Δευ09232019

Τελευταία ΕνημέρωσηΔευ, 23 Σεπ 2019 10pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Καταναλωτες Γενικα

Αρχισε η 15ημερη εκπτωτική περίοδος - Οδηγίες προς τους καταναλωτές

EKPTOSEIS

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου ορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4446/2016 ως ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος για τα καταστήματα, σε περίπτωση κατά την οποία δεν έχει εκδοθεί ειδικότερη απόφαση του κατά τόπο αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη.

Ως ημέρα έναρξης του δεκαπενθημέρου είναι η ‪1η Νοεμβρίου και τελευταία ημέρα των εκπτώσεων θα είναι η ‪15η Νοεμβρίου.

Στην ως άνω περίοδο συμπεριλαμβάνεται και η προαιρετική λειτουργία των καταστημάτων ‪την Κυριακή 4 Νοεμβρίου. 

Κατά την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων αλλά και σε κάθε χρονική περίοδο κατά την οποία επιτρέπεται η πώληση εμπορευμάτων ή η παροχή υπηρεσιών με μειωμένες τιμές, εφιστούμε την προσοχή του καταναλωτικού κοινού σχετικά με τα εξής:

  1. Η ευκρινής αναγραφή της παλιάς και νέας τιμής είναι επιβεβλημένη, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν (βάρος, όγκος, τεμάχιο κ.λπ.), ενώ προαιρετικά δίνεται η δυνατότητα στους καταστηματάρχες της παράλληλης αναγραφής και του ποσοστού έκπτωσης, προκειμένου η σύγκριση τους να είναι απλή και σαφής για τους καταναλωτές.
  2. Σύμφωνα με τον «Κώδικα δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες», οι υπεύθυνοι των σημείων πώλησης θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, με κάθε πρόσφορο τρόπο, είτε αμέσως είτε εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος που τάσσεται από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
  3. Οι πρακτικές επικοινωνίας μειωμένης τιμής διενεργούνται υποχρεωτικά στην ελληνική γλώσσα και προαιρετικά σε οποιαδήποτε άλλη γλώσσα.
  4. Σε περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος των υπευθύνων πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. 

Υπενθυμίζεται ότι στην γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή τηρείται βάση καταγγελιών, μέσω της ιστοσελίδας της www.1520.gov.gr, με τη χρήση ηλεκτρονικής φόρμας στην οποία οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλλουν καταγγελία.

Aπό την 1η Νοεμβρίου το νυχτερινό ρεύμα. Το Νυκτερινό Οικιακό Τιμολόγιο. Θα ισχύσει έως τις 30/04/2019.

dei logariasmos

Σε ισχύ τίθεται από την 1η Νοεμβρίου το νυχτερινό ρεύμα. Το Νυκτερινό Οικιακό Τιμολόγιο. Θα ισχύσει έως τις 30/04/2019.

Οι ώρες έναρξης και λήξης του νυκτερινού οικιακού τιμολογίου από 01.11.2018 έως 30.04.2019 έχουν ως εξής:

Για τους οικιακούς πελάτες που διαμένουν:

σε όλους τους Δήμους και τις Κοινότητες του Νομού Αττικής

στις ευρύτερες περιοχές των πόλεων: Αγρινίου, Αιγινίου, Αιγίου, Αιτωλικού, Ακτίου, Αλεξανδρούπολης, Αλμυρού Μαγνησίας, Αμαλιάδας, Αμυνταίου, Αμφίκλειας, Αμφιλοχίας, Άμφισσας, Αξιούπολης, Άργους, Άρτας, Άστρους, Βέροιας, Βόλου, Γιαννιτσών, Γρεβενών, Διδυμοτείχου, Διστόμου, Δομοκού, Δράμας, Έδεσσας, Ελασσόνας, Ελίκης, Επιδαύρου, Ηγουμενίτσας, Θήβας, Ιάσμου, Ιωαννίνων, Καβάλας, Καλαμάτας, Καλαμπάκας, Καναλακίου, Καρδίτσας, Καρπενησίου, Κασσάνδρειας, Καστοριάς, Κατερίνης, Κιάτου, Κιλκίς, Κοζάνης, Κομοτηνής, Κορίνθου, Κρανιδίου, Κυπαρισσίας, Λαγκαδά, Λαγκαδίων Αρκαδίας, Λαμίας, Λάρισας, Λιβαδειάς, Νικήτης, Μεθάνων, Μετσόβου, Μολάων, Μουδανιών, Ναυπάκτου, Ναυπλίου, Νάουσας, Νευροκοπίου, Ξάνθης, Ξυλόκαστρου, Πάτρας, Πλαταμώνος, Πολυγύρου, Πρέβεζας, Προβατώνα, Πτολεμαΐδας, Πύλου, Πύργου, Οινοφύτων, Ορεστιάδας, Σερβίων, Σερρών, Σιδηροκάστρου, Σοφάδων, Σκάλας, Σκύδρας, Σπάρτης, Σταγείρων, Στυλίδας, Σχηματαρίου, Τρικάλων, Τρίπολης, Φλώρινας

