Παρ07192019

Τελευταία ΕνημέρωσηΠαρ, 19 Ιουλ 2019 12am

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Καταναλωτες Γενικα

Τι αλλάζει για την αγορά μεταχειρισμένων ΙΧ από τα τέλη του προσεχούς Σεπτέμβριου

ix ethniki

Με τη μέση ηλικία ενός αυτοκινήτου στην Ελλάδα να βρίσκεται στα 15,9 έτη, οι αλλαγές που θα ισχύσουν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο ως προς την πιστοποίηση της "ταυτότητας" των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων, μέσω σχετικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας του υπουργείου Μεταφορών, δύνανται να εισάγουν νέες θετικές πρακτικές στην ελληνική αγορά. Στο σκηνικό αυτό, θα είναι πλέον δύσκολη η εξαπάτηση του καταναλωτή.

Τις εκτιμήσεις αυτές διατύπωσε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, "Πρακτορείο 104,9 FM", ο Δημήτριος Πάτσιος, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (ΣΕΑΑ).

"Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν υπήρχε καμία υποχρέωση (σ.σ για επιβεβαιωμένα στοιχεία του οχήματος), μπορούσε ένας έμπορος να πουλά ένα αυτοκίνητο χωρίς κανενός είδους τεκμηρίωση ή παροχή πληροφοριών. Δυστυχώς επίσης, η κακή οικονομική κατάσταση, την οποία όλοι αντιμετωπίζουμε, έχει οδηγήσει πολλούς καλόπιστους να πέσουν θύματα εξαπάτησης", τόνισε ο κ. Πάτσιος, που μάλιστα έθεσε το παράδειγμα μιας αγοράς από άλλο ευρωπαϊκό κράτος και εν συνεχεία πώλησης στην επικράτεια.

"Ένα αυτοκίνητο με πολλά χιλιόμετρα στην Ευρώπη δεν έχει καθόλου παρόμοια τιμή με ένα με λογικά χιλιόμετρα. Αν φέρουμε ως παράδειγμα ένα αυτοκίνητο πενταετίας με 100.000 χιλιόμετρα και ένα άλλο με 300.000 χλμ αντί για εκατό, το δεύτερο θα έχει τη μισή αξία", σημείωσε χαρακτηριστικά ο γενικός διευθυντής του ΣΕΑΑ που μάλιστα περιέγραψε τις παραμέτρους του νέου καθεστώτος και τις πληροφορίες που αυτό θα παρέχει μέχρι να ολοκληρωθεί μια αγορά.

Ο κ. Πάτσιος σημείωσε δε με έμφαση πως με αυτό το δεδομένο "γίνεται κατανοητό πως το θέμα των χιλιομέτρων και η απόκρυψη της χρήσης σε ένα μεταχειρισμένο, αλλάζουν εντελώς τα δεδομένα, σε σχέση με την αξία που θα πρέπει ο καταναλωτής να πληρώσει".

Πότε αναμένεται η εφαρμογή του νέου συστήματος

Το σύστημα προγραμματίζεται να "λειτουργεί από τις 27 Σεπτεμβρίου 2019 και από εκείνο το σημείο θα πρέπει ο εισαγωγέας-έμπορος να παρουσιάζει τα εν λόγω στοιχεία ακόμη και για τα αυτοκίνητα που είναι βρίσκονται ήδη στη χώρα σήμερα στις εταιρείες εμπορίας", εξήγησε ο κ. Πάτσιος, που ερωτηθείς εξήγησε πως μέσα από τις νέες διαδικασίες αλλάζει σε μεγάλο βαθμό το εύρος των στοιχείων που θα έχει στη διάθεσή του ένας αγοραστής.

"Το αρμόδιο υπουργείο έχει ήδη εδώ και έναν χρόνο νομοθετήσει ότι θα πρέπει να υπάρχει καλή πληροφορία για όποιον θέλει να ψωνίσει ένα αυτοκίνητο εισαγωγής μεταχειρισμένο, δηλαδή να γνωρίζει ο αγοραστής βασικά πράγματα, όπως για παράδειγμα τα ΚΤΕΟ (που έχει περάσει) σε μια ξένη χώρα, τα χιλιόμετρα που έχει ένα αυτοκίνητο, αν έκανε σέρβις στο εξωτερικό, τις ανακλήσεις που οφείλει, πολύ χρήσιμες πληροφορίες ώστε να βοηθηθεί για να ξέρει τι προϊόν αγοράζει, να πληρώσει την κατάλληλη τιμή και να μπορέσει να το συντηρήσει", εξήγησε ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων που μάλιστα τόνισε πως για τον καταναλωτή αλλάζει το γεγονός στο ότι θα έχει την πληροφορία χωρίς κόστος.

