Σαβ10202018

Τελευταία ΕνημέρωσηΣαβ, 20 Οκτ 2018 12am

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Εργασιακα-Ασφαλιστικα Ασφαλιστικα

Eπιστροφές χρημάτων σε 200.000 συνταξιούχους χωρίς αίτηση στα Ταμεία - Aναλυτικά

syntaxiouxoi trapezes perikopes

Οι επικουρικές συντάξεις είχαν λάθος κρατήσεις με αποτέλεσμα περίπου 200.000 συνταξιούχοι να χάνουν χρήματα. Αυτά τα ποσά θα επιστραφούν άμεσα.

Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί μέσα στις επόμενες 50 ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες, και οι συνταξιούχοι δεν θα χρειαστεί να κάνουν αίτηση στο Ταμείο τους.

Υπολογίζεται ότι οι κρατήσεις υπέρ ΑΚΑΓΕ στις επικουρικές συντάξεις έπληξαν κυρίως ασφαλισμένους του Δημοσίου, των ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΛΤΑ), τραπεζουπάλληλους, εργαζόμενους σε Ασφαλιστικά Ταμεία, τελωνειακούς κλπ οι οποίοι μετά τον επανυπολογισμό των συντάξεων βρέθηκαν με συντάξεις μικρότερες των 300 ευρώ, αλλά συνέχισαν να πληρώνουν κρατήσεις.

Υπολογίζεται ότι τα ποσά που κρατήθηκαν παράνομα από τις κρατήσεις στις συντάξεις ήταν περί τα 60.000.000 ευρώ σε ένα διάστημα ως 20 μήνες και το ποσό αυτό θα επιστραφεί, αφού δώσουν και το “πράσινο φως” οι δανειστές. Η διαδικασία δεν αναμένεται να κρατήσει περισσότερο από ενάμιση μήνα και έτσι θα έχει ολοκληρωθεί ως τα τέλη του Απριλίου.

Από εκεί και ύστερα λοιπόν οι συνταξιούχοι που είχαν παράνομες κρατήσεις θα πρέπει να περιμένουν να δουν μεγαλύτερη πίστωση στον λογαριασμό τους στον οποίο μπαίνει η σύνταξη.

Το σημαντικό είναι ότι οι συνταξιούχοι δεν χρειάζεται να “τρέξουν” κάνοντας δηλώσεις στα Ταμεία τους, η διαδικασία θα κινηθεί αυτόματα. Αυτό που ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί είναι εάν η επιστροφή θα είναι εφάπαξ ή σε δόσεις και εάν επιλεγεί η μορφή επιστροφής με δόσεις πόσες θα είναι αυτές.

Επικουρικές

Επικουρική ως Αύγουστο 2016 Νέα επικουρική από Σεπτέμβριο 2016 Ποσό αναδρομικών
660 430 880
573 415 500
438 318 240
357 259 280
330 239 200
303 220 180
276 200 0
249 181 0

Συνταξιούχοι δημοσίου με κύρια, επικουρική και μέρισμα

Παλιό άθροισμα ως Ιούλιο 2016 Άθροισμα μετά τον Ιούλιο 2016 Ποσό αναδρομικών
1.020 980 380
1.240 1.180 0
1.520 1.339 1.017
1.730 1.497 1.093
2.020 1.746 1.273
2.180 1.879 1.358
2.320 1.992 1.444
2.480 2.125 0
2.770 2.375 0
3.010 2.581 1.881

newsit.

Βρούτσης: Η περιβόητη ρύθμιση των 100 δόσεων απέτυχε παταγωδώς

xreh asfalistika

«Στα 3 χρόνια ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, το ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τα Ασφαλιστικά Ταμεία εκτινάχθηκε κατά 127%, από τα 13,7 δις ευρώ στα 31,3 δις ευρώ, ενώ η περιβόητη ρύθμιση των 100 δόσεων απέτυχε παταγωδώς», τόνισε ο τομεάρχης Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Κυκλάδων, κ. Γιάννης Βρούτσης  σχολιάζοντας τα στοιχεία της 4ης τριμηνιαίας έκθεσης του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) για το 2017.

