Τετ01292020

Τελευταία ΕνημέρωσηΤρι, 28 Ιαν 2020 5pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Καταναλωτες Γενικα

Τι αλλάζει στην έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

OASA EISITIRIA2020

Σε βελτιωτικές παρεμβάσεις στις υπηρεσίες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη προχωρά ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών.

Πρόκειται για την προσθήκη μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων, τα οποία θα δίνουν πλέον ρέστα και σε χαρτονομίσματα (μέχρι πρότινος έδιναν ρέστα μόνο σε κέρματα), αλλά και τη δυνατότητα πλέον φόρτισης και των απρόσωπων καρτών μέσω διαδικτύου και έξυπνων κινητών, υπηρεσία που παρέχονταν μόνο για τις προσωποποιημένες κάρτες.

Πιο συγκεκριμένα, ο Οργανισμός έχει προχωρήσει στην προμήθεια 100 Αυτόματων Μηχανημάτων Έκδοσης Καρτών που δίνουν ρέστα και σε χαρτονομίσματα και 12 Τερματικών Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ), αυτόματα μηχανήματα, τα οποία μπορούν να προχωρήσουν στην έκδοση καρτών.

Αποτέλεσμα των παραπάνω παρεμβάσεων είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, καθώς ορισμένα από τα ΑΜΕΚ θα τοποθετηθούν εκτός από σταθμούς του μετρό και σε σταθμούς του Τραμ, όπου παρατηρούνται σημαντικές ελλείψεις.

Η αύξηση του αριθμού των ΑΜΕΚ θα περιορίσει το χρόνο εξυπηρέτησης των επιβατών, επομένως και την αναμονή κατά τη διαδικασία έκδοσης ή φόρτισης εισιτηρίων. Επίσης, αυξάνονται τα σημεία έκδοσης προσωποποιημένων καρτών, ενώ θα δημιουργηθούν νέα εκδοτήρια της ΟΣΥ σε διάφορα σημεία της Αθήνας, τα οποία θα διαθέτουν και Τερματικά Έκδοσης Καρτών.

Επιπλέον, θα μπορούν και οι κάτοχοι ανώνυμων καρτών να φορτίζουν τις κάρτες τους από την ιστοσελίδα athenacard.gr και από κινητά με τεχνολογία NFC, αποφεύγοντας τυχόν αναμονές σε εκδοτήρια ή ΑΜΕΚ.

Η δυνατότητα αυτή υπάρχει σήμερα μόνο για τους κατόχους προσωποποιημένων καρτών. Η φόρτιση των ανώνυμων καρτών θα είναι ίδια με την αντίστοιχη διαδικασία των προσωποποιημένων καρτών. Επιδίωξη του ΟΑΣΑ είναι η χρήση καρτών ATHENA CARD να έχει μεγαλύτερη διείσδυση στο επιβατικό κοινό.

Τέλος, δεν θα υπάρχει πλέον ανάγκη μετάβασης στο εκδοτήριο για ανανέωση της ισχύος των καρτών των δικαιούχων μειωμένου εισιτηρίου ή δωρεάν μετακίνησης (π.χ. φοιτητές, ΑμεΑ κ.ά.), καθώς οι δικαιούχοι θα εξυπηρετούνται και από τα Αυτόματα Μηχανήματα και όχι μόνο από τα σημεία που διαθέτουν τερματικά (ΤΕΚ), ενώ οι επεκτάσεις των ημερομηνιών λήξης των δικαιωμάτων θα γίνονται αυτοματοποιημένα.

ΑΠΕ - ΜΠΕ

Ποιες είναι οι υψηλές χρεώσεις από 5ψήφια νούμερα - Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

kinito polimesika minimata

Αύξηση κατά 70,83% κατέγραψαν το 2019 οι καταγγελίες πολιτών για υπερβολικές χρεώσεις από κλήσεις πενταψήφιων τηλεφωνικών αριθμών που αφορούσαν σε υπηρεσίες για τις οποίες δεν είχαν συναινέσει.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ", η αύξηση αυτή αποτελεί ρεκόρ σε διάστημα ενός έτους (Νοέμβριος 2018- Νοέμβριος 2019) φέρνοντας τους καταναλωτές σε κατάσταση αγανάκτησης.