"Ο εισαγωγέας-έμπορος θα πρέπει να καταβάλει ένα παράβολο των 20 ευρώ στο Υπουργείο Μεταφορών. Από αυτό οι αντιπροσωπείες θα λαμβάνουμε τα 10 ευρώ, ώστε να μπορούμε να βρούμε πληροφορίες από το ίδιο το εργοστάσιο, συνεπώς όλοι θα σταθούμε δίπλα στον καταναλωτή ώστε να έχει καλές πληροφορίες" προσέθεσε ο κ.Πάτσιος.

Ποια νέα στοιχεία θα διασφαλίζουν τον καταναλωτή σε μια αγορά του

"Εγώ λοιπόν που είμαι ο αγοραστής θα πρέπει να υπογράψω ότι έλαβα γνώση των στοιχείων και θα πρέπει ο εισαγωγέας-έμπορος να μου τα έχει παρουσιάσει. Υπάρχουν δε διάφορες πηγές, από τις οποίες θα μπορεί να αντλήσει αυτές τις πληροφορίες, επί παραδείγματι θα πρέπει να φροντίσει να ζητά από τον ξένο προμηθευτή τα ΚΤΕΟ του αυτοκινήτου που πωλεί, τι προβλήματα είχε, τι ελέγχους έχει περάσει, τι χιλιόμετρα διήνυσε, ενώ θα πρέπει ταυτόχρονα βασικά στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας να έχουν επαληθευτεί", εξηγεί ο κ. Πάτσιος που εκφράζει την πεποίθηση πως πλέον θα είναι δύσκολη η εξαπάτηση.

"Δεν μπορεί να μην έχουν επιβεβαιωθεί σημαντικά στοιχεία όπως η αντιρυπαντική τεχνολογία, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, στοιχεία που επηρεάζουν το αυτοκίνητο και φορολογικά" πρόσθεσε ο γενικός διευθυντής του ΣΕΕΑ, ενώ ταυτόχρονα τόνισε πως μέσα από αυτή την πλατφόρμα οι αντιπροσωπείες καλούνται να δώσουν στοιχεία ποιότητας προς τον επίδοξο αγοραστεί "όπως για παράδειγμα το αν το αυτοκίνητο έχει κάποια ζητήματα για τα οποία θα πρέπει να περάσει από σέρβις, ένα πλήθος πληροφοριών".

Ερωτηθείς δε για την επίδραση που μπορεί να έχει η συγκεκριμένη διαδικαστική αλλαγή στην αγορά του αυτοκινήτου γενικότερα, ο κ. Πάτσιος αναφέρθηκε σε μια εποχή πιο ευνοϊκή για τον καταναλωτή. "Σε καμία περίπτωση δεν ζητάμε ή δεν προωθούμε να αποθαρρυνθούν οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων, καθώς είμαστε σε μια ελεύθερη αγορά και οικονομία, να υπάρχει όμως ένας έλεγχος και η υποστήριξη του καταναλωτή. Να ξέρει ο αγοραστής τι ψωνίζει" κατέληξε ο κ. Πάτσιος.

ΑΠΕ ΜΠΕ

Ξεκινούν οι θερινές εκπτώσεις

ekptoseis
Τη Δευτέρα 8 Ιουλίου ξεκινούν οι τακτικές θερινές εκπτώσεις και λήγουν το Σάββατο 31 Αυγούστου. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρο Καφούνη, «από την ευημερία των δεικτών είναι απαραίτητο να περάσουμε στην ευημερία των ανθρώπων.
Το πρώτο εξάμηνο του 2019 εξαιτίας της οικονομικής ασφυξίας αποτέλεσε τη χειρότερη περίοδο των τελευταίων ετών για το σύνολο των εμπορικών επιχειρήσεων».