Αναλυτικά η δήλωση του Γ. Βρούτση:

«Στα 3 χρόνια ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, το ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τα Ασφαλιστικά Ταμεία εκτινάχθηκε κατά 127%, από τα 13,7 δις ευρώ στα 31,3 δις ευρώ, ενώ η περιβόητη ρύθμιση των 100 δόσεων απέτυχε παταγωδώς.

Τα στοιχεία της 4ης τριμηνιαίας έκθεσης του  Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) για το 2017, αποτυπώνουν τις ολέθριες επιπτώσεις της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, τόσο όσον αφορά την περιβόητη ρύθμιση των 100 δόσεων, όσο και την πορεία των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τα Ασφαλιστικά Ταμεία.

Ι. Συγκεκριμένα, τα στοιχεία του ΚΕΑΟ αποκαλύπτουν ότι η πολυδιαφημισμένη εξαγγελία των 100 δόσεων απέτυχε παταγωδώς. Σήμερα, το προεκλογικό τους αφήγημα κατέρρευσε και επισήμως, καθώς από τους συνολικά 1.204.606 οφειλέτες στα Ασφαλιστικά Ταμεία, ενεργοί - με βάση τη ρύθμιση - είναι μόλις οι 28.158!

Δηλαδή, 3 χρόνια μετά, επιβεβαιώνεται ότι και αυτή η εξαγγελία, αποτελεί μια ακόμη μεγάλη απάτη σε βάρος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, των ελεύθερων επαγγελματιών, γιατρών, μηχανικών, δικηγόρων και αγροτών.

ΙΙ. Από την άλλη, η πολιτική και οικονομική αβεβαιότητα, οι αστοχίες, οι καθυστερήσεις, οι εξοντωτικές εισφορές και οι φόροι οδήγησαν χιλιάδες πολίτες σε αδυναμία πληρωμής των ασφαλιστικών τους εισφορών, με αποτέλεσμα να αυξηθεί σημαντικά τόσο ο αριθμός των οφειλετών όσο και το συνολικό ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τα Ασφαλιστικά Ταμεία. 

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αναθεωρημένα στοιχεία του ΚΕΑΟ, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές στο τέλος του 2017 αυξήθηκαν σε σχέση με το 2014 κατά 127% Δηλαδή, από τα 13,7 δις ευρώ το 2014, εκτινάχθηκαν στο ιλιγγιώδες ποσό των 31,3 δις ευρώ στο τέλος του 2017.

Οι πολιτικές της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχουν προκαλέσει ασφυξία σε εκατοντάδες χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες, επιστήμονες και αγρότες, που έχουν βρεθεί σε αδιέξοδο και αδυνατούν να ανταποκριθούν στις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις.

Η δραματική αυτή κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο. Απαιτείται αλλαγή προς μια ρεαλιστική, υπεύθυνη και αναπτυξιακή πολιτική, με στόχο:

- τη μείωση των εισφορών και τη δημιουργία ενός ασφαλιστικού που θα βασίζεται στις αρχές της διαφάνειας, της δικαιοσύνης και της ανταποδοτικότητας.

- τη διευκόλυνση της αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων οφειλών, με υποστήριξη όσων έχουν ανάγκη, αλλά θέλουν να σταθούν συνεπείς και να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους.

- την αυστηρή αντιιμετώπιση των στρατηγικών κακοπληρωτών».

Δικαστική Απόφαση – “βόμβα” για τα αναδρομικά των συνταξιούχων

dikastirio
Νέα δεδομένα για τις διεκδικήσεις των αναδρομικών μετά την κήρυξη αρκετών διατάξεων του β’ Μνημονίου (ν. 4046 και 4093/2012) ως αντισυνταγματικών, αλλά και για τις επιστροφές από παράνομες κρατήσεις σε συντάξεις και μισθούς, έθεσαν πρόσφατες αποφάσεις των δύο Ανωτάτων Δικαστηρίων (Συμβούλιο της Επικρατείας και Ελεγκτικό Συνέδριο).

