Δευ12162019

Τελευταία ΕνημέρωσηΚυρ, 15 Δεκ 2019 9pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Καταναλωτες Γενικα

Δευτέρα 14 Ιανουαρίου αρχίζουν οι εκπτώσεις -Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

EKPTOSEIS

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, ανακοίνωσε ότι οι χειμερινές εκπτώσεις θα αρχίσουν τη Δευτέρα 14 Ιανουαρίου και θα λήξουν την Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2019 (ν. 4177/2013).

Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από .... % έως .... %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Κατά τη διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τους συναδέλφους, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και στους παραβάτες των διατάξεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Τη Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2019 (1η Κυριακή των εκπτώσεων), τα καταστήματα μπορούν προαιρετικά να ανοίξουν, με προτεινόμενο ωράριο 11:00΄ - 18:00΄ ενώ τη Δευτέρα 21 Ιανουαρίου ο Ε.Σ.Α. προτείνει να λειτουργήσουν από τις 12:00΄ έως τις 18:00΄ και όχι από τις 9:00΄, δεδομένου ότι τις Δευτέρες μετά τις Κυριακές που τα καταστήματα λειτουργούν, παρατηρείται μηδενική προσέλευση καταναλωτών.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, με την ευκαιρία της νέας χρονιάς και της έναρξης της εκπτωτικής περιόδου δήλωσε:

Εύχομαι η νέα χρονιά, παράλληλα με υγεία και ευτυχία, να φέρει περισσότερες και καλύτερες δουλειές για όλους, κάτι που απαιτεί να παρθούν επιτέλους γενναίες αποφάσεις. Η μείωση των φορολογικών βαρών, ένα απλό σύστημα 120 δόσεων για όλους και για όλα τα χρέη και η επαναλειτουργία του τραπεζικού συστήματος προς όφελος της μικρομεσαίας τάξης μέσω της οριστικής λύσης των κόκκινων δανείων, είναι ζητήματα που η πολιτεία οφείλει να διευθετήσει σήμερα, γιατί αύριο θα είναι αργά.

Σας διαβεβαιώνω ότι ο Ε.Σ.Α θα διεκδικήσει την επίλυση θεμάτων, όπως η κατάργηση του αναποτελεσματικού θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων, του γραφειοκρατικού και τιμωρητικού πλαισίου για θέματα εργασίας, που περιορίζει τις προσλήψεις και κρατάει την ανεργία σε δυσθεώρητα ύψη και πολλών άλλων προβλημάτων που προϋποθέτουν όραμα και όχι κόστος!

Τέλος ο Ε.Σ.Α, αφουγκραζόμενος τις ανάγκες της αγοράς για τομές προς όφελος της επιχειρηματικότητας, προτείνει τη Δευτέρα 21 Ιανουαρίου, τα καταστήματα να λειτουργήσουν από τις 12:00΄ έως τις 18:00΄ και όχι από τις 9:00΄ το πρωί, δεδομένου ότι τις Δευτέρες μετά τις Κυριακές που τα καταστήματα είναι ανοιχτά, παρατηρείται μηδενική προσέλευση καταναλωτών.

iefimerida

ΔΕΗ: Τα πάνω κάτω στους λογαριασμούς ρεύματος

dei logariasmoi
 
Από τη μια η ΔΕΗ που θέλει αυξήσεις στους λογαριασμούς και μάλιστα άμεσα και από την άλλη η κυβέρνηση που δεν θέλει προεκλογικά να χρεωθεί την αύξηση του κόστους του ρεύματος.

Η ΔΕΗ πιέζει, θέλει να μειωθεί η έκπτωση που έχουν οι συνεπείς καταναλωτές και ταυτόχρονα να μετακυλίσει στους καταναλωτές το κόστος για τους ρύπους.

Την ίδια ώρα η κυβέρνηση μοιάζει αποφασισμένη να μην επιτρέψει να φανούν αυτές οι αυξήσεις στην τσέπη του καταναλωτή. Κάπως έτσι μελετάται η μείωση των χρεώσεων Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας και του ΕΤΜΕΑΡ.

Σε αυτή την περίπτωση, αν μειωθούν οι χρεώσεις ΥΚΩ και ΕΤΜΕΑΡ, περισσότερο ωφελημένοι θα είναι όσοι δεν έχουν πάροχο τη ΔΕΗ, αλλά κάποια ιδιωτική εταιρεία.

ΔΕΗ: Ποιοι πρέπει να υποβάλλουν νέα αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο

«Φαρμακερή» τιμή στην πλαστική σακούλα από 1η Ιανουαρίου 2019 -Πόσο αυξάνεται

plastikes sakoules

Οι καταναλωτές, σε όποιο κατάστημα και αν μπουν, μόλις φθάσουν στο ταμείο καλούνται να απαντήσουν στην ερώτηση «σακούλα θέλετε;». Ακολουθεί η εξήγηση «χρεώνεται 4 λεπτά».