«Μακάρι οι μεγάλες εκπτώσεις, σε συνδυασμό με την ποικιλία και την ποιότητα των ειδών που θα παρουσιάσουν οι έμποροι, να αποτελέσουν κίνητρο για την έστω και συγκρατημένη άνοδο της αγοράς που έχουμε όλοι ανάγκη», πρόσθεσε

Επί των διαδικαστικών ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τους εμπόρους, ότι καταστήματα μπορούν να παραμείνουν προαιρετικά ανοικτά την Κυριακή 14 Ιουλίου 2019, με προτεινόμενο από τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών ωράριο λειτουργίας 11:00 – 18:00. 

Οι εμπορικές επιχειρήσεις θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα κάτωθι:

Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (διαγεγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική.

Επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).

Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Εκστρατεία της ΔΕΗ για να εισπράξει 1,05 δισ. ευρώ με εξώδικα σε... 890.000 πελάτες της

dei logariasmoi

Εκστρατεία για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών από κατανάλωση ηλεκτρικής Ενέργειας ξεκινά η ΔΕΗ με άμεση αποστολή εξωδίκων και πρώτο στόχο την εξόφληση του χρέους των λεγόμενων τελικών πελατών που διαμορφώνεται στο 1,05 δισ. ευρώ.

Παράλληλα τρέχει η διαδικασία για την υλοποίηση οφειλών από την οποία η ΔΕΗ προσδοκά να εισπράξει 400 έως 500 εκατομμύρια ευρώ μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.

Αυτά προκύπτουν από δηλώσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΔΕΗ Μανώλη Παναγιωτάκη στο περιθώριο τελετής για την υπογραφή της σύμβασης δανειοδότησης με την Παρευξείνια Τράπεζα, νωρίτερα σήμερα.

Αναλυτικά, σε ότι αφορά τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη ΔΕΗ τα δεδομένα έχουν ως εξής:

-Το σύνολο του χρέους μαζί με τις οφειλές των μεγάλων βιομηχανιών (Υψηλής Τάσης) και τις οφειλές που έχουν διακανονιστεί διαμορφώνεται σε 2,7 δισ. ευρώ.

-Από τα 2,7 δισ. το 1,05 αφορά τους 890.000 τελικούς πελάτες, στους οποίους εντάσσονται τέσσερις κατηγορίες καταναλωτών: επιχειρήσεις που έχουν κλείσει και εξοχικά που δεν ηλεκτροδοτούνται πλέον, καταναλωτές που έχουν αλλάξει πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, επιχειρήσεις που συνεχίζουν να λειτουργούν με νέο ΑΦΜ και καταναλωτές που έχουν μεταπέσει στο καθεστώς της καθολικής υπηρεσίας (η ΔΕΗ τους έκοψε το ρεύμα, δεν βρήκαν άλλον προμηθευτή και ηλεκτροδοτούνται με αυξημένο τιμολόγιο) οι οποίοι εκτιμάται ότι κυμαίνονται στους 200.000.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των αρμόδιων υπηρεσιών οι 65.000 με 70.000 τελικούς πελάτες χρωστούν πάνω από 3.000 ευρώ ο καθένας και συνολικά περισσότερα από 700 εκατομμύρια ευρώ.

Στην κατηγορία αυτή θα δοθεί καταρχήν έμφαση για την είσπραξη των χρεών με τη δημιουργία ειδικού μηχανισμού, που είναι σε εξέλιξη.

Συγκεκριμένα θα προσληφθούν περίπου 40 εργολαβικοί εργαζόμενοι για να ετοιμάσουν τους φακέλους των οφειλών ανά περιοχή (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, υπόλοιπη Ελλάδα), και οι υποθέσεις θα ανατεθούν σε δικηγορικά γραφεία τα οποία θα αναλάβουν να διεκδικήσουν με κάθε ένδικο μέσο τις οφειλές.

«Θα αποσταλούν σε όλους εξώδικα. Χρειάζεται μεγάλος μηχανισμός και συγκεκριμένη μέθοδος. Διαφορετικά δεν θα πετύχουμε», τόνισε ο επικεφαλής της ΔΕΗ.