«Το Ανώτατο Ακυρωτικό (ΣτΕ) και το Ανώτατο Δημοσιονομικό Δικαστήριο (ΕλΣυν) της χώρας με αποφάσεις των Ολομελειών τους έβαλαν οριστικά και αμετάκλητα «ταφόπλακα» στη διεκδίκηση αναδρομικών και στην επιστροφή παράνομων περικοπών στις συντάξεις, τους μισθούς και την ειδική εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων, αφού αποφάνθηκαν ότι δεν μπορούν να τις διεκδικήσουν αναδρομικά όσοι συνταξιούχοι και υπάλληλοι δεν είχαν ήδη ασκήσει ένδικα μέσα ή βοηθήματα πριν την ημερομηνία της δημοσίευσης της απόφασης του Ανωτάτου Δικαστηρίου που τους αφορούσε!

Και τα δύο Ανώτατα Δικαστήρια απεφάνθησαν δηλαδή ότι αναδρομικά και επιστροφή από αντισυνταγματικές περικοπές ή παράνομες κρατήσεις στις συντάξεις τους δικαιούνται μόνο όσοι συνταξιούχοι ή υπάλληλοι είχαν προσφύγει στα Δικαστήρια μέχρι τη δημοσίευση της απόφασης. Οι συνταξιούχοι, αλλά και οι εν ενεργεία υπάλληλοι, δικαιούνται να διεκδικήσουν τα αναδρομικά μόνο για το χρονικό διάστημα μετά τη δημοσίευση της απόφασης, καθώς και να ζητήσουν την αναπροσαρμογή των συντάξεων ή μισθών τους για το μέλλον («ex nunc») από την ημερομηνία δηλαδή της δημοσίευσης της απόφασης και μετά», τονίζει η ΕΝΥΠΕΚΚ και ο Καθηγητής Αλέξης Μητρόπουλος.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΝΥΠΕΚΚ, τα Ανώτατα Δικαστήρια απεφάνθησαν για τα εξής:

α) Δεν δικαιούνται να διεκδικήσουν αναδρομικά για την περίοδο από 1/1/2012 έως 10/6/2015 όσοι συνταξιούχοι είχαν περικοπές στις κύριες και επικουρικές συντάξεις, είχαν κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού και υπέστησαν την περικοπή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων (ΕΑΣ), εφόσον δεν είχαν προσφύγει στη Δικαιοσύνη έως 10/6/2015.

Σύμφωνα με τις υπ’αριθ. 2287-2290/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (που έκριναν αντισυνταγματικές τις διατάξεις του β’ Μνημονίου οι οποίες είχαν επιβάλλει περικοπές στις κύριες και επικουρικές συντάξεις και κατήργησαν το Δώρο Πάσχα, το Δώρο Χριστουγέννων και το Επίδομα Αδείας), το δικαίωμα για αναδρομική διεκδίκηση λειτουργεί μόνο μετά τη δημοσίευση των συγκεκριμένων αποφάσεων για όσους δεν είχαν ήδη προσφύγει στη Δικαιοσύνη, δηλαδή μετά την 10-6-2015.

Με την απόφαση αυτή εκατομμύρια συνταξιούχων που υπέστησαν μεγάλες περικοπές στις συντάξεις και τα επιδόματά τους έχασαν τη δυνατότητα διεκδίκησης αναδρομικών για την περίοδο από 1/1/2012 έως και 10/6/2015.