στα νησιά Αλόννησο, Εύβοια, Ζάκυνθο, Κέα, Κέρκυρα Κεφαλληνία, Λευκάδα, Σκιάθο, Σκόπελο

το νυκτερινό τιμολόγιο εφαρμόζεται με 2 ωράρια:

1.1.    Το συνεχές ωράριο (23:00–07:00) διαρκείας 8 ωρών. Αυτό θα ισχύσει για όσους καταναλωτές  το χρησιμοποιούν ήδη και δεν επιθυμούν να το αλλάξουν.

1.2.    Το τμηματικό ωράριο, δηλαδή 2 ώρες το απόγευμα (15:00-17:00) και 6 ώρες τη νύχτα (02:00–08:00), δηλαδή 8 ώρες συνολικά. Αυτό θα ισχύσει για τις εξής ομάδες καταναλωτών:

Τους καταναλωτές που έχουν ήδη χρησιμοποιήσει το τμηματικό ωράριο 02:00-08:00 και 15:00-17:00 μέχρι 30.04.2018.

Τους νέους  καταναλωτές  που ζητούν νυκτερινό τιμολόγιο, οι οποίοι θα λαμβάνουν αυτό το ωράριο και μόνο.

Τους καταναλωτές που έχουν το συνεχές και επιθυμούν να το αλλάξουν και να λάβουν το τμηματικό (οι οποίοι όμως δεν μπορούν πλέον να επανέλθουν στο συνεχές ωράριο).

Για τους οικιακούς καταναλωτές της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης το νυκτερινό τιμολόγιο εφαρμόζεται με 2 ωράρια:

2.1.    Το συνεχές ωράριο (23:00-07:00). Αυτό θα ισχύσει για  όσους  καταναλωτές χρησιμοποιούν ήδη αυτό το ωράριο και δεν επιθυμούν να το αλλάξουν.

2.2.    Το νυκτερινό τιμολόγιο με τμηματικό ωράριο 02:00–08:00 και 15:00–17:00 (8 ώρες στο 24ωρο). Αυτό θα ισχύσει για τους καταναλωτές που έχουν ήδη χρησιμοποιήσει το τμηματικό ωράριο 02:00-08:00 και 15:00-17:00 μέχρι 30.04.2018. Όσοι έχουν το ωράριο 23:00–07:00 και θέλουν να το αλλάξουν μπορούν να λάβουν το τμηματικό 02:00–08:00 και 15:00–17:00, αλλά δεν μπορούν πλέον να επανέλθουν στο συνεχές ωράριο.

Στα νησιά Κρήτη (στις ευρύτερες περιοχές των πόλεων Ηρακλείου, Ρεθύμνου, Ιεράπετρας, Αγίου Νικολάου, Σητείας, Χανίων, Σταλίδας Ηρακλείου, Μοιρών Ηρακλείου, Πραιτορίων Ηρακλείου, Βρυσών Χανίων και Αγιάς Χανίων), καθώς και στα νησιά Ηράκλεια, Ίο, Κάλυμνο, Κουφονήσια, Κω, Λειψούς, Λέρο, Λέσβο, Λήμνο, Μήλο, Νάξο, Νίσυρο, Πάρο, Ρόδο, Σάμο, Σαντορίνη, Σίκινο,  Σύρο, Σχοινούσα, Τήλο, Φολέγανδρο, Χάλκη, Χίο, ισχύουν τα εξής:

3.1.    Το τιμολόγιο εφαρμόζεται με δύο ωράρια, το συνεχές (23.00-07.00) και το τμηματικό (02.00-08.00 και 15.30-17.30).