Οι στόχοι εκτός από την ανάκτηση ενός σημαντικού μέρους των οφειλομένων είναι ακόμα δύο:

-Πρώτον, να γίνει εκκαθάριση του πελατολογίου. Όπως ανέφερε ο κ. Παναγιωτάκης, αν η ΔΕΗ αποδείξει στην εφορία ότι υπάρχουν ποσά ανεπίδεκτα είσπραξης τότε θα μπορέσει να προχωρήσει σε διαγραφή και σε επιστροφή ή συμψηφισμό του φόρου εισοδήματος που έχει ήδη καταβάλει για τα ποσά αυτά, ο οποίος φτάνει σε 29%.

- Δεύτερον, να βελτιωθεί το τίμημα από την τιτλοποίηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, διαδικασία που προχωρά παράλληλα με στόχο να εισπραχθούν 400-500 εκατομμύρια ευρώ ως το τέλος του καλοκαιριού.

Μέσω της διαδικασίας αυτής θα εκχωρηθούν στους ενδιαφερόμενους επενδυτές, οφειλές δύο κατηγοριών (με καθυστέρηση μέχρι 60 ημέρες και από 90 ημέρες και πάνω).

Ο πρόεδρος της ΔΕΗ απέδωσε τη διόγκωση του προβλήματος των ληξιπρόθεσμων οφειλών στην αύξηση των καθολικών πελατών αλλά και σε εσωτερικές αδυναμίες της επιχείρησης, ενώ επέρριψε ευθύνες και στον Διαχειριστή του Δικτύου τονίζοντας ότι «τον διακόπτη τον έχει ο ΔΕΔΔΗΕ ο οποίος μας αντιμετωπίζει χειρότερα σε σχέση με άλλους προμηθευτές».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, η ΔΕΗ στέλνει στον ΔΕΔΔΗΕ περί τις 300.000 εντολές αποκοπής τον χρόνο από τις οποίες υλοποιείται το 20 με 25%. «Δεν είμαστε ευχαριστημένοι από τον βαθμό ανταπόκρισης», ανέφερε ο κ. Παναγιωτάκης.

Ο επικεφαλής της ΔΕΗ τόνισε κατηγορηματικά εξάλλου πως δεν ισχύει ότι υπάρχει άμεση ανάγκη για 300 εκατομμύρια ευρώ, ενώ διαβεβαίωσε ότι «δεν υπάρχει άμεσο πρόβλημα και με την τιτλοποίηση θα πάμε ακόμα καλύτερα».

Ο ΕΟΦ ανακαλεί προληπτικά 31 καλλυντικά προϊόντα. Η λίστα των προϊόντων

eof
Στην απαγόρευση διάθεσης και διακίνησης συνολικά 31 καλλυντικών προϊόντων προχωρά ο ΕΟΦ, σε μια απόφαση που αποτελεί προληπτικό μέτρο για την προάσπιση της Δημόσιας Υγείας.

Σύμφωνα με τον Οργανισμό, οι εταιρείες που πραγματοποιούν τη διακίνηση των προϊόντων στην ελληνική αγορά οφείλουν να επικοινωνήσουν σε εύλογο χρονικό διάστημα με τους αποδέκτες των προϊόντων για την εφαρμογή της απαγόρευσης χρήσης.

Συγχρόνως, πρέπει να ενημερωθεί η αρμόδια υπηρεσία του ΕΟΦ, ενώ τα σχετικά παραστατικά πρέπει να τηρούνται για διάστημα τουλάχιστον 5 ετών, θέτοντας στα υπόψη του ΕΟΦ, εφόσον ζητηθούν.

Στο επισυναπτώμενο αρχείο μπορείτε να δείτε τα προϊόντα που αποσύρονται.

Δείτε εδω ποια είναι 

Πότε αρχίζουν οι θερινές εκπτώσεις και πόσο θα διαρκέσουν

ekptosis

Την έναρξη των θερινών εκπτώσεων περιμένουν καταστηματάρχες και καταναλωτές.

Οι μεν με την ελπίδα ότι θα κινηθούν ανοδικά οι πωλήσεις και τα έσοδά τους και οι δε προκειμένου να αξιοποιήσουν την ευκαιρία για περισσότερες αγορές σε καλύτερες τιμές.

Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις αρχίζουν τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου και διαρκούν έως τα τέλη Αυγούστου. Έτσι, αναμένεται να αρχίσουν τη Δευτέρα 8 Ιουλίου και να κρατήσουν έως την Παρασκευή 31 Αυγούστου.