Σαβ02242018

Τελευταία ΕνημέρωσηΠαρ, 23 Φεβ 2018 8pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Νεολαια - Εκπαιδευση Νεολαια - Εκπαιδευση

Πιλοτική εισαγωγή του μαθήματος Οδικής Ασφάλειας σε 100 δημοτικά σχολεία το Μάρτιο.

drive mathima

Παρών στο πρώτο επιμορφωτικό σεμινάριο εκπαιδευτικών της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής στην Ελευσίνα ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνος Βούρδας.

Το εκπαιδευτικό υλικό για την επιμόρφωση των δασκάλων αντλείται από την πρωτοποριακή πλατφόρμα «e-Drive Academy»

Ο κεντρικός στόχος που έθεσε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την οικοδόμηση μίας συντονισμένης και συστηματικής εκπαίδευσης του μαθητικού πληθυσμού στο θέμα της Κυκλοφοριακής Παιδείας και Οδικής Ασφάλειας γίνεται πραγματικότητα.

Αύριο ξεκινάει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που θα κληθούν να διδάξουν το μάθημα της Κυκλοφοριακής Παιδείας και Οδικής Ασφάλειας σε σχολεία των επτά Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Αττικής, με ισάριθμες εκπαιδευτικές ημερίδες . Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των δασκάλων θα βασιστεί στο υλικό της διαδικτυακής πύλης (portal) «e-Drive Academy».

Πρόκειται για την πρωτοπόρο ηλεκτρονική πλατφόρμα που δημιούργησε το επιστημονικό προσωπικό του Τμήματος Οδικής Ασφάλειας και Κανόνων Κυκλοφορίας της Γενικής Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού και Οδικής Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η λειτουργία της οποίας, παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση πριν από ένα μήνα παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη.

Η παρουσία του Γ.Γ. Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα, στο πρώτο επιμορφωτικό σεμινάριο των εκπαιδευτικών που θα πραγματοποιηθεί στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής στην Ελευσίνα, σηματοδοτεί την υψηλή προτεραιότητα που αποδίδει η κυβέρνηση στην Κυκλοφοριακή Παιδεία και στην Οδική Ασφάλεια.

Τα μέλη της επιστημονικής ομάδας του «e-Drive Academy», θα αναλάβουν και το έργο της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, οι οποίοι στη συνέχεια θα μεταφέρουν στη σχολική αίθουσα τη γνώση που θα αποκομίσουν, αντλώντας και αυτοί με τη σειρά τους, εκπαιδευτικό υλικό από την πλατφόρμα του «e-Drive Academy», το οποίο έχει λάβει έχει λάβει παιδαγωγική καταλληλότητα από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Σημειώνεται, ότι η ομάδα του «e-Drive Academy» διευρύνει τη δράση της σε όλη την Ελλάδα. Τον προσεχή Μάρτιο θα συμμετάσχει στο διήμερο Συνέδριο Οδικής Ασφάλειας στην Κρήτη με τίτλο «Δρόμος Ζωής», το οποίο εστιάζει στα θέματα της Οδικής Ασφάλειας και της Βιώσιμης Κινητικότητας.

Με την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης των δασκάλων, θα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή της διδασκαλίας του μαθήματος σε 100 δημοτικά σχολεία, ήτοι το Γ’ τρίμηνο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.

Ο στόχος που έχει θέσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, είναι την επόμενη σχολική χρονιά, να καταβληθεί προσπάθεια, ούτως ώστε το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής, να ενταχθεί σε όλα τα δημοτικά σχολεία.

madata

Αλλάζει και η διδασκαλία των ξένων γλωσσών στα σχολεία. Aναλυτικά

sxoleio daskalos

Τετράωρη διδασκαλία μετά το πέρας των μαθημάτων, αρχικά για τα αγγλικά και ακολουθούν γαλλικά και γερμανικά - Προκρίνουν και πιστοποίηση χρήσης της γλώσσας εντός του σχολείου

Την τετράωρη διδασκαλία των ξένων γλωσσών μετά το πέρας του ωραρίου συζήτησαν καθηγητές μέλη των ΔΣ των επιστημονικών φορέων της γαλλικής και γερμανικής γλώσσας με αρμόδιους παράγοντες του υπουργείου Παιδείας.

