Τετ05242017

Τελευταία ΕνημέρωσηΤετ, 24 Μαϊ 2017 4pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Νοτιοι δημοι

Tσακαλώτος: Δεν μπορεί να υπάρξει αυστηρό χρονοδιάγραμμα για το Ελληνικό. Τι έχει γίνει μέχρι τώρα

elliniko epend

Δεν μπορεί να υπάρξει αυστηρό χρονοδιάγραμμα για το Ελληνικό, τονίζει ο Ευκλείδης Τσακαλώτος.

Γίνονται πολλά πράγματα και το έργο του Ελληνικού προχωρά, υποστήριξε ο Ευκλείδης Τσακαλώτος στη Βουλή απαντώντας σε ερώτηση του Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου.

«Αυστηρό χρονοδιάγραμμα όταν κάποια πράγματα είναι εκτός ελέγχου της κυβέρνησης δεν μπορεί να υπάρχει», ξεκαθάρισε σημειώνοντας ότι εμπλέκονται ανεξάρτητες αρχές στις οποίες δεν μπορεί να παρέμβει το υπουργείο (σ.σ. δασαρχείο, αρχαιολογική υπηρεσία κ.τλ.). «Προσπαθούμε να βρούμε τις καλύτερες λύσεις», προσέθεσε.

Αναπτύσσοντας τα όσα έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα ο υπουργός Οικονομικών σημείωσε πως:

* Έχουν καταγραφεί τα στοιχεία 900 ακινήτων.

* Ολοκλήρωση του σχεδίου ολοκληρωμένης ανάπτυξης στη βάση των σχετικών προδιαγραφών του νόμου.

* Εκδόθηκαν αποφάσεις για χαρακτηρισμό των μνημείων που βρίσκονται εκεί και το μη χαρακτηρισμό των υπόλοιπων.

* Υπήρξε νομοθετική ρύθμιση για την άδεια καζίνο η οποία θα δοθεί μετά από διεθνή διαγωνισμό. Εχει ανατεθεί σε εταιρεία η σχετική διαδικασία ώστε να ξέρουν όλοι οι επενδυτές πόσα καζίνο θα υπάρχουν στην Αττική.

Όπως είπε στο προσεχές διάστημα αναμένεται οριστική επίλυση του θέματος του δασαρχείου και της αρχαιολογικής υπηρεσίας. Όπως είπε πρόκειται για «ανεξάρτητες αρχές» που δουλεύουν με τους δικούς τους χρόνους και δεν μπορεί να παρεμβαίνει το υπουργείο.

Σύμφωνα με τον Ευκλείδη Τσακαλώτο αναμένεται από τον επενδυτή η κατάθεση του επενδυτικού σχεδίου για να εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα που θα καθορίζει τους όρους ανάπτυξης...

enikos

Νέα τρικλοποδιά στην επένδυση του Ελληνικού από υπ. Πολιτισμού

elliniko me eggraf yppol

Νέα τρικλοποδιά στην επένδυση του Ελληνικού βάζει το υπουργείο Πολιτισμού. Ενώ παραμένουν άλυτα τα ζητήματα που έχουν ανακύψει με τη δασική υπηρεσία και την επαπειλούμενη κήρυξη όλης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου ως αρχαιολογικού χώρου, η υπουργός Λυδία Κονιόρδου επαναφέρει το θέμα κήρυξης ως διατηρητέων ενός αριθμού επιπλέον των προβλεπομένων στη σύμβαση κτιρίων με τον επενδυτή που ψηφίστηκε από τη Βουλή.

Ολα αυτά λαμβάνουν χώρα πριν συμπληρωθούν 48 ώρες από τη συμφωνία κυβέρνησης - δανειστών για το κλείσιμο της αξιολόγησης, η οποία περιλαμβάνει ως υποχρέωση την ολοκλήρωση της αδειοδότησης για την ανάπτυξη στο Ελληνικό και την ολοκλήρωση της συναλλαγής έως τον Σεπτέμβριο.

Καθίσταται σαφές πως η ανάπτυξη κινδυνεύει και πάλι να τιναχθεί στον αέρα και δοκιμάζει τις αντοχές των επενδυτών και ειδικά των ξένων που συμμετέχουν στο σχήμα της παραχωρησιούχου, ενώ εκπέμπει λάθος μηνύματα για την Ελλάδα ως επενδυτικό προορισμό. Και μάλιστα για λόγους δευτερεύουσας σημασίας αν αναλογιστεί κανείς το οικονομικό διακύβευμα και τις 70.000 θέσεις εργασίας που αναμένεται να δημιουργήσει η επένδυση.

