Δευ06262017

Τελευταία ΕνημέρωσηΔευ, 26 Ιουν 2017 3pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Ειδησεις Παραξενα Ελλαδα

Tο αντικείμενο που θα διαλέξετε από την Εικόνα, θα αποκαλύψει ΚΑΤΙ σημαντικό για Εσάς. Και όντως ισχύει…

test adikimena

Ο χαρακτήρας του ανθρώπου διαμορφώνεται από πολλούς παράγοντες, εσωτερικούς και εξωτερικούς. Τα πράγματα που επηρεάζουν την προσωπικότητά σας συμπεριλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τις εμπειρίες σας, το περιβάλλον, την οικογένεια, τους φίλους και τα γονίδια.

Οι φροντιστές επίσης, ασκούν μεγάλη επιρροή στην ανάπτυξη και τον χαρακτήρα του παιδιού. Οι γονείς βάζουν στα παιδιά τους τους βασικούς κανόνες και τους περνούν τρόπους και συμπεριφορές. Είναι στο χέρι τους να αποφασίσουν για το ποια χαρακτηριστικά θα αναπτύξει το παιδί τους και ποια όχι.

Αυτό που έχουμε βιώσει στην παιδική μας ηλικία, μας επηρεάζει αργότερα στη ενήλικη ζωή. Φυσικά, οι αρνητικές ιδιότητες μπορούν να εξαφανιστούν, αλλά αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο. Είναι δύσκολο να διαμορφώσετε και να αλλάξετε έναν ενήλικα από το μηδέν.

Αυτό το σύντομο τεστ σχετικά με το υποσυνείδητο, θα σας πει κάτι σημαντικό για τον εαυτό σας. Θα σας πει, μεταξύ άλλων, σε ποια συναισθηματική κατάσταση βρίσκεστε σήμερα. Το μόνο που έχετε να κάνετε, είναι να κοιτάξετε το παλιό υπόγειο της φωτογραφίας παρακάτω και να επιλέξετε ένα αντικείμενο. Θα βρείτε μια περιγραφή για κάθε αντικείμενο, παρακάτω.

Ποδήλατο

Χρειάζεστε αλλαγή, τόσο στην εργασία όσο και στην προσωπική σας ζωή. Αυτό είναι ένα σύμβολο φιλοδοξίας και επιδίωξης ανεξαρτησίας. Μπορεί επίσης να σημαίνει ότι πορεύεστε μόνοι, καθώς η ζωή περνάει.

Καλάθι με μήλα

Αυτό είναι σύμβολο της σοφίας και της γνώσης. Βρίσκεστε σε καλό δρόμο για την επίτευξη της προσωπικής σας ευτυχίας. Το καλάθι με τα μήλα μπορεί να αποτελεί προειδοποίηση, για τους διάφορους πειρασμούς που δεν πρέπει να παρασυρθείτε.

Κράνος

Το άτομο που επιλέγει αυτό το αντικείμενο, είναι παρορμητικό και παίρνει γρήγορες αποφάσεις που δεν είναι πάντα υγιείς. Είναι επιρρεπής σε κινδύνους και μπορεί μερικές φορές να είναι απερίσκεπτος.
Βιβλία

Αυτό δείχνει την επιθυμία για γνώση και ανάπτυξη. Το γεγονός ότι ήταν κρυμμένα στο υπόγειο, σημαίνει ότι δεν έχετε βρει ακόμα το σκοπό ύπαρξής σας.

Σφυρί

Αυτό συμβολίζει τη δράση με θάρρος. Συνήθως, βάζετε όλη σας την προσπάθεια για να πραγματοποιήσετε ένα στόχο σας. Χρησιμοποιείτε όλη σας τη δύναμη.

