Τετ04242019

Τελευταία ΕνημέρωσηΤετ, 24 Απρ 2019 12am

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Αυτοδιοικητικα Τοπικη Αυτοδιοικηση

Silvercity.gr | Τοπικη Αυτοδιοικηση

540 ψηφοφόροι ανά Εκλογικό Τμήμα: Οδηγίες του ΥΠ.ΕΣ. για την κατάτμηση

ekloges aytodioik tmhma
 
Στην αριθμ.21 (30309/19.4.2019) Εγκύκλιο του Υπουργού Εσωτερικών, που δημοσιεύθηκε χθες 22/4, επιπλέον της ειδικής μνείας στην άσκηση του εκλογικού δικαιώματος των Ετεροδημοτών (βλ. σχετική ανάλυση του AIRETOS), περιλαμβάνονται Οδηγίες προς τις Περιφέρειες για τον τρόπο που θα χωριστούν τα εκλογικά τμήματα. 

Με αυτές εξειδικεύεται περαιτέρω η Υπουργική Απόφαση για το “σπάσιμο” των τεσσάρων καλπών σε δύο αίθουσες.

Προσδιορίζεται, μεταξύ άλλων, ο όγκος ψηφοφόρων ανά εκλογικό τμήμα, ως εξής:

- Σε κάθε “Α” και “Β” τμήμα θα ενταχθούν μέχρι 540 ψηφοφόροι (ως γνωστόν, στα “Α” είναι οι Περιφερειακές και Ευρωεκλογές και στα “Β” οι Δημοτικές και Κοινοτικές).

- Σε κάθε τμήμα Δήμου που δεν έχει Κοινότητες (όπου είναι μόνο 3 οι κάλπες, όλες στην ίδια αίθουσα) θα ενταχθούν μέχρι 480 ψηφοφόροι.

Ο αριθμός 540 και 480 δεν είναι πάντα ο ανώτατος, καθώς ανά περίπτωση αυξάνεται με προσθήκη των Ετεροδημοτών, των εκλογέων πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και των ειδικών κατηγοριών π.χ. στρατιωτικών.

Επειδή η Εγκύκλιος είναι εκτενής, παραθέτουμε ειδικά το σχετικό απόσπασμα από όσα όρισε ο Αλέξης Χαρίτσης για τον καθορισμό των εκλογικών τμημάτων και καταστημάτων ψηφοφορίας: 

« α) Σε κάθε “Α” και “Β” τμήμα θα ενταχθούν μέχρι 540. 
Συγκεκριμένα: Στον αριθμό των 540, περιλαμβάνονται οι εγγεγραμμένοι στο βασικό εκλογικό κατάλογο. 
Οι ετεροδημότες, οι κοινοτικοί εκλογείς και οι εκλογείς του αρ.27 του π.δ.26/2012 (στρατιωτικοί κλπ.), θα προστεθούν πέραν του αριθμού των 540. Για τις ανωτέρω κατηγορίες εκλογέων θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για τη συμμετρική κατανομή τους ανά εκλογικό τμήμα του Δήμου. 

β) Ειδικά για την Περιφέρεια ΑΤΤΙΚΗΣ, στον αριθμό των 540 εκλογέων περιλαμβάνονται: 
i) οι εγγεγραμμένοι στο βασικό εκλογικό κατάλογο και 
ii) οι ετεροδημότες. 
Οι κοινοτικοί εκλογείς και οι εκλογείς του αρ.27, θα προστεθούν πέραν του αριθμού των 540. Η μέριμνα περί συμμετρικής κατανομής τους ανά εκλογικό τμήμα του Δήμου, θα πρέπει να εφαρμοστεί και σε αυτή την περίπτωση. 