Ειδικότερα έγγραφο του υπουργείου Πολιτισμού (αρ. πρωτ. 3288/317/51 από 13/4/2017) προς το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων, που κοινοποιείται σε πολλαπλούς αποδέκτες και φέρει την υπογραφή της υπουργού κ. Λυδίας Κονιόρδου, αναπέμπει προς επανεξέταση την απόφαση περί μη κήρυξης ως διατηρητέων ορισμένων από τα κτίρια στο Ελληνικό.

Tα τρία κτίρια

Ζητεί, συγκεκριμένα, να εξεταστούν ξανά ως δυνάμει διατηρητέα το κέλυφος του κτιρίου του Δυτικού Αεροσταθμού, ο παλαιός Πύργος Ελέγχου και o αρχικός πυρήνας του συγκροτήματος του πρώην Αμερικανικού Κολλεγίου Θηλέων που στεγάζει σήμερα την ΥΠΑ. Και οι τρεις αυτές περιπτώσεις είχαν αποδειχθεί εξαιρετικά ανίσχυρες στη διάρκεια της πολύωρης πρώτης συνεδρίασης για την τύχη των κτισμάτων που βρίσκονται μέσα στα όρια της επένδυσης. Και για τον λόγο αυτό δεν κρίθηκαν διατηρητέα μνημεία.

Ομως η υπουργός επικαλείται «Αίτηση Θεραπείας» της «Επιτροπής Αγώνα» για το Μητροπολιτικό Πάρκο του Ελληνικού κατά της προηγούμενης απόφασης.

Να σημειωθεί πως η «Επιτροπή Αγώνα» στο παρελθόν συνδέθηκε με τον ΣΥΡΙΖΑ που στήριξε πολιτικά τις αντιδράσεις της για την επένδυση αλλά μετά την άνοδό του στην εξουσία και ειδικά μετά την αποχώρηση της Αριστερής Πλατφόρμας το καλοκαίρι του 2015 κινήθηκε αριστερότερα.

Τα κτίρια που θέλουν να κηρυχθούν διατηρητέα είναι επιεικώς αμφιλεγόμενης αξίας, υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς αλλά και της σημερινής τοπικής αυτοδιοίκησης.

Για παράδειγμα, το κτίριο του Δυτικού Αεροσταθμού προέκυψε από διαδοχικές παρεμβάσεις, αλλοιώσεις, καταστροφές και μεταπλάσεις αρχής γενομένης το 1948 όταν ανεγέρθηκε και έως το 1985, οπότε και οι πιο πρόσφατες προσθήκες. Το 2005 το κτίριο κάηκε και σήμερα έχει τη γνωστή στους διερχομένους εικόνα. Η θέση της «Επιτροπής Αγώνα» είναι ότι το αρχικό κτίσμα του 1948 είναι έργο του σημαντικού αρχιτέκτονα Θουκυδίδη Βαλεντή. Αλλά εκείνο το κτίριο του 1948 δεν υπάρχει.

Τα ίδια ισχύουν και για τον παλαιό Πύργο Ελέγχου, που κατασκευάστηκε το 1948 σε σχέδια Θ. Βαλεντή, αλλά η αρχική κατασκευή ενσωματώθηκε σε νεότερα ογκώδη κτίρια και ο αρχικός πυρήνας απλώς δεν υπάρχει.

Το δε συγκρότημα του πρώην Αμερικανικού Κολλεγίου Θηλέων αποτελεί κτίριο του Μεσοπολέμου χωρίς αξιόλογα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά και θεωρείται ήσσονος σημασία έργο του αρχιτέκτονα της Γενναδίου, Στιούαρτ Τόμσον.

Ερωτήματα

Το μείζον, όμως, ζήτημα είναι τα ελατήρια πίσω από την αναπομπή που ζητεί η κυρία Κονιόρδου.

