Κυρ05282017

Τελευταία ΕνημέρωσηΚυρ, 28 Μαϊ 2017 1pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Καταναλωτες Γενικα

Βαριά πρόστιμα για την κλοπή ρεύματος. Αναλυτικά

deh katanalotes

Τσουχτερά πρόστιμα και ποινικές διώξεις προβλέπονται για όσους κλέβουν ρεύμα. Αυτό αναφέρεται στο 'Εγχειρίδιο' που συνέταξε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ρευματοκλοπής και το οποίο αναμένεται να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως τις επόμενες ημέρες.

Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Διαχειριστή του Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ) τα διαπιστωμένα κρούσματα ρευματοκλοπών διαμορφώθηκαν το 2016 στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών στις 10.616 όταν το 2006 ανέρχονταν μόλις σε 400.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρονται στην απόφαση, κατά την τετραετία 2011-2014 οι απώλειες ενέργειας αυξήθηκαν κατά 15% σε σχέση με τον μέσο όρο της περιόδου 2003-2010.

Αύξηση

Θεαματική είναι και η αύξηση του όγκου της κλεμμένης ενέργειας, καθώς οι κλεμμένες κιλοβατώρες εκτοξεύθηκαν πέρυσι στο 3,2% επί της συνολικής κατανάλωσης, από 0,5% που ήταν κατά την περίοδο 2000-2010.

Για να γίνει αντιληπτή η διάσταση που έχει πάρει η ρευματοκλοπή στη χώρα μας, αξίζει να αναφέρουμε ότι ο όγκος του ρεύματος που χάνεται λόγω κλοπής κάθε χρόνο αντιστοιχεί στην κατανάλωση των νησιών του Αιγαίου (Κυκλάδες και Δωδεκάνησα), πλην της Ρόδου και της Κρήτης.

Η λήψη των μέτρων, τα οποία προτείνονται από την αρμόδια Αρχή ύστερα από πολύμηνη προετοιμασία, περιλήφθηκε και στην πρόσφατη συμφωνία για τη δεύτερη αξιολόγηση.

Ας δούμε όμως ποια είναι τα βασικά σημεία του 'Εγχειριδίου':

• Οταν διαπιστώνεται ρευματοκλοπή, ειδοποιείται εγγράφως και το Αστυνομικό Τμήμα για πιθανή άσκηση ποινικής δίωξης.

• Οι καταναλώσεις που δεν κατεγράφησαν υπολογίζονται αναδρομικά σε βάθος μέχρι και 5 χρόνων με βάση τα ιστορικά στοιχεία κατανάλωσης. Ως έναρξη του χρόνου της ρευματοκλοπής θεωρείται κατά κανόνα η χρονική περίοδος στην οποία εμφανίζεται αδικαιολόγητη μείωση της κατανάλωσης.

• Το 'πρόστιμο' επιβάλλεται με τη μορφή προσαύξησης στο τιμολόγιο ηλεκτρικής ενέργειας. Ετσι οι κλεμμένες κιλοβατώρες θα χρεώνονται προς 255 ευρώ ανά μεγαβατώρα (προσαύξηση 70% σε σχέση με το κανονικό τιμολόγιο) και 120 ευρώ (προσαύξηση 50%) για τους δικαιούχους ΚΟΤ και όσους εντάσσονται στο Πρόγραμμα 'Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης'. Επιπλέον ο υπαίτιος θα χρεώνεται και με τις δαπάνες του ΔΕΔΔΗΕ για τον εντοπισμό της ρευματοκλοπής, από 300 έως 750 ευρώ ανάλογα με το είδος της παροχής.

Η απόφαση προβλέπει και διακοπή της ηλεκτροδότησης στις περιπτώσεις που υπάρχει ζήτημα ασφάλειας (κίνδυνος ηλεκτροπληξίας) ή όταν η παροχή είχε ήδη διακοπεί λόγω χρεών ή άλλου λόγου.