Αναφέρουμε χαρακτηριστικά το σκεπτικό της υπ’αριθ. 2287/2015 απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ (σελ. 70-71):

«Στην προκειμένη περίπτωση, η, κατά τα ανωτέρω, διάγνωση της αντισυνταγματικότητας των διατάξεων του άρθρου 6 παρ. 2 του ν. 4051/2012 και του άρθρου πρώτου παρ. ΙΑ υποπαρ. ΙΑ.5 περ. 1 και υποπαρ. ΙΑ.6 περ. 3 του ν. 4093/2012 θα συνεπήγετο υποχρέωση της Διοικήσεως να συμμορφωθεί με αναδρομική καταβολή των συνταξιοδοτικών παροχών που περιεκόπησαν, βάσει των αντισυνταγματικών αυτών διατάξεων, όχι μόνον στην ενάγουσα, αλλά και σε ιδιαιτέρως ευρύ κύκλο προσώπων που αφορά η παρούσα πρότυπη δίκη.

Εν όψει των δεδομένων τούτων, το Δικαστήριο, μετά στάθμιση του δημοσίου συμφέροντος, αναφερομένου στην οξυμένη δημοσιονομική κρίση και στην κοινώς γνωστή ταμειακή δυσχέρεια του ελληνικού Κράτους, ορίζει ότι οι συνέπειες της αντισυνταγματικότητας των επιμάχων διατάξεων θα επέλθουν μετά την δημοσίευση της παρούσης αποφάσεως.

Οίκοθεν νοείται ότι για τους ενάγοντες και όσους άλλους έχουν ασκήσει ένδικα μέσα ή βοηθήματα μέχρι το χρόνο δημοσιεύσεως της αποφάσεως, η διαγνωσθείσα αντισυνταγματικότητα θα έχει αναδρομικό χαρακτήρα. Κατά συνέπεια, δεν μπορεί να γίνει επίκληση της αντισυνταγματικότητας των διατάξεων αυτών για τη θεμελίωση αποζημιωτικών αξιώσεων άλλων συνταξιούχων, που αφορούν περικοπείσες, βάσει των εν λόγω διατάξεων, συνταξιοδοτικές παροχές τους, για χρονικά διαστήματα προγενέστερα του χρονικού σημείου δημοσιεύσεως της παρούσης αποφάσεως.

Η κρατήσασα δε αυτή άποψη δεν συγκρούεται ούτε με το άρθρο 20 παρ. 1 του Συντάγματος περί της αξιώσεως δικαστικής προστασίας, αλλ’ ούτε και με το άρθρο 6 παρ. 1 της Ε.Σ.Δ.Α., και το άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου αυτής, διότι αφ’ ενός μεν η αναδρομικότητα των συνεπειών των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν είναι αυτονόητη και αποκλειστική κάθε άλλης ρυθμίσεως, αφ’ ετέρου δε με τον ως άνω τιθέμενο περιορισμό, δεν διαταράσσεται η δίκαιη ισορροπία μεταξύ των απαιτήσεων του γενικού συμφέροντος και της προστασίας των δικαιωμάτων των διοικουμένων, εφόσον αυτοί δεν αποστερούνται των δικαιωμάτων τους, τα οποία απλώς περιορίζονται, για τους προαναφερόμενους λόγους επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος (βλ. ΣτΕ 4741/2014 Ολομ.).»

β) Δεν δικαιούνται να αναζητήσουν αναδρομικά λόγω αντισυνταγματικότητας της περικοπής της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων όσοι δεν προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη μέχρι 8/2/2017!

Σύμφωνα με την υπ’αριθ. 244/2017 απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ (που έκρινε αντισυνταγματική την επιβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων) δεν μπορούν να διεκδικήσουν αναδρομικά για την περίοδο 2012-2017 όσοι δεν είχαν ασκήσει προσφυγή ή άλλο ένδικο μέσο μέχρι την 8/2/2017 (ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης).