Το μέγεθος του προβλήματος το κατέγραψε ο Συνήγορος του Καταναλωτή ο οποίος ζητεί να αυξηθεί η ασφάλεια στις συναλλαγές τέτοιου είδους, ενώ εκτιμά ότι υπάρχει ευθύνη των παρόχων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών για την τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών εγγραφής των πελατών τους σε Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) δεδομένου ότι οι πάροχοι εισπράττουν μέρος του καταβαλλόμενου, για τις υπηρεσίες αυτές, τιμήματος.

Το επόμενο διάστημα αναμένεται ο Συνήγορος του Καταναλωτή να αποστείλει τις θέσεις και τις απόψεις του προς την αρμόδια διεύθυνση για θέματα Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς και τα αναλυτικά στατιστικά στοιχεία για τα θέματα ηλεκτρονικών επικοινωνιών για το έτος 2019.

Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης

Τι είναι οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης εξαιτίας των οποίων καταγγέλλονται υπέρογκες χρεώσεις;

Οι υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης σχετίζονται με τη μετάδοση πληροφορίας /περιεχομένου σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Παραδείγματα ΥΠΠ αποτελούν οι ψηφοφορίες ( πχ ψηφοφορία για Eurovision), οι διαγωνισμοί, η αγορά (downloading) ringtones, logos, videos, παιχνιδιών μέσω SMS, η παροχή τεχνικής υποστήριξης, τα παιχνίδια από την τηλεόραση στα οποία συμμετέχουν οι χρήστες μέσω τηλεφώνου, οι υπηρεσίες πληροφόρησης ( π.χ καιρός), αστρολογία /χαρομαντεία, οι υπηρεσίες ενηλίκων κλπ.

Η πρόσβαση σε αυτές είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης /αποστολής SMS /MMS προς αριθμούς που ξεκινούν από 901, 902, 806, 812 ,825, 850 , 876, 14 ,190-195, 54 κλπ

Ωστόσο η χρέωση για τη χρήση αυτών υπηρεσιών είναι υψηλότερη από τις βασικές υπηρεσίες και η τιμολόγηση πραγματοποιείται με χρέωση στον λογαριασμό του χρήστη.

Όμως υπάρχουν και Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης με συνδρομή για τις οποίες απαιτείται εγγραφή – με ή χωρίς κόστος-του χρήστη. Η εγγραφή μπορεί να γίνει σε τακτική ( όπως εβδομαδιαία , δεκαπενθήμερη, μηνιαία ) ενδέχεται να εξαρτάται από το περιεχόμενο που λαμβάνει η αποστέλλει ο χρήστης.

Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

Όπως αναφέρει η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ", αυτό που πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές είναι να μην καταχωρίζουν τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους σε διαδικτυακό τόπο εάν προηγουμένως δεν έχουν διαβάσει προσεκτικά όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις που παρέχεται η υπηρεσία η οποία τους ενδιαφέρει καθώς και το σχετικό κόστος.

Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις διαφημίσεις για δωρεάν προσφορές ή συμμετοχή σε κληρώσεις ενδέχεται να συνοδεύουν συνδρομητικές υπηρεσίες.

Για τον λόγο αυτόν οι καταναλωτές θα πρέπει να διαβάζουν προσεκτικά όλους τους όρους διαφημιστικής καταχώρισης και να ελέγχουν εάν αφορά συνδρομητική υπηρεσία υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από ένα SMS κλπ.

Πάντως σήμερα ο νόμος προβλέπει τη μέγιστη διάρκεια παροχής ΥΠΠ –ανώτατο όριο χρέωσης.

Πότε αρχίζει το Εορταστικό ωράριο - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα

eortastikooeario xristoug

Αντίστροφη μέτρηση για το εορταστικό ωράριο των εμπορικών καταστημάτων. Συγκεκριμένα, το εορταστικό ωράριο τίθεται σε ισχύ την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου, θα είναι συνεχές και υπάρχει πρόβλεψη για λειτουργία των καταστημάτων τρεις Κυριακές.