Προβλέπει επίσης τη διενέργεια ελέγχων, προγραμματισμένων και στοχευμένων ύστερα από καταγγελίες, όταν διαπιστώνεται σημαντική μείωση της κατανάλωσης ή με βάση την εικόνα που αποκομίζουν οι καταμετρητές. Το εγχειρίδιο ρυθμίζει ακόμη τη διαδικασία διαπίστωσης της ρευματοκλοπής, καθώς και τη μεθοδολογία εκτίμησης της ενέργειας που εκλάπη.

Ως συνηθέστερη μέθοδος ρευματοκλοπής περιγράφεται η επέμβαση στον μετρητή ή άλλο στοιχείο της μετρητικής διάταξης που αποσκοπεί στην αλλοίωση της καταγραφόμενης ενέργειας (καταγραφή μικρότερων ποσοτήτων έναντι της πραγματικής κατανάλωσης της εγκατάστασης). Αλλες περιπτώσεις είναι επίσης:

• Η παράκαμψη του μετρητή (απευθείας σύνδεση της γραμμής πίνακα-μετρητή με το καλώδιο παροχής της εγκατάστασης), οπότε και το σύνολο της καταναλισκόμενης ενέργειας δεν καταγράφεται.

• Η απευθείας σύνδεση της εσωτερικής εγκατάστασης με το Δίκτυο, απουσία μετρητικού εξοπλισμού (σε περιπτώσεις που ο μετρητής έχει αποξηλωθεί ή και ουδέποτε εγκαταστάθηκε).

• Η απευθείας σύνδεση με αγκίστρωση στους αγωγούς του εναέριου δικτύου, απουσία μετρητή ή/και παροχής ή/και νομίμως υφιστάμενου κτίσματος (περιπτώσεις καταυλισμών κ.λπ.).

• Η αυθαίρετη επανενεργοποίηση παροχών που έχουν απενεργοποιηθεί αλλά υπάρχει σύμβαση προμήθειας σε ισχύ (π.χ. απενεργοποίηση μετά από αίτημα Προμηθευτή λόγω υπερημερίας, παραβίαση όρων σύμβασης σύνδεσης από πελάτη, μη ανανέωση εργοταξιακής παροχής) με ή χωρίς αλλοίωση της μέτρησης.

• Η αυθαίρετη επανασύνδεση παροχών που έχουν διακοπεί κατόπιν αίτησης οικειοθελούς διακοπής από τον τελευταίο χρήστη ή κατόπιν υποβολής δήλωσης παύσης εκπροσώπησης από τον τελευταίο προμηθευτή (χωρίς νέα δήλωση εκπροσώπησης και δυνατότητα υπαγωγής στο καθεστώς προμήθειας καθολικής υπηρεσίας), με ή χωρίς παράκαμψη του μετρητή, οπότε και η καταναλισκόμενη ενέργεια δεν τιμολογείται (παροχές χωρίς χρήστη και προμηθευτή), είτε αυτή καταγράφεται είτε όχι.

10.616 ρευματοκλοπές το 2016 από 400 το 2006. 3,2% κλεμμένες κιλοβατώρες επί του συνόλου της κατανάλωσης το 2016 από 0,5% την περίοδο 2000-2010. 255€ πρόστιμο ανά MWh στα κανονικά τιμολόγια (+70% σε σχέση με την κανονική χρέωση). 120€ πρόστιμο ανά MWh στα κοινωνικά οικιακά τιμολόγια (+50%).

msn

H Eλλάδα έχει καταντήσει "γηροκομείο" αυτοκινήτων: Μεταχειρισμένα απο Βουλγαρία πωλούνται σαν καινούργια Ελλάδα

ix ntalika

Η Ελλάδα έχει γίνει ήδη το γηροκομείο αυτοκινήτων της Ευρώπης. Το φαινόμενο έχει ξεφύγει ιδιαίτερα τα τελευταία τρία χρόνια, με τους όποιους ελέγχους να γίνονται από το Κράτος, εφόσον υπάρξουν καταγγελίες...

Δυστυχώς -μειοψηφία ευτυχώς- εμπόρων, εισάγουν μεταχειρισμένα (κυρίως) diesel αυτοκίνητα μικρού κυβισμού και αφού μειώσουν χιλιόμετρα από το κοντέρ, τα γυαλίσουν μέσα έξω και στα μηχανικά μέρη και τα προβάλουν σε Internet και στις μάντρες τους σαν καινούργια αυτοκίνητα “που μόλις στρώσανε”...

