Παρ02212020

Τελευταία ΕνημέρωσηΠαρ, 21 Φεβ 2020 1pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Νεολαια - Εκπαιδευση Νεολαια - Εκπαιδευση

Αλλαγές σε Δημοτικά και Γυμνάσια - Αλλάζουν και οι ώρες μαθημάτων

sxoleio aithousa
Για μικρές αναπροσαρμογές στα υφιστάμενα μαθήματα και τις ώρες τους στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών από το επόμενο σχολικό έτος, έκανε λόγο σε συνέντευξή της η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Η υπουργός Παιδείας σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή «Αθήνα Σήμερα» του ρ/σ 9,84 ανέφερε ότι οι προσαρμογές είναι απαραίτητες ώστε να εισαχθεί η διδασκαλία νέων θεματικών ενοτήτων στα σχολεία.

Η υπουργός εξήγγειλε επίσης αλλαγές σε όλα τα προγράμματα σπουδών (είτε με τροποποιήσεις, είτε με πλήρη αντικατάστασή τους) αλλά και νέα βιβλία για όλα τα μαθήματα από το Δημοτικό έως και το Λύκειο.

Η κ. Κεραμέως, όσον αφορά τις θεματικές ενότητες που θα εισαχθούν στα σχολεία (κυκλοφοριακή αγωγή-οδική ασφάλεια, περιβάλλον, υγιεινή, ευαισθητοποίηση κατά της βίας) ανέφερε πως η διδασκαλία θα έχει δύο σκέλη. Το θεωρητικό και το βιωματικό. Οι νέες θεματικές αναμένεται να εισαχθούν από τα νηπιαγωγεία έως και τα γυμνάσια.

Η υπουργός Παιδείας ερωτηθείσα για τα περιστατικά βίας που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας και την πρόθεση της να θεσμοθετηθεί δάσκαλος – καθηγητής εμπιστοσύνης, διευκρίνισε ότι οι αρμοδιότητές του θα είναι η επικοινωνία με τα παιδιά, η ενημέρωση του συλλόγου διδασκόντων αλλά και η επικοινωνία με τους γονείς για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που θα αναφέρουν.

Τις αρμοδιότητες του δασκάλου ή καθηγητή εμπιστοσύνης θα μπορούν να αναλάβουν εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων και όχι ψυχολόγοι ή κοινωνικοί λειτουργοί.

Δήμαρχος Βύρωνα: «Το πρόβλημα της σχολικής βίας είναι πολυπαραγοντικό... είναι πολύ πιο σύνθετο και πρέπει να χτυπηθεί στη ρίζα του»

sxoleio daskalos

Το περιστατικό με τον άγριο ξυλοδαρμό του 17χρονου από συμμαθητές του σε σχολείο του Βύρωνα, αλλά και το μπούλινγκ που είχε υποστεί η μικρότερη αδελφή του, ήρθε να προστεθεί σε μια ανησυχητική αλυσίδα σχολικής βίας που εμφανίζεται όλο και πιο συχνά και ως εκ τούτου, δεν αφορά μόνο μια περιοχή, αλλά αποτελεί ένα γενικότερο πρόβλημα των καιρών μας.

Ο δήμαρχος Βύρωνα Γρηγόρης Κατωπόδης, είναι εκπαιδευτικός και μάλιστα μέχρι την εκλογή του, ήταν καθηγητής της Φυσικής στο συγκεκριμένο σχολείο. Με αυτή τη διπλή ιδιότητα λοιπόν και με αφορμή το συγκεκριμένο περιστατικό μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τόσο για τη σχολική κοινότητα και το πρόβλημα που αντιμετωπίζει, όσο και για τις προτεραιότητες που δίνει ως προς το θέμα αυτό η δημοτική Αρχή επί των ημερών του.

«Δυστυχώς η ιστορία με το μπούλινγκ κρατάει χρόνια. Και άλλα τόσα χρόνια είναι η προσπάθεια που γίνεται, ώστε να διερευνηθεί σε βάθος το πρόβλημα και να βρεθεί μια πραγματική λύση. Εγώ στο συγκεκριμένο σχολείο ήμουν καθηγητής από το 2011 έως το 2014. Από τότε είχαμε αρχίσει και κάναμε διάφορες ενέργειες και εκδηλώσεις για το μπούλινγκ.

Το πρόβλημα είναι πολύ πιο σύνθετο και πρέπει να χτυπηθεί στη ρίζα του», λέει αρχικά ενώ για τη στάση που κρατάει ο Δήμος αναφέρει: «Προσπαθούμε να κρατήσουμε μια υπεύθυνη στάση. Το περιστατικό που συνέβη σε σχολείο της πόλης μας και μας πλήγωσε και μας προβλημάτισε όλους. Αλλά αυτά τα ζητήματα πρέπει να αντιμετωπίζονται με ψυχραιμία και υπευθυνότητα».

