Τετ10162019

Τελευταία ΕνημέρωσηΤετ, 16 Οκτ 2019 3pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Καταναλωτες Καυσιμα

Όργιο απάτης και νοθείας με το υγραέριο – «Θύματα» 200.000 ιδιοκτήτες ΙΧ

ygraerio kinisis
Oργιο… λαθρεμπορίας και νοθείας, καθώς και κλοπών στις αντλίες και στην αγορά του υγραερίου κίνησης καταγγέλλουν παράγοντες του κλάδου.

Στόχος των παράνομων διακινητών η… τσέπη 200.000 οδηγών ΙΧ, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης μετέτρεψαν τους κινητήρες των οχημάτων τους, προκειμένου να γλιτώσουν την ακριβή βενζίνη, αλλά τελικά πέφτουν θύματα οικονομικής απάτης.

Επιτήδειοι κλέβουν με πειραγμένες αντλίες και πωλούν επικίνδυνο νοθευμένο καύσιμο.

Οι τρόποι της παρανομίας,σύμφωνα με το «Έθνος», είναι δύο: Στην πρώτη περίπτωση οι επιτήδειοι αντί για υγραέριο κίνησης που έχει κανονική τιμή κοντά στο 0,65 βάζουν στα αυτοκίνητα υγραέριο θέρμανσης, δηλαδή ένα υγραέριο με τιμή κοντά στο 0,50 ευρώ και έτσι κερδίζουν τη διαφορά.

Το δεύτερο κόλπο με παρέμβαση στην αντλία βάζουν ποσότητες που είναι μειωμένες κατά μέσο όρο κοντά στο 10%. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες κυκλοφορούν στο εμπόριο ακόμη και έτοιμες αντλίες με τον μηχανισμό κλοπής.

Σημειώνεται ότι οι πρατηριούχοι δεν υποχρεούνται να έχουν σύστημα εισροών εκροών δεν υπάρχει σύστημα έκδοσης αποδείξεων και δεν απαγορεύεται η συμφόρτωση υγραερίου κίνησης με βιομηχανικό.

Πως η νοθεία καταστρέφει τους κινητήρες

«Παρενέργειες» στον κινητήρα και στα επιμέρους μέρη τροφοδοσίας μπορεί να επιφέρει η νοθεία του υγραερίου (LPG-Liquid Petroleum Gas), ενώ είναι πολύ πιθανό οι βλάβες που θα προκληθούν να είναι υψηλού κόστους.

Σύμφωνα με τους ειδικούς εγκατάστασης συστημάτων υγραερίου, οι ζημιές που μπορούν να προκληθούν από το νοθευμένο LPG έχουν ακριβώς τις ίδιες επιπτώσεις με τη νοθευμένη βενζίνη, δηλαδή:

*Αισθητήρες «λ», (κόστος αντικατάστασης 150 ευρώ έκαστος).

*Καταλύτης (κόστος αντικατάστασης 800 ευρώ).

*Σύστημα τροφοδοσίας (κόστος επισκευής 1.000 ευρώ).

*Λογισμικό «εγκεφάλου» κινητήρα (κόστος επισκευής τουλάχιστον 300 ευρώ).

Αυτές είναι οι συνήθεις βλάβες που μπορεί να προκαλέσει το νοθευμένο υγραέριο και γενικά ένα μείγμα καυσίμου χαμηλής ποιότητας, από την στιγμή που δεν προσφέρει την ενέργεια που απαιτείται ώστε το αυτοκίνητο να λειτουργεί με τις εργοστασιακές προδιαγραφές.

Ο αισθητήρας «λ» (τα αυτοκίνητα με κινητήρες έως 2 λίτρα συνήθως έχουν δύο αισθητήρες) ρυθμίζουν το μείγμα λίγο πριν εισέλθει στον θάλαμο καύσης (τον «λόγο» μεταξύ καυσίμου/ατμοσφαιρικού αέρα).

Εάν το καύσιμο είναι «φτωχό», ο αισθητήρας στέλνει εντολή για περισσότερη πλήρωση και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αυξημένη κατανάλωση καυσίμου με συνέπεια την καταστροφή αρχικά του ενός αισθητήρα, στη συνέχεια του δεύτερου και εφόσον δεν αντικατασταθούν και του καταλύτη

Βεβαίως, τα ευγενή μέταλλα του καταλύτη μπορούν να φθαρούν και να καταστραφούν ακόμη και με τους αισθητήρες «λ» σε λειτουργία και αυτό από την παραγωγή περισσότερων καυσαερίων που δίνει ένα κακό καύσιμο…

Όσο για τον κινητήρα, το σύστημα τροφοδοσίας είναι εκείνο που καταπονείται περισσότερο, ενώ οι «αρρυθμίες» μπορεί να προκαλέσουν βλάβη και στον εγκέφαλο καθώς με φτωχό μείγμα καυσίμου δεν μπορεί να λειτουργήσει και να στείλει τις προβλεπόμενες εντολές.