γ) Στα εκλογικά τμήματα που δεν θα φέρουν τη διάκριση «Α» και «Β», ήτοι
- στα τμήματα με αριθμό εγγεγραμμένων στο βασικό εκλογικό κατάλογο μέχρι 300 εκλογείς, καθώς και 
- στα τμήματα των Δήμων που δεν αναδεικνύονται Συμβούλια ή Πρόεδροι Κοινότητας (μέχρι 480 εκλογείς) 
στον αριθμό των 300 ή των 480  αντίστοιχα, εγγεγραμμένων στο βασικό εκλογικό κατάλογο προστίθενται επιπλέον οι ετεροδημότες, οι εκλογείς των κρατών µελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εκλογείς του αρ.27, οι οποίοι επίσης θα πρέπει να κατανεμηθούν συμμετρικά ανά εκλογικό τμήμα του Δήμου. »

Το πλήρες κείμενο της Εγκυκλίου με όλες τις Οδηγίες του Υπουργού προς τις Περιφέρειες της Χώρας είναι διαθέσιμο ΕΔΩ

Δημοσκόπηση της RASS για την Περιφέρεια Αττικής: Συντριπτικό προβάδισμα του Γ. Πατούλη

patoulis dourou sgouros

«Αν την Κυριακή είχαμε περιφερειακές εκλογές, ποιον θα ψηφίζατε για περιφερειάρχη Αττικής;». Αυτό ήταν το ερώτημα σε δημοσκόπηση της RASS που διενεργήθηκε για το «Πρώτο Θέμα».

Σύμφωνα με τις απαντήσεις των ερωτηθέντων, υπάρχει ένα συντριπτικό προβάδισμα του Γιώργου Πατούλη, ο οποίος συγκέντρωσε το 34,8% των προτιμήσεων. Η νυν περιφερειάρχης Ρένα Δούρου συγκεντρώνει 19,1%, ακολουθούμενη από τον Γιάννη Σγουρό με 16,7%.

Με βάση τη δημοσκόπηση η διαφορά Πατούλη- Δούρου διαμορφώνεται στις 15,7 μονάδες.

Την πρώτη τριάδα ακολουθούν ο Ηλίας Παναγιώταρος με 4,0%, ο Θάνος Τζήμερος με 3,8% και ο Γιάννης Πρωτούλης με 3,7%. «Άλλο πρόσωπο» επιλέγει το 1,5%, λευκό-άκυρο το 3,2%, ενώ το 10,4% δηλώνει ότι δεν έχει αποφασίσει και το 1,1% δεν είχε άποψη.

Στο ερώτημα για την παράσταση νίκης, συντριπτικό είναι το προβάδισμα του Γιώργου Πατούλη καθώς συγκεντρώνει το 50.5%, με τη Ρένα Δούρου να λαμβάνει 17,4% και τον Γιάννη Σγουρό το 10,8%.

Αναλυτικά οι Περιφέρειες, οι Δήμοι και ο πληθυσμός τους σε απόφαση του ΥΠ.ΕΣ.

dimarxeio

Αναλυτικά παρατίθενται όλοι οι Δήμοι και οι Περιφέρειες της χώρας καθώς και ο μόνιμος πληθυσμός τους σε απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, κ. Αλέξη Χαρίτση.

Η καταγραφή ξεκινάει με την Περιφέρεια, μετά ακολουθούν οι Περιφερειακές Ενότητες και τέλος, αναγράφονται οι Δήμοι και οι Κοινότητες. 

Ο πληθυσμός που αναγράφεται προκύπτει από την Απογραφή Πληθυσμού – Κατοικιών 2011 που αφορούν στο μόνιμο πληθυσμό.

Δείτε αναλυτικά τις Περιφέρειες, τους Δήμους και τον πληθυσμό στην σχετική ΑΠΟΦΑΣΗ

Ξεκινά η εκλογική απαγόρευση λήψης Αποφάσεων στα Δημοτικά Συμβούλια - Αναλυτικά

dimarxeio

Φθάνοντας πλέον στη μέση της προεκλογικής περιόδου των αυτοδιοικητικών εκλογών του Μαΐου, οι Δήμοι της Χώρας βρίσκονται ενώπιον της εκκίνησης των περιορισμών στη λήψη Αποφάσεων από τα Δημοτικά τους Συμβούλια.

Το σχετικό θεσμικό πλαίσιο προβλέπεται στην παρ.5 του αρ.65 του ν.3852/2010, όπως συμπληρώθηκε από την παρ.2 του αρ.1 του ν.4257/2014.Σύμφωνα με αυτό, ένα μήνα πριν από τη διενέργεια των εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων Δημοτικών Αρχών, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίζει ΜΟΝΟ :

(α)για θέματα που αναφέρονται σε ΕΚΤΑΚΤΕΣ περιπτώσεις εξαιρετικά ΕΠΕΙΓΟΥΣΑΣ και ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΗΣ ανάγκης, καθώς και

(β)για θέματα που αφορούν την υλοποίηση ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΩΝ έργων.