Προφανώς εγείρεται ζήτημα νομικής εγκυρότητας αυτής της κίνησης, καθώς για να ζητήσει υπουργός αναπομπή πρέπει να συντρέχουν δύο λόγοι: πρώτον, να έχει διαπιστωθεί πλάνη του Συμβουλίου και δεύτερον, να έχουν προκύψει νέα στοιχεία προς αξιολόγηση.

Ούτε η μία ούτε η άλλη παράμετρος ισχύει, και είναι σαφές ότι με την κίνησή της αυτή η υπουργός Πολιτισμού προκαλεί εξέλιξη ενός μείζονος θέματος, που την ξεπερνάει.

Πρέπει να είναι σε θέση να υποστηρίξει με νομικά επιχειρήματα τους λόγους που συνέτρεξαν για αλλαγή στάσης. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για ένα ζήτημα καθαρά πολιτικό και εθνικού διαμετρήματος, πράγμα που σημαίνει ότι το όψιμο ενδιαφέρον της για τα αιτήματα της «Επιτροπής Αγώνα» πρέπει να έχει και ανάλογη νομική ανάλυση και υποστήριξη καθώς και συγκρότηση πολιτικής επιχειρηματολογίας. Είναι σε θέση να τα παράσχει αυτά η κυρία Κονιόρδου;

Επιπλέον, είναι σαφές ότι και το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να λάβει σαφή θέση στο πλαίσιο της νομικής επιχειρηματολογίας.

Ολα αυτά διαδραματίζονται σήμερα, παρά το γεγονός πως κυρώθηκαν πέρυσι τον Σεπτέμβριο από τη Βουλή η Σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών για την απόκτηση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε. και η Τροποποιητική Σύμβαση που διαπραγματεύτηκε (και «πανηγύρισε») η κυβέρνηση.

Στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου σημείωνε, μάλιστα, πως το άθροισμα του τιμήματος αγοράς μετοχών και επενδυτικής υποχρέωσης ανέρχεται σε 5,5 δισ. ευρώ, ότι μελέτη του ΙΟΒΕ προβλέπει δημιουργία 90.000 θέσεων εργασίας και συμβολή στο ΑΕΠ σε ορίζοντα 25ετίας που μπορεί να φθάσει τις 2,4 ποσοστιαίες μονάδες.

msn

Μουζάλας: Θέμα πρώτης προτεραιότητας μας να μεταφέρουμε τους μετανάστες από τον καταυλισμό στο Ελληνικό

elliniko gketo

Πρώτη προτεραιότητα χαρακτήρισε την μετεγκατάσταση των προσφύγων και μεταναστών από το Ελληνικό, ο υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιάννης Μουζάλας, τονίζοντας ότι φορτώνεται ο ίδιος από την αντιπολίτευση μια ευθύνη για την καθυστέρηση, που τον αδικεί.

«Πήρα πολλές φορές προσωπικά την ευθύνη για το Ελληνικό. Δεν μπόρεσα, δεν μπορέσαμε, είχαμε να τακτοποιήσουμε 55.000 άτομα. Θα προσπαθήσουμε, είναι στα πλάνα μας, μείναμε πίσω, είναι όμως στη πρώτη προτεραιότητα μας.

Φτιάχνουμε τα κάμπ για να μεταφερθούν εκεί.

Είναι λάθος να υποστηρίζετε ότι τους χρησιμοποιούμε ως κόλπο για να μην προχωρήσει η ιδιωτικοποίησή του.

Δεν είναι σοβαρά αυτά τα πράγματα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μουζάλας.

 

Πεζογέφυρα στην παραλιακή στο ύψος του Παλ. Φαλήρου

pezogefyra paraliaki
Με  αφορμή  την  πραγματοποίηση  του  σχετικού  ανοιχτού  διαγωνισμού, που  πραγματοποιήθηκε  στις  28/3/2017  από  το  Υπουργείο  Υποδομών  Μεταφορών  και  Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ)  και αφορά  την  κατασκευή  πεζογεφυρών  σε  λεωφόρους  ταχείας  κυκλοφορίας, εκ  των  οποίων  η  μία  θα  κατασκευαστεί  στην Παραλιακή (στο  ύψος  της  οδού  Αφροδίτης) , ο  Δήμος  Παλαιού  Φαλήρου  εκφράζει  δημοσίως  τις  ευχαριστίες  του  προς  τους  αρμόδιους  υπηρεσιακούς  παράγοντες  για  την  ανταπόκριση  τους  και  την  αποδοχή  του  σχετικού  αιτήματος  μας.