Η νοθεία στο υγραέριο που είναι προϊόν ενός συγκεκριμένου τύπου χημικής ένωσης μεθανίου και προπανίου, γίνεται με τη μείωση της ποσότητας του πιο ακριβού προπανίου και την αύξηση του μεθανίου. Το προπάνιο ωστόσο, είναι εκείνο το συστατικό που προσφέρει ενέργεια…

Ένα LPG με μεγάλη περιεκτικότητα σε μεθάνιο και περιορισμένη (σε σχέση με τις προδιαγραφές) σε προπάνιο είναι ένα φτωχό καύσιμο, που εκτός όλων των παραπάνω, δίνει σημαντικά μικρότερη αυτονομία (έως 30-40%) σε σχέση με ένα κανονικό μείγμα.

Εδώ θα μπορούσε να επικαλεστεί κάποιος και θέματα κόστους στον χρήστη, δεν είναι όμως μόνον αυτό. Λόγω και της μικρότερης ενέργειας που προσφέρει στον κινητήρα, μειώνονται και τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, καθώς π.χ. σε μια προσπέραση ο οδηγός δεν θα έχει την ανάλογη δύναμη για να ολοκληρώσει τη διαδικασία χωρίς κίνδυνο.

Στην ερώτηση «πώς θα μπορέσει» να προφυλαχθεί κάποιος από ένα νοθευμένο καύσιμο», απάντηση δεν υπάρχει και έγκειται καθαρά στην εμπιστοσύνη που έχει στον πρατηριούχο. Πάντως ένα νοθευμένο LPG θα το διαπιστώσει άμεσα από την μειωμένη δύναμη του κινητήρα, αλλά και από τα λιγότερα χιλιόμετρα που θα διανύσει.

«Έθνος»

Eurostat: Οι Ελληνες πληρώνουν 94 λεπτά φόρους για ένα 1 λιτρο αμόλυβδης

venzini pratir

Tην τέταρτη ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη, σε ολόκληρη την Ε.Ε., πληρώνει ο Έλληνας καταναλωτής, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, όπου υπολογίζεται η μέση τιμή υγρών καυσίμων σε 28 κράτη.

Τα στοιχεία αφορούν το β’ εξάμηνο του 2015 και αναφέρονται σε μετρήσεις που έγιναν τόσο σε επίπεδο τιμών λιανικής πώλησης, όσο και σε επίπεδο τιμών προ φόρων.

Ειδικότερα, στο β' μισό του 2015, ο Έλληνας καταναλωτής πλήρωσε για αμόλυβδη 1,40 ευρώ το λίτρο, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι αν αφαιρεθούν φόροι και δασμοί η τιμή διαμορφώνεται μόλις στα 0,46 ευρώ το λίτρο.

Πρωταθλητές στην ακριβότερη αμόλυβδη είναι οι Ολλανδοί, με τιμή που ανέρχεται στα 1,46 ευρώ/λίτρο. Ακολουθούν, οι Ιταλοί με 1,45 ευρώ και οι Βρετανοί με 1,43 ευρώ.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η χαμηλότερη τιμή αμόλυβδης κατεγράφη στην Πολωνία στα 0,98 ευρώ ανά λίτρο.

Όσον αφορά στο πετρέλαιο κίνησης, οι Έλληνες καταναλωτές κατέβαλαν το ποσό των 1,10 ευρώ το λίτρο κατά το εξεταζόμενο διάστημα, ενώ εξαιρουμένων φόρων και δασμών η εν λόγω τιμή διαμορφώνεται στα 0,55 ευρώ το λίτρο.

Το ακριβότερο πετρέλαιο κίνησης πωλήθηκε στη Βρετανία στα 1,49 ευρώ, με την Ιταλία να ακολουθεί στα 1,31 ευρώ, τη Σουηδία στα 1,27 ευρώ και τη Μάλτα στα 1,26 ευρώ.