Μάσκες

Προσποιείστε συχνά, παρουσιάζοντας μια παραπλανητική και ψευδή εικόνα του εαυτού σας. Οι μάσκες σημαίνουν επίσης ότι θέλετε να κρύψετε κάτι ή ότι έχετε μια σύγκρουση με τα συναισθήματα που μάχονται μέσα σας.
googleusercontent.com/proxy/wfnqIQcUI22CCmPahaBupZTAmCt-OGFiFlLxpP30GZbSvr_KAuMuf8MVzxBvdThcrH0l2sEO_bheBDNqJqc=s0-d” width=”688″>

Δοχεία χρωμάτων

Θέλετε να ωραιοποιήσετε και να βελτιώσετε τη ζωή σας, αλλά δεν μπορείτε. Το χρώμα συμβολίζει επίσης την απόκρυψη ατελειών και την επιθυμία για σοβαρή αλλαγή.

Ρόδα

Η ζωή σας είναι βαρετή και μονότονη. Ζείτε και ονειρεύεστε ότι τα πράγματα θα αλλάξουν κάποια μέρα, αλλά δεν κάνετε τίποτα για να συμβεί αυτό. Δεν έχετε κίνητρο και περιμένετε μια ώθηση που θα σας κινητοποιήσει για να δράσετε.

Λουκάνικο

Αντανακλά τις σεξουαλικές σας ανάγκες και την επιθυμία για επιτυχία. Το λουκάνικο συμβολίζει επίσης τις υπερβολικές σας απαιτήσεις από τους ανθρώπους και τις μεγάλες φιλοδοξίες σας.

Κάγκελα

Είστε ένας κλειστός και μοναχικός άνθρωπος. Ίσως βρίσκεστε σε κατάθλιψη. Τα κάγκελα συμβολίζουν επίσης ότι ονειρεύεστε κάτι που δεν είναι ρεαλιστικό και ότι επιθυμείτε κάτι έντονα.

Σκάλα

Δεν φοβάστε τις προκλήσεις. Μπορείτε να συνεχίσετε αβίαστα τις προσπάθειες για την επίτευξη των στόχων σας και δεν αποθαρρύνεστε από τις μικρές αποτυχίες. Αγαπάτε τη δράση και θέλετε να υπερβείτε αυτό που φαίνεται εφικτό.

Κουτιά

Κρύβετε κάτι από τους άλλους. Είστε μυστηριώδης και καχύποπτος με τους ανθρώπους. Η επιλογή αυτή, μπορεί να σημαίνει ότι ανησυχείτε για ορισμένα πράγματα που είναι σημαντικά για εσάς.

Σκούπα

Συμβολίζει ότι κάνετε παρέα με ψεύτικους ανθρώπους και έχετε την ανάγκη να αλλάξετε τη ζωή σας. Μπορεί να σημαίνει ότι θέλετε να ταξινομήσετε ορισμένα πράγματα και να απαλλαγείτε από αυτά που σας φαίνονται οδυνηρά, λυπηρά και αρνητικά στη ζωή σας.

Καρέκλα

Υποδεικνύει την ανάγκη για ανάπαυση, τόσο σωματικά όσο και διανοητικά. Είναι ένα σημάδι ότι είστε κουρασμένοι και δεν έχετε ενέργεια. Πιθανότατα να είχατε περάσει πρόσφατα από κάποια αγχωτική κατάσταση που σας στέρησε πράγματα.

Σπασμένος καθρέφτης

Αυτός υποδεικνύει προσωπικά προβλήματα και τη μάχη που δίνετε με τον εαυτό σας. Ο καθρέφτης δείχνει ότι μπορεί να έχετε ψυχικά προβλήματα και δυσκολίες στη συνεργασία με τους άλλους ανθρώπους.

Πένσα

Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να μην είστε ευχαριστημένοι με τη ζωή σας. Η πένσα σημαίνουν επίσης ότι συχνά επωφελείστε από τους άλλους.

Κούνια

Συμβολίζει μια εσωτερική σύγκρουση και εναλλαγές διάθεσης. Τη μια μέρα λυπάστε και την επόμενη είστε χαρούμενοι και γεμάτοι ζωή. Μερικές φορές επίσης, δεν μπορείτε να ελέγξετε το θυμό σας και εκρήγνυστε χωρίς λόγο. Η κούνια μπορεί επίσης να είναι σύμβολο μιας εμμονής που προέρχεται από τα εσωτερικά σας προβλήματα.