Την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2020 προτείνεται, όπως παραδοσιακά και εθιμικά γίνεται, τα καταστήματα λιανικού εμπορίου να παραμείνουν κλειστά.

Όπως έχει ανακοινώσει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) σε ανακοίνωσή του, κατά τη διάρκεια των εορτών τα εμπορικά καταστήματα σε όλη τη χώρα θα παραμείνουν ανοικτά:

-Τις καθημερινές από τις 9 π.μ. έως τις 9 μ.μ.

-Τα Σάββατα από τις 9 π.μ. έως τις 8 μ.μ.

-Και τις Κυριακές:

15 Δεκεμβρίου 2019, 22 Δεκεμβρίου 2019 και 29 Δεκεμβρίου θα είναι ανοικτά από τις 11 π.μ. έως και 8 μ.μ., έτοιμα να υποδεχθούν το καταναλωτικό κοινό για τις αγορές του".

Tι θα υποχρεώνονται πλέον να κάνουν οι Πάροχοι Κινητής για να μην εξαπατώνται οι χρήστες της

kinito

To θέμα των χρεώσεων στις τηλεπικοινωνίες δεν απασχολεί μόνον την Ελλάδα και την ελληνική κυβέρνηση, αλλά το σύνολο της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αυτό διακρίνεται από την απόφαση της Κομισιόν να προωθήσει μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020 ένα νέο και ενιαίο μοντέλο παρουσίασης των συμβολαίων στις τηλεπικοινωνίες, κατά μήκος όλης της Ε.Ε.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, πριν από την υπογραφή ενός συμβολαίου στις τηλεπικοινωνίες, ο πάροχος θα υποχρεούται να παραδίδει στον καταναλωτή μια περίληψη των βασικών όρων του συμβολαίου όπως, για παράδειγμα, οι χρεώσεις, το είδος της υπηρεσίας που θα λαμβάνει, τα χαρακτηριστικά της (ταχύτητα), η διάρκεια ισχύος του συμβολαίου κ.ά.

Το είδος και τον τρόπο εμφάνισης των πληροφοριών αυτών – σύμφωνα με την εφημερίδα Καθημερινή – θα αποφασίσει η Κομισιόν και θα επιβάλει στις επιμέρους αγορές η εθνική ρυθμιστική αρχή – εν προκειμένω η ΕΕΤΤ για την Ελλάδα.

Η απόφαση αυτή αναδεικνύει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί σε όλη την Ε.Ε. σχετικά με τα συμβόλαια των τηλεπικοινωνιών. Καθώς προστίθενται όλο και περισσότερα χαρακτηριστικά, η πολυπλοκότητα αυξάνεται και ταυτόχρονα η προσπάθεια εξαπάτησης των καταναλωτών.

Υπενθυμίζεται ότι πάνω από το 50% των καταγγελιών που υπήρξαν πέρυσι για τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες στην Ελλάδα, αφορούσαν αμφισβητήσεις λογαριασμών.

Οι πάροχοι θα πρέπει να συμμορφωθούν με τον νέο κώδικα ηλεκτρονικών επικοινωνιών της Ε.Ε. μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου 2020. Το έργο, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της Κομισιόν, θα αναλάβουν οι κατά τόπους εθνικές ρυθμιστικές αρχές.

Με ποιους τρόπους και μέσα αντιμετωπίζεται/σταματάει το κρυολόγημα όταν το νιώσετε να ξεκινάει

kryologhma 

Ο λαιμός αρ.χίζει να σας γαργαλάει. Δυσκολεύεστε να καταπιείτε, αφού κάθε φορά νιώθετε ένα “τσίμπημα”, σαν γδάρσιμο στον φάρυγγα. Το κεφάλι είναι βαρύ. Έχετε γενικευμένους πόνους στο σώμα

Με λίγα λόγια, ξέρετε ότι σας... τριγυρνάει ένα κρυολόγημα. Είμαστε όλοι λίγο-πολύ εξοικειωμένοι με τα κλασσικά αυτά συμπτώματα του κοινού κρυολογήματος. Της ολιγοήμερης ενοχλητικής ασθένειας που πλήττει εκατομμύρια ανθρώπους κάθε χρόνο.