3.2.    Το τμηματικό  ωράριο θα εφαρμόζεται υποχρεωτικώς σε όλους τους νέους οικιακούς καταναλωτές που ζητούν νυκτερινό τιμολόγιο.

Οι καταναλωτές που έχουν σήμερα το συνεχές ωράριο θα εξακολουθήσουν να το χρησιμοποιούν. Αν επιθυμούν να το αλλάξουν και να λάβουν το τμηματικό ωράριο, μπορούν να το λάβουν αν το δηλώσουν στο αρμόδιο γραφείο της ΔΕΔΔΗΕ AE, αλλά οι εν λόγω καταναλωτές δεν θα μπορούν πλέον να επανέλθουν στο συνεχές ωράριο.

3.3.    Το συνεχές ωράριο παύει πλέον να εφαρμόζεται σε νέους καταναλωτές και θα χορηγείται μόνο στους καταναλωτές οι οποίοι το έχουν ήδη. Σε γεωγραφικές περιοχές όπου λειτουργούν μόνο χρονοδιακόπτες θα χορηγείται μόνο το συνεχές ωράριο.

Για τους οικιακούς καταναλωτές της υπόλοιπης χώρας, το νυχτερινό τιμολόγιο θα ισχύει με το συνεχές ωράριο (23:00-07:00), δηλαδή με τον τρόπο που εφαρμόζεται σήμερα.

Διακινούσαν μέσω διαδικτύου παράνομα προϊόντα αδυνατίσματος - Συλλήψεις

farmaka

Aπό τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας σχηματίσθηκε δικογραφία τακτικής διαδικασίας σε βάρος τριών ατόμων (δύο Ελλήνων και ενός αλλοδαπού), για απάτη και νοθεία τροφίμων.

Η διερεύνηση της υπόθεσης ξεκίνησε ύστερα από καταγγελία στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, σχετικά με την ύπαρξη ιστοσελίδων οι οποίες διαφήμιζαν και προωθούσαν με απατηλό τρόπο παράνομα προϊόντα αδυνατίσματος.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα καταγγελλόμενα, μέσω (4) ιστοσελίδων, διαφημίζονταν και προωθούνταν προϊόντα αδυνατίσματος, με την παρουσίαση ψευδών στοιχείων αναφορικά με την αποτελεσματικότητά τους, με απώτερο σκοπό τον παράνομο πλουτισμό.

Από επιστάμενη διαδικτυακή έρευνα της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, διαπιστώθηκε πως τα επίμαχα προϊόντα αδυνατίσματος, πέρα από τη διαφήμιση και προώθησή τους μέσω των (4) ιστοσελίδων, διατίθενταν προς πώληση σε μία (1) εξ’ αυτών και σε έξι (6) ακόμη ιστοσελίδες, οι οποίες παρείχαν τη δυνατότητα στους επισκέπτες τους να συμπληρώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία και ακολούθως να παραλάβουν τα προϊόντα με αντικαταβολή.

Επιπρόσθετα, διαπιστώθηκε πως στη μία ιστοσελίδα, γινόταν παραπλανητική χρήση των σημάτων - λογοτύπων του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων, του Υπουργείου Υγείας και της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, προκειμένου να πεισθούν οι καταναλωτές για την υποτιθέμενη νομιμότητα - γνησιότητα του προϊόντος.

Κατόπιν αλληλογραφίας με τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων, προέκυψε ότι τα ανωτέρω προϊόντα - σκευάσματα δεν έχουν γνωστοποιηθεί στον Οργανισμό και πως η διάθεσή τους στην ελληνική επικράτεια είναι παράνομη καθώς είναι αγνώστου προέλευσης και σύνθεσης. Ως εκ τούτου είναι δυνητικά επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία, ενώ επισημαίνεται ότι για ένα από αυτά, έχουν εκδοθεί και σχετικές ανακοινώσεις από τον  Ε.Ο.Φ., με τις οποίες γνωστοποιείται στους καταναλωτές, να μην προβαίνουν στην αγορά του.

Στο πλαίσιο της αστυνομικής έρευνας, πραγματοποιήθηκε αλληλογραφία με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.) και με εταιρείες παροχής υπηρεσιών τηλεφωνίας και διαδικτύου και ακολούθησε ενδελεχής και εμπεριστατωμένη αστυνομική και ψηφιακή - διαδικτυακή έρευνα, των ψηφιακών στοιχείων και δεδομένων με αποτέλεσμα την ταυτοποίηση των στοιχείων (3) ατόμων ως διαχειριστών, κατά περίπτωση, των (5) ιστοσελίδων.