Ζωγραφική

Ψάχνετε για τη δική σας, αληθινή εικόνα του εαυτού σας. Μπορεί να υποδηλώνει ότι έχετε προβλήματα με την εκδήλωση των συναισθημάτων σας, αβεβαιότητα, δειλία και ότι κλείνεστε στον εαυτό σας.

mediland

Τί εντόπισε ο Καθ. Λιαντίνης στον Ταΰγετο και τί εμφανίζεται το πρωί στην κορυφή του

Liantinis taygetos

Φυσικά, ο Λιαντίνης δεν είναι νεκρός, αλλά όντως άφησε πίσω το σώμα του σε μια σπηλιά στον Ταύγετο... Τώρα είναι αλλού και η μελέτη του Λιαντίνη, βάσει της ειδικής οικολογικής του έρευνας (και ας μην ξεχνάμε τη σχέση του ιστορικού ονόματός του με την ιερή λέξη Λιάντη), για την Υποχθόνια, τον Κόσμο των Αθανάτων, και για τον ψυχικό νεραϊδιακό κόσμο, είναι ένα φαεινό παράδειγμα των σχέσεων της ψυχοστατικής συγκεκριμένων γεωγραφικών σημείων και των μυστηρίων τα οποία συμβαίνουν δια της μεταλλάξεως της ανθρώπινης υπόστασης στα σημεία αυτά, (και πολλά θα βρει κανείς αν διαβάσει προσεκτικά τα βιβλία του Λιαντίνη).

Βρίσκεται εις το χείλος του θανάτου, βρίσκεται στο μέσο ενός άξονα εκεί (μετά από την μελέτη που αυτός είχε κάνει), είναι ένας άξονας των δύο κόσμων, που υπάρχει στον Ταΰγετο. (το μέρος στο οποίο είχε πάει είναι το ιερό όρος της Ταϋγέτης, που είναι μία από τις 7 κόρες του Άτλαντα).

Πρέπει να καταλάβουμε ότι όλα τα τοπωνύμια της επιφάνειας αναφέρονται στον άλλο κόσμο, όταν π.χ. λέμε «οι Δελφοί», οι αληθινοί Δελφοί δεν είναι εδώ, είναι αλλού, αυτοί που ξέρουμε είναι ένα είδωλό τους, ή πχ η Αθήνα, ή η κάμινος όπως τη λέγανε στην αρχαιότητα, δεν είναι αυτή η αληθινή Αθήνα, εκείνη βρίσκεται εντός του άλλου κόσμου και αξονικό σημείο επαφής των δύο πόλεων είναι ο βράχος της Ακρο - Πόλεως.

Ο Λιαντίνης εντόπισε κάποιον άξονα ανάμεσα στους δύο κόσμους, (η περίπτωση Λιαντίνη είναι μια υπόθεση που όποιος την ψάξει βαθιά θα βρεθεί προ μεγάλων εκπλήξεων).

Το ιερό όρος Τάλετον (το όρος Ταϋγέτη), βρίσκεται σε μία ρυμοτομία και διαρρύθμιση που για να τη μετρήσει κάποιος, ορθο-γραφικά, αριθμο-σοφικά, μαθη-ματικά, χαρτο-γραφικά, πρέπει να πάει στον ιερό του Αμύκλέου Απόλλωνος, στις Αμύκλες, και να οριοθετηθεί σε σχέση με την πυραμίδα του Ταύγετου.

Ακριβώς στις 4.04 το πρωί, κάθε μέρα, αντανακλούνται οι πέντε πυραμίδες, της Αιγύπτου στο δέλτα του Ταϋγέτου, στο ναό Μίθρα του άρματος του ήλιου, που βρίσκεται στην κορυφή του Ταϋγέτου και σήμερα λέγεται Άη Λιας, είναι ένα εκπληκτικό φαινόμενο το οποίο μπορεί να το δει ο καθένας αν βρεθεί εκεί εκείνη την ώρα, μόνο που δεν πάει κανένας εκεί (το φαινόμενο μας θυμίζει ίσως τους λεγόμενους «Δροσουλίτες»).