Αιτήσεις για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης έως 30 Μαϊου. Eρωτήσεις - Απαντήσεις

petrelaio thermansis

Έως τις 30 Μαΐου 2016 μπορούν να κάνουν τις αιτήσεις τους οι δικαιούχοι που δεν την έχουν ήδη στο TAXISnet, για το φετινό επίδομα πετρελαίου θέρμανσης ενώ η επόμενη πληρωμή θα γίνει τέλος Ιουνίου.

Παράλληλα ευκαιρία είναι για τους πολίτες έως τέλος του Απριλίου να προμηθευτούν φθηνό πετρέλαιο και να το αφήσουν στις δεξαμενές των καυστήρων, λόγω των χαμηλών τιμών.

Η πρώτη δόση για το επίδομα θέρμανσης του 2016, συνολικού ποσού 52 εκατομμυρίων ευρώ, έχει ήδη πιστωθεί τον Φεβρουάριο σε 330.000 δικαιούχους. Πρόκειται για δικαιούχους του επιδόματος, με βάση τις αιτήσεις που είχαν υποβληθεί ως 31 Δεκεμβρίου 2015.

Η δεύτερη δόση, όπως προβλέπεται στη σχετική απόφαση του υπουργείου Οικονομικών, θα καταβληθεί έως τον Ιούνιο. Συνολικά φέτος θα διατεθούν για επίδομα θέρμανσης 105 εκατομμύρια ευρώ μετά την αυστηροποίηση των εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων.

Υπενθυμίζεται ότι τα εισοδηματικά κριτήρια προβλέπουν ως δικαιούχους: άγαμους με ατομικό εισόδημα έως 12.000 ευρώ, έγγαμους έως 20.000 ευρώ με προσαύξηση 2.000 ευρώ για κάθε παιδί ενώ για τις μονογονεϊκές οικογένειες το όριο εισοδήματος διαμορφώνεται τα 22.000 ευρώ (το οποίο προσαυξάνεται κατά 2.000 ευρώ για κάθε παιδί μετά το πρώτο).

Η ακίνητη περιουσία του δικαιούχου δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 100.000 ευρώ για τον άγαμο και τα 200.000 ευρώ για τον έγγαμο.

Ακατάσχετο και χωρίς δυνατότητα να συμψηφιστεί με άλλα χρέη προς το Δημόσιο είναι το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης σύμφωνα με έγγραφη απάντηση του αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών κ. Αλεξιάδη σε σχετική επερώτηση.

Παράλληλα από την στιγμή που φαίνεται ότι έχει κλειδώσει η αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και την τιμή να τσιμπήσει αρκετά λεπτά του ευρώ προς τα πάνω από του χρόνου, οι ενδιαφερόμενοι έχουν έως το τέλος του Απριλίου την ευκαιρία να αγοράσουν πετρέλαιο θέρμανσης σε χαμηλή τιμή αλλά να λάβουν και το επίδομα το οποίο δεν γνωρίζουμε εάν θα ισχύσει από τον επόμενο χειμώνα.

Ερωτήσεις - Απαντήσεις για το επίδομα θέρμανσης

Η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΓΓΔΕ μέσω δέκα ερωτήσεων- απαντήσεων επιχειρεί να διευκολύνει τους φορολογούμενους στην υποβολή των αιτήσεων για το επίδομα.

1. Με ποιους κωδικούς εισερχόμαστε στην Εφαρμογή Δικαιούχων του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης;

Οι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της ΓΓΔΕ συνδέονται χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet. Οι χρήστες που δεν διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης TAXISnet, θα ταυτοποιούνται εναλλακτικά δίνοντας ΑΦΜ και αριθμό ειδοποίησης κάποιου εκ των τελευταίων 5 εκκαθαριστικών ή πράξεων προσδιορισμού φόρου των Δηλώσεων Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων.

Εάν δεν θυμάστε τους κωδικούς πρόσβασης και τυχαίνει το όνομα χρήστη (username) να ταυτίζεται με τον ΑΦΜ σας, τότε δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον εναλλακτικό τρόπο σύνδεσης. Γι' αυτό θα πρέπει να ανακτήσετε τον κωδικό πρόσβασης σας μέσω των σχετικών διαδικασιών.