Αξίζει  να  σημειωθεί, ότι  ήδη  από  το  έτος  2010, ο  Δήμος  Παλαιού  Φαλήρου, απευθυνόμενος  στους  αρμόδιους  φορείς, ζήτησε  την  επίλυση  του  σοβαρού  προβλήματος  της  ασφαλούς  σύνδεσης  του  πολεοδομικού  ιστού  της  Πόλης  με  το  παραλιακό  μέτωπο και  πρότεινε  την  συγκεκριμένη  λύση  η  οποία  και  εν  τέλει  έγινε  αποδεκτή.

Στο δελτίο τύπου ο δήμος σημειώνει ότι  η  χωροθέτηση  των  πεζογεφυρών  προέκυψε  μετά  από  επεξεργασία  αιτημάτων  από  πολίτες  και  φορείς, κατόπιν  συζητήσεων  με  αρμόδιους  από  τμήματα  Τροχαίας  αλλά  και  στοιχείων  που  αφορούν  τα  ατυχήματα, την  συχνότητα  διέλευσης  των  πεζών, τον  φόρτο  του  οδικού  άξονα  και  κυρίως  τις  δραστηριότητες  εκατέρωθεν  των  αξόνων  οι  οποίες  στο  συγκεκριμένο  σημείο  της  Παραλιακής  Λεωφόρου  έχουν  αυξηθεί  σημαντικά  τα  τελευταία  χρόνια  λόγω  της  λειτουργία  της  Μαρίνας  Φλοίσβου  και  του  Πάρκου  Φλοίσβου.

Η πρόταση  του  Δήμου  Παλαιού  Φαλήρου  προέβλεπε:

•    Η  γέφυρα  να  είναι  φιλική  και  ελκυστική  για  τους  χρήστες  και  να  μπορεί  να  εξυπηρετήσει  άτομα  με  ειδικές  ανάγκες
•    Να  είναι  λειτουργική, προσιτή και  ευκολοδιάβατη  όλο  το  24ώρο
•    Να  κατασκευαστεί  και  να  προσαρμοστεί  με  την  μικρότερη  δυνατή  ταλαιπωρία, χωρίς  περαιτέρω  κυκλοφοριακές  ρυθμίσεις και  αλλαγές και
•    Να αποτελέσει  ένα  ορόσημο  για  την  περιοχή, καθώς  θα  ανεγερθεί  στην  κύρια  είσοδο της  Πόλης  μας.

Από  την  πλευρά  του, ο  Δήμαρχος  Παλαιού Φαλήρου  Διονύσης  Χατζηδάκης  τόνισε  τα  εξής:

¨ Εκφράζω  την  μεγάλη  ικανοποίηση  μου  που  επιτέλους, μετά  από  πλήθος  εισηγήσεων  και  μελετών , η  πρόταση  μας  έγινε  αποδεκτή  και  ξεκίνησε  η  διαδικασία  κατασκευής  της  πεζογέφυρας  στο  ύψος  της  οδού  Αφροδίτης.

Η  συγκεκριμένη  λύση  αποτελεί  την  καλύτερη  τόσο  για  την  ασφάλεια  των  πεζών  όσο  και  για  τους  αυτοκινητιστές  ενώ  διασφαλίζεται  με  τον  καλύτερο  τρόπο  η  διασύνδεση  του  πολεοδομικού  ιστού  της  Πόλης  με το  παραλιακό  της  μέτωπο. Η  κατασκευή  της  συγκεκριμένης  πεζογέφυρας  αποτελεί  ένα  ακόμα  βήμα  στα  μεγάλα  έργα  και  στις  σημαντικές  παρεμβάσεις  που  έχουν  γίνει  τα  τελευταία  χρόνια  στην παραλιακή  ζώνη  του  Δήμου  μας, καθιστώντας  την, πρότυπο  για  όλη  την  Ελλάδα.