Σε αυτό το σημείο εμφανίζεται μια αλλοχρονική θέση των δύο αξόνων του Νοήμονος Συμπαντικού Οργανισμού (για τον οποίο θα μιλήσουμε εκτενώς σε άλλο άρθρο).

Εμείς εδώ στη Γη νοούμεθα ως μικροοργανισμοί σε νοήμονα και ζώσα υλική κατάσταση, αλλά με πνευματική υπόσταση που αντικατοπτρίζει το μεγαοργανισμό που κυβερνά το Σύμπαν και αυτή η σχέση καθρεπτίζεται στα πιο ιδιόμορφα από τα μέρη που μας περιβάλλουν.

Τις περισσότερες φορές αυτό ισχύει κυρίως ως προς ένα μέρος το οποίο είναι ορεινό, σχεδόν ποτέ δεν είναι πεδινό, κι όλο το επίκεντρο των μελετών αυτών, βρίσκεται σε σημείο ορεινά, στα οποία, προστρέχουν ειδικοί για να κάνουν τις μελέτες τους, ιδιωτικώς, αλλά στα ίδια ορεινά μέρη έχουμε και τους αρχαίους ναούς ή τα σημερινά μοναστήρια αλλά και τις βάσεις και τα ραντάρ, γιατί εκεί εκπέμπεται μια δύναμη από το Νοήμονα Συμπαντικό Οργανισμό, το πράνα (ή το πάρνα) και στα ορεινά είναι το αξονικό επίπεδο καθόδου του, μπορεί να εντοπιστεί η ροή του.

Είναι πολύ βαρύ αυτό το θέμα, εκεί μπορεί να προκληθεί η καταλυτική ρήξη της κατάρας της ανθρώπινης Ειμαρμένης και φυλακής της ζωής, βασικά είναι ένας αποδέκτης του ανθρώπινου πόνου και της ιδιοτέλειας της εδώ καταστάσεως, που τη μετασχηματίζει σε μια ψυχική κατάσταση ενός είδους «αγιοσύνης» για όποιον συνδεθεί με τη ροή της, για αυτό και πηγαίνουν τα τάγματα να απομονωθούν σε τέτοια μέρη, για αυτό και σφραγίζουν ιερατικά ή στρατιωτικά την πρόσβαση σε αυτά.

Σε αυτό το θέμα ο Λιαντίνης, είχε ανακαλύψει πάρα πολλά και ήξερε ότι σε συγκεκριμένα περάσματα μπορούσε να δραπετεύσει από τον κόσμο του θανάτου προς τον Κόσμο των Αθανάτων.

Έχω κάνει μια επίσκεψη στο μέρος από το οποίο νομίζω πως είχε «φύγει» ο Λιαντίνης, είναι ένα ειδικό σπήλαιο, από το οποίο μπορεί να μελετήσει κανείς το ζήτημα των οπτασιακών πυραμίδων. Ναι, αντικατοπτρίζονται τέσσερις ή πέντε πυραμίδες στις 4.04 μετά τα μεσάνυκτα, από την Αίγυπτο στο ιερόν Τάλετον.

Το «αλώνι» το οποίο αναφέρει ο Λιαντίνης στο βιβλίο του Γκέμμα, υπάρχει εκεί, στο οποίο αν κοιμηθεί κάποιος ένα βράδυ μόνος του, θα δει την «Επιούσια», δηλαδή στην αιθερική ουσία του λεγομένου «Κάρμα» καθώς περνά από το ιερό γεωγραφικό αυτό σημείο, θα δει την εικόνα του μηχανισμού που ρυθμίζει της ψυχοστασία των ανθρώπων του κόσμου μας. Σε αυτό το σημείο γίνεται η αποϋλοποίηση, στο «Αλώνι», (όπως και σε άλλα τέτοια μέρη) εκεί που εμφανίζονται οι Νεράιδες.