Όπως τονίστηκε στη συζήτηση, σε πρώτο στάδιο οι αλλαγές και η τετράωρη διδασκαλία μετά το πέρας του ωραρίου, θα αφορούν αποκλειστικά στη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας και σε επόμενα στάδια που θα ακολουθήσουν αμέσως μετά  θα αφορούν και στη διδασκαλία της γαλλικής και γερμανικής γλώσσας. Για την κάλυψη των διδακτικών αναγκών γαλλικής και γερμανικής στο Λύκειο θα χρησιμοποιηθούν κατ’ αρχήν τα αντίστοιχα βιβλία της Γ΄  Γυμνασίου.

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει την  ενσωμάτωση της πιστοποίησης της Αγγλικής, ως πρώτης ξένης γλώσσας, εντός του σχολείου. Στο ίδιο πλαίσιο μελετάται να δοθεί η δυνατότητα σε μαθητές να εκπαιδευτούν στη δεύτερη ξένη γλώσσα, στο επίπεδο των έξι ωρών στη Γ' Λυκείου και των τεσσάρων ωρών στη Β' Λυκείου.

Τα μέλη των Δ.Σ. των Επιστημονικών Φορέων Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας, είχαν σειρά επαφών με στελέχη του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για να ενημερωθούν σχετικά με τις επερχόμενες αλλαγές, που εξαγγέλλονται στο χώρο της Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης και να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους για τα εκκρεμούντα θέματα που αφορούν στους κλάδους των καθηγητών ξένων γλωσσών, αλλά και να διατυπώσουν τις προτάσεις των Επιστημονικών φορέων που εκπροσωπούν, για την αναβάθμιση της Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Όπως λένε οι ίδιοι οι καθηγητές, «κατ’ αρχήν προς όλα τα στελέχη του ΥΠ.Π.Ε.Θ. διατυπώσαμε τις προτάσεις των Επιστημονικών Φορέων που εκπροσωπούμε, για την αναβάθμιση της Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης». Και διευκρινίζουν: «Ειδικότερα από τη συζήτηση με τα εν λόγω στελέχη προέκυψαν τα εξής:

Σε συνάντηση με την κ. Αικατερίνη Τρίμη, συνεργάτη του Υπουργού Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου, ενημερωθήκαμε για τις προγραμματιζόμενες αλλαγές σε ότι αφορά στη διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών στο Λύκειο. Η κ. Τρίμη μας διευκρίνισε ότι οι όποιες αλλαγές στη διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών στο Λύκειο και το εξαγγελθέν πρόγραμμα από το Υπουργείο για την 4ωρη διδασκαλία τους μετά το πέρας του ωραρίου σ’ αυτό  θα λάβουν χώρα κατά στάδια.

Σε πρώτο στάδιο οι αλλαγές και η 4ωρη διδασκαλία  μετά το πέρας του ωραρίου θα αφορούν αποκλειστικά στη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας και σε επόμενα στάδια που θα ακολουθήσουν αμέσως μετά  θα αφορούν και στη διδασκαλία της Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας. Μας πληροφόρησε επίσης ότι για την κάλυψη των διδακτικών αναγκών της Γαλλικής και Γερμανικής στο Λύκειο θα χρησιμοποιηθούν κατ’ αρχήν τα αντίστοιχα βιβλία της Γ΄  Γυμνασίου.

Στη συνάντηση που ακολούθησε με τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Σπουδών Προγραμμάτων & Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ  κ. Σπυρίδωνα Κωνσταντάτο, ενημερώθηκαμε, ότι το Υπουργείο καταβάλλει προσπάθειες για τη δυνατότητα διασύνδεσης της  διδασκαλίας των Ξένων Γλωσσών στο Γυμνάσιο με το Κρατικό  Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, ξεκινώντας από την Αγγλική γλώσσα. Θα καταβληθεί προσπάθεια και εάν καταστεί δυνατόν θα εφαρμοστεί η Πιστοποίηση και στη Β΄ Ξένη Γλώσσα».