Η εγκατάσταση των νέων Δημοτικών Αρχών θα γίνει την 1η Σεπτεμβρίου (περ.γ’ της παρ.4 του αρ.9 του Καλλικράτη, όπως αντικαταστάθηκε από το αρ.6 του Κλεισθένη).Συνεπώς, για τις επικείμενες εκλογές,κατά τα αναγραφόμενα στην αριθμ.12/2019 Εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, η απαγόρευση ισχύει «από τις 25 Απριλίου 2019 και μέχρι την 31ηΑυγούστου 2019».

Με τη θέσπιση των περιορισμών, όπως έχει εγγράφως επεξηγήσει το 2013 το ΥΠΕΣ, ο νομοθέτης επιθυμεί το Δημοτικό Συμβούλιο να μην αποφασίζει, κατά το οριζόμενο χρονικό διάστημα, για θέματα που θα δεσμεύσουν την επόμενη Δημοτική Αρχή, αλλά μόνο για αυτά τα οποία κρίνει, κατά περίπτωση, ότι εμπίπτουν στις ανωτέρω εξαιρετικές περιστάσεις.

Το Υπουργείο μάλιστα έχει τονίσει ότι κατά τον έλεγχο νομιμότητας των Αποφάσεων, πρέπει να εξετάζεται και η νομιμότητα της αιτιολογίας για το εξαιρετικό των συνθηκών που δικαιολογούν, εντός του συγκεκριμένου διαστήματος, τη λήψη Απόφασης από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Με δεδομένο ότι σε κάθε χρονιά εκλογικής αναμέτρησης προκύπτουν πολλά ερωτήματα, επισημαίνεται ότι η απαγόρευση αφορά το Δημοτικό Συμβούλιο και όχι άλλα μονοπρόσωπα ή συλλογικά όργανα του Δήμου

Δεν αναστέλλεται, δηλαδή, η λήψη Αποφάσεων από το Δήμαρχο, από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, την Οικονομική Επιτροπή κλπ σύμφωνα με τις αρμοδιότητες εκάστου(και στο βαθμό βεβαίως που η λήψη τους δεν προϋποθέτει να αποφασίσει προηγουμένως το Δημοτικό Συμβούλιο για το θέμα).

Ειδικά όσον αφορά τις προθεσμίες ενεργειών κατά τα στάδια κατάρτισης του σχεδίου προϋπολογισμού του επόμενου έτους,μετά τις εκλογές του 2014 το ΥΠΕΣ, με την αριθμ.24823 Εγκύκλιό του, είχε επισημάνει ότι «οι ειδικές προθεσμίες που τίθενται στο αρ.77 του ν.4172/2013 δεν αναιρούνται ή τροποποιούνται με τη γενικότερη διάταξη της παρ.5 του αρ.65  του ν.3852/2010. Κατά συνέπεια, τα εκ του νόμου αρμόδια όργανα προβαίνουν στις περιγραφόμενες ενέργειες εντός των προθεσμιών αυτών, ενόσω ακόμη διαρκεί η θητεία της απερχόμενης Δημοτικής αρχής. Σε κάθε περίπτωση, οι νέες Δημοτικές Αρχές που θα αναλάβουν καθήκοντα, έχουν τη δυνατότητα να τροποποιήσουν το σχέδιο προϋπολογισμού».

Για την απαγόρευση έχει παραχθεί νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η οποία δεν δύναται να γενικευτεί ως δεδομένοι κανόνες, καθώς με τις Πράξεις στο πλαίσιο του προληπτικού ελέγχου δαπανών έχουν κριθεί νόμιμες ή μη οι δαπάνες ανά περίπτωση, βάσει της αιτιολογίας και των προσκομισθέντων παραστατικών σε κάθε υπό εξέταση υπόθεση.