2. Ποιες διαδικτυακές εφαρμογές θα χρησιμοποιήσω για την εξυπηρέτηση του επιδόματος πετρελαίου;

Στην ιστοσελίδα www.gsis.gr επιλέγετε την ενότητα «Υπηρεσίες προς Πολίτες» και στη συνέχεια «Υπηρεσία Χορήγησης Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης» . Οι εναλλακτικές είναι οι εξής:

α. Εφαρμογή Υποβολής/Τροποποίησης Αίτησης Ένταξης στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης συγκεκριμένου έτους

β. Εφαρμογή Διαχειριστών - Εκπροσώπων για συμπλήρωση στοιχείων ενοίκων και χιλιοστών θέρμανσης.

3. Μέχρι πότε έχω προθεσμία υποβολής αίτησης στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης;

Έως τις 30 Μαΐου 2016.

4. O προμηθευτής πετρελαίου δεν μου έδωσε στοιχεία για να υποβάλλω αίτηση χορήγησης επιδόματος. Πώς θα γίνει η διασταύρωση των στοιχείων;

Ο προμηθευτής πετρελαίου δεν δίνει στοιχεία για την υποβολή της αίτησής σας. Κάθε παραστατικό αγοράς πετρελαίου υποβάλλεται από τον προμηθευτή στη ΓΓΔΕ. Αυτά που πρέπει να προσέξετε είναι:

· Η σωστή αναγραφή του ΑΦΜ σας ή του ΑΦΜ διαχειριστή-εκπροσώπου αν πρόκειται για πολυκατοικία ή του ΑΦΜ της πολυκατοικίας εφόσον έχει δηλωθεί από το διαχειριστή.

· Η σωστή αναγραφή του αριθμού παροχής της ΔΕΗ ή του κοινόχρηστου αριθμού παροχής, αν πρόκειται για πολυκατοικία. ΠΡΟΣΟΧΗ! τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού παροχής της ΔΕΗ πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του προμηθευτή και στην αίτησή σας.

5. Τι πρέπει να κάνει ο διαχειριστής σε ό,τι αφορά την εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/ Χιλιοστών Θέρμανσης μιας πολυκατοικίας;

Η Εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας απευθύνεται στους διαχειριστές των πολυκατοικιών ή σε εκπροσώπους κτισμάτων όπου υπάρχουν περισσότερες από μία κατοικίες (ολιγοκατοικίες) και για τις οποίες υπάρχει κοινός καυστήρας. Ο διαχειριστής-εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τη συμμετοχή κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης σε χιλιοστά. Αλλαγές στα παραπάνω στοιχεία μπορεί ο διαχειριστής να πραγματοποιήσει μόνο πριν ενεργοποιήσει την δυνατότητα πληρωμής.

Είναι υποχρεωτικό να δηλωθούν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοικτά - κλειστά - ανήκοντα και σε φυσικά πρόσωπα και σε νομικά πρόσωπα). Θα πρέπει να συμφωνήσετε σε μια κατανομή που θα ισχύει για όλο το χρόνο. Το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1000, ώστε να μπορεί να ενεργοποιηθεί και η δυνατότητα πληρωμής. Μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη δυνατότητα πληρωμής, όταν θα έχουν υποβληθεί όλες οι αιτήσεις από τους δικαιούχους.

Πριν προβείτε στην ενεργοποίηση της δυνατότητας πληρωμής, επιβεβαιώστε την ορθή υποβολή των αιτήσεων των δικαιούχων. Η αίτησή τους είναι σωστή μόνο όταν δίπλα στα στοιχεία τους υπάρχει η ένδειξη «Υπάρχει αίτηση». Στα παραστατικά των αγορών πετρελαίου θέρμανσης τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού κοινόχρηστης παροχής της ΔΕΗ θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχετε εισάγει στην Εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/Χιλιοστών Θέρμανσης.

Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί ΑΦΜ για την πολυκατοικία και θέλετε τα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης να εκδίδονται σε αυτόν τον ΑΦΜ, θα πρέπει να ορίσετε τον ΑΦΜ αυτόν στα στοιχεία της πολυκατοικίας, επιλέγοντας το σχετικό δεσμό «Ορισμός ΑΦΜ». Ο ΑΦΜ πολυκατοικίας δεν μπορεί να αλλάξει στη συνέχεια, ούτε και να διαγραφεί.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Ακόμη και στην περίπτωση που έχει οριστεί ΑΦΜ πολυκατοικίας, στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναγράφεται ο ΑΦΜ του διαχειριστή.