 Θέλω  να  εκφράσω  τις  θερμές  μου  ευχαριστίες  στους  υπηρεσιακούς  παράγοντες  που  συνέβαλαν στην  ένταξη  του  έργου  στο  Περιφερειακό  Επιχειρησιακό  Πρόγραμμα  ¨ΑΤΤΙΚΗ 2014-2020¨ και  στην  πρόοδο  των  σχετικών  διαδικασιών  και  συγκεκριμένα:

•    Την  κυρία  Ραφαέλα  Μαραγκουδάκη, Τμηματάρχη  παρακολούθησης  λειτουργούντος  Οδικού  Δικτύου  της  Διεύθυνσης  Ασφάλειας  Οδικών  Υποδομών
•    Τον  κύριο  Δρόση  Δημήτρη, Προϊστάμενο  της  Διαχειριστικής  Αρχής  της  Περιφέρειας  Αττικής
•    Τον  κύριο  Άγγελο  Σπηλιώτη, Προϊστάμενο  Μονάδας  Α΄ της  Ειδικής  Υπηρεσίας  Επιχειρησιακού  Προγράμματος  της  Περιφέρειας  Αττικής
•    Tον κύριο  Κώστα  Κουλόπουλο, Αν. Διευθυντή, και   

ιδιαίτερα  στην  Περιφερειάρχη  Αττικής  κ.  Ρένα  Δούρου  για  την  ένταξη  του  συγκεκριμένου  έργου  στο  γενικότερο  σχεδιασμό.

Τέλος, ειδική  αναφορά  θα  ήθελα να  κάνω  στην μνήμη  του  αειμνήστου  διευθυντή  του  ΥΠΟΜΕΔΙ,  Θωμά  Ευγενίδη, ο  οποίος  ήταν  ο  άνθρωπος  που  ¨έτρεξε¨  όλο το  έργο  προκειμένου  σήμερα   να  μιλάμε  για  την  άμεση  υλοποίηση  του¨.

Στο ίδιο έργο θεατές από τον ΣΥΡΙΖΑ: To Eλληνικό θέλουν να γίνει τελικά ..... αρχαιο-Ελληνικό

elliniko anaplasi parko
Eπαναφέρουν ξανά θέμα ..."αρχαίων" στο Ελληνικό!
 
Ορισμό των αρχαιολογικών χώρων στο Ελληνικό ζητούν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με πρ
οφανείς στόχους και σκοπούς, μιας και τέτοιο θέμα δεν είχε τεθεί ποτέ στο παρελθον, ούτε όταν κτίζονταν εκεί οι θηριώδεις τσιμέντινες εγκαταστάσεις του ΑΘΗΝΑ 2004!

Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία των εγκρίσεων, οι οποίες σχετίζονται με τους αρχαιολογικούς χώρους εντός του ακινήτου του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού, ζητούν να ενημερωθούν 18 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με ερώτηση που κατέθεσαν προς τους υπουργούς Πολιτισμού και Αθλητισμού, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, και Οικονομικών.

Επίσης, οι βουλευτές ζητούν το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της οριοθέτησης των αρχαιολογικών χώρων εντός του ακινήτου του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού.

Όπως υπογραμμίζουν, στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης των εγκρίσεων για την αξιοποίηση του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού-Αγίου Κοσμά (έκταση πρώην αεροδρομίου Ελληνικού και παράκτιας ζώνης) και την έναρξη κατασκευής της επένδυσης, απαιτείται να ολοκληρωθούν μία σειρά θεσμικών βημάτων, τα οποία είναι απαραίτητα, με σκοπό τη νομική κατοχύρωση της επένδυσης, τη βέλτιστη ανάπτυξή της ως προς την περιβαλλοντική και κοινωνική απόδοσή της και την αποφυγή εμπλοκών λόγω μελλοντικών δικαστικών προσφυγών.

«Ένα από αυτά τα θεσμικά βήματα, είναι ο ορισμός των αρχαιολογικών χώρων εντός του ακινήτου», αναφέρουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και σημειώνουν ότι ο ορισμός αρχαιολογικών χώρων εντός του ακινήτου δεν ακυρώνει τη δυνατότητα δόμησης από την πλευρά του επενδυτή, αλλά τη θέτει υπό τον έλεγχο της αρχαιολογικής υπηρεσίας, η οποία δύναται να επιβάλει τροποποιήσεις στον σχεδιασμό, σε περίπτωση εύρεσης αρχαιοτήτων ή μετακινήσεις στη δόμηση, σε γειτονικά σημεία χωρίς αρχαιότητες

Στο «ραντάρ» των θεσμών η καθυστέρηση της πορείας υλοποίησης της μεγάλης επένδυσης στο Ελληνικό