Περαιτέρω, αναφορικά με τη λήψη Αποφάσεων από τα Διοικητικά Συμβούλια των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου των Δήμων, το ΥΠΕΣ σε Εγκύκλιό του (αριθμ.56846/10.11.2010), υπό την ισχύ της όμοιου περιεχομένου παρ.6 του αρ.93 του Κώδικα Δήμων, είχε προβεί στην εξής ερμηνεία: «(...)

Λαμβάνοντας, ωστόσο, υπόψη ότι η δράση όλων των Ν.Π. του Δήμου πρέπει να ασκείται στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής που χαράσσει μια Δημοτική Αρχή, επισημαίνουμε ότι οι Αποφάσεις των Διοικητικών Συμβουλίων των Δημοτικών Ν.Π.Δ.Δ., κατά το διάστημα του ενός μήνα που προηγείται των Δημοτικών Εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων Δημοτικών Αρχών, θα πρέπει να λαμβάνονται με γνώμονα τους περιορισμούς που θέτει η νομοθεσία για το Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο αποτελεί το κυρίαρχο αποφασιστικό όργανο των Δήμων.

Στο πλαίσιο αυτό, τα Διοικητικά Συμβούλια των Δημοτικών Ν.Π.Δ.Δ. μπορούν να λαμβάνουν Αποφάσεις εφόσον πρόκειται για τα τρέχοντα ζητήματα που άπτονται της καθημερινής και εύρυθμης λειτουργίας των Ν.Π., την κάλυψη υποχρεώσεων και την ανταπόκριση σε προθεσμίες που απορρέουν από την κείμενη νομοθεσία, καθώς και τα θέματα που αναφέρονται σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης».

Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι οι Αιρετοί σε πρόσφατες Συνεδριάσεις της ΚΕΔΕ υπογράμμισαν την ανάγκη επικαιροποίησης του σχετικού θεσμικού πλαισίου ειδικά όσον αφορά τις υπό εξέλιξη Προσκλήσεις των Προγραμμάτων Φιλόδημος Ι – ΙΙ και την απρόσκοπτη υλοποίηση των έργων που εντάσσονται σε αυτά σε όλη τη Χώρα.

Μπακογιάννης: Η Αθήνα χρειάζεται ηλεκτροσόκ -Τι λέει για ανάπλαση Ομόνοιας - Πεδίον του Άρεως

mpakogiannis

«Δεν υπάρχουν μάγοι και μαγικά ραβδιά. Η Αθήνα θέλει δουλειά. Πολλή δουλειά.

Προετοιμάζουμε εδώ και έξι μήνες ένα αναλυτικό και πλήρως κοστολογημένο πρόγραμμα, το οποίο και θα παρουσιάσουμε την Τετάρτη», δηλώνει ο Κώστας Μπακογιάννης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Παραπολιτικά».

«Διαπιστώσεις τέλος», λέει ο υποψήφιος Δήμαρχος Αθηναίων και προαναγγέλλει ότι θα θέσει στην κρίση των Αθηναίων ένα ολοκληρωμένο σχέδιο τετραετίας. «Η Αθήνα σήμερα χρειάζεται ένα ηλεκτροσόκ. Να δούμε επιτέλους κάτι να αλλάζει για να βγούμε από το τέλμα.

Βασική προτεραιότητα του προγράμματός μας είναι η υλοποίηση του μεγαλύτερου και ωραιότερου περιπάτου της Ευρώπης μήκους 6,8 χλμ. Η Αθήνα είναι μια πόλη για να τη ζεις. Και για να τη ζεις, πρέπει να την περπατάς», υπογραμμίζει ο Κώστας Μπακογιάννης.

Επίσης επαναλαμβάνει ότι το Πεδίον του Άρεως πρέπει να περάσει στη δικαιοδοσία του Δήμου και «να επενδύσουμε στην αρχική ιδέα με βάση την οποία σχεδιάστηκε, δηλαδή ως κήπος για να τιμήσει τους ήρωες του 1821, και να τον καταστήσουμε σημείο αναφοράς για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση το 2021».

Παράλληλα αναφέρεται και στην ανάπλαση της Ομόνοιας: «Ονειρεύομαι μια πλατεία που θα αποκτήσει ξανά τα ιστορικά της χαρακτηριστικά και την αίγλη της. Και, γιατί όχι, με ένα σιντριβάνι στη μέση!».