Το φαινόμενο είναι πολύ πιο έντονο στο λεγόμενο «ελεύθερο» κομμάτι της αγοράς αυτοκινήτου, δηλαδή σε εμπόρους και συνεργεία μη εξουσιοδοτημένα, αφού οι συγκεκριμένοι δεν υποχρεούνται σε ελέγχους ποιότητας και λειτουργίας από τις εισαγωγικές εταιρείες, ενώ φυσικά το κράτος είναι ανύπαρκτο για να τους ελέγξει ακόμα και φορολογικά.

Η (μειούμενη τελευταία) δίψα των Ελλήνων για ένα πιο φθηνό μικρό diesel αυτοκίνητο και η... λειψυδρία τέτοιων εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, έχει οδηγήσει τους υποψήφιους πελάτες στις... βρώμικες πηγές των εισαγόμενων μεταχειρισμένων, τα οποία κυρίως είναι από εταιρείες leasing του εξωτερικού.

Κατά συνέπεια έχουν πάνω τους εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, όταν εισάγονται στην Ελλάδα.

Χαρακτηριστικό είναι οτι πριν λίγο χρονικό διάστημα, έμπορος εισήγαγε χιλιάδες μικρά diesel αυτοκίνητα (πολλά απο αυτά είχαν στα χέρια τους πωλητές της Coca Cola Βουλγαρίας). Οπως καταλαβαίνεται αυτά τα αυτοκίνητα είχαν επάνω τους εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και βέβαια πωλούνται σαν καινούργια.

Με αυτό τον τρόπο και ο αγοραστής πέφτει θύμα απάτης και αγοράζει ένα ταλαιπωρημένο και μη ασφαλές αυτοκίνητο, αλλά και το κράτος χάνει πολλά δημοσιονομικά έσοδα, αφού το αυτοκίνητο αυτό εισήχθη με τα πολλά χιλιόμετρα, δηλαδή με μειωμένους δασμούς, άσχετα αν πουλήθηκε με πολύ λιγότερα στο κοντέρ.

Όμως, εμείς οι καταναλωτές, πως μπορούμε αυτή τη στιγμή να προστατευτούμε από τους αετονύχηδες, οι οποίοι δρουν στην Ελληνική αγορά ανενόχλητοι από το Κράτος; Απλά ζητώντας από τον έμπορο το έγγραφο εκτελωνισμού του αυτοκινήτου, το οποίο -εφόσον και αυτό δεν έχει παραποιηθεί- αναγράφει τα χιλιόμετρα που εισήχθη το αυτοκίνητο στην Ελλάδα.

Σημειώστε βέβαια πως η αυξημένη ζήτηση για οικονομικό μικρό diesel αυτοκίνητο και κυρίως η ανυπαρξία ελέγχου από το Κράτος, έχει μαγνητίσει στη χώρα μας τα παλιά αυτοκίνητα της Ευρώπης, όπως συνέβαινε κάποτε με την Αφρική. Τώρα έχουν την Ελλάδα, που ήδη έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο γηροκομείο αυτοκινήτων, γλιτώνοντας έτσι και κόστος από τα μεταφορικά, σε σχέση με την μακρινή Αφρική...

ΕΟΦ: Ανακαλείται γνωστό καλλυντικό γυναικείας περιποίησης, ως επικίνδυνο

MAKEUP REMOVER saffron

Στην ανάκληση ολόκληρης πατρίδας καλλυντικού προϊόντος προχωρά ο ΕΟΦ.

Πρόκειται για την ανάκληση της παρτίδας 031 του καλλυντικού προϊόντος “Saffron, Eye and face make up remover” στο οποίο διαπιστώθηκε ότι ο συνολικός αριθμός αερόβιων μεσόφιλων μικροοργανισμών ήταν εκτός ορίων.