Η αποϋλοποίηση όμως γίνεται με την «Παρουσία», την κατάσταση κατά την οποία είμαστε συνειδητά ενεργοποιημένοι και συνδεδεμένοι με το μέρος, κι αυτό το πετυχαίνουμε ακολουθώντας συγκεκριμένες διαδρομές και έπειτα με την πολύωρη παραμονή εκεί και ακολουθεί η αρχή της διαδικασίας της μετουσίωσης.

Αλλά με την έναρξη αυτής της διαδικασίας, κάποιος πρέπει να εισέλθει εντός των στοών για να μπορέσει να προχωρήσει σε άλλο χρόνο και χώρο. Τα φαινόμενα αυτά συμβαίνουν και στον Άθω (στο όρος του Άθω, σε ειδικά σημεία που γίνονται σημεία και τέρατα, σημεία στα οποία εξαφανίζονται καλόγεροι, εκεί εμφανίζονται οι θρυλικοί «Εννέα Αόρατοι» κτλ, στον Όλυμπο και στους Δελφούς υπάρχουν σημεία αποϋλοποίησης και αλλοχρονικής καταστάσεως, όπως και αλλού!

strange

 

Γιατί φοράμε «Μάρτη» στο χέρι μας την 1η Μαρτίου

martis

Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο «Μάρτης» προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν.

Φτιάχνεται την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου και φοριέται είτε σαν δαχτυλίδι στα δάχτυλα είτε στον καρπό του χεριού σαν βραχιόλι. Καμιά φορά φοριέται ακόμα και στο μεγάλο δάχτυλο του ποδιού, ώστε να μην σκοντάφτει ο κατοχός του. Το βραχιολάκι αυτό το βγάζουν στο τέλος του μήνα ή το αφήνουν πάνω στις τριανταφυλλιές, όταν δουν το πρώτο χελιδόνι, για να τον πάρουν τα πουλιά και να χτίσουν τη φωλιά τους.

Το έθιμο του Μάρτη γιορτάζεται ίδιο και απαράλλαχτο στα Σκόπια με την ονομασία «Μάρτινκα» και στην Αλβανία ως «Βερόρε». Οι κάτοικοι των δύο γειτονικών μας χωρών φορούν βραχιόλια από κόκκινη και άσπρη κλωστή, για να μην τους «πιάσει» ο ήλιος, τα οποία και βγάζουν στα τέλη του μήνα ή όταν δουν το πρώτο χελιδόνι. Άλλοι πάλι δένουν τον «Μάρτη» σε κάποιο καρποφόρο δέντρο, ώστε να του χαρίσουν ανθοφορία, ενώ μερικοί τον τοποθετούν κάτω από μία πέτρα κι αν την επόμενη ημέρα βρουν δίπλα της ένα σκουλήκι, σημαίνει ότι η υπόλοιπη χρονιά θα είναι πολύ καλή.

Τηρώντας παραδόσεις και έθιμα αιώνων, οι Βούλγαροι, την πρώτη ημέρα του Μάρτη, φορούν στο πέτο τους στολίδια φτιαγμένα από άσπρες και κόκκινες κλωστές που αποκαλούνται «Μαρτενίτσα».

Σε ορισμένες περιοχές της Βουλγαρίας, οι κάτοικοι τοποθετούν έξω από τα σπίτια τους ένα κομμάτι κόκκινου υφάσματος, για να μην τους «κάψει η γιαγιά Μάρτα» (Μπάμπα Μάρτα, στα βουλγαρικά), που είναι η θηλυκή προσωποποίηση του μήνα Μάρτη.

Η «Μαρτενίτσα» λειτουργεί στη συνείδηση του βουλγαρικού λαού ως φυλαχτό, το οποίο μάλιστα είθισται να προσφέρεται ως δώρο μεταξύ των μελών της οικογένειας, συνοδευόμενο από ευχές για υγεία και ευημερία.

Το ασπροκόκκινο στολίδι της 1ης του Μάρτη φέρει στα ρουμανικά την ονομασία «Μαρτιζόρ». Η κόκκινη κλωστή συμβολίζει την αγάπη για το ωραίο και η άσπρη την αγνότητα του φυτού χιονόφιλος, που ανθίζει τον Μάρτιο και είναι στενά συνδεδεμένο με αρκετά έθιμα και παραδόσεις της Ρουμανίας.

