάζοντας».

Ανοίγει τις πόρτες της η ανακαινισμένη Ελληνική Βιβλιοθήκη στην Αλεξάνδρεια

vivliothiki elliniki alexadreias

Ένα μεγάλο έργο για τον Ελληνικό πολιτισμό ολοκληρώθηκε αναβιώνοντας μια δόση από τα αρχαία επιτεύγματα των σπουδαίων Ελλήνων. Η Ελληνική Κοινότητα Αλεξάνδρειας ανακοίνωσε την ανακαίνιση της βιβλιοθήκης, ταξινομώντας και συλλέγοντας όλον τον εκπαιδευτικό και φιλολογικό πλούτο που έχει περιέλθει στα χέρια της πρεσβυγενούς Κοινότητας τα τελευταία εκατό περίπου χρόνια...

Η Βιβλιοθήκη ξαναπήρε φέτος ζωή από την Κοινότητα και στην οποία περιλαμβάνονται πολλές ιστορικές και ανέκδοτες εκδόσεις, μέσα από τα κληροδοτήματα μεγάλων ευεργετών αλλά και από την αγάπη και την προσφορά των απλών Αλεξανδρινών Αιγυπτιωτών όλα αυτά τα χρόνια.

Έτσι, με απόφαση του Προεδρείου της Κοινοτικής Επιτροπής, και μέσα από τον κόπο και τη συνεχή επίβλεψη του οικονομικού επόπτη Πάρη Μακρή, και με τη στήριξη του εφόρου εκπαιδευτηρίων Μιχάλη Καρυδιά, ο χώρος πήρε αυτές τις ημέρες την τελική του μορφή, και τα έργα ολοκληρώνονται τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Η αναπαλαίωση έγινε με κριτήρια τέτοια που ο πλούτος των βιβλίων να είναι προσβάσιμος σε όλους τους αναγνώστες, αλλά και με ένα καλαίσθητο τρόπο, που να ελκύει έτι περαιτέρω το ενδιαφέρον όσοι τον επισκέπτονται και κυρίως των μαθητών.

Δημιουργήθηκε έτσι ένα νέο αναγνωστήριο με τον κατάλληλο εξοπλισμό, μπήκε καινούριο δάπεδο, τοποθετήθηκαν ξύλινες επενδύσεις στους τοίχους και νέα φωτιστικά, τα έπιπλα ανακαινίστηκαν διατηρώντας την αίγλη του παρελθόντος αλλά λήφθησαν υπόψη και όλες οι απαιτούμενες ανέσεις της εποχής, όπως τα κατάλληλα κλιματιστικά μηχανήματα, τα οποία συμβάλλουν πρώτιστα και στην προστασία των παλαιότερων βιβλίων.

Να σημειωθεί ότι τα περισσότερα βιβλία της Βιβλιοθήκης είναι συλλεκτικά, καθώς χρονολογούνται πολλές δεκαετίες πριν, ενώ σε αυτά συμπεριλαμβάνεται και η πρώτη εγκυκλοπαίδεια του «ΛΑΡΟΥΣ».

Παράλληλα, στον ίδιο χώρο, να σημειωθεί ότι «παντρεύεται» ο φιλολογικός, πολιτιστικός, ιστορικός και επιστημονικός γραπτός πλούτος από διάφορες χώρες και εκπεφρασμένος από διάφορες γλώσσες, καθώς εδώ φυλάσσονται εκδόσεις –εκτός από τα ελληνικά– γραμμένες στα γαλλικά, στα γερμανικά και τα ιταλικά.