Σύμφωνα με το σκεπτικό της (σελ. 121 επ.) «…συντρέχουν εξαιρετικοί λόγοι αναγόμενοι στην ανάγκη διασφάλισης της δημοσιονομικής ισορροπίας του Κράτους, άγεται στην κρίση ότι με την επιφύλαξη της ένδικης αγωγής και όσων ένδικων βοηθημάτων και ενστάσεων έχουν ήδη ασκηθεί και εκκρεμούν ενώπιον του αρμόδιου Τμήματος και Κλιμακίου, η διάγνωση της αντίθεσης των διατάξεων των άρθρων 38 του ν. 3863/2010 και 11 του ν. 3865/2010 και συνακόλουθα των διατάξεων των άρθρων 44 παρ. 10 του ν. 3986/2011 και 2 παρ. 13 του ν. 4002/2011, ως προς την επιβολή και την αύξηση της ΕΑΣ σε βάρος των συνταξιούχων του Δημοσίου στα άρθρα 4 παρ. 1 και 5 και 22 παρ. 1 και 4 του Συντάγματος και τις από αυτά απορρέουσες αρχές, πρέπει προς αποτροπή αιφνιδιασμού του καθ’ου Ελληνικού Δημοσίου να μετατεθεί στο χρόνο δημοσίευσης της παρούσας, οπότε και θα καταστεί προσβάσιμη για το τελευταίο η σχετική δικαστική κρίση, με συνέπεια να μην υφίσταται βάση για την άσκηση νέων αγωγών και ενστάσεων προς ικανοποίηση των αξιώσεων που έχουν γεννηθεί από την ίδια αιτία μέχρι του χρόνου αυτού.»

Και παρακάτω: «Η παραδοχή δε αυτή δεν συγκρούεται ούτε με το άρθρο 20 παρ. 1 του Συντάγματος αλλ’ούτε και με το άρθρο 6 παρ. 1 της ΕΣΔΑ και το άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου αυτής, διότι αφ’ενός μεν η αναδρομικότητα των συνεπειών των αποφάσεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν είναι αυτονόητη και αποκλειστική κάθε άλλης ρύθμισης, αφ’ετέρου δε με τον ως άνω τιθέμενο περιορισμό, δεν διαταράσσεται η δίκαιη ισορροπία μεταξύ των απαιτήσεων του γενικού συμφέροντος και της προστασίας των δικαιωμάτων των διοικουμένων, εφόσον αυτοί δεν αποστερούνται των δικαιωμάτων τους, τα οποία απλώς περιορίζονται για τους προαναφερόμενους λόγους επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος.».

γ) Δεν δικαιούνται να διεκδικήσουν αναδρομικά για τις περικοπές των μισθών τους όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι, αλλά και οι υπαγόμενοι στα ειδικά μισθολόγια (γιατροί ΕΣΥ, καθηγητές ΑΕΙ, καθηγητές ΤΕΙ κ.ά.), αν δεν έχουν ασκήσει αγωγή ή άλλο ένδικο μέσο μέχρι τη δημοσίευση της απόφασης που τους αφορά κατά περίπτωση.

Ειδικότερα, σύμφωνα με αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ, δεν μπορούν να διεκδικήσουν τα αναδρομικά λόγω κήρυξης ως αντισυνταγματικών των περικοπών των μισθών τους με τους νόμους του β’ Μνημονίου (ν. 4046 και 4093/2012):

• όσοι καθηγητές ΑΕΙ δεν έχουν ασκήσει αγωγές ή ένδικα μέσα μέχρι 29/12/2014, για την περίοδο 2012-2015 (απόφαση ΟλΣτΕ 4741/2014),

• όσοι ιατροί ΕΣΥ δεν έχουν ασκήσει αγωγές ή ένδικα μέσα μέχρι 26/2/2018 για την περίοδο από 2012 μέχρι 26/2/2018 (απόφαση ΟλΣτΕ 431/2018) και

• όσοι καθηγητές ΤΕΙ δεν έχουν ασκήσει αγωγές ή ένδικα μέσα μέχρι 1/3/2018, για την περίοδο 2012 έως 1/3/2018 (αποφάσεις ΟλΣτΕ 479-481/2018).