Ακόμη και μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, παρά την προετοιμασία που υποτίθεται ότι είχε γίνει αντιμετωπίζουν προβλήματα στην διάθεσή τους.

Όλα αυτά μέχρι και οι καταναλωτές να συνηθίσουν τη νέα αυτή πραγματικότητα και να αρχίσουν να χρησιμοποιούν τις τσάντες πολλαπλών χρήσεων. Σε κάθε περίπτωση, όμως, υπάρχουν περιστάσεις που η χρήση πλαστικής σακούλας δεν μπορεί να αποφευχθεί.

Να σημειωθεί, βέβαια, ότι υπάρχουν πλαστικές σακούλες που δεν χρεώνονται, πρόκειται για βιοδιασπώμενες και για άλλες εξαιρετικά λεπτές. Επίσης δεν χρεώνονται οι πλαστικές σακούλες στα περίπτερα και στη λαϊκή.

Τέλος, να σημειωθεί ότι από το 2019 η χρέωση της πλαστικής σακούλας θα είναι ακόμη μεγαλύτερη, υπερδιπλάσια από τη σημερινή. Συγκεκριμένα κάθε πλαστική σακούλα θα χρεώνεται 9 λεπτά.

aftodioikisi

ΔΕΗ: Ποιοι πρέπει να υποβάλλουν νέα αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο

koinoniki timologio dei

Οπως αναφέρει το ΦΕΚ που περιλαμβάνει την Υπουργική Απόφαση για το νέο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ), αλλάζουν οι κατηγορίες δικαιούχων και τα κριτήρια ένταξης στο ΚΟΤ.

Για την ένταξη στο νέο ΚΟΤ οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση στον ιστότοπο της ΗΔΙΚΑ Α.Ε.  (www.idika.gr). Σημειώνεται ότι βάσει του ανωτέρω ΦΕΚ ο ΔΕΔΔΗΕ δεν θα δέχεται αιτήσεις ένταξης στο νέο ΚΟΤ.

Αίτηση για ένταξη στο νέο ΚΟΤ πρέπει να υποβάλουν στον ιστότοπο της ΗΔΙΚΑ Α.Ε. και όσοι είναι ήδη δικαιούχοι του ΚΟΤ.

Υπενθυμίζεται ότι υπάρχουν δύο κατηγορίες Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου:

Η κατηγορία ΚΟΤ Α, και η κατηγορία ΚΟΤ Β

Για την ένταξη στο ΚΟΤ Α, σύμφωνα με την ΗΔΙΚΑ, απαιτείται να υπάρχει εγκεκριμένη αίτηση ΚΕΑ (Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης) που να έχει εγκριθεί το τελευταίο δίμηνο (για αυτούς που έχουν εγκριθεί προ διμήνου απαιτείται επικαιροποίηση της αίτησης τους στο ΚΕΑ). Υπενθυμίζεται ότι η επικαιροποίηση της αίτησης του ΚΕΑ μπορεί να γίνει από το σπίτι ηλεκτρονικά.

Για την ένταξη στο ΚΟΤ Β εξετάζονται εκ νέου τα προβλεπόμενα κριτήρια, ανεξάρτητα αν κάποιος κρίθηκε δικαιούχος του Κοινωνικού Μερίσματος. Σημειώνετε ότι λαμβάνονται υπόψη και τυχόν τροποποιητικές φορολογικές δηλώσεις εφόσον έχουν εκκαθαριστεί. Επίσης για τυχόν φιλοξενούμενα ενήλικα μέλη, απαιτείται συναίνεση που δίνεται ηλεκτρονικά όπως γινόταν και με το Κοινωνικό Μέρισμα.

Συνοπτικά τα βήματα της διαδικασίας υποβολής αίτησης για ΚΟΤ:

Βήμα 1. Με την είσοδό σας στο σύστημα θα σας ζητηθεί να επιβεβαιώσετε τον ΑΜΚΑ σας και να συναινέσετε στην επεξεργασία των στοιχείων που απαιτούνται (τα δικά σας, του/της συζύγου και των προστατευόμενων τέκνων σας).

Βήμα 2. Μετά την συναίνεση σας, εμφανίζεται φόρμα που αναφέρει κάποια προσωπικά στοιχεία σας. Επιλέξτε για ποιο ΚΟΤ θέλετε να κάνετε αίτηση.

Βήμα 3. Απαραίτητη είναι η συμπλήρωση αριθμού παροχής ηλεκτρικής ενέργειας.
Επίσης απαιτείται το e-mail και ένας αριθμός κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιηθούν για αποστολή τυχόν ειδοποιήσεων.