6. Είμαι διαχειριστής, αλλά δεν έχουμε κοινόχρηστο μετρητή ΔΕΗ (ρολόι ΔΕΗ ) στην πολυκατοικία. Ποιο ρολόι ΔΕΗ πρέπει να δηλώσω σαν κοινόχρηστο;

Δηλώστε το δικό σας (ως διαχειριστή/εκπροσώπου) ρολόι ΔΕΗ, ή εναλλακτικά επιλέξτε ένα ρολόι (αρ. παροχής ΔΕΗ) που θα έχετε συμφωνήσει με όλους τους ενοίκους της πολυκατοικίας σας.

7. Τι πρέπει να γίνει στην περίπτωση αλλαγής διαχειριστή;

Στην Εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας, θα δηλωθούν τα νέα στοιχεία. Οι ένοικοι θα υποβάλουν τις νέες αιτήσεις με τον νέο ΑΦΜ διαχειριστή. Ο διαχειριστής θα ενεργοποιήσει την δυνατότητα πληρωμής.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Οι νέες διασταυρώσεις παραστατικών αγοράς πετρελαίου θέρμανσης, αφορούν τις αγορές που θα πραγματοποιηθούν μετά την ημερομηνία ενεργοποίησης της δυνατότητας πληρωμής.

8. Είμαστε μια πολυκατοικία όπου κάθε διαμέρισμα έχει δικό του καυστήρα. Πρέπει να τη δηλώσουμε σαν πολυκατοικία ή ο κάθε ένοικος να κάνει αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας;

Θα κάνετε χωριστή αίτηση ο καθένας ως κάτοικοι μονοκατοικίας, με την προϋπόθεση ότι θα προμηθευτείτε πετρέλαιο με διαφορετικά παραστατικά αγοράς. Τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού παροχής της ΔΕΗ πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του πρατηριούχου και αντίστοιχα στην αίτησή κάθε δικαιούχου.

9. Έχω υποβάλει την αίτησή μου στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης, το παραστατικό αγοράς όμως αναγράφει τον ΑΦΜ της συζύγου μου. Θα υπάρξει πρόβλημα στην διασταύρωση των στοιχείων;

Η διασταύρωση των στοιχείων δεν θα ολοκληρωθεί. Τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού παροχής της ΔΕΗ πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του πρατηριούχου και στην αίτησή σας.

10. Η πίστωση του λογαριασμού μου δεν πραγματοποιείται λόγω ανενεργού IBAN που έχω δηλώσει. Πώς μπορώ να τον διορθώσω;

Θα προβείτε σε τροποποιητική αίτηση στην οποία θα διορθώσετε τον ΙΒΑΝ ή να δηλώσετε το νέο IBAN από την αντίστοιχη επιλογή στην οθόνη «Προβολής Διασταυρωνομένων Αγορών Πετρελαίου».

Από 6 έως 12 λεπτά ακριβαίνουν οι τιμές των καυσίμων

venzini pratir
 
Σε μια συγκυρία όπου οι διεθνείς τιμές του αργού διατηρούνται σταθερά στα επίπεδα των 48-50 δολαρίων και πολλοί προβλέπουν την άνοδό τους προσεχώς, οι νέες αυξήσεις φόρων που έρχονται στα καύσιμα από το φθινόπωρο (πετρέλαιο θέρμανσης) και από το 2017 (σε βενζίνες, ντίζελ κίνησης) δεν είναι σύμμαχος για τον καταναλωτή, αλλά και για τα δημόσια έσοδα.

Σήμερα οι φόροι που πληρώνουμε για κάθε λίτρο αμόλυβδης αντιστοιχούν στο 70% της τελικής τιμής, αλλά από τον προσεχή Ιανουάριο, λόγω της αύξησης του ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ), το καθαρό ποσοστό καυσίμου ανά λίτρο θα μειωθεί περαιτέρω στο 29%, ενώ ο φόρος θα ανέβει στο 71%, δίχως να αποκλείεται τα ποσοστά να είναι και υψηλότερα. Τα ίδια θα ισχύσουν με το ντίζελ κίνησης αφού οι φόροι, από το 54% σήμερα της τελικής τιμής, θα εκτιναχθούν στο 58% ή και υψηλότερα.

Σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών ήδη καταγράφεται πτώση των πωλήσεων καυσίμων κατά 8% (Μάιος 2015 – Μάιος 2016), με τη μεγάλη αυτή πτώση να μην αφορά μόνο τη βενζίνη, αλλά και το ντίζελ κίνησης. Η κατάσταση θα επιδεινωθεί το επόμενο εξάμηνο καθώς η αύξηση από το 2017 των ΕΦΚ σε ντίζελ κίνησης και βενζίνη, εκτιμάται ότι θα επιβαρύνει τις τελικές τιμές κατά 11-12 και 5-6 λεπτά ανά λίτρο, αντίστοιχα.