Οι καθηγητές έλαβαν διαβεβαβιώσεις ότι: «Σε πρώτο στάδιο οι αλλαγές στη διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών στο Λύκειο και η 4ωρη διδασκαλία  μετά το πέρας του ωραρίου σ’ αυτό θα αφορούν αποκλειστικά στη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας και σε επόμενα στάδια που θα ακολουθήσουν αμέσως μετά  θα αφορούν και στη διδασκαλία της Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας και ως προς τη χρήση του εκπαιδευτικού υλικού, (βιβλία), για τις Ξένες Γλώσσες στο Λύκειο θα γίνει τουλάχιστον για το επόμενο σχολικό έτος, διαχείριση ήδη υπάρχοντος υλικού.

Πρόθεση επίσης του υπουργείου, όπως τους μεταφέρθηκε «είναι η έγκαιρη ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών (μεταθέσεις, αποσπάσεις κ.λ.π.) έτσι ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα των τμημάτων και των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό πριν το τέλος του τρέχοντος σχολικού έτους και να ακολουθήσει η καθολική πλήρωση τους με το ανάλογο προσωπικό πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους».

Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι των Επιστημονικών Φορέων εξέθεσαν τις τεράστιες δυσκολίες που έχουν προκύψει σε βάρος της μαθησιακής διαδικασίας και τις άμεσες επιπτώσεις στο εργασιακό καθεστώς των καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας από την εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης «Επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας και συγκρότηση τμημάτων».

protothema

Ξέφραγο αμπέλι τα ΑΕΙ - Nέο κρούσμα: Χρήση ναρκωτικών.... εντός του Οικονομικού Πανεπιστημίου (vid)

aei narkotika

Μετά τις καταγγελίες για επιθέσεις σε φοιτητές στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου, φοιτήτρια και καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου κάνουν λόγο για χρήση ναρκωτικών εντός της σχολής.

Το βίντεο, το οποίο τράβηξε φοιτήτρια και ανέβασε στο facebook δείχνει έναν άνδρα υπό την επήρεια ναρκωτικών.

Μιλώντας στον ΣΚΑΙ, ο καθηγητής Μάνος Στεφανίδης, ισχυρίστηκε ότι η συγκεκριμένη κοπέλα που τράβηξε το βίντεο διέκοψε τις σπουδές της λόγω της εκτεταμένης χρήσης ναρκωτικών στο ίδρυμα.

Πρόκειται για ένα βίντεο μέσα από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο, όπου μέσα σε μια από τις αίθουσες βρίσκεται άτομο το οποίο μόλις έχει κάνει χρήση ναρκωτικών. Σύμφωνα με τον αναπληρωτή καθηγητή τις συγκεκριμένες εικόνες κατέγραψε φοιτήτρια η οποία αναγκάστηκε να σταματήσει τις σπουδές της εξαιτίας όλων όσων συμβαίνουν στους χώρους του Πανεπιστημίου.

Ο κ. Στεφανίδης, μιλώντας την Τρίτη στον Realfm 97,8 αναφέρθηκε στα περιστατικά επιθέσεων εντός του χώρου της Πανεπιστημιούπολης σημειώνοντας ότι έχει πέσει και ο ίδιος θύμα επίθεσης.

«Μου έχουν διαρρήξει το γραφείο, μου έχουν ανοίξει το αυτοκίνητο. Τρεις τραμπούκοι με ένα σκύλο μου επιτέθηκαν και όπως έμαθα, βάζουν στο περιλαίμιο του σκύλου τα «σκονάκια», αφήνουν τον σκύλο μέσα στο πανεπιστήμιο για να γίνει η διακίνηση χωρίς να φαίνονται εκείνοι», δήλωσε μεταξύ άλλων ο καθηγητής προσθέτοντας ότι μετά την ανοιχτή του επιστολή με την οποία έκανε γνωστή την κατάσταση, τα στόματα άρχισαν να ανοίγουν.