Σχετικά με την υποστήριξη που παρέχει ο Δήμος ως προς αυτή την κατεύθυνση, ο δήμαρχος Βύρωνα είπε: «Από το 2014 που αναλάβαμε, ανασχεδιάζουμε και ενισχύουμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες στον τομέα της ψυχολογικής και της συμβουλευτικής στήριξης. Η Κοινωνική Υπηρεσία μας έχει πολλές δράσεις.

Υπάρχουν δύο ψυχολόγοι, διεξάγονται ομιλίες και σεμινάρια για το θέμα του ενδοσχολικού εκφοβισμού και σε συνεργασία με το Χαμόγελο του Παιδιού. Δημιουργήσαμε πρόγραμμα ‘Σχολών Γονέων’, αλλά και με ατομικές συνεδρίες συμβουλευτικής και θεραπευτικής αντιμετώπισης σε παιδιά, σε εφήβους και στις οικογένειές τους. Οι δράσεις μας στο συγκεκριμένο ζήτημα είναι πολύπλευρες». Και προσθέτει: «Προσπάθειες γίνονται, αλλά όταν προσπαθήσεις πιο εξατομικευμένα, τότε αρχίζει και γίνεται πολύ πιο περίπλοκο».

Στην ερώτηση αν όλες αυτές οι δράσεις βοηθούν πραγματικά, ο κ. Κατωπόδης απαντάει: «Ναι, γενικά βοηθάνε. Το να μιλάει κάποιος σίγουρα βοηθάει. Αλλά ζούμε και σε μια εποχή με πολύ μεγάλα προβλήματα. Η κρίση η οικονομική μέσα σε ένα σπίτι, η αγωνία, η απογοήτευση των παιδιών ως προς το μέλλον τους, όλα αυτά συνθέτουν ένα ζοφερό περιβάλλον και δημιουργούν ένα πολυπαραγοντικό πρόβλημα. Το θέμα είναι να προλαβαίνεις. Τώρα θα πέσουμε όλοι πάνω σε αυτό το ζήτημα για να ομαλοποιήσουμε την κατάσταση».

Και ο ρόλος των γονέων;... «Εδώ τώρα είναι μια άλλη παράμετρος. Δυστυχώς πολλοί ασχολούνται μόνο με το αν χάλασε η βρύση στο σχολείο. Καλά κάνουν φυσικά, πρέπει να το κοιτάζουν και αυτό και όλα, αλλά αν ως Σύλλογος Γονέων δεν κοιτάς και τα παιδιά και τα θέματα που προκύπτουν και που τα απασχολούν, τότε υπάρχει πρόβλημα».

Ο κ. Κατωπόδης καταδίκασε κάθε ανάλογο περιστατικό λέγοντας: «Ως εκπαιδευτικός αλλά και ως δήμαρχος του Βύρωνα καταδικάζω απερίφραστα κάθε περιστατικό εκφοβισμού». Και κατέληξε: «Η βία δεν έχει καμία απολύτως θέση στα σχολεία μας. Και θα πολεμήσουμε με όλα τα μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας για να διασφαλίσουμε ένα Σχολείο, όπου ο σχολικός εκφοβισμός θα αποτελεί παρελθόν».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κάλυψη κενών Α’θμιας, Β’θμιας Εκπαίδευσης: Από σήμερα οι αιτήσεις - Η διαδικασία

sxoleio aithpousa keni

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι, από την Παρασκευή 7 έως και την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020, οι εγγεγραμμένοι στους πίνακες αναπληρωτών Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, που είχαν υποβάλει αίτηση-δήλωση για πρόσληψή τους στο πλαίσιο της αριθμ. 133081/Ε1/28-08-2019 (ΑΔΑ: ΨΥΙΦ4653ΠΣ-ΟΗΘ) πρόσκλησης, θα έχουν τη δυνατότητα, βάσει των διατάξεων του άρθρου 86 του ν.4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α’) «Ειδική προκήρυξη κάλυψης κενών σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της ειδικής αγωγής», να δηλώσουν ηλεκτρονικά, μέσω της διαδικτυακής πύλης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (ΟΠΣΥΔ) του Υ.ΠΑΙ.Θ. (ιστοσελίδα: https://opsyd.sch.gr/), συγκεκριμένες σχολικές μονάδες ή/και ομάδες σχολικών μονάδων για πρόσληψή τους ως αναπληρωτές, πλήρους ή/και μειωμένου ωραρίου, για το σχολικό έτος 2019-2020.