Την ταξινόμηση των βιβλίων ανέλαβε και προχώρησε με επιτυχία ο π. Σπυρίδωνας Κλαδάκης, στέλεχος της Κοινότητας και ιερέας του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας. Η νέα Βιβλιοθήκη της Ελληνικής Κοινότητας Αλεξανδρείας πρόκειται να εγκαινιαστεί επίσημα στις αρχές του μήνα Σεπτεμβρίου, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

thepressroom

Δ.ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ-ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Μήνυση Δημάρχου Κωνσταντάτου κατά ψευδοπαππά, βανδάλου του μοναδικού γλυπτού "ΚΡΙΣΗ"

krisi bandalismos pseydopapas

Το γλυπτό "Κρίση" του γλύπτη Τάσου Νυφαδόπουλου είναι το πρώτο δημόσιο γλυπτό παγκοσμίως με θέμα την κρίση και τις συνέπειες
της στον άνθρωπο και την κοινωνία του γλύπτη Τάσου Νυφαδόπουλου που βρίσκεται στην Αργυρούπολης, επί της Λεωφ. Βουλιαγμάνης.

Και το θαυμάσιο αυτό γλυπτό βανδάλισε ο λεγόμενος "πάτερ Κλεομένης" 

Η "Κρίση" είναι το πρώτο δημόσιο γλυπτό παγκοσμίως με θέμα την κρίση και τις συνέπειες της στον άνθρωπο και την κοινωνία. Ο δημιουργός του είχε εμπνευστεί από συζητήσεις με ανθρώπους που είχαν φτάσει στα όρια τους και είχαν δει δικούς τους ανθρώπους να αυτοκτονούν λόγω των οικονομικών αδιεξόδων.

Το γλυπτό δόθηκε στον δήμο Ελληνικού - Αργυρούπολης δωρεάν και απεικονίζει έναν χρηματιστηριακό δείκτη και έναν απελπισμένο άνδρα, που κατρακυλά από πάνω του.

Δύο χρόνια μετά την παρουσίαση του το 2015, ένας αυτοαποκαλούμενος "ιερέας" που κάνει "καριέρα" μέσω YouTube, αποφάσισε να το βανδαλίσει.

Το δούλευα για ενάμιση χρόνο και το δώρισα στον Δήμο Αργυρούπολης-Ελληνικού

krisi glypto

Γνωστός στο κοινό των social media, ο μη αναγνωρισμένος από την επίσημη Εκκλησία της Ελλάδας, "πάτερ Κλεομένης", προσπαθεί να αυξήσει τη δημοφιλία του με βιντεάκια στα οποία φτύνει ATM, επιτίθεται σε ομοφυλόφιλους, κυνηγάει μάγισσες στο κέντρο της Αθήνας, αφορίζει κόσμο και ντουνιά και γενικά προκαλεί. Για πολλούς είναι "αστείος". Για άλλους είναι "γραφικός".

Εν τέλει όμως, ο πάτερ Κλεομένης δεν έχει καθόλου πλάκα. Γιατί πέραν των υπολοίπων "παρανοϊκών" του δράσεων, δεν είναι καθόλου αστείο το να σπας και να βανδαλίζεις ένα έργο τέχνης που μιλάει για τα προβλήματα της κοινωνίας, το οποίο έχει παραχωρηθεί μάλιστα αφιλοκερδώς στο δημόσιο.

Παράνοια γενικώς και ειδικώς. Για τον όλο βανδαλισμό τοποθετήθηκε και ο καλλιτέχνης τονίζοντας μεταξύ των άλλων:

"Μιλάω δημόσια γι’ αυτό το γεγονός, γιατί αν επιτρέψω να περάσει έτσι είναι σαν να γίνομαι συνένοχος προς όποια άλλη πράξη βαρβαρότητας κάνει στο μέλλον σε δημόσια Τέχνη. Καλώ όλους να μοιραστούν αυτό το βίντεο στα social media που διαθέτουν ώστε να μη μείνουμε σιωπηροί σε μια τέτοια πράξη".

O Δήμαρχος Ελληνικού – Αργυρούπολης Γιάννης Κωνσταντάτος κατέθεσε άμεσα μήνυση εναντίον του επονομαζόμενου “Πατέρα Κλεομένη» για βανδαλισμό δημοτικής περιουσίας και συγκεκριμένα του γλυπτού “Κρίση”.