«Συνάδελφοι ήρθαν και μου προσκόμισαν νέα στοιχεία. Για παράδειγμα, στο πάρκινγκ, έξω από την φοιτητική εστία, επί της Ούλωφ Πάλμε, γίνεται διακίνηση ναρκωτικών. Έμαθα ότι δύο φοιτήτριες δέχτηκαν σεξουαλική επίθεση και από το γενετικό υλικό που βρέθηκε στα ρούχα της μία κοπέλα, ο δράστης συνελήφθη. Τώρα είναι η σειρά του υπουργείου Παιδείας» σημείωσε.

ΣΦΟΔΡΗ επίθεση της ΠΟΕ-ΟΤΑ στον Υπ. Παιδείας για τους Παιδικούς Σταθμούς

paidikos stathmos

Ανακοίνωση – καταγγελία της ΠΟΕ-ΟΤΑ, που κάνει λόγο για απαξίωση των παιδαγωγών και των δημοτικών παιδικών σταθμών, με αιτία την πρόθεση του Υπ. Π.Ε.Θ., Κώστα Γαβρόγλου, στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο για τη δημιουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, να προχωρήσει στην υποχρεωτική ένταξη των 4χρονων παιδιών στα νηπιαγωγεία.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης χαρακτηρίζει τον Υπουργό Παιδείας «διεκπεραιωτή συνδικαλιστικών - συντεχνιακών» αιτημάτων, ενώ καλεί τον Υπουργό Εσωτερικών, Πάνο Σκουρλέτη, «να λάβει ξεκάθαρη θέση για το ζήτημα».

Τέλος, ζητά άμεσα συνάντηση της Εκτελεστικής Επιτροπής με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών, ενώ τις επόμενες ημέρες θα δοθεί και συνέντευξη Τύπου από κοινού με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Βρεφονηπιαγωγών (ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ) για το θέμα.

«Δηλώνουμε αποφασισμένοι να μην δεχθούμε την απαξίωση και την υποβάθμιση τόσο του ρόλου των Παιδαγωγών όσο και των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών και καλούμε τους εργαζόμενους σε αγωνιστική επαγρύπνηση σε σχέση με τις εξελίξεις», κλείνει την ανακοίνωσή της.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

"Συνεχίζεται συντονισμένα και με αμείωτη ένταση από την συγκυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-ΑΝ.ΕΛ. η επίθεση στον θεσμό των Παιδικών Σταθμών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με κεντρική κατεύθυνση να μετατραπούν από χώρους Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε χώρους «πάρκινγκ» παιδιών. Ταυτόχρονα επιχειρείται η αυθαίρετη περιστολή και κατάργηση των νομοθετικά κατοχυρωμένων εργασιακών και επαγγελματικών δικαιωμάτων των Παιδαγωγών των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών και των αποφοίτων των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των Α.Τ.Ε.Ι.

Ο Υπουργός Παιδείας κ. Κώστας Γαβρόγλου ενεργώντας κυρίως ως διεκπεραιωτής «συνδικαλιστικών-συντεχνιακών» αιτημάτων και αγνοώντας επιστημονικά δεδομένα και την διεθνή εμπειρία, «δεσμεύτηκε» πως στο υπό ψήφιση Νομοσχέδιο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, θα υποβαθμίσει τόσο τα πτυχία όσο και τα επαγγελματικά δικαιώματα των Παιδαγωγών των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών. Δεσμεύτηκε για την μετονομασία του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής και την προσθήκη του όρου «φροντίδα» γυρνώντας τον θεσμό της Προσχολικής Αγωγής της χώρας μας στην εποχή της Βιομηχανικής Επανάστασης!!!