Στην απόφασή του, ο ΕΟΦ καλεί την εταιρεία Αφοί Χαρμάνη ΟΕ, η οποία έχει πραγματοποιήσει τη διάθεση της παρτίδας του προϊόντος στην Ελληνική Αγορά οφείλει να επικοινωνήσει άμεσα με τους αποδέκτες του προϊόντος προκειμένου να την αποσύρει.

Η ΑΠΟΦΑΣΗ

Δύο νέοι πεζόδρομοι από Δευτέρα (6/7) στο Εμπορικό Τρίγωνο της Αθήνας

dimarxeio athinas

Στους πεζούς αποδίδει ο δήμος Αθηναίων από αύριο Δευτέρα 8 Μαΐου, δύο ακόμα δρόμους στο πλαίσιο της αποκατάστασης του Εμπορικού Τριγώνου της Αθήνας.

Πρόκειται για τις οδούς Αγάθωνος και Καρόρη (μέχρι την οδό Βορέου) που μετά τις οδούς Βύσσης και Καϊρη γίνονται πραγματικοί πεζόδρομοι, ενώ έως σήμερα ήταν πεζόδρομοι μόνο στα χαρτιά.

Οι οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν ότι από Δευτέρα 8 Μαΐου δεν θα μπορούν πλέον να στρίβουν αριστερά από την οδό Βορέου προς τις οδούς Καρόρη και Αγάθωνος (οι οδοί με πράσινη σκίαση στον επισυναπτόμενο χάρτη).

Υπενθυμίζεται ότι η κίνηση των οχημάτων προς την οδό Αθηνάς, επιτρέπεται μόνο από τις οδούς Μητροπόλεως, Καραγιώργη Σερβίας και Σοφοκλέους.

Η εξέλιξη των θεσμοθετημένων, εδώ και πολλά χρόνια, πεζόδρομων σε πραγματικούς πεζόδρομους, είναι μία πρώτη παρέμβαση του δήμου Αθηναίων, με στόχο τη μετατροπή του Εμπορικού Τριγώνου σε πρότυπο, με κανόνες στη διαχείριση του δημόσιου χώρου, τη στάθμευση και την κυκλοφορία των οχημάτων, την τροφοδοσία των καταστημάτων, τη διαχείριση των απορριμμάτων, την αφισοκόλληση και το γκράφιτι.

Σημειώνεται ότι οι έως τώρα πεζοδρομήσεις στο Εμπορικό Τρίγωνο έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη και την εκτίμηση των πολιτών, των επιχειρηματιών και εμπόρων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, καθώς και των επισκεπτών.

Ξεκινά από σήμερα 1η Μαΐου το θερινό ωράριο για το νυχτερινό ρεύμα

deh katanalotes

Από σήμερα 1η Μαΐου τίθεται σε εφαρμογή το θερινό ωράριο για το νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος.

Συγκεκριμένα, από την 1η Μαΐου 2017 έως 31 Οκτωβρίου 2017 το μειωμένο νυχτερινό οικιακό τιμολόγιο θα ισχύει με συνεχές ωράριο από τις 11:00 το βράδυ έως τις 7:00 το πρωί.

Το ωράριο του νυχτερινού τιμολογίου καθορίζεται από το ΔΕΔΔΗΕ.

Για να ενημερωθεί κανείς σχετικά με το αν έχει ενταχθεί στο συνεχές ή στο τμηματικό ωράριο μπορείτε να απευθυνθείτε στο αρμόδιο γραφείο εξυπηρέτησης για Υπηρεσίες Δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ, που ανήκει το ακίνητο.

Το Οικιακό Νυκτερινό Τιμολόγιο με συνεχές ωράριο καθ' όλη τη διάρκεια του έτους δεν χορηγείται πλέον.

Ισχύει για οικιακούς πελάτες που έχουν μειωμένο νυχτερινό τιμολόγιο πριν το έτος 1988 (εάν στο μεταξύ δεν ζήτησαν την αλλαγή του) ή διαμένουν σε ορισμένες γεωγραφικές περιοχές της χώρας όπου δεν υπάρχει κατάλληλη τεχνική υποδομή του ΔΕΔΔΗΕ...