Σύμφωνα με τη μυθολογία, ο Θεός – Ήλιος μεταμορφώθηκε σε νεαρό άνδρα και κατέβηκε στη Γη, για να πάρει μέρος σε μία γιορτή. Τον απήγαγε, όμως, ένας δράκος, με αποτέλεσμα να χαθεί και να βυθιστεί ο κόσμος στο σκοτάδι.

Μία ημέρα ένας νεαρός, μαζί με τους συντρόφους του, σκότωσε το δράκο και απελευθέρωσε τον Ήλιο, φέροντας την άνοιξη. Ο νεαρός έχασε τη ζωή του και το αίμα του -λέει ο μύθος- έβαψε κόκκινο το χιόνι. Από τότε, συνηθίζεται την 1η του Μάρτη όλοι οι νεαροί να πλέκουν το «Μαρτισόρ», με κόκκινη κλωστή που συμβολίζει το αίμα του νεαρού άνδρα και την αγάπη προς τη θυσία και άσπρη που συμβολίζει την αγνότητα.

Το πιο πιθανόν, όμως, για φέτος είναι να ευχηθούμε «Καλό μήνα», συμπληρώνοντας τη φράση με μία γνωστή παροιμία που συνοδεύει -ανάλογα με τις περιστάσεις βέβαια- το μήνα «...από Μάρτη καλοκαίρι...», αφού ο σχετικά ήπιος χειμώνας ευχόμαστε ότι μας προετοιμάζει για τον ερχομό μίας μοσχοβολιστής άνοιξης.

Αλλά, σύμφωνα με την παράδοση, «Μάρτη» δεν φορούσαν μόνο οι άνθρωποι. Σε κάποιες περιοχές της χώρας κρεμούσαν την κλωστή όλη τη νύχτα στα κλαδιά μίας τριανταφυλλιάς, για να χαρίσουν ανθοφορία, ενώ σε άλλες περιοχές την έβαζαν γύρω από τις στάμνες, για να προστατέψουν το νερό από τον ήλιο και να το διατηρήσουν κρύο.

Σε άλλες περιοχές το φορούσαν μέχρι να φανούν τα πρώτα χελιδόνια, οπότε και το άφηναν πάνω σε τριανταφυλλιές, ώστε να τον πάρουν τα πουλιά, για να χτίσουν τη φωλιά τους. Αλλού πάλι το φορούν ως την Ανάσταση, οπότε και το δένουν στις λαμπάδες της Λαμπρής, για να καεί μαζί του.

 

Ποιον παίκτη του Survivor τον έκαναν .... Ιούδα το βράδυ της Ανάστασης;

ioudas xristos

Το Survivor δεν έχει γίνει μόνο τηλεοπτική συνήθεια αλλά επηρεάζει και τις παραδόσεις μας.

Τουλάχιστον αυτό έγινε σε χωριό της Κρήτης, όπου κάθε χρόνο σε αρκετές εκκλησίες του νησιού τηρήθηκε η παράδοση που συνδυάζει το χαρμόσυνο μήνυμα της Ανάστασης του Χριστού με το κάψιμο του Ιούδα.

Ωστόσο, αυτή τη φορά στο χωριό Ροδοβάνι του Δήμου Καντάνου – Σελίνου, κάποιοι νεαροί έδωσαν στον Ιούδα την ονομασία του πρώην παίκτη του reality επιβίωσης, του Στέλιου Χανταμπάκη, δείχνοντας τη «συμπάθειά» τους προς το πρόσωπό του.

flashnews

Η Ιερά Μητρόπολη Γλυφάδας τα έβαλε τώρα και με την..... αλατοθεραπεία

alatotherapia spilaio

Κάτι έχει φαίνεται η Εκκλησία με τις εναλλακτικές θεραπείες. Τώρα η Μητρόπολη Γλυφάδας έβαλε στο στόχαστρό της την αλατοθεραπεία, μετά τον πόλεμο στη γιόγκα, αλλά και το ζίου ζίτσου. 