Αγνοώντας επιδεικτικά τόσο την Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α., Μέλη της οποίας είναι οι Παιδαγωγοί των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών όλης της χώρας, όσο και τους καθηγητές του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής.

Έχουμε δηλώσει επανειλημμένα πως δεν θα δεχθούμε την απαξίωση και την υποβάθμιση του ποιοτικού παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού έργου που συντελείται στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς και αναγνωρίζεται από τους γονείς και την Κοινωνία. Έχουμε παλέψει και αγωνιστεί χρόνια τώρα για την αναβάθμιση του ρόλου τους προκειμένου σήμερα να μην δεχθούμε να υποβαθμιστεί το έργο στις πλάτες των παιδιών των γονέων και των εργαζομένων. Δεν θα δεχθούμε την μετατροπή του παιδαγωγικού προσωπικού σε Υγειονομικό    Προσωπικό που θα παρέχει στα παιδιά... φροντίδα!!! 

Αντιλαμβανόμαστε ότι ο σχεδιασμός της συγκυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-ΑΝ.ΕΛ. είναι τελικά η μετατροπή των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών σε χώρους φύλαξης, η σταδιακή κατάργηση των δικαιωμάτων πάνω από όλα των παιδιών και μετά των εργαζομένων που απορρέουν από τον Πρότυπο Κανονισμό Λειτουργίας των Παιδικών Σταθμών (ωράριο Παιδαγωγών, ωράριο λειτουργίας, παύσεις λειτουργίας κ.λπ.) και σταδιακά η εκχώρησή τους σε Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις και Ιδιώτες.

Το διαχρονικό αίτημα της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. για ενιαία Προσχολική Αγωγή και ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι επίκαιρο περισσότερο από ποτέ. Είμαστε αντίθετοι κατηγορηματικά στη θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής ένταξης παιδιών τεσσάρων (4) ετών στα Νηπιαγωγεία. Υπερασπίζουμε το δικαίωμα των γονιών να επιλέγουν την δομή που επιθυμούν να φοιτήσει το παιδί τους, δέσμευση άλλωστε και του ίδιου του Πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα.

Καταγγέλλουμε τον Υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου και καλούμε άμεσα το εποπτεύον Υπουργείο Εσωτερικών των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών και προσωπικά τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Πάνο Σκουρλέτη να λάβει ξεκάθαρη θέση για το ζήτημα. Η σιωπή του αρμόδιου Υπουργού Εσωτερικών τόσο για την Δομή των Παιδικών Σταθμών όσο και για τους εργαζόμενους Παιδαγωγούς σε αυτούς μόνο ως υποστηρικτική των θέσεων του κ. Γαβρόγλου μπορεί να εκληφθεί!!!

Ζητάμε άμεσα συνάντηση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών ενώ τις επόμενες ημέρες θα δοθεί και Συνέντευξη Τύπου της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Βρεφονηπιαγωγών (ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ) για το θέμα.

Δηλώνουμε αποφασισμένοι να μην δεχθούμε την απαξίωση και την υποβάθμιση τόσο του ρόλου των Παιδαγωγών όσο και των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών και καλούμε τους εργαζόμενους σε αγωνιστική επαγρύπνηση σε σχέση με τις εξελίξεις.

Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.

  Ο Πρόεδρος                                  Ο Αναπλ. Γεν. Γραμματέας

 Νίκος Τράκας                                         Γιάννης Τσούνης"

Ποιοί ήταν οι τρεις Ιεράρχες, προστάτες των γραμμάτων και της παιδείας, που γιορτάζουν σήμερα

3 ierarxes

Την τιμητική τους έχουν σήμερα 30 Ιανουαρίου οι τρεις Ιεράρχες, με τα σχολεία και τα πανεπιστήμια να μένουν κλειστά για να τιμήσουν τους προστάτες των Γραμμάτων. Ποίοι ήταν όμως οι τρεις Ιεράρχες και γιατί τους τιμούμε;

Με τον όρο Τρεις Ιεράρχες, αναφερόμαστε συνοπτικά στους τρεις επιφανείς Αγίους και θεολόγους, Βασίλειο τον Μέγα, Ιωάννη τον Χρυσόστομο και Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό.