Είναι χαρακτηριστικό το παρακάτω απόσπασμα της υπ’αριθ. 431/2018 απόφασης ΟλΣτΕ:

«20.Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, η διάγνωση της αντισυνταγματικότητας των διατάξεων της περιπτώσεως 27 της υποπαραγράφου Γ.1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, με τις οποίες μειώθηκαν οι αποδοχές των ιατρών του Ε.Σ.Υ., και των διατάξεων της αποφάσεως οικ. 2/83408/022/14.11.2012 του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, με τις οποίες οι μειώσεις αυτές επιβλήθηκαν αναδρομικά από 1.8.2012, θα συνεπήγετο υποχρέωση της Διοικήσεως να συμμορφωθεί με αναδρομική καταβολή των αποδοχών που περιεκόπησαν, βάσει των αντισυνταγματικών αυτών διατάξεων, όχι μόνο στους προσφεύγοντες (για το χρονικό διάστημα από την έκδοση των προσβαλλόμενων πράξεων και εντεύθεν), αλλά και σε ιδιαιτέρως ευρύ κύκλο προσώπων που αφορά η παρούσα πρότυπη δίκη (βλ. έγγραφα …..).

Εν όψει των δεδομένων τούτων, το Δικαστήριο, μετά στάθμιση του δημοσίου συμφέροντος, αναφερομένου στην οξυμμένη δημοσιονομική κρίση και στην κοινώς γνωστή ταμειακή δυσχέρεια του ελληνικού Κράτους, ορίζει ότι οι συνέπειες της αντισυνταγματικότητας των επίμαχων διατάξεων θα επέλθουν μετά τη δημοσίευση της αποφάσεώς του επί της κρινόμενης προσφυγής. Οίκοθεν νοείται ότι για τους τέσσερις πρώτους εκ των προσφευγόντων και όσους άλλους έχουν ασκήσει ένδικα μέσα ή βοηθήματα μέχρι το χρόνο δημοσιεύσεως της αποφάσεως, η διαγνωσθείσα αντισυνταγματικότητα θα έχει αναδρομικό χαρακτήρα. Κατά συνέπεια, δεν μπορεί να γίνει επίκληση της αντισυνταγματικότητας των διατάξεων αυτών για τη θεμελίωση αξιώσεων άλλων ιατρών του Ε.Σ.Υ. που αφορούν περικοπείσες, βάσει των εν λόγω διατάξεων, αποδοχές τους, ή για τη θεμελίωση αιτημάτων επιστροφής των περικοπεισών αυτών αποδοχών, για χρονικά διαστήματα προγενέστερα του χρονικού σημείου δημοσιεύσεως της εκδοθησόμενης επί της κρινόμενης προσφυγής αποφάσεως.

Η άποψη αυτή δεν συγκρούεται ούτε με το άρθρο 20 παρ. 1 του Συντάγματος περί της αξιώσεως δικαστικής προστασίας, ούτε με τα άρθρα 6 παρ. 1 της Ε.Σ.Δ.Α. και 1 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου αυτής, διότι αφ’ ενός μεν η αναδρομικότητα των συνεπειών των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν είναι αυτονόητη και αποκλειστική κάθε άλλης ρυθμίσεως, αφ’ ετέρου δε με τον ως άνω τιθέμενο περιορισμό δεν διαταράσσεται η δίκαιη ισορροπία μεταξύ των απαιτήσεων του γενικού συμφέροντος και της προστασίας των δικαιωμάτων των διοικουμένων, εφ’ όσον αυτοί δεν αποστερούνται των δικαιωμάτων τους, τα οποία απλώς περιορίζονται, για τους προαναφερόμενους λόγους επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος (πρβλ. ΣΕ 4741/2014 Ολομ. σκ. 26, 2288/2015 σκ. 25).

Κατά την γνώμη, όμως, του Συμβούλου Ηλία Μάζου, το Δικαστήριο δεν έχει την εξουσία προσδιορισμού των έναντι των τρίτων αποτελεσμάτων της εκδοθησομένης επί της κρινομένης προσφυγής αποφάσεώς του. Και τούτο διότι για τον περιορισμό των δικαιωμάτων των διοικουμένων, τον οποίο συνεπάγεται η άσκηση της εξουσίας αυτής, όπως δέχεται η πλειοψηφήσασα άποψη, απαιτείται σχετική πρόβλεψη στον νόμο, η δε διάταξη του άρθρου 50 παρ. 3β του π.δ/τος 18/1989, η οποία επιτρέπει τον περιορισμό της αναδρομικότητας των συνεπειών αποφάσεως επί αιτήσεως ακυρώσεως, δεν είναι δεκτική αναλογικής εφαρμογής και στην περίπτωση άλλου ενδίκου βοηθήματος, όπως εν προκειμένω, και μάλιστα εις βάρος των συμφερόντων τρίτων.