 Οι υποψήφιοι οφείλουν να αναζητήσουν τις λεπτομέρειες της διαδικασίας στην αριθμ. 17916/Ε1/07-02-2020 (ΑΔΑ: ΨΤΞΤ46ΜΤΛΗ-Α4Β) ειδική πρόσκληση.

Για τη διευκόλυνση των υποψηφίων είναι αναρτημένο σχετικό εγχειρίδιο οδηγιών στην ως άνω ιστοσελίδα (https://opsyd.sch.gr/).

Τα κενά της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμια σε μορφή xls

To έγγραφο σε μορφή pdf 

Απελευθερώνονται οι εκπαιδευτικές εκδρομές μαθητών Γυμνασίου, Λυκείου

sxoleio

Την ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και τον περιορισμό των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων σηματοδοτούν οι σημαντικές αλλαγές στο ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει τις εκπαιδευτικές εκδρομές/μετακινήσεις στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση που υπέγραψαν σήμερα η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως και η Υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη.

«Η σημερινή απόφαση συνιστά ένα ακόμη βήμα προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της εμπιστοσύνης στους εκπαιδευτικούς, μείωσης γραφειοκρατίας και απλοποίησης των διαδικασιών.

Εκσυγχρονίζεται το πλαίσιο και προσαρμόζεται στις ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, παρέχοντας την απαιτούμενη ευελιξία, διατηρώντας όμως όλες τις δικλείδες για την διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του σχολείου και του εκπαιδευτικού χαρακτήρα των εκδρομών/μετακινήσεων.

Αντικειμενικός στόχος, ο εμπλουτισμός των δράσεων και η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου», τονίζει το Υπουργείο. 

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση:

  • Για όλες τις μετακινήσεις που γίνονται στο εσωτερικό, δεν απαιτείται πλέον έγκριση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλά πραγματοποιούνται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας.
  • Για όλες τις μετακινήσεις που γίνονται στο εξωτερικό, δεν απαιτείται πλέον έγκριση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, παρά μόνο του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Η πολυήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της τελευταίας τάξης των Λυκείων μπορεί να πραγματοποιηθεί και σε περισσότερες από μία χώρες του Εξωτερικού αντί μόνο σε μία χώρα του Εξωτερικού.

Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις στο πλαίσιο:

α) εγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων (προγραμμάτων περιβαλλοντικής, αγωγής υγείας, πολιτιστικών κλπ.) πραγματοποιούνται και στο εξωτερικό, αντί μόνο στο εσωτερικό, και αυξάνεται η διάρκειά τους έως τριών - αντί για δυο - εργάσιμων ημερών ή έως πέντε - αντί τεσσάρων - ημερών, εάν συμπεριληφθούν έως δύο αργίες.

β) του Αναλυτικού Προγράμματος, πραγματοποιούνται και στο Εξωτερικό, αντί μόνο στο Εσωτερικό.

Προβλέπεται η σύμπραξη-συνεργασία σχολείων με μικρό αριθμό μαθητών/τριών με σχολεία και άλλης Διεύθυνσης, ακόμη και διαφορετικών Περιφερειακών Διευθύνσεων, αντί με σχολεία της ίδιας μόνο Διεύθυνσης

epoli
.

€ 28 εκ στους Δήμους για τις λετουργικές δαπάνες των Σχολείων – Το ποσό ανά Δήμο

dimarxeio arg eisodos
Ξεκίνησε και φέτος η καθιερωμένη διαδικασία έκδοσης των αναγκαίων Υπουργικών Αποφάσεων για την κατανομή χρημάτων από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ) των Δήμων προς κάλυψη λειτουργικών αναγκών των σχολείων.

Υπεγράφη ήδη η πρώτη από τις τέσσερις προγραμματισμένες δόσεις που θα καταβληθούν το 2020, γεγονός για το οποίο ο Υπουργός Εσωτερικών, Π.Θεοδωρικάκος, εξέδωσε Δελτίο Τύπου.

Τα 28.000.000,00 ευρώ από τους ΚΑΠ των Δήμων κατανέμονται στους 332 Δήμους της Χώρας για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Για την κατανομή του ποσού ελήφθησαν υπ’ όψιν δεδομένα του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων για τη σχολική χρονιά 2018-2019 που αφορούν

- στον αριθμό των μαθητών ανά σχολική βαθμίδα,

- στον αριθμό των σχολείων και

- στον αριθμό των τμημάτων ανά κλιματική ζώνη,

- ενώ συνεκτιμήθηκε και η υλοποίηση του θεσμού του σχολικού τροχονόμου.

Τα ποσά θα καταβληθούν στους δικαιούχους Δήμους με χρηματικές εντολές του Υπουργείου Εσωτερικών προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. 

Ο Πίνακας με το ποσό που λαμβάνει κάθε Δήμος είναι διαθέσιμος ΕΔΩ