Για δύο από τις υπόλοιπες ιστοσελίδες διαπιστώθηκε, πως έχουν κατοχυρωθεί μέσω εταιρειών που παρέχουν υπηρεσίες ανώνυμης κατοχύρωσης ονομάτων χώρου του διαδικτύου, με έδρα χώρες του εξωτερικού.

Ακολούθως από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, ενημερώθηκαν οι αρμόδιες Αρχές των εμπλεκόμενων χωρών τόσο για την παροχή στοιχείων και πληροφοριών, όσο και για τις δικές τους περαιτέρω ενέργειες.

Η δικογραφία τακτικής διαδικασίας που σχηματίστηκε, υποβλήθηκε στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, με αφορμή τη συγκεκριμένη υπόθεση και στο πλαίσιο της προληπτικής της δράσης, ενημερώνει τους πολίτες-καταναλωτές:

  • Η διακίνηση και πώληση φαρμάκων μέσω διαδικτύου, απαγορεύεται ρητά από την ισχύουσα νομοθεσία της Χώρας μας.
  • Η διαδικτυακή αγορά φαρμάκων ενέχει σοβαρούς κινδύνους για την υγεία των καταναλωτών.
  • Σημαντικό ποσοστό των φαρμάκων που πωλούνται μέσω διαδικτύου είναι πλαστά, νοθευμένα, αγνώστου προέλευσης, αμφιβόλου ποιότητας και αποτελεσματικότητας και πολύ συχνά επικίνδυνα για την υγεία των καταναλωτών.
  • Ένα φάρμακο ή σκεύασμα είναι ασφαλές, μόνο όταν έχει παραχθεί και ελεγχθεί ποιοτικά σύμφωνα με τους κανόνες που επιτηρούν οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς, και μόνο όταν διατίθεται μέσω της νόμιμης αλυσίδας διακίνησης. Σε κάθε άλλη περίπτωση η χρήση του μπορεί να θέσει σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία του καταναλωτή.
  • Σχετική ενημέρωση για τους κινδύνους από τη διαδικτυακή αγορά φαρμάκων και συμπληρωμάτων διατροφής, υπάρχει στην ιστοσελίδα του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (Ε.Ο.Φ.) στον σύνδεσμο : https://www.eof.gr.

Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν, ανώνυμα ή επώνυμα, με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προκειμένου να παρέχουν πληροφορίες ή να καταγγέλλουν παράνομες ή επίμεμπτες πράξεις ή δραστηριότητες του τελούνται μέσω Διαδικτύου, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας :

  • Τηλεφωνικά: 111 88
  • Στέλνοντας μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου e-mail στο:  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smartphones) με λειτουργικό σύστημα ios-android: Feelsafe E-Commerce
  • Επίσης σχετική ενημέρωση από το δικτυακό τόπο https://cyberalert.gr/feelsafe
    /

Πότε ξεκινούν οι φθινοπωρινές εκπτώσεις -Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα

ekptoseis

Λίγες ημέρες υπομονή ακόμη για όσους επιθυμούν να κάνουν αγορές, προκειμένου να ψωνίσουν σε καλύτερες τιμές, αφού ξεκινούν οι ενδιάμεσες, φθινοπωρινές εκπτώσεις 2018.

Με βάση το νόμο 4446/2016, εκτός των κλασικών εκπτώσεων που γνωρίζαμε, την περίοδο του καλοκαιριού και του χειμώνα, υπάρχουν ακόμη δυο ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι κάθε έτος, την άνοιξη (μέσα στο Μάιο) και το φθινόπωρο (μέσα στο Νοέμβριο).

Για φέτος, οι φθινοπωρινές εκπτώσεις 2018 αναμένεται να ξεκινήσουν σε σχεδόν δύο εβδομάδες από σήμερα, δηλαδή στις αρχές Νοεμβρίου.

Επιπλέον, τα καταστήματα θα είναι ανοικτά, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, την Κυριακή 4 Νοεμβρίου. Ωστόσο, αναμένονται επίσημες ανακοινώσεις από τους συλλόγους των εμπόρων για να επιβεβαιωθούν οι ημερομηνίες.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το νέο πλαίσιο, οι ενδιάμεσες εκπτώσεις μπορούν να μεταβάλλονται σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα με απόφαση της Περιφέρειας, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη των παραγωγικών φορέων, οπότε ανάλογα με την περιοχή μπορεί οι ημερομηνίες να τροποποιηθούν.

Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές κατά την ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο

Στη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτώσεων, όπως και στις κανονικές εκπτώσεις, είναι υποχρεωτική η αναγραφή της παλαιάς και της νέας τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, ενώ προτείνεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστών έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από .... % έως .... %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Αλλάζουν όλα στην κινητή τηλεφωνία: Σε ποια περίπτωση μπαίνει αυτόματη φραγή. Αναλυτικά

kinito

Πλαφόν χρέωσης σε όλους τους λογαριασμούς τηλεφώνου θα θέσει από 1ης Ιανουαρίου 2019 η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ)

Μαζί με την απόφαση που αφορά στη διακοπή των συμβολαίων σε κινητό και σταθερό τηλέφωνο η ΕΕΤΤ θέτει και πλαφόν στις χρεώσεις με αυτόματη φραγή.

Το πλαφόν μπαίνει στο ποσό των 150 ευρώ, σύμφωνα με τη σχετική απόφαση, συμπεριλαμβανομένου των φόρων και αφορά το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών (φωνή, μηνύματα, δεδομένα). Το μέτρο έρχεται να προφυλάξει τους καταναλωτές από τυχόν υπέρογκες χρεώσεις που γίνονται εν αγνοία τους ή χωρίς να έχουν αντίληψη.

Όταν ο καταναλωτής κατά τη διάρκεια του μήνα συμπληρώσει το ποσό των 150 ευρώ αυτομάτως θα μπαίνει φραγή από την εταιρεία-πάροχο.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή» όταν ο καταναλωτής φτάνει τα 150 ευρώ θα μπορεί να κάνει άρση της φραγής, μετά από συνεννόηση με τον πάροχο.

Ο καταναλωτής θα έχει επίσης το δικαίωμα ωστόσο να καθορίσει ο ίδιος το όριο φραγής κλήσεων και ανταλλαγής δεδομένων σε ποσό άνω των 150 ευρώ ή ακόμη και να ζητήσει απεριόριστη χρήση.

Δείτε όλες τις αλλαγές, τι διαφοροποιείται

Νέοι κανόνες ισχύουν για την κινητή τηλεφωνία – Απαγορεύεται πλέον η επιβολή τέλους διακοπής συμβολαίου – Υποχρεωτικά χωρίς χρέωση οι κλήσεις στην υπηρεσία βλαβών του δικτύου – Νέοι κανόνες για μεγαλύτερη διαφάνεια στους όρους των συνδέσεων

Σε ισχύ βρίσκονται πλέον νέοι κανόνες για την κινητή τηλεφωνία, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της Ελληνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Ο Κανονισμός καθορίζει τις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο.

Ετσι πλέον, ανάμεσα σε άλλα, απαγορεύεται η επιβολή τέλους διακοπής ή ανανέωσης σύμβασης, οι εταιρείες υποχρεούνται σε μεγαλύτερη διαφάνεια στους όρους της σύμβασης, ενώ πλέον υποχρεωτικά οι συνδρομητές θα πρέπει να ενημερώνονται για την υπέρβαση του ορίου κατανάλωσης.

Οι σημαντικότερες υποχρεώσεις που επιβάλλονται και έχουν τεθεί σε ισχύ ήδη από χθες, συνοψίζονται στα ακόλουθα θέματα:

Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους:Στην πρώτη σελίδα της σύμβασης πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου. Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.

Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.

Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας: Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας ενημερώνεται υποχρεωτικά, όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών. Ειδικά, για τα MB ενημερώνεται επίσης, υποχρεωτικά, και όταν καταναλώσει το 100% του όγκου.

Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες: Εφόσον η βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή, το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο: Σε περίπτωση βλάβης, ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση, από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.

Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης: Ο συνδρομητής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).

Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο στάδιο ρυθμίσεων, που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του 2017, με την έκδοση του Κανονισμού, περιλαμβάνει τα εξής:

Συμβάσεις ορισμένου χρόνου: Ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών.

Αποστολή λογαριασμών: Σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής δεν επιλέξει και, εφόσον η σύνδεσή του περιλαμβάνει υπηρεσίες Διαδικτύου, ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή έντυπα κατ’ επιλογή του παρόχου. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού.

Το επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.