Βήμα 4. Για αιτήσεις ΚΟΤ-Α απαιτείται να έχετε εγκεκριμένη αίτηση ΚΕΑ που να έχει εγκριθεί εντός του τελευταίου διμήνου. Αν είστε δικαιούχος ΚΕΑ αλλά η αίτησης σας έχει εγκριθεί πριν από τους τελευταίους 2 μήνες, πρέπει να κάνετε τροποποιητική αίτηση ΚΕΑ. Για ΚΟΤ-Α δεν απαιτείται η συγκατάθεση των φιλοξενούμενων ατόμων γιατί έχει δοθεί στο ΚΕΑ.

Για αιτήσεις ΚΟΤ-Β σε περίπτωση που το νοικοκυριό σας έχει και ενήλικα φιλοξενούμενα μέλη, για να δείτε αν πληροίτε τα κριτήρια απαιτείται η συγκατάθεση των φιλοξενούμενων ατόμων μέσω των κωδικών τους Taxisnet για την προσπέλαση των στοιχείων τους από την Α.Α.Δ.Ε. Αν για κάποιο άτομο απαιτείται συναίνεση αναφέρεται ευκρινώς.

Βήμα 5. Εφόσον έχουν δοθεί όλες οι τυχόν απαιτούμενες συναινέσεις των ενήλικων
μελών του νοικοκυριού σας, και έχουν συμπληρωθεί όλα τα απαιτούμενα πεδία, εμφανίζεται η πληροφορία αναφορικά με το εάν πληροίτε τα κριτήρια ή όχι.

Βήμα 6. Για να καταστείτε δικαιούχος πρέπει να πατήσετε το κουμπί

[Υποβολή Αίτησης]. Εάν πληροίτε τα κριτήρια του ΚΟΤ, εμφανίζεται και το όριο τετραμηνιαίας κατανάλωσης για τιμολόγηση με το ΚΟΤ που αιτηθήκατε. Στην αντίθετη περίπτωση, εμφανίζονται οι λόγοι απόρριψης αναλυτικά.

Όπως σημειώνεται στον ιστότοπο η εφαρμογή συνεχίζει να δέχεται αιτήσεις ένταξης στο ΚΟΤ ή στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών (η αρχική προθεσμία έληγε στις 30 Νοεμβρίου 2018)

Ενημερωθείτε αν είστε δικαιούχοι του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ) εδώ

Δείτε ερωτήσεις και απαντήσεις εδώ

Τι αλλάζει από 1η Ιανουαρίου στα συμβόλαια για κινητά και ίντερνετ

kinito tilefono
Σε ισχύ τίθεται από την 1η Ιανουαρίου 2019 το τρίτο και τελευταίο στάδιο ρυθμίσεων που προβλέπεται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

Οι επικείμενες αλλαγές ορίζουν τις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και διαδίκτυο.

Συγκεκριμένα, με το τρίτο στάδιο, επιβάλλονται οι ακόλουθες ρυθμίσεις:

Αυτόματη διακοπή παροχής υπηρεσιών για αποφυγή υπερχρεώσεων

Κατά τη σύναψη της σύμβασης και προς αποφυγή υπερχρεώσεων οι συνδρομητές θα μπορούν να επιλέγουν δυνατότητα αυτόματης διακοπής της υπηρεσίας κάθε φορά που ο λογαριασμός θα υπερβαίνει συγκεκριμένο ανώτατο όριο.

Οι καταναλωτές θα έχουν τουλάχιστον τρεις επιλογές. Μία εξ αυτές προβλέπει πως η υπηρεσία θα διακόπτεται εάν η χρέωση ξεπεράσει τα 150 ευρώ σε μηνιαίο κύκλο τιμολόγησης ή τα 300 ευρώ σε διμηνιαίο κύκλο.

Ανώτατο ύψος τέλους πρόωρης διακοπής σύμβασης ορισμένου χρόνου

Καθορίζεται επακριβώς ο τρόπος με τον οποίο θα υπολογίζεται το ανώτατο ύψος του τέλους για τη διακοπή σύμβασης ορισμένου χρόνου πριν τη λήξη της.

Απρόσκοπτη πρόσβαση στους συμβατικούς όρους και στους τιμοκαταλόγους

Οι πάροχοι θα πρέπει να διασφαλίζουν την εύκολη πρόσβαση των συνδρομητών σε πληροφορίες σχετικά με τους ισχύοντες όρους της σύμβασης και τον τιμοκατάλογο υπηρεσιών, καθώς και τις εκάστοτε τροποποιήσεις.

Οι παραπάνω πληροφορίες θα πρέπει να παραμένουν αναρτημένες στον διαδικτυακό τόπο του παρόχου έως και δύο έτη μετά την κατάργησή τους, με αναφορά στο χρονικό διάστημα για το οποίο ήταν σε ισχύ.

Περισσότερες πληροφορίες για τις ρυθμίσεις παρέχονται στο www.eett.gr, στην ενότητα Ενότητα Για καταναλωτές/ Σχετικά με τις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες/ Οδηγίες-Συστάσεις.