Η Μητρόπολη υποστηρίζει ότι η συγκεκριμένη θεραπεία είναι ασυμβίβαστη με την ορθόδοξη πίστη και συμβουλεύει τους πιστούς να είναι προσεκτικοί με τέτοιες θεραπείες, τονίζοντας ότι τα θεμέλια της εναλλακτικής θεραπείας βρίσκονται στον εξωχριστιανικό και αποκρυφιστικό χώρο.

Ιδού η ανακοίνωση της Μητρόπολης:

Η αλατοθεραπεία ανήκει στις εναλλακτικές «θεραπείες», οι οποίες στερούνται επιστημονικής τεκμηρίωσης και έχουν χαρακτηρισθεί ασυμβίβαστες με την Ορθόδοξη πίστη και ζωή, σε Πανορθόδοξες Συνδιασκέψεις για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας. Όταν ομιλούμε περί αλατοθεραπείας φυσικά δεν εννοούμε την απλή χρήση ενός ευλογημένου προϊόντος που έδωσε ο Θεός. Δεν εννοούμε δηλαδή την απλή πρόσληψη αλατιού στο φαγητό μας, ή τη χρήση αλατόνερου, αλλά μια «ολιστική[1] μέθοδο, η οποία συνιστά εμπειρία αναζωογόνησης του σώματος και του πνεύματος», σύμφωνα με τους ίδιους τους υποστηρικτές της.

«Η αλατοθεραπεία αποτελεί μια μορφή εναλλακτικής ιατρικής, η οποία περιλαμβάνει την παραμονή σε ένα αλατοσπήλαιο», όπου εισπνέοντας κανείς, θεωρείται ότι «ισορροπεί σώμα και πνεύμα» και ότι θεραπεύει, μεταξύ άλλων «αναπνευστικές, καρδιαγγειακές, δερματολογικές παθήσεις και αλλεργίες», σύμφωνα με τους ισχυρισμούς των αλατοθεραπευτών. Στα αλατοσπήλαια βρίσκει κανείς λάμπες φτιαγμένες από κρυστάλλους αλατιού, οι οποίες θεωρείται ότι έχουν θεραπευτικές ιδιότητες, αντικείμενα φτιαγμένα από αλάτι, ενώ σε κάποια αλατοσπήλαια υπάρχουν και μηχανήματα που «διοχετεύουν κονιορτοποιημένα μόρια αλατιού [sic] στον αέρα», ώστε εισπνέοντάς τα να επέλθει η θεραπεία!

Η αλατοθεραπεία προωθείται και στην Ελλάδα μέσω αποκρυφιστικών φεστιβάλ, ιστοσελίδων και εντύπων και μάλιστα προτείνεται και ως μέθοδος «καθαρισμού των [υποτιθέμενων] τσάκρας», αφού βασική αποκρυφιστική πεποίθηση είναι, ότι «το αλάτι εξαγνίζει το φυσικό και αιθερικό σώμα». Αλλού διαβάζουμε: «Δεν είναι μόνο η καθαρότητα του αέρα στα αλατοσπήλαια, που έχει τέτοια θεραπευτικά αποτελέσματα, αλλά επίσης η δόνησή του, η οποία ενεργοποιεί τις αυτοθεραπευτικές και αυτορυθμιστικές δυνάμεις. Όταν το σώμα μας ασθενεί και χάνει τη φυσική συχνότητά του, το αλάτι μπορεί να μας επαναφέρει στην αρχική, αρμονική μας κατάσταση». Η θεωρία αυτή, που είναι παρούσα σε αρκετές αποκρυφιστικές ιστοσελίδες, κάνει χρήση αποκρυφιστικής ορολογίας και έχει μεταφυσικό προσανατολισμό.

Στα αλατοσπήλαια η αλατοθεραπεία συνήθως συνδυάζεται με χρωματοθεραπεία, μουσικοθεραπεία και διαλογισμό.Η αλατοθεραπεία μάλιστα θεωρείται βοηθητική στον διαλογισμό, ενώ στις παρεχόμενες υπηρεσίες μέσα στα αλατοσπήλαια βρίσκει κανείς μεταξύ άλλων και γιόγκα, τάι τσι, ρεφλεξολογία, ρέικι, σιάτσου κ.ά.