Για τη σοφία τους και τη χριστιανική τους ζωή, η Ορθόδοξη Εκκλησία τους ονόμασε αγίους και γιορτάζουν ο καθένας ξεχωριστά. Αλλά επειδή δημιουργήθηκε μια διαφωνία μεταξύ των χριστιανών για το ποιος από τους τρεις πρόσφερε τα περισσότερα, αποφασίστηκε και καθιερώθηκε από τα τέλη του 4ου αιώνα να υπάρχει και για τους τρεις μια κοινή γιορτή στις 30 Ιανουαρίου κάθε έτους.

Βασίλειος ο Μέγας

Ο Άγιος Βασίλειος ή Βασίλειος Καισαρείας, υπήρξε επίσκοπος Καισαρείας και θεωρείται Πατέρας της Εκκλησίας και ένας εκ των μεγαλύτερων θεολόγων της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Η συμβολή του στην χριστιανική θεολογία θεωρείται κεφαλαιώδης ενώ σ΄αυτόν αποδίδεται και η «θεία λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου». Ο Μέγας Βασίλειος σπούδασε στην Αθήνα και θεωρούσε πολύ σημαντική τη μελέτη των κλασσικών συγγραφέων και της ελληνικής φιλοσοφίας, φυσικά υπό το χριστιανικό πρίσμα. Η συμβολή του στην ανάπτυξη των γραμμάτων και της φιλανθρωπίας τον κατέστησαν μια από τις μεγαλύτερες μορφές της Χριστιανικής παράδοσης.

Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Θεωρείται πως η γλώσσα του «έσταζε μέλι» καθώς υπήρξε ο πιο χαρισματικός ρήτορας της εποχής του. Διετέλεσε Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως και αφιέρωσε τη ζωή του στην ανάπτυξη της φιλανθρωπίας. Μάλιστα τα ημερήσια συσσίτεια που οργάνωσε έτρεφαν 7.000 ανθρώπους!

Στον τομέα της φιλοσοφίας, μπορεί να απέρριπτε τις θεωρίες των αρχαίων Ελλήνων περί Θεού ωστόσο δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει τις εργαλειακές μεθόδους της φιλοσοφίας τους προκειμένου να αναπτύξει μια συστηματική θεολογία.

Στη ζωή του υπήρξε υπόδειγμα ασκητή ενώ δεν παρέλειπε να καταδικάζει εκείνους τους ιερείς που πλούτιζαν από την ιδιότητά τους. Ήταν τέτοια η σκληρή κριτική που ασκούσε στους Αυτοκράτορες, που τελικά η αυλή τον κυνήγησε και τον εξόρισε. Όμως η φήμη του τον ξεπέρασε αφού θεωρείται Άγιος από όλες σχεδόν τις χριστιανικές ομολογίες.

Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός

Γνωστός και με το προσωνύμιο «θεολόγος», ο Γρηγόριος υπήρξε Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης τον 4ο αιώνα. Η επιρροή του στην Τριαδική θεολογία θεωρείται τόσο σημαντική που έγινε γνωστός ως «Τριαδικός Θεολόγος». Τα περισσότερα από τα έργα του επηρεάζουν τους σύγχρονους θεολόγους, ειδικά όσον αφορά τα τρία Πρόσωπα της Αγίας Τριάδας. Υπήρξε φίλος του Μεγάλου Βασιλείου καθώς και του αδελφού του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης.

Ήταν σφοδρός οπαδός των γραμμάτων και επιθυμούσε να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ ελληνόφωνων και λατινόφωνων θεολόγων της εποχής του. Εκτός από εξαιρετικός θεολόγος όμως, υπήρξε και πολύ καλός ποιητής, αφού έγραψε αρκετά ποίηματα με θεολογικά και ηθικά θέματα.