Τέλος, τον Οκτώβριο τα νοικοκυριά είναι πιθανόν να αναζητούσαν ξανά διέξοδο στις ξυλόσομπες και στα τζάκια, καθώς αυξάνεται ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης, κάτι που συνεπάγεται επιβάρυνση κατά 7-8 λεπτά ανά λίτρο.

cnn

Συμφωνία Ελλάδας - Ιράν: Προμήθεια του 25% των πετρελαϊκών αναγκών της χώρας

petreleo therm

Το 25% των ελληνικών αναγκών σε πετρέλαιο θα προμηθεύεται πλέον η χώρα από το Ιράν.

Αυτό συμφωνήθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, σήμερα Παρασκευή, κατά τη συνάντηση του αναπληρωτή υπουργό Πετρελαίου του Ιράν Αμίρ Χουσεΐν Ζαμανίνια, στελεχών των ΕΛΠΕ και του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Πάνου Σκουρλέτη.

Οσον αφορά το χρέος των ΕΛΠΕ προς το Ιράν θα αποπληρωθεί σε τέσσερα χρόνια. Το ύψος των χρεών που αναγνωρίσθηκαν και από τις δύο πλευρές δεν ανακοινώθηκε ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, θα είναι μικρότερο των 650.000.000 ευρώ.

Να θυμίσουμε ότι οι εμπορικές σχέσεις με το Ιράν διακόπηκαν το 2012, με την επιβολή, τότε, των διεθνών κυρώσεων στη χώρα.

Η συνάντηση Σκουρλέτη - Zamaninia

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Πάνος Σκουρλέτης, συναντήθηκε με τον αναπληρωτή υπουργό Πετρελαίου του Ιράν, κ. Amir Hossein Zamaninia. Στη συνάντηση παραβρέθηκαν ο νέος Πρέσβης του Ιράν στην Αθήνα, κ. Majid Motallebi Shabestari, συνοδευόμενος από στελέχη της πρεσβείας, ενώ από την ελληνική πλευρά, ο Πρέσβης της Ελλάδας στην Τεχεράνη, κ. Γιώργος Αϋφαντής, ο Διπλωματικός Σύμβουλος του ΥΠΕΝ, κ. Νίκος Γιωτόπουλος και η ειδική συνεργάτης του υπουργού, κυρία Μαργαρίτα Σύρκου.

Τη συνάντηση απασχόλησαν οι δυνατότητες ενίσχυσης της ενεργειακής συνεργασίας των δύο χωρών, στο φόντο της άρσης του εμπάργκο που αντιμετώπιζε το Ιράν και στη βάση των ιδιαίτερα φιλικών διμερών σχέσεων, οι οποίες επιβεβαιώθηκαν και κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης συνάντησης.

Οι δύο πλευρές συζήτησαν ζητήματα προμήθειας πετρελαίου, ενώ ανταλλάχθηκαν απόψεις για τους τομείς του φυσικού αερίου και των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Αναφορές έγιναν επίσης, στο ζήτημα των οικονομικών εκκρεμοτήτων ανάμεσα στα ΕΛΠΕ και στην κρατική εταιρεία πετρελαίου του Ιράν, την NIOC, που προέκυψε από την επιβολή του εμπάργκο, η άρση του οποίου προσφέρει τη δυνατότητα τακτοποίησής του.

Η ιρανική πλευρά επιβεβαίωσε τη διάθεση για εμβάθυνση των σχέσεων των δύο χωρών και την ανάπτυξη πολύπλευρης συνεργασίας τόσο στο οικονομικό, όσο και στο διπλωματικό πεδίο.

Από την πλευρά του, ο κ. Σκουρλέτης επεσήμανε ότι οι δύο χώρες βρίσκονται σε θέση εκκίνησης για μια νέα πορεία και ότι υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις, αλλά και η βούληση, για την πραγματοποίηση ενός ακόμη βήματος στις διμερείς σχέσεις τους. Εκτίμησε, επίσης, ότι η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει τη «γέφυρα» ανάμεσα στην Ευρώπη και το Ιράν.

Ακολούθησε διευρυμένη συνάντηση των αντιπροσωπειών των δύο χωρών με τη συμμετοχή εκπροσώπων των ΕΛΠΕ και της κρατικής εταιρείας πετρελαίου του Ιράν, NIOC.