Αλλά τι θα συνέβαινε εάν υπήρχαν απλές λύσεις για να σταματήσετε το κρυολόγημα προτού αυτό εξελιχθεί σε πλήρη ασθένεια; Παρακολουθήστε το ακόλουθο βίντεο για τις καλύτερες στρατηγικές, προκειμένου να σταματήσετε το κρυολόγημα στις αρχές του.

Δεν έχετε χρόνο να παρακολουθήσετε το βίντεο; Δεν πειράζει! Διαβάστε παρακάτω τι ακριβώς αναφέρει:

Πιείτε νερό

Μόλις παρατηρήσετε τα πρώτα συμπτώματα, εστιάστε στην πολύ καλή ενυδάτωση του οργανισμού σας.

Αλάτι

Εάν έχετε ενόχληση στον λαιμό, προσθέστε μισό κουταλάκι του γλυκού αλάτι σε ένα ποτήρι ζεστό νερό και πιείτε το. Το αλάτι βοηθάει στην μείωση της φλεγμονής και καθαρίζει τις βλεννώδεις και ερεθιστικές ουσίες από τον φάρυγγα. Εξαλείφει, επίσης τα βακτηρίδια και τους ιούς, γεγονός που μπορεί να εμποδίσει την ανάπτυξη ενός κρυολογήματος.

Έγκαιρη επίσκεψη στο... φαρμακείο

Μέσα στις δύο πρώτες ώρες από όταν νιώσετε το κρυολόγημα... να έρχεται, πηγαίνετε στο φαρμακείο. Πάρτε ένα παυσίπονο, όπως ακεταμινοφαίνη, για να καταπολεμήσετε τους πόνους στο σώμα. Επίσης, τα φάρμακα για τις αλλεργίες μπορούν να βοηθήσουν στην ρινική καταρροή και τα υγρά μάτια.

Μέλι

Αντί να ξεκινήσετε επιτόπου με σιρόπι για τον βήχα, δοκιμάστε να φάτε δύο κουταλιές της σούπας μέλι, ή ανακατέψετε τις σε ένα καυτό φλιτζάνι τσάι.

Μην το παρακάνετε με τα διάφορα φαρμακευτικά προϊόντα

Ξεχάστε τις παστίλιες και τα σπρέι ψευδαργύρου. Δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι δουλεύουν.

Καθαρή και “ελεύθερη” μύτη

Μην ξεχάσετε να διατηρήσετε την μύτη σας καθαρή. Χρησιμοποιήστε ένα φυσιολογικό ρινικό σπρέι αμέσως μετά την εμφάνιση των πρώτων συμπτωμάτων.

Ντους

Κάντε ένα ζεστό ντους. Η ζεστή υγρασία μπορεί να σας βοηθήσει να καθαρίσετε την ρινική οδό καλύτερα.

Καλή διατροφή

Προτιμήστε κοτόσουπα για μεσημεριανό γεύμα. Ακόμα ψάχνουν οι επιστήμονες να εξηγήσουν την ευεργετική της δράση στο κρυολόγημα, αλλά κάθε έρευνα την επιβεβαιώνει.

Κάντε ένα διάλειμμα

Θα σας κάνει πολύ καλό να καθίσετε στο σπίτι την πρώτη μέρα που θα νιώσετε τα συμπτώματα και να κάνετε όλα τα παραπάνω. Το σώμα σας μπορεί να καταπολεμήσει τον ιό καλύτερα εάν είστε ξεκούραστοι. Επίσης, θα αποφύγετε και την μετάδοση του ιού στους συναδέλφους σας στην δουλειά. Αν δεν μπορείτε να μείνετε σπίτι, πρέπει να πλένετε τα χέρια σας τακτικά, ή να χρησιμοποιείτε απολυμαντικό gel με βάση το αλκοόλ.

health.com