Οι απλοί πολίτες οφείλουν να γνωρίζουν ότι, παρά τους ισχυρισμούς των προωθούντων τη μέθοδο, μελετητές και επιστημονικοί φορείς στο εξωτερικό κάνουν λόγο για έλλειψη επιστημονικής τεκμηρίωσης και, σε κάποιες περιπτώσεις, ακόμα και για επικινδυνότητα. Παραθέτουμε ενδεικτικά:

1. «Δεν υπάρχει αποτοξινωτική ή θεραπευτική ιδιότητα που να προέρχεται από την παραμονή σε ένα αλατοσπήλαιο».

2. «Μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν τυχαιοποιημένες κλινικές δοκιμές σε αλατοσπήλαια στην Αμερική, πράγμα που αφήνει την αποτελεσματικότητά τους επιστημονικά ατεκμηρίωτη».

3. «Οι γιατροί παραμένουν σκεπτικοί σχετικά με την ωφέλεια για την υγεία από την εισπνοή μορίων αλατιού... Δεν υπάρχει επιστήμη σε αυτό», λένε κάποιοι ειδικοί, ενώ άλλοι γιατροί προειδοποιούν ότι «μπορεί να υπάρξει επιδείνωση του άσθματος και των συμπτωμάτων της αλλεργίας». Στην Ελλάδα ορισμένοι γιατροί συνιστούν την αποφυγή της αλατοθεραπείας σε περιπτώσεις καρδιοαγγειακών και νευρολογικών νοσημάτων, καθώς και σε περιπτώσεις κάποιων λοιμώξεων.

4. Το Επιστημονικό Ίδρυμα Πνευμονολογίας της Αυστραλίας αναφέρει τους κινδύνους από τη χρήση της αλατοθεραπείας και συνιστά «μεγάλη προσοχή». Με τη σειρά του επισημαίνει ότι «δεν υπάρχει καμία επιστημονική απόδειξη ότι η αλατοθεραπεία έχει οφέλη για την αναπνευστική υγεία. Επιπλέον, εκείνοι οι οποίοι προωθούν την αλατοθεραπεία δεν συμφωνούν πάντα στον τύπο ή την ποσότητα του αλατιού που θα χρησιμοποιηθεί ή τη μέθοδο ή τα πλεονεκτήματα. Οι ισχυρισμοί τους δεν βασίζονται σε καμία αξιόπιστη επιστημονική έρευνα, ούτε σε σύγχρονους κανόνες της ιατρικής».

5. «Σε κάποιες χώρες οι ιατρικοί σύλλογοι έχουν προειδοποιήσει ότι τα αλατοσπήλαια μπορεί να έχουν αρνητικά αποτελέσματα», τονίζει το Αμερικανικό Επιστημονικό Ίδρυμα για το ΄Ασθμα και τις Αλλεργίες, το οποίο και συνιστά ότι «είναι καλύτερα να αποφεύγονται τα αλατοσπήλαια».

Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί που επιθυμούν να διατηρήσουν την Ορθόδοξη Χριστιανική τους ιδιότητα καλούνται να είναι προσεκτικοί, να μην καταφεύγουν σε εναλλακτικές «θεραπείες» ή αποκρυφιστικές πρακτικές και να μην ειδωλοποιούν προϊόντα, μεθόδους και χώρους. Σε εποχές σύγχυσης, πνευματικής, αλλά και οικονομικής εκμετάλλευσης, οφείλουμε να είμαστε επιφυλακτικοί σε ό,τι νέο μας προτείνεται.

Υπενθυμίζουμε ότι: «Οἱ λεγόμενες ἐναλλακτικές θεραπεῖες δέν ἔχουν ἁπλῶς ἀποκρυφιστικές προεκτάσεις, ἀλλά τά ἴδια τά θεμέλιά τους εὑρίσκονται στόν ἐξωχριστιανικό καί μάλιστα στόν ἀποκρυφιστικό χῶρο».