21.Επειδή, κατ’ ακολουθίαν, πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη προσφυγή και οι ασκηθείσες παρεμβάσεις, να ακυρωθούν οι προσβαλλόμενες μισθοδοτικές καταστάσεις και να παραπεμφθεί η υπόθεση στη Διοίκηση προς διενέργεια των νομίμων, περαιτέρω δε πρέπει να ορισθεί ως χρονικό σημείο επελεύσεως των αποτελεσμάτων της διαγνωσθείσας αντισυνταγματικότητας των επίμαχων διατάξεων ο χρόνος δημοσιεύσεως της παρούσας αποφάσεως.».

«Η ΕΝΥΠΕΚΚ με αίσθημα ευθύνης έκρινε σκόπιμο να παρέμβει σ’αυτή τη χρονική στιγμή, ενόψει της σύγχυσης που επικρατεί και των αντιφατικών προτάσεων που διατυπώνονται προς τους συνταξιούχους και τους ασφαλισμένους της χώρας μας και κυρίως ενόψει της έκδοσης τις προσεχείς ημέρες των αποφάσεων από την Ολομέλεια του ΣτΕ επί των προσφυγών που είχαν ασκήσει φυσικά πρόσωπα και κοινωνικοί φορείς κατά του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016) και συζητήθηκαν ενώπιον του Ανωτάτου Δικαστηρίου στις 6/10/2017.

Η ΕΝΥΠΕΚΚ καλεί την ηγεσία του Συνδικαλιστικού Κινήματος καθώς και τα Προεδρεία των Εργατικών Συνδικαλιστικών Ενώσεων να αναπτύξουν, έστω την τελευταία στιγμή, τη σωστή νομική στρατηγική επί των σημαντικών αυτών θεμάτων που αφορούν χιλιάδες μέλη τους και αναφέρονται στη ζωή και την αξιοπρέπειά τους.

Η ΕΝΥΠΕΚΚ καλεί την κυβέρνηση να καταβάλλει τα αναδρομικά σε όλους ανεξαιρέτως τους δικαιούχους, είτε προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη είτε όχι, αφού η κήρυξη της αντισυνταγματικότητας των περικοπών των συντάξεων, των μισθών και των επιδομάτων από τα Ανώτατα Δικαστήρια της χώρας αφορά όλους και πρέπει να εφαρμοστούν ως προς όλους.

Η ΕΝΥΠΕΚΚ δεσμεύεται να επανέλθει με συγκεκριμένες προτάσεις και επί άλλων θεμάτων που ταλανίζουν τα εκατομμύρια ασφαλισμένων στη δύσκολη μνημονιακή περίοδο που διανύει η πολύπαθη χώρα μας», καταλήγει ο κ. Μητρόπουλος.

Πότε θα καταβληθούν οι συντάξεις Απριλίου 2018

syntaxioyxoi

Η καταβολή των συντάξεων Απριλίου θα ξεκινήσει από τις 29 Μαρτίου.

Το Δημόσιο θα καταβάλλει τις συντάξεις Απριλίου 2018 στις 29 Μαρτίου 2018 ημέρα Πέμπτη όπως και το ΙΚΑ.

Για τα υπόλοιπα Ταμεία οι συντάξεις του Απριλίου 2018 θα πληρωθούν ως εξής:

Το ΝΑΤ θα καταβάλλει τις συντάξεις Απριλίου 2018 στις 29 Μαρτίου 2018 ημέρα Πέμπτη.

Ο ΟΑΕΕ θα καταβάλλει τις συντάξεις Απριλίου 2018 στις 02 Απριλίου 2018 ημέρα Δευτέρα.

Ο ΟΓΑ θα καταβάλλει τις συντάξεις Απριλίου 2018 στις 02 Απριλίου 2018 ημέρα Δευτέρα.

(Τα υπόλοιπα ταμεία του Υπουργείου Εργασίας θα καταβάλλουν τις συντάξεις Απριλίου 2018 στις 29 Μαρτίου 2018 ημέρα Πέμπτη).

(Οι προσωρινές συντάξεις Ενόπλων Δυνάμεων, Σωμάτων Ασφαλείας και Πυροσβεστικού Σώματος του Απριλίου 2018 θα καταβληθούν στις 29 Μαρτίου 2018 ημέρα Πέμπτη).

Επικουρικές Συντάξεις (ΕΤΕΑΕΠ) Απριλίου 2018 – Πληρωμή στις 03 Απριλίου 2018 ημέρα Τρίτη.

Το ΕΤΕΑΕΠ θα καταβάλλει τις επικουρικές συντάξεις Απριλίου 2018 στις 03 Απριλίου 2018 ημέρα Τρίτη.

Συντάξεις: Επιστροφή αναδρομικών -Πρέπει να φτιάξετε εσείς την αίτηση

syntaxiouxoi trapezes perikopes

Θέμα χρόνου είναι η εφαρμογή αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με τις οποίες έχουν κριθεί παράνομες οι μειώσεις στις συντάξεις που επιβλήθηκαν μέσω των νόμων 4051 και 4093 το 2012 αλλά και την επιστροφή των παρανόμως παρακρατηθέντων ποσών του νόμου 3986/2011.

Για το λόγο αυτό οι συνταξιούχοι θα πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα τις διαδικασίες για να κατοχυρώσουν τα αναδρομικά που δικαιούνται.

Οι λανθασμένες παρακρατήσεις του Ν.3986/2011 αφορούν σε επικουρικές συντάξεις άνω των 300 ευρώ ή και άθροισμα κύριας και επικουρικής πάνω από τα 1.300 ευρώ (μεικτά).

Κατά τη διάρκεια του επανυπολογισμού των συντάξεων υπήρξαν μειώσεις και διαφοροποιήσεις των ποσών. Οι παρακρατήσεις ωστόσο του 2011 συνέχισαν να υπολογίζονται στα αρχικά ποσά.

Την ίδια στιγμή αρκετοί συνταξιούχοι αν και είχαν σύνολο αποδοχών κάτω από το κατώτατο πλαφόν των 300 ευρώ εντόπισαν σημαντικές μειώσεις των αποδοχών τους.

Ο επανυπολογισμός

Κατά των επανυπολογισμό των επικουρικών συντάξεων και τις μειώσεις  αυτών διαφοροποιήθηκε  και το άθροισμα της κύριας και επικουρικής συνεπώς  και το ποσό της παρακράτησης. Ωστόσο παρά το γεγονός πως χιλιάδες συνταξιούχοι άλλαξαν κλίμακα, οι παρακρατήσεις του εν λόγω νόμου συνεχίζουν με το ίδιο αρχικό ποσό.

Η υποβολή της αίτησης

Η υποβολή της αίτησης κατά της περικοπής της σύνταξης είναι ο ασφαλέστερος τρόπος  για τη διεκδίκηση  της επιστροφής χρημάτων που παρακρατήθηκαν παρανόμως από τις επικουρικές συντάξεις. Προσοχή! Όπως επισημαίνει το αρμόδιο υπουργείο Εργασίας επίσημα έντυπα για την υποβολή αίτησης δεν υπάρχουν .

Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να συντάξετε εσείς την αίτηση  και να την υποβάλετε ανάλογα με το Ταμείο σας, στον ΕΦΚΑ, στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ή στο ΕΤΕΑΕΠ. Οι φορείς είναι υποχρεωμένοι να παραλάβουν την αίτηση και να σας δώσουν αριθμό πρωτοκόλλου.

aftodioikisi